Jelcze Berliety...to dopiero byly autobusy.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
krzysiek79

Jelcze Berliety...to dopiero byly autobusy.

Post autor: krzysiek79 »

Jelcze PR 110 U ,nie wiem czy z Was ktos je pamieta.One to dopiero byly awaryjne.Kratownice sie łamały,silniki zacierały..i w dodatku prawie kazdy egzemplarz autobusu taki byl.Fakt ze to bylo na przelonie lat 70-tych i 80-tych.Ale warto nadmienic i o tych wozach,zapomnianych zreszta.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Do niedawna w Łodzi jeździły M11 i muszę powiedzieć, że mają coś w sobie, ALE wygląd i rozmieszczenie siedzeń itp. w środku pozostawia wiele do życzenia. Ikarus to co innego. Po M11 nie "płakałem", a po Ikarach - być może Obrazek.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Peerka to klasyka, na nich sie wychowalem, na nich zarazilem miloscia do autobusow Obrazekw Zgierzu do niedawna jeszcze jezdzily, noi na eLce jeszcze jest , dzieki czemu moglem niebieskim potworem peerkowym straszyc ludzi Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Berliety były tak awaryjne, że do 1980 produkowano MEXy, a potem żeby Jelcz nie upadł wymyślono M11 na podwoziu Ikarusa 260
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Czy ja wiem czy M11 na podwoziu 260 ?? bardziej na podwozu Berlieta, tylko z troche innymi rozwiazaniami
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

M11 byly na podwoziu 260ek ale OIDP to z innego powodu. Po prostu fabryka nie nadazala z produkcja Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Wiesz, tamta władza mówiła to, co przyjemnie było słyszeć.
Gorzej, że obecna też tak próbuje.
Generalnie gdyby nie ikarusowa seria 200, byłoby cienko.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Z Ikarusowej serii 2xx wiecej niz polowa swiata korzystala, mimo ze to radziecki twor, ale za to jaki udany, ktory przetrwal nasze ogorki berliety itp. moze to przez to ze za PRLu polskie przeguby nie zbyt udane byly, a bylo na nie bardzo duze zapotrzebowanie
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Za PRL to przegubów polskich prawie nie było, poza przegubogórami Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

2xx radzieckie? chyba obrażasz Węgrów
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Nie obrazam Wegrow wtedy byly radzieckie, gdyby nie zsrr to by ikaruski wozily wegrow, i pewnie nikogo wiecej
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jasne, ale to węgierski autobus, choć wypromowany sądzę przez Wielkiego Brata.
1425wt

Post autor: 1425wt »

Ikarusy serii 2XX powstały we wspólpracy firmy Ikarus z Niemieckim Manem.
Pierwszym naprawdę nowoczesnym autobusem jak na początek lat 70tych był Ikarus 250 w wersji turystycznej który zdobył wiele wyróżnień. Po tym fakcie RWPG przyznało kredyt dla Ikarusa na rozbudowę fabryki autobusów i Ikarus stał się wiodącym dostawcą autobusów na rynki Europy wschodniej i nie tylko.Głownym odbiorcą Ikarusów seri 2XX stał się Związek Radziecki i NRD i oba te kraje przyczyniły się do klęski Ikarusa NRD z powodu połączenia się z RFN a Związek Radziecki z powodu rozpadu i niewypłacalności
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Tu bym sie nie zgodzil, Ikarusy rozwinely sie dzieki miejskim, procent turystycznych jest znikomy i napewno nie rozpowszechnialy one marki, tak jak miejskie, zwlaszcza 280 ktory nawet do Ameryki trafial
kierowca

Post autor: kierowca »

JAROMIR_9700 pisze:Nie obrazam Wegrow wtedy byly radzieckie, gdyby nie zsrr to by ikaruski wozily wegrow, i pewnie nikogo wiecej

W dawnym bloku wschodnim, żeby czasami jakieś państwo nie uzależniło się zbyt łatwo od wielkiego brata, wprowadzono politykę specjalizacji państw. Węgry miały produkować autobusy dla całego bloku.

Jelcz M11 - na podowoziu Ikarusa 260 a buda Jelcza. Chodziło o to że Węgrzy mieli problemy z produkcją wystarczającej ilosci nadwozi więc dawali innym podwozia i tam już sami sobie karasowali.

Berliet - autobus nie nadawał się za bardzo w polskiej specyfice komunikacji (duże obciążenie i kiepskie drogi) - czyli coś takiego jak Volvo albo Mercedes Citaro :D
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Czy ja wiem czy nie nadawal, tu by mozna polemizowac, jego nastepcy jezdza jeszcze w wielu polskich miastach, sam sie uczylem jezdzic na 110 i milo wspominam i duzo mi to dalo, a przeciez to wlasciwie jeszcze berliet Obrazek
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Czy któryś z użytkowników być może jest w stanie udzielić informacji, w jakich miastach Polski można jeszcze spotkać Jelcza PR110(U/M) i czy w ogóle jest to jeszcze możliwe?

Próbowałem szukać przez TWB, ale tam zdaje się nie ma opcji wyszukiwania tylko pojazdów będących w ruchu. Wikipedii nie wierzę, wg niej jeszcze 6 PeeR śmiga po Zgierzu...

Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Zgierzanin, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Grudziądz?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Nie no, PR110M to jeszcze popularny model. Nie wyginął ot tak. PR110U ciężej chwycić.
Grudziądz ma PR-y ale to tylko do 18 lipca.
Na TWB musisz po prostu patrzeć w danych wozów (jest tabelka) kiedy były kasowane i kiedy wykonywano dane zdjęcia. Pomoże to określić gdzie są. 110M bankowo jeżdżą. PR110U jest w Markabie - czy jeździ jeszcze na "L" to nie wiem.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Niestety już nie.
ODPOWIEDZ