Już w październiku nowe autobusy

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Już w październiku nowe autobusy

Post autor: Marcin »

Już w październiku pierwsze 5 nowych autobusów dotrze do MPK na Nowe Sady, kolejne 5 do 19 listopada, a kolejne 9 do 8 sierpnia. Będą to Jelcze M121I.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 4 razy.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Łacznie 19 Obrazek to z jednej strony dobrze ale oznacza to kasacje Jelczykow M11 i Ikarusow 280 ;(
a tak swoja droga to dlaczego Jelcze ?? nie lepiej Solarisy lub Volva ?? nie rozumiem Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Dlaczego nie Jelcze? Odpowiedź jest bardzo prosta przetrag był rozpisany tak, że głównym kryterium była cena. Pytasz dlaczego nie Solaris. Ja bardzo lubię Solarisy ale nie wygrałby one i tak bo w przetargu była mowa o tym, że mogą wystartować tylko firmy które mają dosyć dużo pojazdów w parku maszynowym MPK ŁÓDŹ. Nie pamiętam już ile ale chodziło o kilka procent. Jak dobrze wiemy u nas w w MPK jeździ tylko 5 solarisów urbino 12, więc chyba wiadomo dlaczego nie wygrał solaris. Co do volvo do w sumie się ciesze, że nie wygrał. Nie chce aby znow stały one jak się zespują bo nie ma na części. MPK ŁÓDŹ to taka firma która kupuje autobusy ale niestety je wogóle nie serwisuje należycie wiec jelcze pojeżdża z 8 góra 10 lat i koniec.... Jak ktos nie wierzy to zapraszam do obejrzenia na zajezdni prawie całkiem rozwalonego jelcza 181MB....aż płakać się chce Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

OK, nie znalem dokladnych zasad przetargu Obrazek ale po doswiadczeniach z M181MB ( zwlaszcza 1699, o ktorym chyba wspomniales Obrazek ) nie uwazam ze za 5 lat beda jezdzic wszystkie ...



Przeczytalem dokladniej gazete Obrazek i znalazlem tam taka krotka notke na ten temat. Napisano tam rownież ze po przyjsciu nowych Jelczy skasuje sie 17 przegubow i 8 solowek. 19-25=-6 Obrazek czy nie spowoduje to braku taboru ?? (moze te brakujace 6 wozow i tak nie jezdzi ?? ) co wiecej autobusy przegubowe beda zastepowane przez solo, wiec trzeba bedzie sie chyba przyzwyczaic do solowek na 69 Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Tak wogóle to co sądzicie o tych autobusach który będą jeździły po łódzkich dziurawych ale naszych drogach... Jak już mamy o nich pisać to chyba trzeba poznać wasze zdanie na temat tych sprzętów.

Czekam na opinie
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Jeśli chodzi o wyglad to nawet ładny. A jeśli chodzi o całą resztę to jednak jest to Jelcz, a na dodatek "gniot". Obrazek A to mówi samo za siebie. Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Z przodu nawet ladne, jednak w srodku to stary M121MB Obrazek Znowu silnik przy drugiej osi i w trzecich drzwiach dwa wysokie schodki Obrazek Dlatego wole Solarisy z silnikiem kolumnowym, to daje komfort wsiadania nie tylko dla starszych pasazerow Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Ten model Jelcza ma chyba już silnik IVECO podobno jest o wiele tańszy niż MB. Co do wysokich schodów w ostatnich drzwiach. Osobiście uważam, że nasze miasto nie stać na autobusy niskpodłogowe, ponieważ często dochodzi w nich do awarii podwozia szczególnie na naszych dziurawych drogach. Starsi ludzie i tak wchodzą przednimi drzwiami albo środkowymi. Najlepszym przykladem jest Dania jedno z najbogatszych państw UE które kupuje wyłącznie autobusy z niską podlagą 60% (taką jak gniot). Duńskie władze argumentują, że nie stać ich na autobusy, wymagające częstej wymiany głównych podzespolów.

Korzystałem z danych TRANSPORT TECHNIKA MOTORYZACYJNA
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Dawno nie jechalem gniotem ale z tego co widze to one maja najlepsze zawieszenie. Sa dosc dobrze przystosowane na polskie drogi, czego nie mozna powiedziec o Citaro, O405N, 7000, B10L. Kiedys jechalem O405N (nie pamietam numeru ale byl z rocznika '95) to na najmniejszej dziurce strasznie kolysal sie na boki. Taki stan tych pojazdow grozi powaznymi wypadkami, a MPK nie dba o 10-letnie autobusy Obrazek Miejmy nadzieje ze nowe gnioty wytzymaja chociaz 15 Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Oto fotka dla was http://www.psmkms.zbiorkom.net/galeria/transexpo2004/foto19.jpg

Można jeszcze poczytać parę zdań na temat nowego gniota i innych niskowejściówek http://www.psmkms.zbiorkom.net/galeria/transexpo2004/targi.htm
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Zobaczymy ile te autobusy pochodzą.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Jeden kosztuje 136 tyś euro Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No to drogie są, za tyle mamy prawo wymagac by służyły długo, tylko żeby MPK, nic nie sknociło przy obsłudze, bo znając ich może tak być.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No to drogie są, za tyle mamy prawo wymagac by służyły długo, tylko żeby MPK, nic nie sknociło przy obsłudze, bo znając ich może tak być.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To zależy od silnika. Man lub MB - 136 tys. a z tańszym silnikiem - 120 tys euro.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Cholera, trza przyznac ze tani to en silnik nie jest.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Silnik i skrzynia biegów to dwa najdroższe podzespoły w autobusie.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

To akurat wiem, ale żeby tak dużo.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

No to jest około 20% całej wartości.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

DZiś miałem przyjemność jechać gniotem do pracy i wczoraj też na linii 92. Podczas chamowania towarzyszyły mi i innym pasażerom przeraźliwe piski. Mam cichą nadzieje, ż będzie tak w nowym gniocie. Ekipa MPK powinna cośz tym zrobić ale wiadomo jak jest tylko boję się o te nowe autobusy, że one poprostu zginą jak nie będzie przy nich nic robione. Obrazek
ODPOWIEDZ