Stawiam na sposób nr 3. Wydaje się najbardziej dobry i realny.px33 pisze:jak w niektórych Conecto, czyli też służy do otwierania drzwi
Jechałem chyba wszystkimi i wszędzie kierowca otwierał sam. Raz zdarzyło mi się, że odmówił ludziom otwarcia drzwi, gdy nie wcisnęli
Mam nadzieję, że chociaż przeguby będą pojawiać się często na 65 - będzie można zaobserwować jak kierowcy poradzą sobie z tymi przyciskami od alarmu. Obstawiam 3 sposoby:
1) Jednogroszówka na przycisk wyłączający alarm (w starszych to ten zielony po prawej)
2)Zalepienie przycisku gustowną czarną taśmą
3)Małe zmiany w okablowaniu w wariantach
a)Odłączenie przycisku w ogóle
b)Podłączenie go pod przycisk CG
19 Volvo 7700 w najbliższym czasie
Kuba pisze:Raz mój kolega, który jest prawie o głowę ode mnie wyższy nacisnął ALARM, bo dla niego to "normalna" wysokość była, a że staliśmy przy pierwszych drzwiach to kierowca zwrócił mu uwagę, że źle robi. Więcej przypadków nie spotkałem...
Pamiętam jak kiedyś jakaś zakręcona kobitka nacisnęła w Volvo BL10A na alarm, żeby otworzyć drzwi więc kierowca go wyłączył a ona jeszcze raz go wciska żeby sobie drzwi otworzyć. Kierowca nie wytrzymał i krzyknął do niej z kabiny: "Wyżej może pani jeszcze naciśnie!!"
Oj te przyciski sa naprawde niefortunne. Ale wczoraj 3702 po pierwsze alarm bez przerwy wył bo ludzi na hama trzymali alarm jako otwarcie drzwii a widziałem raz babke która kasownikeim chciała otwierać drzwii:/ No myślałem że z krzesłą spadne jak to zobaczyłem I tu nie żartuje bo na hama kasownik nasiskała dopuki sie drzwii nie otworzyły bo ja jej nacisnołem niżej ten od drzwii
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
Może takie same jak te volvo 7000A z roku 2002 - 3237-3250, czyli w tym wypadku 3737-3750. Ale nie wiem, tylko się domyślam. Może też np. od 3751 - 3764. Bo raczej wątpię, żeby 3786-3799. Szkoda, że te krotkie volva nie mają drugich i trzecich drzwi otwieranych na zewnątrz. Tym się u nas w Lodzi volva wyrożnialy(oprocz oczywiście 3001). Może przeguby chociaż będą mialy.smugler1990 pisze:Czy ktoś wie jakie numery będą miały przeguby??
Jak już Aleksej napisał Conecto mają przyciski ALARM - umieszczone wysoko przy drzwiach - tak wszędzie powinny być, a nie nisko jak w nowych Volvo.
Co do przerabiania pikania - dość często spotykam się z tym, że drzwi otwierają/zamykają się w momencie pikania, a nie po nim (bo chyba tak było na początku). Raz tylko widziałem jak pikanie było skrócone to jednego, zwięzłego "pik" .
Co do przerabiania pikania - dość często spotykam się z tym, że drzwi otwierają/zamykają się w momencie pikania, a nie po nim (bo chyba tak było na początku). Raz tylko widziałem jak pikanie było skrócone to jednego, zwięzłego "pik" .
Aleksej pisze:Przestańcie chrzanić nt. UE, to nie żadna dyrektywa UE wprowadziła takie głupie rozmieszczenie przycisków w nowych Volvo, tylko głupota zakładów we Wrocku.
A tysiące idiotycznych przepisów to masz w polskim prawie, w europejskim naprawdę jest mało przypadków dziwnych przepisów.
Aleksej
O promieniu krzywizny banana?
