Strona 15 z 18

: czw 16:14, 29 paź 2015
autor: Kpc21
Nie można tego zdjęcia udostępnić dla wszystkich?

: czw 16:17, 29 paź 2015
autor: kuba_łódź
Właśnie, nie wszyscy mają tam konto.

A wracając do tematu, to uważam, że w ramach odświeżania Cityrunnerów (wymiana siedzeń) należy wymienić we wszystkich wyświetlacze klapkowe na diodowe. Na starych klapkowych już mało co widać... no ale koszty...

: czw 16:21, 29 paź 2015
autor: Kpc21
Niektóre miasta cały czas instalują w nowych autobusach klapkowe. Więc jakieś zalety nad diodowymi muszą one mieć.

: czw 16:32, 29 paź 2015
autor: kuba_łódź
Wyświetlacze klapkowe są bardziej energooszczędne, bo pobierają prąd tylko przy zmianie kierunku, tylko w nocy trzeba je podświetlać. Wadą jest ich blaknięcie, np. w Jelczu 2516 trudno już coś odczytać z wyświetlacza. W Cityrunnerach jest podobny problem.

: czw 16:36, 29 paź 2015
autor: pawlak
Wadą ich jest też krzaczenie się po zmianie kierunku. Wydaje mi się, że przynajmniej te w poznańskich autobusach spisują się nieźle, są wyraźne i dobrze widoczne gdy już jest ciemno. Nie pamiętam aby od początków eksploatacji takowych w Łodzi żeby którykolwiek tak wyraźnie pokazywał kierunek jak w tych poznańskich, taka kicha Obrazek .

: czw 16:43, 29 paź 2015
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Niektóre miasta cały czas instalują w nowych autobusach klapkowe. Więc jakieś zalety nad diodowymi muszą one mieć.

Tak najważniejsza - zasilanie jest potrzebne tylko w chwili zmiany wyświetlanej treści. Potem już nie wymagają zasilania.


http://www.wyswietlacze.pl/produkty-i-uslugi.html#.VjIw-DZdGUk
Zasada działania

Każdy dysk zawiera magnes stały współdziałający z elektromagnesem. Prąd impulsu powoduje odwrócenie pola magnetycznego, indukowanego w cewce elektromagnesu. Kierunek pola określa, czy dysk jest odwrócony do obserwatora stroną jasną (SET), czy ciemną (RESET). Dzięki posiadanej „pamięci magnetycznej”, elektromagnetyczne wskaźniki stanu podtrzymują wyświetlaną informację bez zasilania (zerowy pobór energii).

Widoczność

Obrotowa tarcza wskaźnika stanu, pokryta materiałem odbijającym światło w kolorze fluorescencyjnym, jest doskonale widoczna w szerokim zakresie warunków oświetleniowych otoczenia. Wskaźniki dostępne w szerokiej gamie kolorów fluorescencyjnych (zielonym, żółtym, czerwonym, pomarańczowym) oraz w kolorze białym. Inne kolory dostępne są na życzenie.

Niezawodność

Jedynym elementem ruchomym wskaźnika stanu jest tarcza wskaźnika, której żywotność szacowana jest na minimum 100 milionów operacji. Wskaźniki stanu są niezwykle wytrzymałe i mogą być stosowane w szerokim zakresie warunków środowiskowych. Magnetyczna pamięć wskaźnika jest odporna na wstrząsy, wibracje i zanik zasilania - czynniki te nie powodują zmiany stanu. Dzięki temu elektromagnetyczne wskaźniki stanu idealnie nadają się do urządzeń przenośnych.

Oszczędność

Zasilanie wymagane jest wyłącznie do zmiany wyświetlanej informacji (zmiany stanu). Pamięć magnetyczna pozwala zachować stan wyświetlanej informacji bez potrzeby zasilania. Duże wyświetlacze, zbudowane z wielu wskaźników stanu, mogą pobierać zaledwie kilka watów energii.

: czw 16:50, 29 paź 2015
autor: kuba_łódź
Poznań bardziej dba o autobusy od Łodzi :> A nie we wszystkich starych wozach te wyświetlacze wyblakły, np. w Volvo 7000 są jeszcze dosyć wyraźne Obrazek

: czw 17:12, 29 paź 2015
autor: px33
Potem już nie wymagają zasilania.
Tylko trzeba podświetlić. Taką samą liczbą diod jak w matrycy diodowej :P

: czw 17:17, 29 paź 2015
autor: kuba_łódź
Niekoniecznie, może być świetlówka.

: czw 17:18, 29 paź 2015
autor: hax
Poznań używa wyświetlaczy klapkowych Mobitec, Warszawa w U-Bootach i Konstalach z wyświetlaczami Buse - oba systemy długo pozostają czytelne, ale pewnie do najtańszych nie należą.

: czw 17:20, 29 paź 2015
autor: pawlak
Z czego diody chociaż dobrze widać, świetlówka aż tak dobrze nie doświetla jak dla mnie.

: czw 17:20, 29 paź 2015
autor: px33
I wtedy nic na nich wieczorem nie widać. W CR-ach są klapki z podświetleniem diodowym i to naprawdę daje radę przy patrzeniu z normalnych kątów (bo przy dużym kącie widać wszystkie diody)

: czw 17:25, 29 paź 2015
autor: Kpc21
STUDI pisze:Tak najważniejsza - zasilanie jest potrzebne tylko w chwili zmiany wyświetlanej treści. Potem już nie wymagają zasilania.
Ale, właśnie, w nocy trzeba je podświetlać. Poza tym czy z tego jest jakieś zauważalne zwiększenie zużycia paliwa?

: ndz 09:52, 08 lis 2015
autor: suomi
uruchomienie citka 1209 to wydarzenie bez precedensu, ja nie miałem nadziei na to że on jeszcze kiedyś wyjedzie i jeśli coś popsuli to i tak brawo.
A na marginesie są jeszcze dwa citki do uruchomienia i pozostałe do modernizacji więc jeśli 1209 się sprawdzi to wszystkie citki przejdą podobny remont i chwała im za to.

City..

: ndz 10:04, 08 lis 2015
autor: Josek101
Mój koleś robi na Telefonicznej na naprawach i mówił ostatnio,że wszystko naprawiają co stało od dawna i mało pojazdow zostaje na zajezdni

: ndz 10:06, 08 lis 2015
autor: pawlak
Włącznie z Pesami 1852 i 1853?

: ndz 10:06, 08 lis 2015
autor: kuba_bed
Tylko te krzesła... Obrazek

: ndz 11:49, 08 lis 2015
autor: Olu$
pawlak pisze:Włącznie z Pesami 1852 i 1853?
Pesa 1852 wróciła do kursowania w tym tygodniu

: ndz 21:04, 08 lis 2015
autor: michal7778
A z 1853 to co się takiego stało że nie kursuje od co najmniej roku? Bo 1852 stała po wypadku od wiosny, to wiem.

: ndz 23:53, 06 gru 2015
autor: pawlak
Ostatnio była spina, że zdjęcia 1209 poblokowane, ale teraz są nowe niepoblokowane także kto nie widział:

front -> http://gtlodz.eu/img-wietrzenie_1209,37641.html
wnętrze -> http://priv.gtlodz.eu/img-wnetrze_1209_po_modernizacji,33474.html