2616 - autobusowa nowość na mieście
Od momentu zakupu pojazdu masz 30 dni na rejestrację. Do tego czasu możesz jeździć na starych tablicach.Kazik pisze:Na pewno już nabytek MPK? wszak rejestrację ma Evobusa?
Druga opcja to leasnig od Evobus - tablice nie ulegną zmianie.
Trzecia opcja to test dłuższy niż zwykle - do czasu przyjazdu nowych autobusów - dlatego nadano mu numer boczny (tymczasowo)
Niby numerów bocznych nie nadaje się testowcom ale wóz bez numeru bocznego wykonujący regularne przewozy na liniach to sporo problemów w obiegu dokumentów czy też ewentualnej łączności autobusu z dyspozytorem.
Citaro chyba nie posiada klimatyzacji ale za to jest jedynym 12-sto metrowym O530N z wieżową zabudową silnika w taborze MPK. Co do Conecto to garb na dachu jakiś widać, wiec sądzę, że klimatyzacja jest. Jednak co z tego skoro i tak ze względu na większe zużycie paliwa klimatyzacja nie będzie włączana >chyba że się mylę i w ex testowcu 1757 klimatyzacja była włączana<
Pozdrawiam Michał
Pozdrawiam Michał
A wracajac do oszczędności to sa znikome. Wystarczy spojrzeć tutaj: http://www.enika.pl/pliki/produkty/pdf/tramwaje/klit600_1.pdf
Szczególnie ciekawy jest punkt poboru prądu który jest bardzo niski!!! I jaka tu oszcędnośc na przykładzie tramwaju? Fakt że jest to tylko dla kabiny motorowego ale jak by takie klimatyzatory przystosować do części pasażerskiej i dać powiedzmy 3 szt na część pasażerską plus 1 szt dla motormana to mamy łączny pobór mocy na poziomie max ok 5 A. I czy to jest tak dużo??? A w autobusie to ile więcej spali paliwa? 4-5 litrów na dzień czy mniej????
Szczególnie ciekawy jest punkt poboru prądu który jest bardzo niski!!! I jaka tu oszcędnośc na przykładzie tramwaju? Fakt że jest to tylko dla kabiny motorowego ale jak by takie klimatyzatory przystosować do części pasażerskiej i dać powiedzmy 3 szt na część pasażerską plus 1 szt dla motormana to mamy łączny pobór mocy na poziomie max ok 5 A. I czy to jest tak dużo??? A w autobusie to ile więcej spali paliwa? 4-5 litrów na dzień czy mniej????
Nie ma co porownywac klimatyzacji dla kabiny motorniczego/kierowcy z klima dla przedzialu pasazerskiego, sa to dwa zupelnie inne urzadzenia, szczegolnie ze kabina kierowcy/motorniczego jest stosunkowo mala a drzwi do niej sa otwierane rzadko. Warto dodac ze klima w kabinie motorniczego w cityrunnerach glupieje jak sie otworzy drzwi od kabiny na dluzej.
Co do autobusow testowych, to ZTCW to one zostaly zakupione przez MPK Lodz po bardzo kozystnej cenie, MPK chcialo je zakupic juz wczesniej, ale byly dwie przeszkody, po pierwsze owczesna ustawa o ZP nakazywala oglosic przetarg na zakupy powyzej 60 tys euro, a po drugie Evobus nie chcial ich sprzedac tanio, teraz to sie zmienilo ustawa o ZP nakazuje oglosic przetarg na zakupy powyzej 600 tys euro, a Evobus nie mial chetnych na sprzedaz testowcow, w dodatku oferta Evobusa sie zmienila i obecne testowce na nic im sie nie zdadza. (Citaro w Polsce nie bedzie oferowane, a Conecto bedzie produkowane tylko w wersji LF)
Aleksej
Co do autobusow testowych, to ZTCW to one zostaly zakupione przez MPK Lodz po bardzo kozystnej cenie, MPK chcialo je zakupic juz wczesniej, ale byly dwie przeszkody, po pierwsze owczesna ustawa o ZP nakazywala oglosic przetarg na zakupy powyzej 60 tys euro, a po drugie Evobus nie chcial ich sprzedac tanio, teraz to sie zmienilo ustawa o ZP nakazuje oglosic przetarg na zakupy powyzej 600 tys euro, a Evobus nie mial chetnych na sprzedaz testowcow, w dodatku oferta Evobusa sie zmienila i obecne testowce na nic im sie nie zdadza. (Citaro w Polsce nie bedzie oferowane, a Conecto bedzie produkowane tylko w wersji LF)
Aleksej
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
Darek pisze:Jak by był testowiec, raczej nie daliby mu numeru identyfikacyjnego.
Citarek pddczas testów miał nr inwentarzowy A099. Rejestracja po wzięciu w leasing nie ulega zmianie, bo wynajmowany pojazd nie jest własnością leasingobiorcy. Najdalej za miesiąc dowiemy się, czy #2616 i #2617 są własnością MPK czy nie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.