Cityrunnery
Normalny sterownik w granicach chyba 4 tys. (ale do Rapida mogą sobie policzyć mocno ekstra za inne oprogramowanie, poznański sterownik KWSR jest chyba o tysiąc droższy niż zwykły), a normalny moduł GPS koło 2 tys., tylko do Rapida potrzebny jest specjalny moduł z modemem GSM, który też chyba nie jest normalnie sprzedawany.O rety, a ile te zestawy do Rapida kosztują?
Ale trasa 12 nie jest w gorszym stanie niż 10 (na Kopernika jest "tylko" ograniczenie do 20 i myślę że przy maksymalnym ścięciu prędkości CR tamtędy przejedzie) i nie potrzebuje Rapida (dodatkowo 12 nie jest na większości trasy dublowana przez żaden autobus), 15 też nie potrzebuje.
W ogóle to zamiast remontu Dolnej powinno się IMO zrobić właśnie Kopernika co pozwoliłoby bez większych przeszkód uniskopodłogowić 12 (a w ogóle to to powinno zostać zrobione w ramach projektu WZ jako trasa zapasowa, Śmigłego-Rydza zresztą też)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakie? Każda linia ma fragment, który ją dyskwalifikuje albo prawie dyskwalifikuje:Już niedługo pojawią się kolejne trasy będące całkowicie w dobrym stanie
1: Kilińskiego
2: Dąbrowskiego, Szczecińska
3: chyba Warszawska (dawno tam nie byłem), jeśli nie to w II poł. następnego roku się kwalifikuje
4: Kilińskiego
5: Kilińskiego
6: okolice Strykowskiej
7: Koziny, Zielona
8: Żabieniec-Chochoła
9: Zielona
10: WZ
11: już są
12: Kopernika
13: Śląska
14: Śmigłego-Rydza, WZ
15: brak, ew. pętla na Telefonicznej, ale można zawracać przez zajezdnię
16: Zgierz
16A: brak (ale tam już niskie jeżdżą i potrzebny jest Rapid)
43: większość trasy
41: odc. podmiejski
46A: brak
46: odc. podmiejski
Jeśli nie 12 to tylko 15 bo 16 naprawdę nienaturalnie wzmocniłaby jeden ciąg (15 też wzmacnia, ale przynajmniej w innym miejscu).
Druga sprawa - remonty prowadzone są chaotycznie - wyłączenie Przybyszewskiego na 2 lata byśmy przetrwali (można zbudować łuk do Lodowej od strony Puszkina i trochę rozładować problem), a w zamian można by było zrobić nowe trawiaste do Szczecińskiej i na Dąbrowskiego, to załatwia automatycznie 2 (od razu) i 8 (z WZ więc można kupić dodatkową masę niskopodłogowców na dofinansowanie), w międzyczasie Śmigłego-Rydza do Dąbrowskiego metodą bez wyłączeń (jeśli darujemy sobie buspas i trawiaste to wstawiamy dwa rozjazdy, sygnalizatory wahadłowe, 14 przez Kilińskiego-Dąbrowskiego dla rozładowania ruchu, potem to samo z drugim torem, przystanki można jakoś zaimprowizować ). Jak starczy czasu, warto zrobić jeszcze Kopernika (najlepiej z użyciem tego: http://priv.gtlodz.eu/img-californien_na_lidickiej_2,18923.html dla minimalnych wyłączeń). Potem wszedłby remont WZ i zajął całe możliwości MPK, ale mielibyśmy 8 linii niskopodłogowych (2, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 16A).
Kilińskiego na razie nie ma co ruszać bo i tak trzeba wymyślić nowy układ na potrzeby Fabrycznego i NCŁ więc to byłoby najsłabsze ogniwo całej sieci (1, 4, 5).
Które odcinki torów na Kilińskiego na południe od al. Piłsudskiego są jeszcze niewyremontowane? Te między Narutowicza a Piłsudskiego (a przynajmniej Narutowicza - Nawrot) powinny być w 2014 gotowe.
Co do 15, to Rzgowska jest w dostatecznym stanie? Kiedyś wydawało mi się, że odcinek pod wiaduktem kolei obwodowej nie jest najlepszy, ale może to tylko kwestia hałasu, jaki powoduje tramwaj przejeżdżający po torowisku wykonanym w tej technologii (w latach 80?).
