19 Volvo 7700 w najbliższym czasie

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:
jak w niektórych Conecto, czyli też służy do otwierania drzwi

Jechałem chyba wszystkimi i wszędzie kierowca otwierał sam. Raz zdarzyło mi się, że odmówił ludziom otwarcia drzwi, gdy nie wcisnęli ;)

Mam nadzieję, że chociaż przeguby będą pojawiać się często na 65 - będzie można zaobserwować jak kierowcy poradzą sobie z tymi przyciskami od alarmu. Obstawiam 3 sposoby:
1) Jednogroszówka na przycisk wyłączający alarm (w starszych to ten zielony po prawej)
2)Zalepienie przycisku gustowną czarną taśmą
3)Małe zmiany w okablowaniu w wariantach
a)Odłączenie przycisku w ogóle
b)Podłączenie go pod przycisk CG
Stawiam na sposób nr 3. Wydaje się najbardziej dobry i realny.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Kuba pisze:Raz mój kolega, który jest prawie o głowę ode mnie wyższy nacisnął ALARM, bo dla niego to "normalna" wysokość była, a że staliśmy przy pierwszych drzwiach to kierowca zwrócił mu uwagę, że źle robi. Więcej przypadków nie spotkałem...

Pamiętam jak kiedyś jakaś zakręcona kobitka nacisnęła w Volvo BL10A na alarm, żeby otworzyć drzwi więc kierowca go wyłączył a ona jeszcze raz go wciska żeby sobie drzwi otworzyć. Kierowca nie wytrzymał i krzyknął do niej z kabiny: "Wyżej może pani jeszcze naciśnie!!"
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Oj te przyciski sa naprawde niefortunne. Ale wczoraj 3702 po pierwsze alarm bez przerwy wył bo ludzi na hama trzymali alarm jako otwarcie drzwii a widziałem raz babke która kasownikeim chciała otwierać drzwii:/ No myślałem że z krzesłą spadne jak to zobaczyłem Obrazek I tu nie żartuje bo na hama kasownik nasiskała dopuki sie drzwii nie otworzyły bo ja jej nacisnołem niżej ten od drzwii Obrazek
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

dzieje sie to samo co przy Conecto , tyle że są konsekwencje ... dźwiekowe . Faktycznie warto byłoby pogrzebać w kablach i zmienić naklejki. Czy ktoś wie jakie numery będą miały przeguby??
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie dzieje się to w Conecto, bo przyciski STOP służą już do otwierania drzwi. Poza tym Conecto nigdy nie miały przycisków ALARM. Coś nie na bieżąco jesteś.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

W Conecto sa przyciski alarm.

Aleksej
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

@SEC: Podaj jakiś numer taborowy, będę musiał sprawdzić.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A bo ja pamiętam..., ale w kilku już się z tym spotkałem. Na obecny czas może nawet wszystkie przyciski przerobili. W niektórych też usunięto pikanie lub mocno je zredukowano.
kosin
Czasem wpada
Posty: 95
Rejestracja: śr 20:58, 28 lut 2007
Lokalizacja: Łódź - Teofilów

Post autor: kosin »

smugler1990 pisze:Czy ktoś wie jakie numery będą miały przeguby??
Może takie same jak te volvo 7000A z roku 2002 - 3237-3250, czyli w tym wypadku 3737-3750. Ale nie wiem, tylko się domyślam. Może też np. od 3751 - 3764. Bo raczej wątpię, żeby 3786-3799. Szkoda, że te krotkie volva nie mają drugich i trzecich drzwi otwieranych na zewnątrz. Tym się u nas w Lodzi volva wyrożnialy(oprocz oczywiście 3001). Może przeguby chociaż będą mialy.
Kamyk
Bywalec
Posty: 213
Rejestracja: ndz 21:57, 03 wrz 2006
Lokalizacja: Łódź - Radogoszcz Zachód

Post autor: Kamyk »

Jak już Aleksej napisał Conecto mają przyciski ALARM - umieszczone wysoko przy drzwiach - tak wszędzie powinny być, a nie nisko jak w nowych Volvo.
Co do przerabiania pikania - dość często spotykam się z tym, że drzwi otwierają/zamykają się w momencie pikania, a nie po nim (bo chyba tak było na początku). Raz tylko widziałem jak pikanie było skrócone to jednego, zwięzłego "pik" Obrazek.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Aleksej pisze:Przestańcie chrzanić nt. UE, to nie żadna dyrektywa UE wprowadziła takie głupie rozmieszczenie przycisków w nowych Volvo, tylko głupota zakładów we Wrocku.

