Cityrunnery

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie można tego zdjęcia udostępnić dla wszystkich?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Właśnie, nie wszyscy mają tam konto.

A wracając do tematu, to uważam, że w ramach odświeżania Cityrunnerów (wymiana siedzeń) należy wymienić we wszystkich wyświetlacze klapkowe na diodowe. Na starych klapkowych już mało co widać... no ale koszty...
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Niektóre miasta cały czas instalują w nowych autobusach klapkowe. Więc jakieś zalety nad diodowymi muszą one mieć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Wyświetlacze klapkowe są bardziej energooszczędne, bo pobierają prąd tylko przy zmianie kierunku, tylko w nocy trzeba je podświetlać. Wadą jest ich blaknięcie, np. w Jelczu 2516 trudno już coś odczytać z wyświetlacza. W Cityrunnerach jest podobny problem.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Wadą ich jest też krzaczenie się po zmianie kierunku. Wydaje mi się, że przynajmniej te w poznańskich autobusach spisują się nieźle, są wyraźne i dobrze widoczne gdy już jest ciemno. Nie pamiętam aby od początków eksploatacji takowych w Łodzi żeby którykolwiek tak wyraźnie pokazywał kierunek jak w tych poznańskich, taka kicha Obrazek .
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1869
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Niektóre miasta cały czas instalują w nowych autobusach klapkowe. Więc jakieś zalety nad diodowymi muszą one mieć.

Tak najważniejsza - zasilanie jest potrzebne tylko w chwili zmiany wyświetlanej treści. Potem już nie wymagają zasilania.


http://www.wyswietlacze.pl/produkty-i-uslugi.html#.VjIw-DZdGUk
Zasada działania

Każdy dysk zawiera magnes stały współdziałający z elektromagnesem. Prąd impulsu powoduje odwrócenie pola magnetycznego, indukowanego w cewce elektromagnesu. Kierunek pola określa, czy dysk jest odwrócony do obserwatora stroną jasną (SET), czy ciemną (RESET). Dzięki posiadanej „pamięci magnetycznej”, elektromagnetyczne wskaźniki stanu podtrzymują wyświetlaną informację bez zasilania (zerowy pobór energii).

Widoczność

Obrotowa tarcza wskaźnika stanu, pokryta materiałem odbijającym światło w kolorze fluorescencyjnym, jest doskonale widoczna w szerokim zakresie warunków oświetleniowych otoczenia. Wskaźniki dostępne w szerokiej gamie kolorów fluorescencyjnych (zielonym, żółtym, czerwonym, pomarańczowym) oraz w kolorze białym. Inne kolory dostępne są na życzenie.

Niezawodność

Jedynym elementem ruchomym wskaźnika stanu jest tarcza wskaźnika, której żywotność szacowana jest na minimum 100 milionów operacji. Wskaźniki stanu są niezwykle wytrzymałe i mogą być stosowane w szerokim zakresie warunków środowiskowych. Magnetyczna pamięć wskaźnika jest odporna na wstrząsy, wibracje i zanik zasilania - czynniki te nie powodują zmiany stanu. Dzięki temu elektromagnetyczne wskaźniki stanu idealnie nadają się do urządzeń przenośnych.

Oszczędność

Zasilanie wymagane jest wyłącznie do zmiany wyświetlanej informacji (zmiany stanu). Pamięć magnetyczna pozwala zachować stan wyświetlanej informacji bez potrzeby zasilania. Duże wyświetlacze, zbudowane z wielu wskaźników stanu, mogą pobierać zaledwie kilka watów energii.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Poznań bardziej dba o autobusy od Łodzi :> A nie we wszystkich starych wozach te wyświetlacze wyblakły, np. w Volvo 7000 są jeszcze dosyć wyraźne Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5418
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Potem już nie wymagają zasilania.
Tylko trzeba podświetlić. Taką samą liczbą diod jak w matrycy diodowej :P
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1420
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

Niekoniecznie, może być świetlówka.
hax
Bywalec
Posty: 203
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Poznań używa wyświetlaczy klapkowych Mobitec, Warszawa w U-Bootach i Konstalach z wyświetlaczami Buse - oba systemy długo pozostają czytelne, ale pewnie do najtańszych nie należą.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hax, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Z czego diody chociaż dobrze widać, świetlówka aż tak dobrze nie doświetla jak dla mnie.
px33
Weteran
Posty: 5418
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

I wtedy nic na nich wieczorem nie widać. W CR-ach są klapki z podświetleniem diodowym i to naprawdę daje radę przy patrzeniu z normalnych kątów (bo przy dużym kącie widać wszystkie diody)
Kpc21
Weteran
Posty: 6890
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Tak najważniejsza - zasilanie jest potrzebne tylko w chwili zmiany wyświetlanej treści. Potem już nie wymagają zasilania.
Ale, właśnie, w nocy trzeba je podświetlać. Poza tym czy z tego jest jakieś zauważalne zwiększenie zużycia paliwa?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
suomi
Stały bywalec
Posty: 265
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

uruchomienie citka 1209 to wydarzenie bez precedensu, ja nie miałem nadziei na to że on jeszcze kiedyś wyjedzie i jeśli coś popsuli to i tak brawo.
A na marginesie są jeszcze dwa citki do uruchomienia i pozostałe do modernizacji więc jeśli 1209 się sprawdzi to wszystkie citki przejdą podobny remont i chwała im za to.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

City..

Post autor: Josek101 »

Mój koleś robi na Telefonicznej na naprawach i mówił ostatnio,że wszystko naprawiają co stało od dawna i mało pojazdow zostaje na zajezdni
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Włącznie z Pesami 1852 i 1853?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1536
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Tylko te krzesła... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 2 razy.
Olu$
Czasem wpada
Posty: 70
Rejestracja: ndz 10:17, 11 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Olu$ »

pawlak pisze:Włącznie z Pesami 1852 i 1853?
Pesa 1852 wróciła do kursowania w tym tygodniu
michal7778
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: wt 18:22, 28 lip 2015

Post autor: michal7778 »

A z 1853 to co się takiego stało że nie kursuje od co najmniej roku? Bo 1852 stała po wypadku od wiosny, to wiem.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Ostatnio była spina, że zdjęcia 1209 poblokowane, ale teraz są nowe niepoblokowane także kto nie widział:

front -> http://gtlodz.eu/img-wietrzenie_1209,37641.html
wnętrze -> http://priv.gtlodz.eu/img-wnetrze_1209_po_modernizacji,33474.html
ODPOWIEDZ