Strona 23 z 30

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 20:17, 25 maja 2018
autor: prof_klos
Kpc21 pisze:Gdyby w Łodzi chcieć przejść w przyszłości na głębokorowkowe, to chyba należałoby zacząć od kupowania nowych tramwajów z szerokimi obręczami. Ale nikt o tym nie pomyśli.
Daj spokój, skoro Łódź wciąż "klepie" liniowo zwrotnice... JEDNOIGLICOWE, ewenement na skalę krajową! :lol: A w dodatku połowa zwrotnic automatycznych i tak nie działa i wymaga kija*... :lol: :lol: :lol: Z czym Ty w ogóle wyskakujesz? :D

*) Nastawiacza, poprawiam się, nim ktoś mi wytknie babola. Kij lepiej brzmi w tym poście. :mrgreen:

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 20:55, 25 maja 2018
autor: px33
Skąd w ogóle w Łodzi ta niechęć do nazywania kija kijem? W Warszawie powszechne określenie to "kij wekslowy", a to łódzki kij do zwrotnic bardziej przypomina "patyk" bo jest prosty i nie ma rączki.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 20:57, 25 maja 2018
autor: Kpc21
Kij to jest z drewna (lub z drzewa - kawałek gałęzi), ja bym to raczej nazwał drągiem.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 21:19, 25 maja 2018
autor: prof_klos
Kijaszek.

BP, NMSP.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 22:49, 03 cze 2018
autor: domino
W pesach swing, zakupionych trzy lata temu do obsługi trasy WZ, zaczęły pojawiać się usterki. Dwa tramwaje jeżdżące na linii 10 trzeba było wycofać z ruchu, bo wystąpiły problemy z wózkami wagonów. http://www.expressilustrowany.pl/najwaz ... ,13224416/

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 13:29, 04 cze 2018
autor: nowy1212
Jakby ktos jechał Pesą 1594 to niech da znac czy dalej hałasuje - wysłałem maila do MPK i dostałem odpowiedź, ze przekazano do odpowiedniej komórki organizacyjnej. Ciekawe czy będą tego efekty.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: czw 14:20, 07 cze 2018
autor: kuba_łódź
1512 ma zepsute drzwi w członie niskopodłogowym :D wetknięta tablica "Awaria".

Re: Stan techniczny taboru MPK

: czw 14:36, 07 cze 2018
autor: hytgar655
W Swingach z 2015 roku, ścierają się żółte pasy na ścianach bocznych.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 12:15, 08 cze 2018
autor: Graficzny
Bo te pasy są na zasadzie reklamowej, czyli po prostu to jest tylko naklejka, a cały tramwaj jest polakierowany na czerwono.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 17:12, 11 cze 2018
autor: Graficzny
W tramwaju 2431na samym końcu jest dziura w podłodze. Widać ryse która ma prawie 30 cm długości i jak się stoi w tym miejscu to wpada się z wykładziną w dół.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 17:35, 11 cze 2018
autor: nowy1212
^^Zgłoś do MPK na adres opiniempk@mpk.lodz.pl
W końcu to poważny problem.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: wt 23:27, 12 cze 2018
autor: Kuba
Dla odnotowania - dzisiaj na pętli Janów stało ITD. Byli też tutaj chyba w ubiegłym tygodniu. Jaki był efekt kontroli tego nie wiem. Na pewno dzisiaj rano był 2663 na 90/91 (ściągnięty z R26), więc może się do któregoś wozu przyczepili.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 11:24, 13 cze 2018
autor: mig
ITD ostatnio regularnie odwiedza Janów i tak samo regularnie zabiera dowody.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 14:38, 13 cze 2018
autor: nowy1212
No i dobrze może wreszcie MPK zacznie trochę bardziej dbać o najgorsze trupy...

Re: Stan techniczny taboru MPK

: sob 18:06, 16 cze 2018
autor: Graficzny
Mercedes 1455: odnosi się wrażenie, że zaraz całe elementy od sufitu się zawalą i poręcze z szybami przy drzwiach wyskoczą z podtrzymywaczów przy podłodze ..

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 04:20, 24 cze 2018
autor: prof_klos
Jechałem wczoraj szerokim wachlarzem taboru MPK celem "zaliczenia" tego i owego. Moje wnioski są porażające.

PESA TRAMICUS. Nie wytrzymałem na dłuższą metę. Ten ryk przy hamowaniu i potworny pisk wydobywający się spod osłony wózków mnie zabiły. Po kilku przystankach przesiadłem się jak katapultowany do... Konstala. A do tego nieznośny brak cyrkulacji powietrza.

M8CN. Porażka. Wózki biją niemiłosiernie, "twardo". Bardzo niemiłe odczucie. O ile sam tramwaj jedzie płynnie, to "łupanie" przy najmniejszym nawet łączeniu szyn jest nieznośne.

GT8N. Inna klasa. Absolutna rewelacja, płynna jazda, wózki podobne jak w M8CN, a jednak wzorowo tłumiące nierówności i absorbujące złącza szyn. Do tego astronomicznie wygodne fotele w zadowalającej ilości i niski człon. Rewelacja.

Po ekscesach w M8CN i Tramicusem z rozkoszą jechałem zdezelowanym 805Na. Wagon dobrze pokonuje nierówności, jest względnie cichy i dynamiczny. Nic nie łupie, nic wściekle nie piszczy, a do tego zachowany pozostaje pęd powietrza.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 10:31, 24 cze 2018
autor: Graficzny
Dodając, że Konstal jest o wiele pojemniejszy niż ciasnota w Pesach czy Citirunnerach.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 10:34, 24 cze 2018
autor: nowy1212
Z GT8N różnie bywa - niektóre są takie jak piszesz, a niektóre to niestety jeżdżące złomy. Trudno mi określić proporcje, ale no nie zawsze jest idealnie.

Co do M8CN to chyba na czymś zaoszczędzono po prostu. Na szczęście więcej ich nie będzie jak skończą te co są.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:02, 24 cze 2018
autor: kuba_łódź
GT8N to najgorsze są te ex. MKT. Te sprowadzone z Helsinek są całkiem przyzwoite, ale znając MPK za 2-3 lata będą wyglądać jak te z MKT.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 15:57, 24 cze 2018
autor: hytgar655
Te z Helsinek też są różne. Ja to jestem daleki od bronienia GT8N bo większość to złomy (właściwie to wszystkie te tramwaje nadają się na złom, ale niektóre powinny tam się już dawno znaleźć).