Bulwa :]

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Miarą modernizacji jest jej efektywność, a nie efektowność. Co z tego, że bulwa wygląda "jak nówka", kiedy z tego restylingu nie ma absolutnie żadnych wymiernych korzyści (za to są dodatkowe koszty). Chyba w MPK ktoś pomylił te dwa pojęcia. :>
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Bulwy są bardzo ładne i w ogóle, ale tylko Eniki można uznać za prawdziwe modernizacje. Zamiast je zbulwiać możnaby właśnie wzmocnić konstrukcję pudła (o ile koszty są porównywalne - nie znam się na tym, przyznaję), założyć drzwi odskokowe, zwiększyć ilość miejsc siedzących itd., zresztą już o tym pisałem.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Czy drzwi odskokowe sa takie wazne? Zwiekszenie miejsc siedzacy zmniejszy pojemnosc wagonow,wg mnie teraz jest ich wystarczajaca ilosc.
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

morton pisze:Czy drzwi odskokowe sa takie wazne? Zwiekszenie miejsc siedzacy zmniejszy pojemnosc wagonow,wg mnie teraz jest ich wystarczajaca ilosc.
Chyba jest jakiś sensowny powód, dla którego są montowane - inaczej nie występowałyby masowo w nowych tramwajach ;) Inna sprawa że nie będę walczył o nie do ostatniej kropli krwi, ale jak nowoczesność, to bardziej praktyczna niż estetyczna ;)
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

W 805 drzwi odskokowe moga byc montowane pod warunkiem zmiany budowy pudla. Albo zrezygnowac z jednych srodkowych drzwi (co dla mnie jest bezsensem) albo rozsunac je (tez bez sensu), w przypadku tylnych i przednich drzwi tez to nie przejdzie bo jedno ze skrzydel znacznie odstawaloby od sciany wagonu. Dlatego nie widze sensu takiej modernizacji.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

W nowych wagonach dzrzwi odskokowe są montowane poniewaz większość z nich to niskopodłogowce w których każda część podłogi nadajesię do stania dla pasażera. A w 805 nie stoisz chyba tam gdzie otwierają się drzwii? Tzn w tej dziurze? Jak byś takie drzwi zamontował w citku to by na każdym przystanku Cie obijały o ilebyś tał w ich zasięgu. Tak przynajmniej mi się wydaje. Ale nie twierdze że jest tak tylko z tego powodu Obrazek
danio
Coś mówi
Posty: 32
Rejestracja: wt 19:33, 01 lis 2005
Lokalizacja: Stare Bałuty

Post autor: danio »

Poza tym jak by te drzwi się "otworzyły" w sensie zmieściłyi była by to za duża ingerencja w konstrukcję pudła, co się równa = ogromne koszty. Po trzecie - po co? I tak w takiej opcji jaka jest teraz odbywa się najlepsza wymiana pasażerów.

Przede wszystkim Łodzi potrzebne są doczepy niskopodłogowe. To najlepszy i najtańszy spośób na uniskopodłogowienie łódzkiego taboru.

Co do samych niby-modernizacji łódzkich osiemsetpiątek to tak na prawdę jest to remont kapitalny i nic poza tym (no oczywiście ododatkowo bezsensowne zbulwianie). Nadal są tak samo głośne (a nasz wielmożny prezes Łem-Pe-Ka zapowiadał, że będą cichsze...), nadal wszystko skrzypi, nadal pobierają zbyt dużo energii...

Poza tym uważam, że nasze miejskie przedsiębiorstwo powinno iść za zasadą "liczy się jakość, nie ilość". Ale wszystko ma swoje plusy i minusy...

Pozdrawiam
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Bulwy nie skrzypia ale tylko tuz po remoncie, po pewnym czasie cała kontrucja ciagle przypomina o swoim istnieniu.
gajdek419
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pt 20:44, 20 sty 2006
Lokalizacja: łóDź

Post autor: gajdek419 »

Apropos tego ubulwiania: szkoda, że nie wszystkie mają osłony wózkówObrazek dość estetycznie to wygląda. Czyżby to taki duży koszt, że zrezygnowano z tego fajnego bajeru???
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

No coś ty, przecież całe zbulwianie opiera się na bajerach Obrazek
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Uważam, że to bardziej kwestia wygody (lenistwa) obsługi. Trudniejszy dostęp do luzowników czy ogólnie do wózka w trakcie serwisowania (bo trzeba klapę podnieść). :>

Prototypowy Elin też miał osłony. Po bodajże roku eksploatacji osłony zdemontowano na stałe.

Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Myślę, że bulwy nie mają osłon bo by się pourywały ja tramwaj wypada zszyn.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Bez przesady. Idąc tym tokiem myślenia najlepiej zdemontować całe fartuchy, bo mogą się powyginać.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

3920+21 nowa bulwa. Co ciekawe ma siedzenie wyprofilowane pod plecy.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Najlepszy jest sład z ET2, gdzie w pierwszym wagonie 2 wózek nie ma osłony, a reszta składu ma.
dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Post autor: dziki »

Chodzi ci o 2272+2393. Swojego czasu nie miał też protezyna sprzęg z przodu. Czas by zrobić listę bulwiszonów.


Telefoniczna:


1.1005+1006

2.1246+1247

3.1254+1255

4.1455+1456

5.1539+1543

6.1565+1567

7.1571+1622

8.1623+1630

9.1806+1807
10.1808+1809
11.1812+1813
12.1818+1819
13.1834+1835

W remoncie jest 1800+1801

Dąbrowskiego:

14.2234+2235
15.2240+2241
16.2268+2269
17.2272+2393
18.2406+2412
19.2507+2508
20.2509+2511
21.2517+2518
22.2520+2523
23.2530+2532
24.2628+2629


Chocianowice:


25.3220+3221
26.3536+3537
27.3902+3903
28.3904+3905
29.3906+3907
30.3912+3913
31.3920+3921
32.3922+3923
33.3924+3925
34.3928+3929
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Czas by zacząć przeglądać dokładniej forum... Spis jest tu: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/bulwy-spis-t473.html
Możesz tam dopisać swoje uwagi, a Ventlan zapewne spis zaktualizuje.
dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Post autor: dziki »

Wybacz mi tą zniewagę Panie Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Tę zniewagę. Według mnie, zakres obecnych modernizacji na bulwy jest bezsensowny. Robią takie wagony, a przetwornice wciąż wirnikowe, pantografy OTK1, klimy brak. I ten trzask...
dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Post autor: dziki »

Przetwornice wirowe?? Chyba coś kolega nie na bieżąco z nowymi wagonami. To co tam szumi to wiatrak od chłodzenia.Od skałdu 1254+1255 czyli od Października zeszłego roku nie ma już przetwornic wirowych w remontowanych wozach
[url]]http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.acti ... &arch=true[/url][/url]
ODPOWIEDZ