Bulwy - spis
1608+9 niet
Niestety, tytułowy wypadł z tegorocznego planu właśnie przez remonty dla TŚ.
@Ventlan: w spisie nie ma jeszcze 2724+2725.
@Ventlan: w spisie nie ma jeszcze 2724+2725.
Nie jest to obserwacja liniowa więc chyba ten temat najbardziej pasuje. Wczoraj (22.01) ok. 15:30 na Niższą zawitał następujący skład: 22103+2530+2629. Ciekawe po co zabrano je na przejażdżkę
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
EI pisze:Tramwaje po liftingu
Po Łodzi kursują już 102 wagony o nowym designie.
Cztery spośród dwudziestu wagonów typu 805 N, przeznaczonych w tym roku do generalnego remontu, trafiły już do hal Zakładu Techniki łódzkiego MPK. Nadwozia zostały pocięte (pozostała tylko szkieletowa konstrukcja), a podwozia rozebrano na części.
Po demontażu wagonowi przywraca się geometrię, czyli usuwa uszkodzenia powstałe podczas wieloletniej eksploatacji. Tylko tyle pozostaje z wagonu przeznaczonego do kapitalnego remontu.
To, co zostało z wagonu, jest czyszczone ze śladów korozji. Następnie przywracamy geometrię wagonu, czyli naprawiamy uszkodzenia konstrukcji powstałe podczas eksploatacji. Nadwozie jest obkładane blachą i, głównie na przodzie i z tyłu, tworzywem sztucznym. Następnie jest malowane i lakierowane - wyjaśnia Janusz Andrzejewski, kierownik Zakładu Techniki.
Wagony zyskują nowy wygląd zgodnie z projektem opracowanym przez inżynierów z MPK. Z przodu i z tyłu wagony mają opływowy kształt. Z daleka wyglądają prawie jak cityrunnery. Obecnie jeżdżą u nas 102 takie wagony. Inne miasta wzorują się na łódzkich tramwajach, wagony w opływowym kształcie są w Gdańsku, Toruniu oraz na Śląsku.
::: Reklama :::
Kolejne zmiany to dodatkowe miejsca do siedzenia po zlikwidowanych kabinach motorniczych w drugich wagonach. Tramwaje wyposaża się w system informacji wizualnej, który podaje godzinę, kolejne przystanki oraz w nowe siedzenia, oświetlenie, cicho zamykające się drzwi. Wózki, silniki, również przechodzą generalny remont.
Odnawianie trwa do trzech miesięcy. Taki lifting, a przechodzą go 25-30-letnie wagony, pozwala eksploatować tramwaje przez kolejnych 15 lat. Dotychczas zmodernizowano 349 wagonów. Remont jednego kosztuje około 500 tys. zł.
- Kapitalny remont jest tańszy niż zakup nowego taboru. Nowoczesny tramwaj kosztuje co najmniej kilka milionów złotych. Co roku planujemy zmodernizować 20 starych wagonów - mówi Marcin Małek z łódzkiego MPK.
Dziki czy ty zawsze musisz cwaniakować napisałem przecież jak wól ale jak nie wyraźnie napisałem to dla ciebie specjalna wersja -
1 - zdjęcie pokazujące pierwszą bulwe w 2005 roku dla ZET-3
2 - zdjęcie pokazuje szkielet z nową mordką plus z boku 2303 z zółtymi płatami drzwi.
3 - zdjęcie pokazuje szkielet 105/805
4 - zdjęcie pokazuje środek wagonu dla śląska widać to po kremowych płatach drzwi.
Teraz jasne jest to dla ciebie.
Napisałem co dokładnie w szczegółach dojrzałem na zdjęciu jeśli tak się chwalą to powinni pokazać dla siebie wagon od środka.
1 - zdjęcie pokazujące pierwszą bulwe w 2005 roku dla ZET-3
2 - zdjęcie pokazuje szkielet z nową mordką plus z boku 2303 z zółtymi płatami drzwi.
3 - zdjęcie pokazuje szkielet 105/805
4 - zdjęcie pokazuje środek wagonu dla śląska widać to po kremowych płatach drzwi.
Teraz jasne jest to dla ciebie.
Napisałem co dokładnie w szczegółach dojrzałem na zdjęciu jeśli tak się chwalą to powinni pokazać dla siebie wagon od środka.