Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro
TO może wyjaśnię jak to wygląda z CG w różnych wozach:
-405(G)N - naciskamy przycisk przed przystankiem, u kierowcy zapala się lampka, kierowca naciska otwieranie drzwi, drzwi otwierają się
-stary gniot - naciskamy przycisk przed przystankiem, kierowca widzi przy których drzwiach świeci się przycisk i otwiera drzwi (nie ma mechanizmu CG)
-odqrzacz: naciskamy przycisk PO zatrzymaniu, kiedy przyciski zaświecą się, nie ma pamięci, można nacisnąć przycisk STOP, wtedy u kierowcy świeci sięlampka nad przyciskiem CG
-Solaris, MAN, Citaro (i wszystko co ma pełnego CAN Busa) - pasażer naciska przycisk przed przystankiem, na wyświetlaczu i kierowcy pojawia się znaczek CG (identyczny jak ten od przystankowego w klawiszu/dźwigience), kierowca naciska przycisk CG
-nowy gniot (05 i 06) - pasażer naciska przycisk przed przystankiem, u kierowcy rozlega się pipanie (mniej/więcej takie jak w conecto przy otwieraniu drzwi) i robi się dyskoteka (guziczki migają, straszna wiocha)
I na koniec klasyk:
-Ikarus - pasażer naciska przycisk nad drzwiami, u kierowcy zapala się zielony przycisk od odpowiednich drzwi, to by się dało bardzo łatwo przerobić na CG takie jak w cywilizowanych wozach
-405(G)N - naciskamy przycisk przed przystankiem, u kierowcy zapala się lampka, kierowca naciska otwieranie drzwi, drzwi otwierają się
-stary gniot - naciskamy przycisk przed przystankiem, kierowca widzi przy których drzwiach świeci się przycisk i otwiera drzwi (nie ma mechanizmu CG)
-odqrzacz: naciskamy przycisk PO zatrzymaniu, kiedy przyciski zaświecą się, nie ma pamięci, można nacisnąć przycisk STOP, wtedy u kierowcy świeci sięlampka nad przyciskiem CG
-Solaris, MAN, Citaro (i wszystko co ma pełnego CAN Busa) - pasażer naciska przycisk przed przystankiem, na wyświetlaczu i kierowcy pojawia się znaczek CG (identyczny jak ten od przystankowego w klawiszu/dźwigience), kierowca naciska przycisk CG
-nowy gniot (05 i 06) - pasażer naciska przycisk przed przystankiem, u kierowcy rozlega się pipanie (mniej/więcej takie jak w conecto przy otwieraniu drzwi) i robi się dyskoteka (guziczki migają, straszna wiocha)
I na koniec klasyk:
-Ikarus - pasażer naciska przycisk nad drzwiami, u kierowcy zapala się zielony przycisk od odpowiednich drzwi, to by się dało bardzo łatwo przerobić na CG takie jak w cywilizowanych wozach
xxx pisze:-odqrzacz: naciskamy przycisk PO zatrzymaniu, kiedy przyciski zaświecą się, nie ma pamięci, można nacisnąć przycisk STOP, wtedy u kierowcy świeci sięlampka nad przyciskiem CG
Zacznijmy od tego, ze przyciski do otwierania drzwi (przynajmniej te wewnatrz) sa urwane, zaklajone tasma izolacyjna lub po prostu nie działają. Przyciski na zewnatrz wcale nie sa w lepszym stanie.
ukalo pisze:Nie wiem czy to nie lepsze rozwiązanie (oczywiście, gdy w zestawie z inteligentnym kierowcą) niż głupawy "ciepły guzik" w Volvach.
Głupawy ? w czym przejawia się głupawość ciepłego guzika w Volvo ?
Pasażer naciska przycisk, przycisk podświetla się, u kierowcy zapala się kontrolka i brzęczyk. Brak informacji dla kierowcy przy których drziach naciśnięto przycisk (w sumie niepotrzebne jeśli używa CG)
Volvo B10L/LA - kierowca naciska jeden guzik, otwierają się wszystkie drzwi przy których wciśnięto przycisk. Brak przycisków otwierania poszczególnych drzwi, albo CG albo wszystkie. Jeden guzik do zamykania wszystkich drzwi.
Volvo 7000/A - jak w B10L plus dodatkowe guziki do sterowania poszczególnymi drzwiami, guziki podświetlone po otwarciu.
