Strona 24 z 30

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 16:07, 24 cze 2018
autor: nowy1212
Pytanie też na ile to złom, a na ile po prostu efekt zaniedbań, Być może to kwestia wydania niewielkiej kwoty pieniędzy, by znowu dawały rade jeździć. Ja bym je widział jako pojazdy zastępcze za niskacze. W końcu przy naszej sytuacji taborowej bez sensu by w zajezdni stał niskacz, a M8CN to juz by mógł stać.
Wtedy dać wyświetlacze elektroniczne, odświeżyć trochę wnętrze i naprawić usterki i już.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 17:11, 24 cze 2018
autor: Kpc21
Do nich nie potrzeba wyświetlaczy elektronicznych wcale, one mają tablice kierunkowe w formie przewijanych taśm.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 18:46, 24 cze 2018
autor: TramMomentyStudenta
nowy1212 pisze: Ja bym je widział jako pojazdy zastępcze za niskacze. W końcu przy naszej sytuacji taborowej bez sensu by w zajezdni stał niskacz, a M8CN to juz by mógł stać.
Ta, M8CN stać. Na pewno. Mamy na tyle mało niskaczy, że M8CNy powinny jeździć liniowo. Gdziekolwiek, ale powinny. I powinny również mieć oznaczenie w rozkładzie, że jedzie tramwaj niskopodłogowy, tak jak teraz. Tylko oczywiście, jak jest w robocze dajmy na to 8 brygad niskich, to powinno jeździć 8, a już w najgorszym wypadku mniej.
Jeżeli mówimy o jako takich zastępczych pojazdach - GT8N owszem, ale te bardziej sprawne powinny jednak również jeździć liniowo. Póki co mamy stanowczo za mało tramwajów niskopodłogowych.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 20:08, 24 cze 2018
autor: Graficzny
Te z helsinek to już w ogóle zabytki są. Jak by porównać te tramwaje z autobusami to nie wiem, czy O305 nie był by nawet za młody na te starocie. I ta przestrzeń niskoposłogowa to też taki pseudo alibi. Wchodzi się niby bez żadnego stopnia do pojazdu, ale już dalej trza się wspinac po klatkach schodowych żeby w miarę komfortowo podróżować na miejscach siedzących..

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 21:01, 24 cze 2018
autor: nowy1212
TramMomentyStudenta pisze: Ta, M8CN stać. Na pewno. Mamy na tyle mało niskaczy, że M8CNy powinny jeździć liniowo
Przepraszam, chodziło mi o GT8N. Co innego myślałem, a co innego napisałem :)
TramMomentyStudenta pisze: Jeżeli mówimy o jako takich zastępczych pojazdach - GT8N owszem, ale te bardziej sprawne powinny jednak również jeździć liniowo. Póki co mamy stanowczo za mało tramwajów niskopodłogowych.
Pełna zgoda. Mamy 10 GT8N, więc na rezerwę powinno starczyć z 5.
Graficzny pisze:Te z helsinek to już w ogóle zabytki są. Jak by porównać te tramwaje z autobusami to nie wiem, czy O305 nie był by nawet za młody na te starocie. I ta przestrzeń niskoposłogowa to też taki pseudo alibi. Wchodzi się niby bez żadnego stopnia do pojazdu, ale już dalej trza się wspinac po klatkach schodowych żeby w miarę komfortowo podróżować na miejscach siedzących..
Dla ciebie to moze bzdura, ale dla tych osób niepełnosprawnych to nie takie złe, bo wjedzie z wózkiem do pojazdu. Dla osób starszych też nie takie złe, bo wtedy na spokojnie podczas stania na światłach da radę wejsc i usiąść, a tak jest to po prostu mniej wygodnej. Nie jest to idealne, ale drobna poprawa jest, z reszta gdyby jej nie było to by w to nie inwestowano na Zachodzie.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 21:16, 24 cze 2018
autor: Graficzny
Na zachodzie mają balkoniki i sobie na tym usiądą.
A zamiast 2 stopniów w drzwiach są 4 koło nich. Nie wiem czy to takie lepsze rozwiązanie.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 22:01, 24 cze 2018
autor: kuba_łódź
Co z tego ile te GT8N mają lat, skoro nadal są WYGODNIEJSZE od Konstali ? Nie ma wyjącej przetwornicy, trzaskających drzwi, pudło jest szczelne, a siedzenia wygodne.

W części niskopodłogowej są miejsca siedzące. Niewiele, bo chyba 4, ale są. Nie trzeba się wspinać, oczywiście o ile nie zepsują się drzwi ;) No i ogólnie przestrzeń w tych wagonach jest lepiej zagospodarowana niż w M8CN.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: wt 07:32, 31 lip 2018
autor: mateeusz
Conecto #1396. Przegub na zakrętach skrzypi gorzej niż stare, drewniane drzwi...

