Bulwy - spis
Jak to widzisz? Czas życia 805 po prostym remoncie (zwykłej bulwy) to ma być koło 10 lat, więc tych tak szybko kasować nie będą, gdyby teraz rozstrzygnięto przetarg, wagony najwcześniej zaczęłyby przychodzić za 1,5 roku (może szybciej byłoby gdyby umówić się z Solarisem na montaż w Łodzi, ale Pesa jest zawalona zamówieniami), a żeby żegnać się z 805-tkami trzeba by było kupić ponad 200 wagonów (co przy obecnej kondycji finansowej miasta i MPK graniczy z cudem przy rozsądnej cenie 7 mln za wagon to daje 1,4 mld za taką wymianę taboru). No i potrzebne by były torowiska, a do tego nikt nie planuje się dotknąć.
Pesa jest teraz zawalona i to mocno. Tramwaje dla Szczecina, Gdańska i Warszawy to sporo wozów, ale dostawy do Szczecina, z tego co pamiętam, mają się skończyć w I połowie tego roku, do Gdańska powinny się skończyć do końca 2011 roku, a później idzie Warszawa. Wątpię, żeby nie startowali w innych przetargach, jesli takowe będą ogłoszone.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Jakby Łódź się postarała i wstrzeliła w moment jak Szczecin nie ogłosi jeszcze przetargu na 22 niskopodłogowce to byłaby jakaś szansa.
Czyli tak (zakończenie dostaw):
Szczecin - marzec 2011
Gdańsk - do końca 2011
Częstochowa - październik 2012 (co dziwne, bo jest tym tramów raptem 7, ale dostawy rozpoczną się z tego co wiem dopiero w kwietniu 2012)
Warszawa - koniec 2013
Szeged - połowa 2012
Czyli tak (zakończenie dostaw):
Szczecin - marzec 2011
Gdańsk - do końca 2011
Częstochowa - październik 2012 (co dziwne, bo jest tym tramów raptem 7, ale dostawy rozpoczną się z tego co wiem dopiero w kwietniu 2012)
Warszawa - koniec 2013
Szeged - połowa 2012
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
A musi być Pesa? :> A swoją drogą, orientuje się ktoś, czy MPK zreflektowało się i będzie wpisywać w warunki przetargów brak tzw. skosów? A propos - te dla Segedyna (węg. Szeged, czyt. seged) chyba będą bez skosów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 2 razy.
kuba_bed pisze:Jakby Łódź się postarała i wstrzeliła w moment jak Szczecin nie ogłosi jeszcze przetargu na 22 niskopodłogowce to byłaby jakaś szansa.
Czyli tak (zakończenie dostaw):
Szczecin - marzec 2011
Gdańsk - do końca 2011
Częstochowa - październik 2012 (co dziwne, bo jest tym tramów raptem 7, ale dostawy rozpoczną się z tego co wiem dopiero w kwietniu 2012)
Warszawa - koniec 2013
Szeged - połowa 2012
Coś nie tak z tym twoim postem.
Szczecin - prototyp 11.2010 zakończenie kontraktu 20.03.2011
Gdańsk - 10.2010 - 31.12.2011
Warszawa - prototyp 05.2010 - 31.12.2013 ( skrócono dostawy przez producenta i według założeń 30.09.2013 )
Szeged - 10.2011 - 06.2012 ( jeden na miesiąc razem 9 sztuk)
Częstochowa - zupełnie nowy typ tramwaju prototyp 11.2011 - rozpoczęcie produkcji 02.2012 - dostawy 05.2012 - 10.2012 ( jeden na miesiąc )
Kiedy Spodziewany wyjazd nowego bulwiaka 1013 ?
Co do nowych tramwajów to można by chyba było obsłużyć chociaż jedną linię bez wielkiego nakładu pracy na torowisko taka 12 ?
T e l e f o n i c z n a -Spokojnie bez remontów niska podłoga sobie powinna poradzić
D z i a ł k i - P o m o r s k a -To już trasa wyjazdowa wiec nówki muszą sobie poradzić
N a r u t o w i c z a - Niedawny remont = dobre torowisko
Z i e l o n a - G d a ń s k a- Nawet nawet torowisko nie jest tam najgorsze
K o p e r n i k a- Najgorzej chyba na łuku z Żeromskiego (przydał by się remont) dalej Kopernika do kaliskiej nie jest również strasznym torowisku ale jak miał by być teraz robiony remont na 12 to na Kopernika najprędzej
B a n d u r s k i e g o - W y s z y ń s k i e g o-Obecna trasa 10 torowisko zdaje egzamin na dobrą czwórke ; )
Wydaje mi się że na trasie 12 jest lepsze torowisko niż na 10 więc jak kupować nówki małą ilością to na wszystkie brygady 10 i 12 ; ]
Co do nowych tramwajów to można by chyba było obsłużyć chociaż jedną linię bez wielkiego nakładu pracy na torowisko taka 12 ?
T e l e f o n i c z n a -Spokojnie bez remontów niska podłoga sobie powinna poradzić
D z i a ł k i - P o m o r s k a -To już trasa wyjazdowa wiec nówki muszą sobie poradzić
N a r u t o w i c z a - Niedawny remont = dobre torowisko
Z i e l o n a - G d a ń s k a- Nawet nawet torowisko nie jest tam najgorsze
K o p e r n i k a- Najgorzej chyba na łuku z Żeromskiego (przydał by się remont) dalej Kopernika do kaliskiej nie jest również strasznym torowisku ale jak miał by być teraz robiony remont na 12 to na Kopernika najprędzej
B a n d u r s k i e g o - W y s z y ń s k i e g o-Obecna trasa 10 torowisko zdaje egzamin na dobrą czwórke ; )
Wydaje mi się że na trasie 12 jest lepsze torowisko niż na 10 więc jak kupować nówki małą ilością to na wszystkie brygady 10 i 12 ; ]
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez LUAKAS22, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty