Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

px33 pisze:To chyba super, można by wlepić MPK stos kar za niedopasowany pojazd. Zwłaszcza teraz, kiedy można to sprawdzać krótkim skryptem :)


Cytat: W dzień roboczy to w ogóle nie ma o czym mówić.

A może jednak? Wygenerowałem sobie (z kwietniowych rozkładów) posortowany czas pracy brygad
http://pastebin.com/LVewJxUN
i z tego ~40 najkrótszych z możliwą obsługą przez przeguby z NS
http://pastebin.com/eNe7u2iM
Nie wiem, czy nie ma tam jakichś łączeń i czy na pewno są przegubowe, ale to jakiś punkt wyjścia do miłej formalnej prośby :) 40 możliwych brygad plus rezerwy powinno dać dyspozytorowi dość sporą wolność dysponowania tymi wozami.

(...)

Swoją drogą, dużym błędem ZDiTu jest to, że w ogóle dopuścił wysokopodłogowce w nowym kontrakcie i nie zapisał warunków ich wycofywania.

(...)

Może po to żeby mieć kasę za kursy zjazdowe przez całe miasto? (...)Prywatni przewoźnicy bywają trochę patologiczni, ale to wciąż poziom o kilka klas wyższy niż MPK, a ZTM ze swoimi ekstremalnymi wymaganiami dostaje całkiem przyjazne stawki.

1. Po pierwsze kar nie nalicza się z powietrza, tylko na podstawie przepisów czyli w tym przypadku umowy powierzenia, która ZTCW nie przewiduje kar za nieprawidłowy rodzaj taboru. Po drugie, jedynym oficjalnym sposobem kontroli jest kontrola terenowa.
2. Jeśli będzie uporządkowana sytuacja w weekendy będzie można myśleć dalej, ale nie sądzę by dało się dużo zdziałać bo 29 autobusów jest jednak sporym udziałem w ogóle prac (jest ich ok. 90).
3. Gdy kupowano te autobusy miasto nie miało wiele do powiedzenia w tej kwestii, dopiero umowa powierzenia z 2010 r. wprowadziła standardy kupowanego taboru i finansowanie go przez miasto.
4. W czasach permanentnego niedoboru środków na przewozy Twoja teza jest kompletnie nielogiczna. W interesie MPK leży jak najmniejsza praca przewozowa bo i tak nie dostaną więcej niż wynosi limit, ewentualnie jakieś wyrównanie za rok, dwa albo i w ogóle. Także znajdź mi prywaciarza, który będzie chciał jeździć z takim patologicznym finansowaniem. Życzę powodzenia.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

1. A kontrola (jeśli można karać zły tabor) może być wczesnym rankiem albo późnym wieczorem? Na przystanku Nowe Sady-Elektronowa (623) można by zrobić piękne łowy Obrazek
3. Ale można było w nowej umowie dać warunek, że MPK ma obowiązek wycofać pojazdy wysokopodłogowe do określonej daty (koniec remontu WZ to wymarzony moment). Albo wymusić stopniowe wycofanie (np. od któregoś momentu zmniejszać dopuszczalną liczbę o 10 rocznie). Plus obostrzenia (zakaz w weekendy, na długie brygady, na linie wariantowe...)
4. No z czymś takim to faktycznie. Chociaż skoro limit jest znany na początku roku, to chyba można dość dobrze oszacować możliwą liczbę wzkm (plus 10% na nieprzewidziane okoliczności).
No i może obniżone stawki sprawiłyby że byłoby łatwiej wyrobić się z budżetem. Nie wiem za ile jeździ w tej chwili MPK, ale ZTM w tym roku dostał (w pakietach na 50 szt + rezerwa) stawki 6,77 za krótkie, ~7,00 za 12 m i 8,30 za przeguby. Nowe, na 8 lat, z pełnym wyposażeniem i ogrzewaniem/klimatyzacją uruchamianą jak jest zimno/ciepło, a nie wg widzimisię przewoźnika. I możliwością dowolnego nadzoru
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