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 10:33, 08 sie 2018
autor: nowy1212
Nie wiem, gdzie to:
http://infotram.pl/ostatni-lodzki-sklad ... 7216.html#
Ostatni łódzki skład Konstali do modernizacji

Jeszcze tylko jeden. MPK-Łódź podało, że do modernizacji wkrótce trafi ostatni skład 805Na. Przewoźnik zaprezentował właśnie przedostatni zmodernizowany skład 2333+2334. To ostatnie składy, które jeszcze nie były modernizowane. Dzięki temu posłużą łodzianom przez kolejne lata. Staramy się uzupełniać nasz tabor o niskopodłogowy w miarę możliwości. Kolejne 30 tramwajów z projektu "Tramwaj dla Łodzi" na pewno będzie niskopodłogowych – podał przewoźnik.

MPK już teraz uzupełnia także swój tabor o niskopodłogowce. W tym roku dostarczono już 7 Swingów, a kolejne 5 dotrze do Łodzi do połowy października. Poza tym wagony NF6D w 70% mają niską podłogę. W tym roku MPK sprowadziło ich już 8. Obecnie trzy kursują na linii 14, a kolejne wkrótce wyjadą na trasy. Przewoźnik chce dostosować je do łódzkich standardów m.in. odnośnie informacji pasażerskiej czy polaryzacji. Później będzie je modernizować. Pierwszy sprowadzony wagon prawdopodobnie już wkrótce (albo nie widzę drugiej strony albo cos ucięli)

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 10:34, 08 sie 2018
autor: Jordi
Te moderki ponoć mają wytrzymać 15 lat, czyli teoretycznie ostatniego Konstala pozbędziemy się dopiero w 2033-34 roku :(

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 10:39, 08 sie 2018
autor: nowy1212
Niby tak, ale może juz koło 2030r będą tylko w rezerwie? Też pamiętajmy, ze używek niskopodłogowych z Niemiec będzie coraz więcej z każdym rokiem, więc to też będzie sprzyjać likwidacji Konstali.
Tak czy inaczej to będzie przełomowy moment, gdy te tramwaje znikną z łódzkich ulic.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 12:07, 08 sie 2018
autor: Graficzny
Patrząc na prognozy pogody ma być coraz bardziej gorąco, klimat się ociepla. Więc co jest lepsze, stary przewiewny Konstal czy niskopodłogowa duchota gorsza od sauny..

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 12:33, 08 sie 2018
autor: Jordi
Tak przewiewny, że 2 tygodnie temu podczas początku upałów wysiadłem z 5 cały mokry po kwadransie jazdy (co z tego że wiał wiatr, jak był gorący), wsiadłem w Citka na 11 i w nim... wysłchem, a potu ani kropelki (wiał wiatr i dawał "wytchnienie" w porównaniu do Konstala)...

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 12:51, 08 sie 2018
autor: kuba_łódź
Konstal jest szczególnie przewiewny gdy przetwornica dmucha do środka cieplutkim powietrzem ;)

Re: Stan techniczny taboru MPK

: śr 12:51, 08 sie 2018
autor: nowy1212
Bo Konstal to jedna cienka puszka i się szybko nagrzewa. W nich też brakuje chociażby małej klapy z przodu pojazdu, więc przyjemnie się jedzie, ale tylko z tyłu pojazdu o ile nie ma tam slońca. Taki CR ma na dachu sporo sprzętu, więc trochę pod tym względem jest lepiej. Po prostu okna muszą być duże i tyle.
Choć szkoda, ze np. w M8CN czy GT8N nie zrobiono mimo wszystko klap, bo by się przydały - zawsze coś pomaga.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: czw 13:42, 09 sie 2018
autor: nowy1212
Autobusów na miescie niby brakuje, ale na tło do konferencji to się znajdą :)

Obrazek

Źródło FB MPK

Re: Stan techniczny taboru MPK

: sob 16:10, 15 wrz 2018
autor: mig
nowy1212 pisze:Autobusów na miescie niby brakuje, ale na tło do konferencji to się znajdą :)
Wziąłeś pod uwagę, że konferencja mogła być w godzinach międzyszczytowych?

Re: Stan techniczny taboru MPK

: czw 08:00, 11 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
A w pierwszym wagonie składu 1620+21 jeden z wewnętrznych przycisków jest niedomocowany (brakuje jednego wkrętu, a drugi jest słabo wkręcony). Czy naprawdę nie da się nic z tym zrobić? :(

Re: Stan techniczny taboru MPK

: czw 10:14, 11 paź 2018
autor: hytgar655
Przycisk do otwierania drzwi? A mało to jest niedokręconych przycisków w Konstalach?

Re: Stan techniczny taboru MPK

: czw 13:44, 11 paź 2018
autor: nowy1212
Ja to bym powiedział że więcej jest niedokreconych niż dokreconych. Te przyciski to po prostu tandeta jest.
Kiedyś były takie duże puszki z bodajże zielonym przyciskiem to one się trzymały lepiej.