A tysiące idiotycznych przepisów to masz w polskim prawie, w europejskim naprawdę jest mało przypadków dziwnych przepisów.

Aleksej

O promieniu krzywizny banana? :lol:
No na coś trzeba zwalić - jak napiszę, że to przez żydokomunę czy masonów, to wyjdę na jakiegoś zacofańca. Więc umówmy się, że to byli cykliści.

Zresztą nie lubię tłumaczyć mojego poczucia humoru :roll:
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Aleksej pisze:tylko glupota zakladow we Wrocku.
Trochę sprowokuję:
I zamawiającego, że się na to zgodził Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

myślisz, że mieli możliwość skonsultowania umiejscowienia przycisków?
w każdym razie następnym razem już chyba będą mieli coś do powiedzenia...
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Kazik pokaż mi tą dyrektywę UE o krzywiznie banana. To jest fakt medialny a nie prawdziwa dyrektywa. Kiedys faktycznie byl taki pomysl (mial nawet swoje uzasadnienie. chodzilo o wspieranie importu do UE bananow z bylych koloni europejskich - ale szczegolow nie pamietam). Jednak ta dyrektywa nigdy nie weszla w zycie.

Aleksej
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Uff
W takim razie - smaczego!

Zabawne określenie: fakt medialny = plotka (ale jaka ładna nazwa)
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=1625 pisze:Najnowsze autobusy volvo dla łodzian

2007-04-16 15:42

MPK-Łódź Sp. z o.o. kupuje kolejne nowoczesne autobusy. Tym razem są to Volvo 7700. W dniu 16 kwietnia br. w zajezdni przy ul. Limanowskiego, w obecności wiceprezydentów Łodzi Włodzimierza Tomaszewskiego i Hanny Zdanowskiej, doszło do uroczystego przekazania pojazdów do eksploatacji.
Do końca kwietnia br. do łódzkiego przewoźnika trafi w sumie pięć 12-metrowych pojazdów tego typu i czternaście 18-metrowych przegubowców.
Volvo 7700 to autobus najnowszej generacji, całkowicie niskopodłogowy: wejścia do niego znajdują się zaledwie 34 cm nad ziemią. Dodatkowo pojazd posiada funkcję przyklęku, którą można zastosować na przystanku. Umożliwia ona obniżenie podłogi przy drzwiach wejściowych o 7 cm. Dzięki takiemu rozwiązaniu nawet osoby mniej sprawne bez problemu mogą korzystać z komunikacji miejskiej. Autobus w wersji krótszej mieści do 105, zaś dłuższej – do 156 pasażerów.
Łódzcy pasażerowie mogą korzystać z Volvo 7700 zaledwie w pół roku po polskiej premierze, która miała miejsce w październiku 2006 r. na targach Transexpo. Premiera światowa odbyła się w czerwcu podczas wystawy Transport Publics 2006 w Paryżu.
Volvo 7700 to autobus zaprojektowany z myślą o długoletniej eksploatacji. Producent szacuje, że nawet w trudnych warunkach, żywotność tych pojazdów będzie wynosiła 20 lat. Wszystkie autobusy będą wyposażone w silniki najnowszej generacji spełniające normy czystości spalin EURO 5. To całkowita nowość w Polsce.

DANE TECHNICZNE (wersja 12-metrowa)

Długość 11 944 mm
Szerokość 2 550 mm
Wysokość 2 962 mm
Średnica zawracania 22324 mm
Liczba miejsc 105 (od 28 do 36 siedzących) +1
Układ drzwi 2-2-2 (możliwe również inne konfiguracje)
Szer. drzwi 1250 mm
Silnik Volvo D7C 250, stojący, ulokowany z tyłu, z lewej strony. 6-cylindrowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowanego, z bezpośrednim, elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa.
Moc maks. 250 KM przy 2200 obr/min.
Maks. moment obr 1050 Nm przy 1100- 1320 obr./min
Skrzynia biegów Voith D864.3E: w pełni automatyczna, czterobiegowa, z przemiennikiem momentu obrotowego i wbudowanym zwalniaczem. Funkcja ANS - automatyczne przełączanie na bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu
Zawieszenie pneumatyczne, niezależne z przodu, funkcja przyklęku i podnoszenia
Wysokość podłogi 340 mm. Przy wykorzystaniu funkcji przyklęku wysokość ta zmniejsza się o 90 mm

