Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

"Poręcz dostępna u kierowcy na indywidualne życzenie"
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Ciekawe Obrazek
Taki napis mógłby pojawić się pod: "W czasie jazdy trzymać się uchwytów lub poręczy" Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Oczywiście poręcz za dodatkową opłatą..
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

ale są ulgi
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No tak - do 24 roku zycia, za okazaniem legitymacji przysługuje 50% długości poręczy...

Hmm? Off Topic? Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Stan autobusów a szczególnie odkurzaczy jest fatalny. Przkonałem się o tym że jusz ktorys raz widze na 75 jakis autobus z NS. (gnota, conectto)
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Nie jest dobry ale tez nie fatalny nie uogolniajmy, jest srednio po ubieglym roku i widac swiatelko w tunelu. Wszyscy pamietamy jak bylo 2-3 lata temu, bylo fatalnie, teraz jest srednio i bedzie lepiej. I tak Lodz w porownaniu do innych miast bardzo dobrze sie prezentuje.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Skupiłem sie szczegolnie na ZKA-1
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kraszka ma w tej chwili najgorszy pod względem stanu technicznego tabor z 2 powodów:
-Odkurzacze - po prostu badziew
-Citaro - złe serwisowanie, polskie warunki

405N-ki się całkiem ładnie trzymają, 121 i 122 to margines, więc nie biorę ich pod uwagę
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Które wozy z ZKA 1 to Jelczo-Mercedesy M122? Da się je jakoś odróżnić od oryginalnych O405?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jelczedesy to 1654-1661, 1755, 1756. Niektóre mają inen siedzenia i design w środu, niektóre łatwo poznać po innym przodzie, na którym zdecydowanie przeważna żólty kolor, są też różnice w przedniej szybie.

@Px33.
Naprawdę szkoda Citaro, bo naprawdę fajne autobusy. Pamiętam jak były nowe.

Jeśli chodzi o odkurzacze, które kiedyś były nowe i nieawaryjne to pamiętam jak obsługiwały wszystkie linie obsługiwane teoretycznie przegubowcami jako brygady niskopodłogowe, zaznaczone na czerwono. Są chyba jeszcze niezaktualizowane niektóre rozkłady jeśli chodzi o brygadę niskopodłogową, która figuruje jeszcze z dawnych czasów. Dawniej M181MB można było spotkać na takich liniach jak 59, 76, 78, 99. Z 405N i starymi gniotami było podobnie, bo widywałem je na 53, 56, 60. Kilińskiego obsługiwała kiedyś naprawdę mnóstwo linii, gdy przyszły tam pierwsze niskopodłogowce, a na Limance nie było jeszcze Volvo.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

no jeśli chodzi o O405N to ja pamiętam je najlepiej z "volvowej" dziś linii 51. Pamiętam, że zawsze pakowało się w nie mnóstwo osób jak jechałem w niedzielę z Dziadkiem, aż czasem ciężko było wsiąść. Dlatego zawsze wolałem jak przyjeżdżał Ikar, szczególnie, że wysyłano tam najczęściej .70 czy .37.
O405N jeździły takze na 56, pamiętam je zakręcające w Arturówku.

A dwudrzwiowcem pierwszy raz jechałem też na niekilińskiej dziś linii bo na 65. Pamiętam dobrze ten dzień Obrazek Jechałem z dziadkiem, który odwoził mnie do szkoły.
Pamiętam też 405tki z linii Z łączącej Świtezianki z Bazarową. Mam nawet zdjęcie, to było moje pierwsze zdjęcie komunikacyjne.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zaj. Kilińskiego stosunkowo długo obsługiwała linie 51 i 56. Całkiem niedawno, ale nie ostatniego lata w któryś z weekendów ok. 9.30 z Placu Dąbrowskiego pamiętam, jak na 56 jechały jeden za drugim krótkie Citaro ze mną na pokładzie (w tym pierwszym nabitym).