Pasażerowie dzielą się na tych którzy
- przycisk trzymają cały czas
- naciskają przycisk kilka razy
- naciskają na przycisk z częstotliwością karabinu maszynowego
- naciskają przycisk jak autobus ma już odjechać z przystanku
- naciskają przycisk jeden raz
Na te metody duzy wpływ ma to że np w starych pojazdach (mn tramwajach) CG aktywują się dopiero po zatrzymaniu pojazdu więc tam ludzie najczesciej trzymają guzik cały czas.
W Volvo zwłaszcza starych przy niestandardowych metodach otwierania (walenie, trzymanie cały czas) - szczególnie gdy następuje to zarówno w wewnątrz jak i zewnątrz drzwi mogą się blokować lub nawet natychmiast po otwarciu same się zamknąć.
Właśnie, a jak działa ten guzik w tramwajach?
Coś mi się wydaje, że na forum komunikacyjnym poruszyliśmy poważny problem natury psychologicznej...
W Gdyni i w Gdańsku (byłem w ten weekend), gdzie jest pełno przystanków 'na żądanie' nie ma tego problemu. Po prostu wciska się raz przed przystankiem i jest luz. Może po prostu klasa robotnicza jest przyzwyczajona do wciskania guzików, nie wiem jestem za młody.
Coś mi się wydaje, że na forum komunikacyjnym poruszyliśmy poważny problem natury psychologicznej...
W Gdyni i w Gdańsku (byłem w ten weekend), gdzie jest pełno przystanków 'na żądanie' nie ma tego problemu. Po prostu wciska się raz przed przystankiem i jest luz. Może po prostu klasa robotnicza jest przyzwyczajona do wciskania guzików, nie wiem jestem za młody.
Merolki nie są złe. Następnym zakupem mogłyby być Many Lion City przeg. i Solarki Urbino 18/III. Ale się rozmarzyłem .
Widział ktoś wkońcu tego Citaro G? Na jakiej linii? O której? W jakim kierunku jechał?
Widział ktoś wkońcu tego Citaro G? Na jakiej linii? O której? W jakim kierunku jechał?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Taaa ZTCW są sporo droższe, zarówno w zakupie, jak i eksploatacji. Spośród konkurujących na polskim rynku marek: Autosan,Irisbus, Jelcz, MAN, Mercedes-Benz, Solbus, Scania, Volvo to właśnie MAN jest najdroższy, przegrał już z tego powodu sporo przetargów, np. we Wrocławiu. Solaris dzielnie dotrzymuje mu kroku, choć jest polską firmą. Przetarg na przegubowce dla W-wy wygrali, bo nikt inny nie spełnił wymogów formalnych. Volvo tuż za nimi. Nie wiem jak Irisbus (Renault, Karosa), bo bardzo mało sprzętu sprzedają, słyszałem tylko o wysokich Karosach B961 dla Wałbrzycha. Mercedes produkuje Conecto w Turcji, a dostawa 37 sztuk do Łodzi to nielada wyczyn, w zeszłym roku sprzedali 33 autobusy ,razem z turystycznymi. Niektóre zakłady komunikacyjne mówią tak: lepiej kupić Jelcza i niech się psuje niż MANa i brać kredyt na części zamienne.Adrian pisze:Merolki nie są złe. Następnym zakupem mogłyby być Many Lion City G i Solarki Urbino 18/III. Ale się rozmażyłem .
W ogóle to mam nadzieję, że nie będą już kupować krótkich, chyba że Conecto C na linie podmiejskie
12-metrowiec niezbyt dobrze zastępuje Ikarusa 280, może powinni się rozejrzeć za jakimś 15-metrowym jamnikiem. Są sporo tańsze od przegubów, ale mniej zwrotne. Szkoda też, że mają tylko 3 wejścia.
Widze ze kolega ma troszke zle dane, jesli chodzi o ceny przegubowcow to plasuja sie one mniej wiecej tak:
Mercedes O345G - 850 tys zl
Jelcz M181MB/3 - 970 tys zl
Solaris U-18 III - 1,010 tys zl
Man Lions City NG313 - 1,050 tys zl
Mercedes O530G - 1,100 tys zl
Volvo 7700A - 1,150 tys zl
Sciania Artic City - 1,200 tys zl
Oczywiscie to sa ceny za wersje podstawowe, ze standartowa gwarancja. To wlasnie ostatnio MAN ostro zszedl z ceny i dorownuje juz prawie Solarisowi, natomiast ostatnio rowniez Mercedes i Volvo obnizyly swoje ceny, Scania pewnie bedzie nastepna.