Co do 15, to Rzgowska jest w dostatecznym stanie? Kiedyś wydawało mi się, że odcinek pod wiaduktem kolei obwodowej nie jest najlepszy, ale może to tylko kwestia hałasu, jaki powoduje tramwaj przejeżdżający po torowisku wykonanym w tej technologii (w latach 80?).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
@px33 Warszawska jest w takim stanie, że jest tylko kilka niebezpiecznych miejsc(około 5 w dwie strony), gdzie dochodzi do wykolejeń, ale bardzo rzadko. Ostatnie wykolejenie miało miejsce bodajże w maju( motorowa trochę za szybko jechała,a w tym miejscu toromierz miał 1070mm, po wykolejeniu tory rozeszły się na 1180mm:D). Konstalem spokojnie po Warszawskiej można jechać 60 km/h Po kilku wstawkach takich pożądnych( po kilka metrów), myślę, że CR by śmignął. Najgorszym momentem trasy 3 jest Przybyszewskiego(Tatrzańska-wiadukt), tam tory to są nawet za słabe dla Konstali:P. To miejsce, totalnie dyskwalifikuje 3 z niskiej podłogi, która przydałaby się na tej linii, gdyż jest to jedna z najdłuższych linii i objeżdza kilka łódzkich osiedli na trasie( Rogi,Marysin,Bałuty Stare, Bałuty Nowe, Centrum, Dąbrowa,Zarzew, Widzew).
A w 11 jak było? Też był umieszczony komentarz: "kursuje tramwaj niskopodłogowy", ale nic nie było wyróżnione, wszystkie odjazdy na czarno. Teraz wprowadzili "gwarantowany tramwaj niskopodłogowy". W ogóle to "ciekawie" to wygląda... Gwarantowany niskopodłogowy z Chocianowic o 11:03, a kolejny dopiero 12:03 - no po prostu pogratulować... Nie mam pojęcia jak można doprowadzić do takiego stanu.Zgierzanin pisze:A nie jest czasem tak, że te niska podłoga przestanie być po prostu oznaczona na rozkładzie? A Cityrunnery dalej będą jeździć, tyle że nie przypisane do konkretnych brygad? Przecież nie mogą stać odstawione w zajezdni...
Hałasu. 70 km/h pod wiaduktem można przejechać. Przynajmniej dość niedawno, ale pewnie wiele się nie zmieniło.berger.m pisze:Co do 15, to Rzgowska jest w dostatecznym stanie? Kiedyś wydawało mi się, że odcinek pod wiaduktem kolei obwodowej nie jest najlepszy, ale może to tylko kwestia hałasu, jaki powoduje tramwaj przejeżdżający po torowisku wykonanym w tej technologii (w latach 80?).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
No to jest problem i tam dobrze byłoby przy okazji remontu dodać relację Rzgowska(pn.)<->Paderewskiego dla celów zakręcania (a i można by ją było wykorzystać i puścić 16A przez PlN->Pabianicką->Paderewskiego->Rzgowską->PlN (pętla)->Piotrkowską->...->Helenówek). Tylko czy da się tam prowadzić remont bez paraliżowania całej okolicy (bo w przypadku rozgrzebania tego łuku tramwaje nie mogą jechać po całej Rzgowskiej (nie dot. ->Dąbrowskiego) i całej Paderewskiego, co wymagałoby zapewnienia masakrycznej KZ, której nie będzie można zapewnić aż do zakończenia planu remontowego)? A remont skrzyżowania to chyba minimum 2 tygodnie.Jest to łuk wraz ze zwrotnicami na skrzyżowaniu Rzgowska-Paderewskiego.
Owszem, pomogą - wyżej napisano już, że autobusów dla KZ zabraknie. Posiadanie przez MPK dwukierunkowców ograniczyłoby konieczność utrzymywania rezerwy taborowej dla KZ. Utrzymywanie dodatkowego taboru zawsze kosztuje. A to tylko jedna z zalet wynikających z możliwości wykorzystania tramwajów dwukierunkowych w czasie zaplanowanych czy nagłych prac torowych.
To MPK zatrudni podwykonawcę jak na Z3 czy TP na 97.
W sumie jeśli dojdzie do przejęcia majątku MKT przez MPK, będzie to mało pewien pozytywny aspekt - MPK wzbogaci się o dwukierunkowce.
W sumie jeśli dojdzie do przejęcia majątku MKT przez MPK, będzie to mało pewien pozytywny aspekt - MPK wzbogaci się o dwukierunkowce.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)