EI pisze:MPK kupiło volva bez klimatyzacji
dziś
W zajezdni przy ulicy Limanowskiego pokazano wczoraj nowoczesne autobusy volvo 7700. Spośród 19 zakupionych w tym roku pojazdów, 14 to przegubowce, reszta to pojazdy krótkie.
- Lufciki są większe, rozsuwające się, system wentylacji jest sprawniejszy niż w autobusach starszej generacji - mówi Krzysztof Wąsowicz, prezes łódzkiego MPK.
Volvo 7700 można rozpoznać po chłodnicy zamontowanej na dachu. Zostały wyposażone w silniki 9-litrowe, nie mają natomiast klimatyzacji.
- Spółki, które kupują tabor dla komunikacji miejskiej, zazwyczaj rezygnują z klimatyzacji ze względu na koszty: cena wzrasta o ok. 20 procent, droższa jest także eksploatacja. Klimatyzacja sprawdza się na długich trasach. Częste otwieranie drzwi powoduje wymianę powietrza, zimne ucieka, wpada gorące - mówi Jarosław Puła, dyrektor ds. sprzedaży w Volvo Polska.
Cztery pierwsze długie autobusy wyjadą na miasto w tym tygodniu. Kolejne przyjadą za kilka dni. Krótkie już wożą pasażerów.
Dziś około 17.30-17.35 na skrzyżowaniu al. Włókniarzy z Legionów widziałem trzy nowiutkie Volvo 7700A. Dwa z nich miały na wyświetlaczach MPK Łódź, jeden nic nie miał. Pierwszy i trzeci natomiast pojechały razem al. Włókniarzy w kierunku zajezdni Limanowskiego, a drugi (z środka) skręcił w Konstantynowską w kierunku Zdrowia.
Dlaczego zawsze w gazetach zachwalają to co jest już obecne od kilku czy kilkunastu lat ?
Automatyczna skrzynia biegów ? Ikarusy z 1992 roku też mają
Nie rozumiem o co chodzi w tej wypowiedzi ponoć jakiegoś kierowcy że jest zadowolony bo jest automat ... i że można zmieniać biegi przyciskami. Biegów się nie zmiania przyciskami a jedynie włącza przycskiem (D) czy chcemy jechać czy nie, ewentualnie przyciskiem (R) czy chcemy jechać do tyłu.
ABS ? Volvo z 1998 r też ma.
Rampy dla inwalidów ? Jak wyżej.
Natomiast artykuł z EI to już dno. Dopieprzyli się że brak klimatyzacji. Pewnie jakby klima była to pewnie dopieprzyliby się że brakuje skóry na siedzeniach. Przecież te nowe Volva to są najbardziej przyjazne dla pasażera latem ze wszystkich obecnych Volvo właśnie ze względu na przesuwane okna oraz na bardzo wydajne wentylatory dachowe (pewnie jeszcze prawie nikt na linii ich nei używał ale zobaczycie latem).
Nie wiem czy ktoś zauważył, ale na przykład w #3704 na wewn. wyświetlaczu oprócz godziny, trasy itd. wyświetlana jest... średnia prędkość autobusu.
Pomijam fakt, że wspomniany autobus jeździ z zupełnie zdemontowanym przednim wyświetlaczem i dziś na 53 miał przerobioną tablicę od 59 (zakleili brzuszek)
Sorki za odgrzebywanie starych tematów, ale nie wiedziałem gdzie o tym napisać. Dostrzegłem otóż taką ciekawostkę. W #1746 zauważyłem, że pierwsze dwa siedzenia po lewej stronie od razu za przegubem są ustawione w pozycji bokiem. Wydaje mi się, że w tych wozach nie było chyba wcześniej żadnych siedzeń bokiem, a jedynie przodem lub tyłem do kierunku jazdy (tak jak na poniższym foto).