Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
igor
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: igor »

302 nad drzwiami nie ma sporego płata lakieru z lewej strony, ale to już od dawna.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Co jest z kierunkowskazami w Konstalach ze ina często są tak jakby zamrożone i tramwaj sobie jedzie dłuższy czas a kierunkowskaz jest pomarańczowy (nie mruga). Dość często to widzę ostatnio i trochę to wprowadza w blad gdy się jedzie autem.

Czy za to można dostać mandat w ogóle?
px33
Weteran
Posty: 5421
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: px33 »

Nie wiem jak w konstalu, ale w starej Pesie to jest wina zablokowanego (sklejonego) przekaźnika i żeby to naprawić motorniczy musi otworzyć jedną z przednich klap i walnąć w przekaźnik.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Nie wiem jak w konstalu, ale w starej Pesie to jest wina zablokowanego (sklejonego) przekaźnika i żeby to naprawić motorniczy musi otworzyć jedną z przednich klap i walnąć w przekaźnik.
Eeech widać przekaźnik za mniej więcej w detalu 20 - 30 PLN jest problemem dla MPK. Jak za szybko szlag trafia styk (w sumie DC czyli wredny do przełączania obwód z racji łuku) to nie można dać snubbera równolegle do styku?
px33
Weteran
Posty: 5421
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: px33 »

Wiesz, dawno się z czymś takim nie zetknąłem, ale i mniej jeżdżę teraz 122N. Więc może MPK to poprawiło. Zresztą przy obwodach takiej mocy chyba nic strasznego by się nie stało gdyby zastosować przekaźnik solid state, który po prostu nie może się skleić
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: Pacyfik »

Hm... trzecia zajezdnia autobusowa, mówicie obywatele? "Z mapy", że tak powiem - metodą wojskową - wynika, że powinna być zlokalizowana... na terenie pomiędzy pętlą Radiostacja, ul. Konstytucyjną i Pomorską; a od zachodu jest ulica Debicha jeszcze... Także tego xD: smacznego! To tak dla śmiechu... Oczywiście nie będzie jej tam - ani gdzie indziej też nie.... Brak woli politycznej i forsy. Pzdr.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Wiesz, dawno się z czymś takim nie zetknąłem, ale i mniej jeżdżę teraz 122N. Więc może MPK to poprawiło.
Prąd stały bardzo żle się rozłącza. Powodem jest łuk. Nie zgaśnie ot tak i w przeciwieństwie do AC to niewielka różnica czy rozłączy prąd/moc bierna czy prąd/moc czynną.
A jak wolisz obrazki to Wykres nr 3 w tej karcie katalogowej dobitnie to prezentuje.
https://www.relpol.pl/pl/content/downlo ... e/RM84.pdf
Zresztą przy obwodach takiej mocy chyba nic strasznego by się nie stało gdyby zastosować przekaźnik solid state, który po prostu nie może się skleić
No ale solid state relay jest droższy a druga wada jest fakt iż jednak typowa oferta to do obwodów AC. Niektóre z nich można stosować do sterowania fazowego jak te dawne ściemniacze do żarówek montowane w mieszkaniach.
W sterownikach przełączających obwody DC po prostu stosuje się MOSFETy czasem IGBT. Jednak i tak trzeba dodać snubbery.
Nie do przecenienia jest łatwość wymiany przekazników. Te po prostu wyjmujemy z podstawki, czasem posiłkując się wyrzutnikiem w podstawce SSR to będą zaciski śrubowe. Konektory szczególnie lepszych ich wariant czyli faston jest mniej popularny. Najgorzej gdy pada MOSFET w sterowniki. Jeszcze dla niektórych gorzej jak to SMD a nie THT.
Niezależnie czy to styk czy półprzewodnik jednak rozłączenie obwodu DC jest problemem.
Tam na koniec fajniej jest już nawet w obwodach NN (0.4kV) tym bardziej już w SN 15kV szczególnie. Pomylenie kolejności użycia rozłącznika i wylacznika końcu się w przypadku SN w zasadzie wysokim ryzykiem śmierci, ekplozja aparatu. Miałem okazję przy przeglądach podstacji SN/NN doświadczyć załączenia, rozłączenie dzięki konstrukcji rozłącznika jest mnie efektowne.
Nie do
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Może tutaj? Taka mojego autorstwa tabelka

Obrazek

Jeśli ktoś się zastanawia ile musimy kupić niskaczy (w ciągu 4 lat) by dogonić pozostałe miasta pod względem udziału niskiej to odpowiednio:
Gdańsk - 158 tramwajów
Kraków - 110 tramwajów
Poznań - 90 tramwajów
Wrocław/Warszawa - 60 tramwajów
GOP - 45 tramwajów

Oczywiście nie wiadomo czy Kraków, Warszawa, Wrocław nie skorzystają z zamówień uzupełniających, ale no tego nie wliczam, bo nie wiadomo co będzie.



Wypadamy więc fatalnie - oby udało się ściągnąc z Niemiec z 60 niskaczy w ciągu 4 lat, bo inaczej będzie wstyd na cała Polske.
ODPOWIEDZ