Strona 20 z 20

: pn 14:43, 16 maja 2016
autor: mig
px33 pisze:To chyba super, można by wlepić MPK stos kar za niedopasowany pojazd. Zwłaszcza teraz, kiedy można to sprawdzać krótkim skryptem :)


Cytat: W dzień roboczy to w ogóle nie ma o czym mówić.

A może jednak? Wygenerowałem sobie (z kwietniowych rozkładów) posortowany czas pracy brygad
http://pastebin.com/LVewJxUN
i z tego ~40 najkrótszych z możliwą obsługą przez przeguby z NS
http://pastebin.com/eNe7u2iM
Nie wiem, czy nie ma tam jakichś łączeń i czy na pewno są przegubowe, ale to jakiś punkt wyjścia do miłej formalnej prośby :) 40 możliwych brygad plus rezerwy powinno dać dyspozytorowi dość sporą wolność dysponowania tymi wozami.

(...)

Swoją drogą, dużym błędem ZDiTu jest to, że w ogóle dopuścił wysokopodłogowce w nowym kontrakcie i nie zapisał warunków ich wycofywania.

(...)

Może po to żeby mieć kasę za kursy zjazdowe przez całe miasto? (...)Prywatni przewoźnicy bywają trochę patologiczni, ale to wciąż poziom o kilka klas wyższy niż MPK, a ZTM ze swoimi ekstremalnymi wymaganiami dostaje całkiem przyjazne stawki.

1. Po pierwsze kar nie nalicza się z powietrza, tylko na podstawie przepisów czyli w tym przypadku umowy powierzenia, która ZTCW nie przewiduje kar za nieprawidłowy rodzaj taboru. Po drugie, jedynym oficjalnym sposobem kontroli jest kontrola terenowa.
2. Jeśli będzie uporządkowana sytuacja w weekendy będzie można myśleć dalej, ale nie sądzę by dało się dużo zdziałać bo 29 autobusów jest jednak sporym udziałem w ogóle prac (jest ich ok. 90).
3. Gdy kupowano te autobusy miasto nie miało wiele do powiedzenia w tej kwestii, dopiero umowa powierzenia z 2010 r. wprowadziła standardy kupowanego taboru i finansowanie go przez miasto.
4. W czasach permanentnego niedoboru środków na przewozy Twoja teza jest kompletnie nielogiczna. W interesie MPK leży jak najmniejsza praca przewozowa bo i tak nie dostaną więcej niż wynosi limit, ewentualnie jakieś wyrównanie za rok, dwa albo i w ogóle. Także znajdź mi prywaciarza, który będzie chciał jeździć z takim patologicznym finansowaniem. Życzę powodzenia.

: śr 00:10, 18 maja 2016
autor: px33
1. A kontrola (jeśli można karać zły tabor) może być wczesnym rankiem albo późnym wieczorem? Na przystanku Nowe Sady-Elektronowa (623) można by zrobić piękne łowy Obrazek
3. Ale można było w nowej umowie dać warunek, że MPK ma obowiązek wycofać pojazdy wysokopodłogowe do określonej daty (koniec remontu WZ to wymarzony moment). Albo wymusić stopniowe wycofanie (np. od któregoś momentu zmniejszać dopuszczalną liczbę o 10 rocznie). Plus obostrzenia (zakaz w weekendy, na długie brygady, na linie wariantowe...)
4. No z czymś takim to faktycznie. Chociaż skoro limit jest znany na początku roku, to chyba można dość dobrze oszacować możliwą liczbę wzkm (plus 10% na nieprzewidziane okoliczności).
No i może obniżone stawki sprawiłyby że byłoby łatwiej wyrobić się z budżetem. Nie wiem za ile jeździ w tej chwili MPK, ale ZTM w tym roku dostał (w pakietach na 50 szt + rezerwa) stawki 6,77 za krótkie, ~7,00 za 12 m i 8,30 za przeguby. Nowe, na 8 lat, z pełnym wyposażeniem i ogrzewaniem/klimatyzacją uruchamianą jak jest zimno/ciepło, a nie wg widzimisię przewoźnika. I możliwością dowolnego nadzoru

: śr 09:03, 18 maja 2016
autor: Mat
px33 pisze:1. A kontrola (jeśli można karać zły tabor) może być wczesnym rankiem albo późnym wieczorem? Na przystanku Nowe Sady-Elektronowa (623) można by zrobić piękne łowy :P
mig chyba nie ma na myśli takiej kontroli. Pewnie chodzi o kontrolę na zajezdniach, które są co jakiś czas w nocy (ok. 3.) i nie są raczej nastawione na rodzaj taboru na liniach.

