Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Gość

Post autor: Gość »

ukalo pisze:ZTCW Nie ma jeszcze wszystkich Mastero - jest bodajże 10 z tegorocznej dostawy póki co.

jest conajmniej 11
bo widzialem z 2 dni temu na trasie 2611 na linii 52
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

#2653 na linii 57 i bardzo dobrze Obrazek
@Morton
strzelam, że 'Twój' na 69? zdjęcie kiepskie Obrazek , lepiej poczekaj na słońce;

a że kwadraty to tylko 120MM to nie wiedziałem, pardon; czy gnioty to tylko M121?
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

2653 juz wyjechal? Obrazek

Słonce swieciło 15 minut czesniej Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Kazik pisze:czy gnioty to tylko M121?

Tak
ZTCW 120MM zwany bywa czasem pre-gniotem.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Dziś:
2651 -> 52
2652 -> 86
2653 -> 57
2654 -> 69
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

To ja już zaliczyłem podróż nowym sprzętem. Obrazek
Szyby są szeroko otwierane Obrazek , ale nie ma klap dachowych (oprócz wyjść awaryjnych. Jest miejscówka z oparciem na przegubie Obrazek . Drzwi otwiera kierowca, niestety wszystkie naraz, na dodatek towarzyszy temu dziwna piszczałka Obrazek . Jest dość dynamiczny, wiadomo, 12dm3 robi swoje, w dodatku jest cichy. Zawieszenie dość twarde, a i tak przechyla się na zakrętach (choć to akurat chyba wina zakrętów). We wnętrzu jest dość ciasno, bo na całej długości są 4 rzędy foteli. Jak dla mnie to idealny jest układ w Ikarusach 280 Obrazek
Nie zaglądajcie jutro do EI
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Też jechałem (i to dwoma - 52 i 54 Obrazek ). Generalnie zgadzam się z tym, co pisze Kazik. Mnie ogólnie autobus się podoba, przywodzi na myśl skojarzenie z Ikarusem Obrazek Autobus byłbo IMO super na linie takie podmiejskie, coś jak PKS, może na 78 na przykład - ale na 69 to mi się nie wydaje. Robi się w nim strrrasznie ciasno, wymiana pasażerów dużo wolniejsza niż w niskopodłogowcach, drzwi otwierane w tempie żółwia (no nie tak jak w vero ale wolno). Żadnych bajerów, więc wygląda na trwały w miarę. Siedzenia mogą być. (pod zadkiem miękko, reszta twarda - nie tak trudno sprzątnąć). System R&G znany - więc co się rozwodzić. Fakt, pipipipipi przy otwieraniu i zamykaniu drzwi wnerwia. Czuć, że autobus jest pchany (przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie). Ludzie od razu widzą że nowy, wizerunek podskoczy.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Silnik jest wspaniały, ma moc i do tego jest cichutki Obrazek Jeszcze nie miałem okazji sie nim przejechac, jedynie ogladałem go z bliska na Kurczakach Obrazek
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

2655 -> 86

Moje spostrzeżenia:
W miarę duże odsuwane okna.
Brak przycisków otwierania drzwi! Mimo to kierowca miał przy mnie fajną akcję z drzwiami: najpierw otworzyły się tylko drugie, następnie wszystkie się otworzyły a drugie zamknęły. Kierowca tak wachlował drzwiami kilkukrotnie, za każdym razem drugie były w przeciwnym położeniu niż pozostałe. W końcu pojedyńczo udało mu się zamknąć wszyskie drzwi (z pipipi za każdym razem). To wszystko trwało wystarczająco aby kolejne 52 go dogoniło.
Wyświetlacze ze słabym odświeżaniem, na co drugiej focie się całkowicie nie świecą.
Na razie ładne bo nowe i się świci, zobaczymy jak będzie później.
Nie jechałem więc na razie tyle, fotki wkrótce.
polska

Post autor: polska »

Ventlan pisze:2655 -> 86

Chyba coś ci się pomiliło albo był dziś na dwóch liniach

bo ja dziś jechałem 2655 na linii 80

Moja opinia podobna co do osób wypowiadających się wcześniej
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Brak przycisków otwierania drzwi to jest poprostu paranoja w takim autobusie zimą jak kierman otworzy wszystkie drzwi to będzie zimno prawie jak na zewnątrz a ciepło zacznie się robić przy kolejnym przystanku podczas kolejnego otwierania wszystkich drzwi...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.
polska

Post autor: polska »

tu link że na bank był na 80.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-111043.htmlObrazek
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Możliwe, mój błąd, widziałem go na odcinku wspólnym dla tych linii i jakoś wydawało mi się że 86, a na focie akurat wyświetlacz zgasł :>
gajdek419
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pt 20:44, 20 sty 2006
Lokalizacja: łóDź

Post autor: gajdek419 »

Liszek ma rację w 100% odnośnie przycisków otwierania drzwi - ich brak to jakieś nieporozumienie. Po co robiono ankiety gdy testowano Conecto i tak pomimo uwag pasażerów odnośnie braku powyższych przycisków kupiono autobusy bez nich....szkoda
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Z poczatku myślałem, że z tymi przyciskami to może ktoś żart sobie zrobił i puścił plote, ale widze, że to poważny problem jest. Ludzie już sie do przycisków przyzwyczaili, nawet starsi, i teraz na siłe bedą szukać byle jakich guzików, żeby tylko otworzyć drzwi (np. tych od alarmu).

Często w Jelczach krótkich (121MB) też ludzie wciskają byle co (bo tam też nie ma funkcji otwarcia drzwi), aby wysiąść, a kiedyś to nawet widziałem jak w Ikarusie jeden facet ten zielony gudzik nad drzwiami wcisnął, bo tam też nad tym przyciskiem pisze coś w stylu "przed wysiadaniem nacieśnij przycisk" i widocznie przyzwyczajony do niskopodłogowców, także w Ikarach korzystał z tej funkcji. Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

gajdek419 pisze:Po co robiono ankiety gdy testowano Conecto i tak pomimo uwag pasażerów odnośnie braku powyższych przycisków kupiono autobusy bez nich....szkoda
Po to żeby pokazać jacy to jesteśmy dobrzy, przyjaźni i się przejmujemy i zrobić trochę szumu w prasie. Ciekawe czy przed wylądowaniem w koszu zostały one choć przejżane... (nie mówiąc już co można byłoby wywnioskować z tak beznadziejnie zformułowanych pytań)
gajdek419
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pt 20:44, 20 sty 2006
Lokalizacja: łóDź

Post autor: gajdek419 »

Kuba zielone przyciski w Ikarusach do tego właśnie służą tyle, że raczej się nie przyjęły tak jak w nowych autobusach, pewnie przez nieporęczne miejsce gdzie je umieszczono...Druga przyczyna to pewnie to, że kierowcy w Ikarach nie maja "ciepłych przycisków" ale mają po jednym przycisku do otwierania każdych drzwi z osobna i jeden do otwierania wszystkich - wiadomo więc, że wygodniej kierowcy jest otworzyć wszystkie drzwi jednym przyciskiem.
kierowca

Post autor: kierowca »

Żaden Ikarus nie ma jednego przycisku do otwierania wszystkich drzwi. Chyba że ktoś zrobił sobie dodatkowy przycisk i podłączył pod resztę.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Czyli większość ma Obrazek Poza tym ten magiczny przycisk przeważnie otwiera wszyskie drzwi oprócz pierwszych. Obrazek
ODPOWIEDZ