Jeśli chodzi o pierwsze niskacze to pamiętam, jak pierwszy raz widziałem M181MB na dawnej linii 97. Byłem wtedy bardzo mały, ale wspominam jak z podziwem go oglądem od zewnątrz, jak i w środku. Pamiętam, że na 70 jeżdzącej wtedy na Widzew nigdy odkurzacza nie można było spotkać, jedynie Ikarusy i baaardzo rzadko 405N (jeszcze dwu-drzwiowe).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Pamiętam jak odkurzacze były nowiutkie (chyba zaczynałem wtedy podstawówkę).Zawsze marudziłem rodzicom byśmy zaczekali bo może będzie jechać "nowy".Wtedy to był rarytas, dzisiaj totalny szrot. Nawet nie wiadomo kiedy te autobusy się zestarzały.Kojarzę je przede wszyskim z 70,75 ale wtedy jeździły na naprawdę wielu liniach.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

MPK-Łódź pisze:Eksperci skontrolowali tramwaje


2007-03-20 06:57

Zakończyła się kontrola stanu technicznego tramwajów prowadzona przez ekspertów Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkaniowej. Jest ona jedną z czterech instytucji uprawnionych do przeprowadzania takich ekspertyz. Takie badania odbywają się od ośmiu lat i każde przedsiębiorstwo komunikacyjne posiadające tramwaje musi je przeprowadzić co dwa lata. Badanie stanu technicznego tramwajów można porównać do okresowych przeglądów technicznych samochodów. Jeśli w pojeździe zostają wykryte jakieś nieprawidłowości, to nie jest on dopuszczany do ruchu.
W czasie trwającej kilka tygodni kontroli sprawdzono stan techniczny 452 tramwajów będących w taborze MPK – Łódź Sp. z o.o.
Tabor w MPK – zdaniem inżyniera Józefa Kiewela – znacznie się poprawił i dziś do stanu technicznego łódzkich tramwajów nie ma zastrzeżeń. Przed laty najwięcej uwag dotyczyło elementów i podzespołów, które w bezpośredni sposób wpływały na bezpieczeństwo podróżowania.
W tegorocznym badaniu stanu technicznego tramwajów, podobnie jak dwa lata temu, dokładnemu sprawdzeniu poddano wszystkie pojazdy pod kątem bezpieczeństwa. Każdy tramwaj oceniany był indywidualnie. Na specjalnie wydzielonym torze sprawdzano między innymi sprawność hamulców.
Wszystkie łódzkie tramwaje przeszły badanie z pozytywnym wynikiem. Nie było uwag dotyczących złego stanu technicznego i w związku z tym wszystkie tramwaje MPK – Łódź zostały dopuszczone do ruchu.
Miejmy nadzieję, że remontowane tramwaje długo wytrzymają i szybko nie usłyszymy o jakichś nieprawidłowościach czy usterkach.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Jelcze M181MB maja isc na NG do zakladow Jelcza, pewnie gdzies pod koniec tego roku badz na poczatku przyszlego. Na razie nie wiem ile, ale docelowe wszystkie maja przejsc NG.

Aleksej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

One już powinny pójść!, a znając MPK jednak nie będzie to w tym roku.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Tak? A ciekawe skad wezmiesz przeguby na linie zastepcze, nie mozna z dnia na dzien wyslac 10-15 przegubow do remontu kiedy ich ciagle brakuje. Wysla pod koniec roku poniewaz przyjedzie 15 Volvo 7700A, zakoncza sie remonty Ikarusow i budowa LTRu.

Aleksej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tak? To za rok będziesz miał skatowane 405N i Citaro+wysłane M181MB na remont. Zajezdnia Kilińskiego do zamknięcia na jakiś czas.

NIE MA DNIA, ŻEBY SIĘ JAKIŚ ODKURZACZ NIE ZEPSUŁ!
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Odkurzacze swoje wysluzyly, czas plynie troche ladnych lat juz sluza i maja prawo tak wygladac i sie psuc, pamietajmy ile przejezdzaja rocznie km i po jakiej nawierzchni. A przejsc remont przejda bo sa zarezerowwane fundusze na to, ale niemozna wyslac kilkunastu naraz, bedzie tak jak z Ikarami sztukowo, bo niemamy zaplecza taborowego a czeka nas tak jak koledzy mowili budowa ŁTRu.
ODPOWIEDZ