px33 pisze:1. A kontrola (jeśli można karać zły tabor) może być wczesnym rankiem albo późnym wieczorem? Na przystanku Nowe Sady-Elektronowa (623) można by zrobić piękne łowy :P
mig chyba nie ma na myśli takiej kontroli. Pewnie chodzi o kontrolę na zajezdniach, które są co jakiś czas w nocy (ok. 3.) i nie są raczej nastawione na rodzaj taboru na liniach.
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

ad. 1. Jeśli się dobrze orientuję nie ma kar finansowych za zły rodzaj taboru.
ad. 3. Tu się częściowo zgodzę, choć jeśli zapisanoby wycofanie tych wozów za jednym zamachem musiałyby pójść za tym gwarancje finansowania przez miasto.
ad. 4. Oczywiście da się określić przewidywaną roczną sumę wzkm ale jeśliby ją dostosować do budżetu mielibyśmy takt 15/30 na tramwajach i 15/30/30 na autobusach lub zlikwidowanych całkowicie kilka linii Obrazek
Stawki jakie wspomniałeś są przyzwoite i moim zdaniem należałoby iść w tym kierunku (oczywiście za tym musiałyby iść inne kroki takie jak wzięcie większej odpowiedzialności organizacyjnej przez ZDiT, poza tym co ze zmodernizowanymi zajezdniami?) ale na razie MPK ma monopol i obawiam się, że wiele tu się nie da zdziałać przed upływem okresu obowiązywania umowy (a przypominam, że bodaj rok temu ją przedłużono). Przede wszystkim we władzach miasta musi się znaleźć odważny nie bojący się związków zawodowych Obrazek
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

29 ich zostało? Czyli nie będą naprawiać 2652 po wypadku?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Podobno poszedł na dawcę. Trudno się dziwić, cały przód rozwalony i uderzenie z boku. Nie opłacało się naprawiać 10-letniego i w dodatku nie niskopodłogowego wozu, przy obecnej sytuacji taborowej.
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

estimate85 pisze:29 ich zostało? Czyli nie będą naprawiać 2652 po wypadku?
Najprawdopodobniej nie będą go robić. Natomiast losy 2707 są z tego co słyszałem niepewne.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Co do prywatyzacji to nie jestem za 100% oddaniem obsługi firmom prywatnym, przewoźnik kontrolowany przez miasto ma całą masę zalet (np. większą elastyczność w wyciąganiu wozów spod ziemi do KZ Obrazek ), ale na początek 30% dla prywaciarza to IMO optymalna wartość (docelowo gdzieś tak 50-60%). Taka "konkurencja" powinna wszystkim wyjść na dobre.
Umowa powierzenia chyba nie daje MPK monopolu (ZTCW nie ma takiego zapisu), wydaje mi się, że inne miasta z prywatnymi przewoźnikami też korzystają z tej konstrukcji do zlecania pracy temu miejskiemu.

Co do umowy - nadal żaden pojazd nie spełnia wymagań dla informacji pasażerskiej (piktogramy, przesiadki na choinkach) czy to skasowano? Może by dało radę przehandlować tamte zapisy za ogrzewanie i klimatyzację? Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

px33 pisze:Co do umowy - nadal żaden pojazd nie spełnia wymagań dla informacji pasażerskiej (piktogramy, przesiadki na choinkach) czy to skasowano? Może by dało radę przehandlować tamte zapisy za ogrzewanie i klimatyzację? :P
Przesiadki i piktogramy są w planach. Trwają prace nad uporządkowaniem informacji pasażerskiej. Kwestie ogrzewania i klimatyzacji są już uregulowane w umowie.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Na poprawne (tam gdzie jest to przez cały rok wg automatu, tam gdzie nie ma to ogrzewanie poniżej 5 st. C)?
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Post autor: Yakuzzi »

Czy to prawda, że po dostawie przegubów SUIV na Nowe Sady wysokopodłogowe Conecta mają przejść na Limankę?
Woronin
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Post autor: Woronin »

Brzmi absurdalnie bo ciekawe kto je będzie w tedy naprawiać...
arturro15
Sympatyk forum
Posty: 844
Rejestracja: pn 19:05, 14 mar 2011

Re: Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

Post autor: arturro15 »

Szpece z Limanki młotem :)
ODPOWIEDZ