No na coś trzeba zwalić - jak napiszę, że to przez żydokomunę czy masonów, to wyjdę na jakiegoś zacofańca. Więc umówmy się, że to byli cykliści.
Zresztą nie lubię tłumaczyć mojego poczucia humoru
Kazik pokaż mi tą dyrektywę UE o krzywiznie banana. To jest fakt medialny a nie prawdziwa dyrektywa. Kiedys faktycznie byl taki pomysl (mial nawet swoje uzasadnienie. chodzilo o wspieranie importu do UE bananow z bylych koloni europejskich - ale szczegolow nie pamietam). Jednak ta dyrektywa nigdy nie weszla w zycie.
Aleksej
Aleksej
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=1625 pisze:Najnowsze autobusy volvo dla łodzian
2007-04-16 15:42
MPK-Łódź Sp. z o.o. kupuje kolejne nowoczesne autobusy. Tym razem są to Volvo 7700. W dniu 16 kwietnia br. w zajezdni przy ul. Limanowskiego, w obecności wiceprezydentów Łodzi Włodzimierza Tomaszewskiego i Hanny Zdanowskiej, doszło do uroczystego przekazania pojazdów do eksploatacji.
Do końca kwietnia br. do łódzkiego przewoźnika trafi w sumie pięć 12-metrowych pojazdów tego typu i czternaście 18-metrowych przegubowców.
Volvo 7700 to autobus najnowszej generacji, całkowicie niskopodłogowy: wejścia do niego znajdują się zaledwie 34 cm nad ziemią. Dodatkowo pojazd posiada funkcję przyklęku, którą można zastosować na przystanku. Umożliwia ona obniżenie podłogi przy drzwiach wejściowych o 7 cm. Dzięki takiemu rozwiązaniu nawet osoby mniej sprawne bez problemu mogą korzystać z komunikacji miejskiej. Autobus w wersji krótszej mieści do 105, zaś dłuższej – do 156 pasażerów.
Łódzcy pasażerowie mogą korzystać z Volvo 7700 zaledwie w pół roku po polskiej premierze, która miała miejsce w październiku 2006 r. na targach Transexpo. Premiera światowa odbyła się w czerwcu podczas wystawy Transport Publics 2006 w Paryżu.
Volvo 7700 to autobus zaprojektowany z myślą o długoletniej eksploatacji. Producent szacuje, że nawet w trudnych warunkach, żywotność tych pojazdów będzie wynosiła 20 lat. Wszystkie autobusy będą wyposażone w silniki najnowszej generacji spełniające normy czystości spalin EURO 5. To całkowita nowość w Polsce.
DANE TECHNICZNE (wersja 12-metrowa)
Długość 11 944 mm
Szerokość 2 550 mm
Wysokość 2 962 mm
Średnica zawracania 22324 mm
Liczba miejsc 105 (od 28 do 36 siedzących) +1
Układ drzwi 2-2-2 (możliwe również inne konfiguracje)
Szer. drzwi 1250 mm
Silnik Volvo D7C 250, stojący, ulokowany z tyłu, z lewej strony. 6-cylindrowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowanego, z bezpośrednim, elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa.
Moc maks. 250 KM przy 2200 obr/min.
Maks. moment obr 1050 Nm przy 1100- 1320 obr./min
Skrzynia biegów Voith D864.3E: w pełni automatyczna, czterobiegowa, z przemiennikiem momentu obrotowego i wbudowanym zwalniaczem. Funkcja ANS - automatyczne przełączanie na bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu
Zawieszenie pneumatyczne, niezależne z przodu, funkcja przyklęku i podnoszenia
Wysokość podłogi 340 mm. Przy wykorzystaniu funkcji przyklęku wysokość ta zmniejsza się o 90 mm
Od końca 2005 roku MPK – Łódź kupiło aż 88 autobusów. Tylko w ubiegłym roku na ulice Łodzi wyjechało 69 nowych pojazdów. MPK-Łódź zakupiło 30 Mercedesów Conecto, 7 Mercedesów Citaro, 15 Jelczy M121MB joraz zupełną nowość w – autobusy Jelcz Vero tzw. midi, których jest w sumie 17 sztuk. W historii spółki to pierwsza tak duża wymiana pojazdów, która następuje w tak krótkim czasie.
