Strona 14 z 18

: wt 15:38, 26 maja 2015
autor: px33
Co te stare modernizacje dają? Tyle że czoło wagonu ma obłe kształty.
A co dają te nowe skoro za te mniej więcej same pieniądze (z dofinansowaniem rzędu 60%, do modernizacji dużo trudniej dostać) można mieć nowy wagon? Łódzka sieć jest w tej chwili w stanie przyjąć ok 40 niskopodłogowców (po zmianie trasy 16A), plus po zamianie 12 z 14 na Teofilowie, kolejne kilkanaście, a po oddaniu WZ będzie tego jeszcze więcej.

: czw 10:42, 28 maja 2015
autor: suomi
z tymi modernizacjami 805 to jest tak że chcą zmodernizować 6 wagonów na bulwy i 10 na woltany a to daje 3 pociągi zbulwione i 5 zwoltanowanych.
Brakuje kasy na większą ilość bo odbudowa citka i modernizacja helmuta pochłoną sporo kasy a jeszcze w trym roku miasto chce rozpisać przetarg na kolejne 25 nowych tramwajów (czytaj Pesy)

: czw 11:09, 28 maja 2015
autor: LUAKAS22
W dokumentach jest zapisane, że mają być dwa M8C w tym roku.

: czw 15:01, 28 maja 2015
autor: Kpc21
I nie można było zamiast trzech zbulwionych pociągów jednego zwoltanować?

: czw 16:29, 28 maja 2015
autor: suomi
myślę że te ilości jeszcze się mogą zmienić w przypadku pojawienia się jakiś nowych pieniędzy.
Był przetarg na urządzenia audiowizualne z monitoringiem na 20 bulw i 30 woltanów więc tyle mają do modernizacji

: czw 17:20, 28 maja 2015
autor: STUDI
Kpc21 pisze:I nie można było zamiast trzech zbulwionych pociągów jednego zwoltanować?
Przyjemnie jest jechać złomami w stanie takim że nie wiesz czy się nie rozleci?

Co do woltanizacji - to uważam, że Elinom by się przydało odświeżenie w takiej samej formie co Woltany. Choć niestety ale nie doczekamy się tego a ich stan (rdza) w sumie stawia je blisko tych najgorszych strucli.

: pt 07:48, 29 maja 2015
autor: suomi
Eliny są na wymarciu, jeżdżą póki jeżdżą jak padnie aparatura albo pęknie pudło to pójdą na złom. Jest jeszcze ok 40 wagonów do remont-modernizacji jak te wagony przejdą remont to będzie koniec remontów kapitalnych i modernizacji serii 805NA, wszystko co się wysypie po tym czsie pójdzie do żyda albo na żyletki

: pt 08:30, 29 maja 2015
autor: Kpc21
Eliny chcą wyrzucać, a jednocześnie produkują nowe bulwy bez modernizacji napędu? Coś tu jest nie tak. Ale jak dla MPK najlepsze to co się da naprawić młotkiem... To najlepiej nowych tramwajów wcale nie kupujmy.

: pt 13:05, 29 maja 2015
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Ale jak dla MPK najlepsze to co się da naprawić młotkiem...

To jest problem nie tylko MPK. Kogo kształci szkolnictwo? Reaktywacja zawodowego - no ok ale kto będzie uczył zawodu? Absolwent AHE będzie uczył praktycznej strony "elektryki" "mechaniki"?

Znajoma firma - farbowanie i stabilizacja rajstop - opinia od 5 lat nie można znaleźć farbiarza do pracy. Nawet "marchewka| w postaci wysokich zarobków i to płaconych co tydzień, 33% dłuższa stawka za dłuższą dniówkę - nie pomagają. Po prostu nie ma..... Bo ci co jeszcze "pozostali" z dawnych czasów to już na rencie/emeryturze.

: pt 13:17, 29 maja 2015
autor: Mat
Stara kadra się wykrusza i nie ma kto uczyć w szkołach zawodowych i technikach. No ale skoro licea i studia cieszą się obecnie większym zainteresowaniem, to nie ma się czemu dziwić, że mamy więcej kierowników, niż fachowców.

: pt 15:27, 29 maja 2015
autor: suomi
Eliny chcą pociąć bo posiadają aparaturę firmy Elin która jest droga i w tej chwili nie dostępna ten sam problem mają citki, a poza tym eliny mają hamulec pomocniczy na hydrogeratach który jest kłopotliwy w użytkowaniu, po prostu stary model z nowoczesnym wyposażeniem i nie sądzę żeby chcieli to przerabiać do poprzedniego stanu

: pt 18:14, 29 maja 2015
autor: STUDI
Nie chodzi o cofanie się. Tylko remont i zmiana wyglądu na ten jaki mają Woltany. Nie wszystkie Eliny, zadecydować ile na przebudowę a ile na dawców.

: pt 18:41, 29 maja 2015
autor: pawlak
Mogli by chociaż pokusić się o odmalowanie Elinów i likwidację kabin w drugich wagonach z i tak już rozszabrowanymi pulpitami. Woltanizowanie to chyba jednak zbyt rozrzutna inwestycja. Chyba tyle że jakieś pudło dawcy trafi w obieg. Swoją drogą pudła ex 805NS nadają się na Woltany?

: sob 08:48, 30 maja 2015
autor: suomi
Eliny zostaly raz zmodernizowane i tak dokonaja zywota, a pudla zostaly przekonstruowane pod aparature Elin i nie nadaja sie na podmiane, natomiast program remontow i modernizacji konczy sie wobec zakupu nowych wagonow wiec wszystko co sie rozleci pojdzie pod palnik

: sob 10:46, 30 maja 2015
autor: kafar
805NS nie miały obejścia na rozrusznik w belce. Jeżeli woltany korzystają z tego rozrusznika to pudła się nie nadają do modernizacji.

: sob 17:53, 30 maja 2015
autor: pawlak
kafar pisze:805NS nie miały obejścia na rozrusznik w belce. Jeżeli woltany korzystają z tego rozrusznika to pudła się nie nadają do modernizacji.

Właśnie do tego piję :D

: sob 20:49, 30 maja 2015
autor: suomi
rozrusznik bębnowy mają zwykłe 105/805Na woltany,eliny,eniki rozrusznika nie mają bo sterowanie jest ręczne procesorowe. 805NS czyli stycznikowe nie miały rozrusznika bębnowego dlatego wszystkie jako pierwsze zostały zmodernizowane na eliny, później sprowadzano nowe pudła do pozostałyxh elinów.

: czw 14:57, 29 paź 2015
autor: pawlak
1209 jednak powrócił Obrazek W nocy odbyła się jego jazda próbna. Przy barku Pes to chyba najgorętsza premiera najbliższego czasu Obrazek Pytanie kiedy na linii.

: czw 15:18, 29 paź 2015
autor: px33
Nie wiesz jaką ma aparaturę i co w nim popsuli? Obrazek

: czw 15:35, 29 paź 2015
autor: pawlak
Fotki do zobaczenia są na priv.gtlodz o ile się ma konto Obrazek

Aparatura Enika. Wkleję opis spod zdjecia ikarusojelcza: ,,Oprócz widocznych zmian, wewnątrz zmontowano nowe oświetlenie, dodatkowe wyświetlacze wewnętrzne "choinki". Niestety pod oknami jest pojedynczy rząd siedzeń.''

Poza tym wyświetlacze zewnętrzne diodowe, pomarańczowe. Malowanie bez zmian. Zdaje się też, że monitoring zewnętrzny.

Jazda próbna po retkińskim WZ.