: śr 16:04, 18 maja 2016
autor: mig
ad. 1. Jeśli się dobrze orientuję nie ma kar finansowych za zły rodzaj taboru.
ad. 3. Tu się częściowo zgodzę, choć jeśli zapisanoby wycofanie tych wozów za jednym zamachem musiałyby pójść za tym gwarancje finansowania przez miasto.
ad. 4. Oczywiście da się określić przewidywaną roczną sumę wzkm ale jeśliby ją dostosować do budżetu mielibyśmy takt 15/30 na tramwajach i 15/30/30 na autobusach lub zlikwidowanych całkowicie kilka linii Obrazek
Stawki jakie wspomniałeś są przyzwoite i moim zdaniem należałoby iść w tym kierunku (oczywiście za tym musiałyby iść inne kroki takie jak wzięcie większej odpowiedzialności organizacyjnej przez ZDiT, poza tym co ze zmodernizowanymi zajezdniami?) ale na razie MPK ma monopol i obawiam się, że wiele tu się nie da zdziałać przed upływem okresu obowiązywania umowy (a przypominam, że bodaj rok temu ją przedłużono). Przede wszystkim we władzach miasta musi się znaleźć odważny nie bojący się związków zawodowych Obrazek

: czw 00:00, 19 maja 2016
autor: estimate85
29 ich zostało? Czyli nie będą naprawiać 2652 po wypadku?

: czw 00:20, 19 maja 2016
autor: Mat
Podobno poszedł na dawcę. Trudno się dziwić, cały przód rozwalony i uderzenie z boku. Nie opłacało się naprawiać 10-letniego i w dodatku nie niskopodłogowego wozu, przy obecnej sytuacji taborowej.

: czw 10:54, 19 maja 2016
autor: mig
estimate85 pisze:29 ich zostało? Czyli nie będą naprawiać 2652 po wypadku?
Najprawdopodobniej nie będą go robić. Natomiast losy 2707 są z tego co słyszałem niepewne.

: czw 12:27, 19 maja 2016
autor: px33
Co do prywatyzacji to nie jestem za 100% oddaniem obsługi firmom prywatnym, przewoźnik kontrolowany przez miasto ma całą masę zalet (np. większą elastyczność w wyciąganiu wozów spod ziemi do KZ Obrazek ), ale na początek 30% dla prywaciarza to IMO optymalna wartość (docelowo gdzieś tak 50-60%). Taka "konkurencja" powinna wszystkim wyjść na dobre.
Umowa powierzenia chyba nie daje MPK monopolu (ZTCW nie ma takiego zapisu), wydaje mi się, że inne miasta z prywatnymi przewoźnikami też korzystają z tej konstrukcji do zlecania pracy temu miejskiemu.

Co do umowy - nadal żaden pojazd nie spełnia wymagań dla informacji pasażerskiej (piktogramy, przesiadki na choinkach) czy to skasowano? Może by dało radę przehandlować tamte zapisy za ogrzewanie i klimatyzację? Obrazek

: czw 14:42, 19 maja 2016
autor: mig
px33 pisze:Co do umowy - nadal żaden pojazd nie spełnia wymagań dla informacji pasażerskiej (piktogramy, przesiadki na choinkach) czy to skasowano? Może by dało radę przehandlować tamte zapisy za ogrzewanie i klimatyzację? :P
Przesiadki i piktogramy są w planach. Trwają prace nad uporządkowaniem informacji pasażerskiej. Kwestie ogrzewania i klimatyzacji są już uregulowane w umowie.

: czw 14:46, 19 maja 2016
autor: px33
Na poprawne (tam gdzie jest to przez cały rok wg automatu, tam gdzie nie ma to ogrzewanie poniżej 5 st. C)?

Re: Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

: sob 20:22, 27 kwie 2019
autor: Yakuzzi
Czy to prawda, że po dostawie przegubów SUIV na Nowe Sady wysokopodłogowe Conecta mają przejść na Limankę?

Re: Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

: sob 23:42, 27 kwie 2019
autor: Woronin
Brzmi absurdalnie bo ciekawe kto je będzie w tedy naprawiać...

Re: Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro

: ndz 08:55, 28 kwie 2019
autor: arturro15
Szpece z Limanki młotem :)