Dotychczasowe dostawy zwiększyły liczbę pojazdów niskopodłogowych miejskiego przewoźnika do ponad 70 procent. Dzięki temu Łódź ma najnowocześniejsze autobusy w Polsce.
MPK – Łódź posiada w swoim taborze 115 autobusów marki Volvo. Najnowsze zakupy będą stanowić uzupełnienie liczby autobusów marki Volvo w przedsiębiorstwie.
GW pisze: 312 metrów volvo
Piotr Anuszczyk
2007-04-16, ostatnia aktualizacja 2007-04-16 20:44
To długość ustawionych jeden za drugim nowych autobusów MPK. Łącznie mogą one zmieścić 2664 łodzian i wyjadą na ulice już we wtorek
19 nowych autobusów to modele 7700, które pół roku temu miały polską premierę. Łatwo je poznać po nadbudówce w tylnej części dachu, która kryje chłodnice. Do Łodzi nie trafiły jednak standardowe modele.
Na życzenie MPK wprowadzono w nich kilka modyfikacji. - Oczekiwaliśmy od producenta bardzo dobrego systemu wentylacji, bo głównie na to zwracali nam uwagę pasażerowie - mówi Krzysztof Wąsowicz, prezes MPK. Dlatego w autobusach zamiast uchylanych zamontowano szyby przesuwane o większej powierzchni. W volvo zamontowano też więcej wentylatorów i szyberdachów. Ponadto podwójne szyby, między którymi pojawiała się para, zastąpiły pojedyncze. Aby upewnić się, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, do Łodzi przyjechał z Goeteborga Bengt Karlsson, dyrektor sprzedaży Volvo na Europę Wschodnią: - Mam nadzieję, że łodzianie będą zadowoleni z jazdy naszymi autobusami.
Przekonany o tym był wiceprezydent Łodzi Włodzimierz Tomaszewski: - Mamy najmłodszy tabor w Polsce. Coraz więcej pojazdów ma płaską podłogę i niskie wejście. A to szczególnie ważne dla niepełnosprawnych. Kolejne zakupy świadczą też o tym, że firma uzyskała finansową stabilizację i podniosła się z krachu sprzed kilku lat.
Swojego zadowolenia nie kryli także kierowcy. - O wiele łatwiej nim kierować. A dzięki automatycznej skrzyni mogę zmieniać biegi za pomocą przycisków - mówi Jarosław Szyguła z MPK.
Ułatwieniem w prowadzeniu powinien być też system hamowania ABS. Przedstawiciele Volvo zachwalali też swoje pojazdy jako przyjazne środowisku. - Spełniamy najbardziej wyśrubowane normy, czyli Euro 5. O autobusie można już powiedzieć, że jest niemal tak samo ekologiczny jak tramwaj - zapewniał Jarosław Puła, dyr. ds. sprzedaży Volvo.
MPK sprowadziło łącznie 19 pojazdów, 14 z nich to przegubowce mieszczące po 156 pasażerów. Pozostała piątka to krótkie autobusy z miejscem dla 96 osób. Koszt zakupu to 1 mln zł netto za przegubowca i 700 tys. zł netto za krótszą wersję.
Podczas prezentacji 19 volvo do łodzian zaapelowała Hanna Zdanowska, wiceprezydent Łodzi. - Bardzo proszę łodzian, by uszanowali to, że dostają najnowsze autobusy. My będziemy rozliczać MPK z punktualności i czystości, ale proszę pasażerów, by sami również zwracali uwagę, czy nikt nie niszczy pojazdów