Aleksej
Mercedes O345G - 850 tys zl
Jelcz M181MB/3 - 970 tys zl
Solaris U-18 III - 1,010 tys zl
Man Lions City NG313 - 1,050 tys zl
Mercedes O530G - 1,100 tys zl
Volvo 7700A - 1,150 tys zl
Sciania Artic City - 1,200 tys zl
Oczywiscie to sa ceny za wersje podstawowe, ze standartowa gwarancja. To wlasnie ostatnio MAN ostro zszedl z ceny i dorownuje juz prawie Solarisowi, natomiast ostatnio rowniez Mercedes i Volvo obnizyly swoje ceny, Scania pewnie bedzie nastepna.
Aleksej
Nie będzie żadnych MAN-ów i Solarisów. Przynajmniej do póki jest obecna ekipa rządząca, która narazie stawia na Mercedesa (albo silniki albo całe autobusy). Widać to po aktualnych przetragach których kryteria spełniają wyłącznie Jelcz, Mercedes, Volvo i Ikarus (% taboru).
Być moze w przyszłym roku na Limanowskiego przyjadą jakieś nowe autobusy (być może Volvo).
Nie ma czegoś takiego jak cennik autobusów. Ceny autobusu mogą się kolosalnie róznić w zalezności od wyposażenia jak również warunków gwaranjci czy serwisu. Poza tym w różnych przetargach są różne ceny na ten sam produkt.
Najtańszy jest oczywiście Connecto a z niskopodłogowych Jelcz i niewiele droższy Solaris. Podana tutaj cena Volvo nalezy do najwyższych ale Volvo cenowo to raczej średniak. Man zawsze nalezał do najdroższych podobnie jak Scania.
Być moze w przyszłym roku na Limanowskiego przyjadą jakieś nowe autobusy (być może Volvo).
Nie ma czegoś takiego jak cennik autobusów. Ceny autobusu mogą się kolosalnie róznić w zalezności od wyposażenia jak również warunków gwaranjci czy serwisu. Poza tym w różnych przetargach są różne ceny na ten sam produkt.
Najtańszy jest oczywiście Connecto a z niskopodłogowych Jelcz i niewiele droższy Solaris. Podana tutaj cena Volvo nalezy do najwyższych ale Volvo cenowo to raczej średniak. Man zawsze nalezał do najdroższych podobnie jak Scania.
Watpie aby na Limanowskiego w przyszlym roku doszly jakies nowe autobusy, a juz na pewno ze bede to Volvo. W przyszlym roku beda kontynuowane nowe dostawy na Nowe Sady. Na Limanowskiego albo MPK wprowadzi Merce i Jelcze, albo wprowadzi nowa marke (Man badz Solaris).
Co do Mana to jak juz napisalem, ceny ostatnio ma podobne do Solarisa, pokazaly to przetargi w Gdansku i Poznaniu.
Aleksej
Co do Mana to jak juz napisalem, ceny ostatnio ma podobne do Solarisa, pokazaly to przetargi w Gdansku i Poznaniu.
Aleksej
A mnie się wydaje, że jest spora szansa na Solarisa na Limanowskiego, oczywiście nie za rok ani za dwa, a dopiero za jakiś czas jak będzie trzeba wymieniać Ikarusy automaty podarowane z Nowych Sadów...
Wątpie by MPK zdecydowało się na Merce na Limankę (niebezpieczne byłoby uzależnienie się od jednego producenta), a także na kolejne Volvo (nie są chyba lubiane obecnie w MPK). Dlatego Solaris wydaje się rozwiązaniem idealnym - niedrogi, i nienajgorszy.
Co do przyszłego roku, to podejrzewam że zamówią kolejne 30 Conecto na Nowe Sady, w końcu krótkich chyba na razie wystarczy a wątpię by sypnęli kasą na Citaro
Wątpie by MPK zdecydowało się na Merce na Limankę (niebezpieczne byłoby uzależnienie się od jednego producenta), a także na kolejne Volvo (nie są chyba lubiane obecnie w MPK). Dlatego Solaris wydaje się rozwiązaniem idealnym - niedrogi, i nienajgorszy.
Co do przyszłego roku, to podejrzewam że zamówią kolejne 30 Conecto na Nowe Sady, w końcu krótkich chyba na razie wystarczy a wątpię by sypnęli kasą na Citaro