Bulwa :]
Bulwy są bardzo ładne i w ogóle, ale tylko Eniki można uznać za prawdziwe modernizacje. Zamiast je zbulwiać możnaby właśnie wzmocnić konstrukcję pudła (o ile koszty są porównywalne - nie znam się na tym, przyznaję), założyć drzwi odskokowe, zwiększyć ilość miejsc siedzących itd., zresztą już o tym pisałem.
Chyba jest jakiś sensowny powód, dla którego są montowane - inaczej nie występowałyby masowo w nowych tramwajach Inna sprawa że nie będę walczył o nie do ostatniej kropli krwi, ale jak nowoczesność, to bardziej praktyczna niż estetycznamorton pisze:Czy drzwi odskokowe sa takie wazne? Zwiekszenie miejsc siedzacy zmniejszy pojemnosc wagonow,wg mnie teraz jest ich wystarczajaca ilosc.
W 805 drzwi odskokowe moga byc montowane pod warunkiem zmiany budowy pudla. Albo zrezygnowac z jednych srodkowych drzwi (co dla mnie jest bezsensem) albo rozsunac je (tez bez sensu), w przypadku tylnych i przednich drzwi tez to nie przejdzie bo jedno ze skrzydel znacznie odstawaloby od sciany wagonu. Dlatego nie widze sensu takiej modernizacji.
W nowych wagonach dzrzwi odskokowe są montowane poniewaz większość z nich to niskopodłogowce w których każda część podłogi nadajesię do stania dla pasażera. A w 805 nie stoisz chyba tam gdzie otwierają się drzwii? Tzn w tej dziurze? Jak byś takie drzwi zamontował w citku to by na każdym przystanku Cie obijały o ilebyś tał w ich zasięgu. Tak przynajmniej mi się wydaje. Ale nie twierdze że jest tak tylko z tego powodu
Poza tym jak by te drzwi się "otworzyły" w sensie zmieściłyi była by to za duża ingerencja w konstrukcję pudła, co się równa = ogromne koszty. Po trzecie - po co? I tak w takiej opcji jaka jest teraz odbywa się najlepsza wymiana pasażerów.
Przede wszystkim Łodzi potrzebne są doczepy niskopodłogowe. To najlepszy i najtańszy spośób na uniskopodłogowienie łódzkiego taboru.
Co do samych niby-modernizacji łódzkich osiemsetpiątek to tak na prawdę jest to remont kapitalny i nic poza tym (no oczywiście ododatkowo bezsensowne zbulwianie). Nadal są tak samo głośne (a nasz wielmożny prezes Łem-Pe-Ka zapowiadał, że będą cichsze...), nadal wszystko skrzypi, nadal pobierają zbyt dużo energii...
Poza tym uważam, że nasze miejskie przedsiębiorstwo powinno iść za zasadą "liczy się jakość, nie ilość". Ale wszystko ma swoje plusy i minusy...
Pozdrawiam
Przede wszystkim Łodzi potrzebne są doczepy niskopodłogowe. To najlepszy i najtańszy spośób na uniskopodłogowienie łódzkiego taboru.
Co do samych niby-modernizacji łódzkich osiemsetpiątek to tak na prawdę jest to remont kapitalny i nic poza tym (no oczywiście ododatkowo bezsensowne zbulwianie). Nadal są tak samo głośne (a nasz wielmożny prezes Łem-Pe-Ka zapowiadał, że będą cichsze...), nadal wszystko skrzypi, nadal pobierają zbyt dużo energii...
Poza tym uważam, że nasze miejskie przedsiębiorstwo powinno iść za zasadą "liczy się jakość, nie ilość". Ale wszystko ma swoje plusy i minusy...
Pozdrawiam
Chodzi ci o 2272+2393. Swojego czasu nie miał też protezyna sprzęg z przodu. Czas by zrobić listę bulwiszonów.
Telefoniczna:
1.1005+1006
2.1246+1247
3.1254+1255
4.1455+1456
5.1539+1543
6.1565+1567
7.1571+1622
8.1623+1630
9.1806+1807
10.1808+1809
11.1812+1813
12.1818+1819
13.1834+1835
W remoncie jest 1800+1801
Dąbrowskiego:
14.2234+2235
15.2240+2241
16.2268+2269
17.2272+2393
18.2406+2412
19.2507+2508
20.2509+2511
21.2517+2518
22.2520+2523
23.2530+2532
24.2628+2629
Chocianowice:
25.3220+3221
26.3536+3537
27.3902+3903
28.3904+3905
29.3906+3907
30.3912+3913
31.3920+3921
32.3922+3923
33.3924+3925
34.3928+3929
Telefoniczna:
1.1005+1006
2.1246+1247
3.1254+1255
4.1455+1456
5.1539+1543
6.1565+1567
7.1571+1622
8.1623+1630
9.1806+1807
10.1808+1809
11.1812+1813
12.1818+1819
13.1834+1835
W remoncie jest 1800+1801
Dąbrowskiego:
14.2234+2235
15.2240+2241
16.2268+2269
17.2272+2393
18.2406+2412
19.2507+2508
20.2509+2511
21.2517+2518
22.2520+2523
23.2530+2532
24.2628+2629
Chocianowice:
25.3220+3221
26.3536+3537
27.3902+3903
28.3904+3905
29.3906+3907
30.3912+3913
31.3920+3921
32.3922+3923
33.3924+3925
34.3928+3929
Czas by zacząć przeglądać dokładniej forum... Spis jest tu: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/bulwy-spis-t473.html
Możesz tam dopisać swoje uwagi, a Ventlan zapewne spis zaktualizuje.
Możesz tam dopisać swoje uwagi, a Ventlan zapewne spis zaktualizuje.
Przetwornice wirowe?? Chyba coś kolega nie na bieżąco z nowymi wagonami. To co tam szumi to wiatrak od chłodzenia.Od skałdu 1254+1255 czyli od Października zeszłego roku nie ma już przetwornic wirowych w remontowanych wozach
[url]]http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.acti ... &arch=true[/url][/url]
[url]]http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.acti ... &arch=true[/url][/url]