Strona 26 z 30

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 16:08, 23 lis 2018
autor: TramMomentyStudenta
Przed chwilą wysiadłem z 1248+49 (na 18) i chwilami przy postojach tramwaj jakby się cofał, w dodatku podczas hamowania słyszałem taki jakby brzęk. Czy to jest wina konstrukcji bulwy, czy też nie?

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 18:46, 23 lis 2018
autor: Kpc21
Ten brzęk to nie jest może po prostu hamulec szynowy (zwykłe hamowanie było za słabe, więc motorniczy użył szynowego)? W 805Na czasem chyba jeszcze towarzyszy temu sygnał ostrzegawczy w formie pisku. I wtedy czuć takie szarpnięcie, jak hamulce szynowe "łapią".

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 21:30, 23 lis 2018
autor: TramMomentyStudenta
Nie pamiętam, czy był jakiś pisk. Może z raz (jechałem od WAM-u na Fabryczny).

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 21:57, 23 lis 2018
autor: px33
Pisk albo dzwonek

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 17:38, 10 lut 2019
autor: Yizi
Widziałem dzisiaj 1704 na 82A któremu po wyjeździe z zatoczki na zakładowej otworzyły się drzwiczki od silnika z boku po czym od razu się zamkneły a kierowca tylko popatrzył w lusterko i pojechał dalej w stronę Dworca Łódź Widzew

Przeniesiono do właściwego tematu

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 19:28, 10 lut 2019
autor: Kpc21
W czwartek przy Smutnej tuż przed 8:00 rozkrzaczył się 1312. Wsiadłem na Dołach w stronę Fabrycznego, już wtedy autobus miał takie objawy, jak silnik gasnący przy każdym zatrzymaniu na przystanku. Przy Smutnej kierowca zakończył kurs – można było zaobserwować dym albo parę wydobywającą się z komory silnika.

Chłodnica? Chyba nie, nie byłoby takiego objawu, jak gaśnięcie przy zatrzymaniu.

Zatarty silnik? Ale pracował i zapalał, dźwięk był chyba w miarę normalny.

Skrzynia biegów? Ale gdzie te autobusy mają skrzynię biegów? Kopciło się z komory silnika.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: sob 13:40, 02 mar 2019
autor: STUDI
mateeusz pisze:Dać na pewno się da, tylko ciekawe jaki byłby tego koszt i czy nie wymagałoby to jakiejś większej ingerencji w konstrukcję wagonu xd..
Wystarczą dwa niedrogie (takie same są montowane w Konstalach do pomiaru prędkości) czujniki indukcyjne przy kołach zębatych przekładni. Zliczanie impulsów w jednostce czasu i mamy pomiar prędkości obrotowej osi. Różne prędkości to poślizg. Problemem jest niska wytrzymałość przekładni na różnice momentu obrotowego, zaprojektowano je słabszymi zważywszy na wcześniejszą decyzję o nie montowaniu pisecznic w nowoprodukowanych tramwajach.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 12:29, 18 mar 2019
autor: mateeusz
Volvo #1746, w prawym nadkolu w przegubie brak osłony, dzięki czemu przez dziurę ok. 10x10cm jest dostęp do opony...

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 14:08, 18 mar 2019
autor: kuba_łódź
Zglosiłbym kierowcy od razu, w końcu to dość poważna usterka.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 19:56, 18 mar 2019
autor: mateeusz
Niestety nie pomyślałem o tym w porę. :/

Re: Stan techniczny taboru MPK

: wt 18:23, 19 mar 2019
autor: Kpc21
Bez przesady, że od razu, szczególnie jeśli nam się gdzieś spieszy, bo to może skończyć się natychmiastowym zjazdem do zajezdni i nie dojechaniem do celu.

Jeśli już, to przed przystankiem, na którym zamierzamy wysiąść :)

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 21:02, 22 mar 2019
autor: domino
Na dzisiejszej komisji transportu Rady Miejskiej poinformowano, że 1/3 stanu tramwajów #Cityrunner oraz 6 z 34 tramwajów #PESA jakie dotarły do Łodzi w 2015 roku, "oczekują na naprawę". W przypadku pierwszych problemem są części (ten model nie jest już produkowany) w przypadku polskiego producenta z Bydgoszczy problemem jest pewnego rodzaju "konflikt" i brak chęci wykonania napraw w ramach trwającej gwarancji. Według przedstawiciela #ZDiT sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie. https://www.facebook.com/Fundacja.Fenom ... =3&theater

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pt 21:46, 22 mar 2019
autor: nowy1212
Z CRami raczej tak żle nie jest, bo już ktoś sprawdzał, ze jeździ ich powyżej 10. Natomiast Pesie chyba pora podziękować

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 07:46, 25 mar 2019
autor: Yakuzzi
Dziś jest 11 CR zalogowanych na liniach.
Dodatkowo zadebiutował 1952 (brak w systemie)

Re: Stan techniczny taboru MPK

: pn 16:23, 25 mar 2019
autor: TramMomentyStudenta
Czyli jednak numeracja leci od 1951, można się było w sumie tego spodziewać, choć na pewno nie miałbym za złe, gdyby numeracja leciała od 1941, bo w dziesiątce 1930-39 jest już tylko Woltan, którego w zasadzie nawet można przenumerować. Ale o tym jest wątek, więc nie będę kontynuować ot. ;)

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 17:00, 28 kwie 2019
autor: nowy1212
Która z zajezdni w Łodzi zarówno autobusowych jak i tramwajowych dba waszym zdaniem najlepiej o tabor a która najgorzej?

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 17:10, 28 kwie 2019
autor: mateeusz
W tramwajach moim zdaniem wizualnie lepiej zadbane pojazdy są na ET2.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 19:25, 28 kwie 2019
autor: Woronin
Bez wątpienia są to Chocianowice oraz Nowe Sady jeśli chodzi o zadbane pojazdy.

Re: Stan techniczny taboru MPK

: ndz 22:07, 28 kwie 2019
autor: nowy1212
Z czego wynika, ze jest lepiej? Kwestia pracowników, budżetu, sprzetu czy co?

Re: Stan techniczny taboru MPK

: sob 12:47, 04 maja 2019
autor: nowy1212
Ta nowa hala serwisowa na Telefonicznej już działa? Jeśli tak to ktoś moze wtajemniczony podzieli sie wrażeniami czy coś? Jest szansa na to by niskacze były bardziej zadbane?