Od końca 2005 roku MPK – Łódź kupiło aż 88 autobusów. Tylko w ubiegłym roku na ulice Łodzi wyjechało 69 nowych pojazdów. MPK-Łódź zakupiło 30 Mercedesów Conecto, 7 Mercedesów Citaro, 15 Jelczy M121MB joraz zupełną nowość w – autobusy Jelcz Vero tzw. midi, których jest w sumie 17 sztuk. W historii spółki to pierwsza tak duża wymiana pojazdów, która następuje w tak krótkim czasie.
Dotychczasowe dostawy zwiększyły liczbę pojazdów niskopodłogowych miejskiego przewoźnika do ponad 70 procent. Dzięki temu Łódź ma najnowocześniejsze autobusy w Polsce.
MPK – Łódź posiada w swoim taborze 115 autobusów marki Volvo. Najnowsze zakupy będą stanowić uzupełnienie liczby autobusów marki Volvo w przedsiębiorstwie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pięć krótkich już jest, więc niepotrzebnie napisane, że trafią do końca kwietnia.
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Post autor: Myszon »

GW pisze: 312 metrów volvo
Piotr Anuszczyk
2007-04-16, ostatnia aktualizacja 2007-04-16 20:44
To długość ustawionych jeden za drugim nowych autobusów MPK. Łącznie mogą one zmieścić 2664 łodzian i wyjadą na ulice już we wtorek
19 nowych autobusów to modele 7700, które pół roku temu miały polską premierę. Łatwo je poznać po nadbudówce w tylnej części dachu, która kryje chłodnice. Do Łodzi nie trafiły jednak standardowe modele.

Na życzenie MPK wprowadzono w nich kilka modyfikacji. - Oczekiwaliśmy od producenta bardzo dobrego systemu wentylacji, bo głównie na to zwracali nam uwagę pasażerowie - mówi Krzysztof Wąsowicz, prezes MPK. Dlatego w autobusach zamiast uchylanych zamontowano szyby przesuwane o większej powierzchni. W volvo zamontowano też więcej wentylatorów i szyberdachów. Ponadto podwójne szyby, między którymi pojawiała się para, zastąpiły pojedyncze. Aby upewnić się, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, do Łodzi przyjechał z Goeteborga Bengt Karlsson, dyrektor sprzedaży Volvo na Europę Wschodnią: - Mam nadzieję, że łodzianie będą zadowoleni z jazdy naszymi autobusami.

Przekonany o tym był wiceprezydent Łodzi Włodzimierz Tomaszewski: - Mamy najmłodszy tabor w Polsce. Coraz więcej pojazdów ma płaską podłogę i niskie wejście. A to szczególnie ważne dla niepełnosprawnych. Kolejne zakupy świadczą też o tym, że firma uzyskała finansową stabilizację i podniosła się z krachu sprzed kilku lat.

Swojego zadowolenia nie kryli także kierowcy. - O wiele łatwiej nim kierować. A dzięki automatycznej skrzyni mogę zmieniać biegi za pomocą przycisków - mówi Jarosław Szyguła z MPK.

Ułatwieniem w prowadzeniu powinien być też system hamowania ABS. Przedstawiciele Volvo zachwalali też swoje pojazdy jako przyjazne środowisku. - Spełniamy najbardziej wyśrubowane normy, czyli Euro 5. O autobusie można już powiedzieć, że jest niemal tak samo ekologiczny jak tramwaj - zapewniał Jarosław Puła, dyr. ds. sprzedaży Volvo.

MPK sprowadziło łącznie 19 pojazdów, 14 z nich to przegubowce mieszczące po 156 pasażerów. Pozostała piątka to krótkie autobusy z miejscem dla 96 osób. Koszt zakupu to 1 mln zł netto za przegubowca i 700 tys. zł netto za krótszą wersję.

Podczas prezentacji 19 volvo do łodzian zaapelowała Hanna Zdanowska, wiceprezydent Łodzi. - Bardzo proszę łodzian, by uszanowali to, że dostają najnowsze autobusy. My będziemy rozliczać MPK z punktualności i czystości, ale proszę pasażerów, by sami również zwracali uwagę, czy nikt nie niszczy pojazdów
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Hoho, warto by łodzianie wzięli sobie do serca apel p.wiceprzydent.
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

Nowiutki 3740 dziś na 96
Gdybym wyszedł z domu 10 minut wcześniej to pojechałbym nim na zajęcia, ale stwierdziłem że pojadę następnym i mam karę za lenistwo Obrazek
ODPOWIEDZ