2616 - autobusowa nowość na mieście

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Wszystkie Citaro powinny pójść na NS a w zamian na Kilińskiego mogliby kupić solarisy, w przyszłych latach też by ta zajezdnia była zajezdnią solarisa.
Pomarzyć zawsze można. Obrazek Obrazek
polska
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: ndz 15:10, 01 paź 2006

Post autor: polska »

Connecto też zostało kupione na 70 % . Jak informuje ppln z km-forum stoi ono w pierwszym rzędzie z nalepionym numerem. może ma ktoś jakieś dokładniejsze informacje Obrazek Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Podobne doniesienie jest na forum GW.
Osobiście zdziwiłem się, że one w ogóle wyjechały z Łodzi po poprzednich testach, a nie zostały od razu.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Ja się ciesze osobiscie że je kupili. Na pewno są w lepszym stanie niż niejeden autobus:) No i to są chyba wersje full wypas z klimą itd? Czy tez nie? Bo Volvo to chyba w testowcu dało klime? Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Kazik pisze:Na pewno już nabytek MPK? wszak rejestrację ma Evobusa?
Od momentu zakupu pojazdu masz 30 dni na rejestrację. Do tego czasu możesz jeździć na starych tablicach.
Druga opcja to leasnig od Evobus - tablice nie ulegną zmianie.
Trzecia opcja to test dłuższy niż zwykle - do czasu przyjazdu nowych autobusów - dlatego nadano mu numer boczny (tymczasowo)

Niby numerów bocznych nie nadaje się testowcom ale wóz bez numeru bocznego wykonujący regularne przewozy na liniach to sporo problemów w obiegu dokumentów czy też ewentualnej łączności autobusu z dyspozytorem.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Citaro chyba nie posiada klimatyzacji ale za to jest jedynym 12-sto metrowym O530N z wieżową zabudową silnika w taborze MPK. Co do Conecto to garb na dachu jakiś widać, wiec sądzę, że klimatyzacja jest. Jednak co z tego skoro i tak ze względu na większe zużycie paliwa klimatyzacja nie będzie włączana >chyba że się mylę i w ex testowcu 1757 klimatyzacja była włączana<

Pozdrawiam Michał
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

A wracajac do oszczędności to sa znikome. Wystarczy spojrzeć tutaj: http://www.enika.pl/pliki/produkty/pdf/tramwaje/klit600_1.pdf
Szczególnie ciekawy jest punkt poboru prądu który jest bardzo niski!!! I jaka tu oszcędnośc na przykładzie tramwaju? Fakt że jest to tylko dla kabiny motorowego ale jak by takie klimatyzatory przystosować do części pasażerskiej i dać powiedzmy 3 szt na część pasażerską plus 1 szt dla motormana to mamy łączny pobór mocy na poziomie max ok 5 A. I czy to jest tak dużo??? A w autobusie to ile więcej spali paliwa? 4-5 litrów na dzień czy mniej???? Obrazek
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Ale to jest łódzkie MPK, w którym OSZCZĘDNOŚĆ to hasło przewodnie. Gdyby było inaczej to pasażerowie nie marźli by ostatniej zimy w nie ogrzewanych pojazdach.

Ma ktoś może dane odnośnie spalania warszawskich autobusów z klimatyzacją i tych samych modeli bez klimy.

Pozdrawiam Miachał
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Nie ma co porownywac klimatyzacji dla kabiny motorniczego/kierowcy z klima dla przedzialu pasazerskiego, sa to dwa zupelnie inne urzadzenia, szczegolnie ze kabina kierowcy/motorniczego jest stosunkowo mala a drzwi do niej sa otwierane rzadko. Warto dodac ze klima w kabinie motorniczego w cityrunnerach glupieje jak sie otworzy drzwi od kabiny na dluzej.

Co do autobusow testowych, to ZTCW to one zostaly zakupione przez MPK Lodz po bardzo kozystnej cenie, MPK chcialo je zakupic juz wczesniej, ale byly dwie przeszkody, po pierwsze owczesna ustawa o ZP nakazywala oglosic przetarg na zakupy powyzej 60 tys euro, a po drugie Evobus nie chcial ich sprzedac tanio, teraz to sie zmienilo ustawa o ZP nakazuje oglosic przetarg na zakupy powyzej 600 tys euro, a Evobus nie mial chetnych na sprzedaz testowcow, w dodatku oferta Evobusa sie zmienila i obecne testowce na nic im sie nie zdadza. (Citaro w Polsce nie bedzie oferowane, a Conecto bedzie produkowane tylko w wersji LF)

Aleksej
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Citaro nie bedzie oferowane??TO wielka szkoda-fajne autobusy Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Evobus w zamian za Citaro bedzie oferowa Conecto LF, czyli Citaro robione w Turcji Obrazek Wiec duzej roznicy nie bedzie, Conecto LF ma byc takie jak Citaro tylko z mniejsza iloscia elektroniki i z lepszym zawieszeniem, no i cena konkurencyjna wobec Solarisa.

Aleksej
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

...I pewnie z tańszymi materiałami wykończeniowymi. Btw, wygląda moi zdaniem okropnie, w przeciwieństwie do dotychczasowego Conecto.

Pozdr. M.Ch.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Materialy pewnie beda te same, zreszta Mercedesu Citaro tez nie grzesza jakimis super hiper materialami wykonczeniowymi, a plastiki tez skrzypia.

A Conecto LF wyglada tak samo jak...nowe Citaro.

Aleksej
Darek

Post autor: Darek »

Czy to Conecto #2617 jeździ już liniowo? Zrobił ktoś jakieś fotki?
gość

Post autor: gość »

Niee, to zwykłe Citaro!
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Co ty powiesz-równie dobrze można powiedzieć że Ikarus po modernizacji to SUIII Obrazek
2617-to conecto O345-i nie jest to Citaro.Dla mnie jest źle że Citaro II nie bedzie oferowany w Polsce-to ,,olanie'' kontrachentów-do jakich Łódź z pewnością sie zalicza.Smutne
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Conecto LF to praktycznie Citaro, tylko że produkowane w Turcji. Może przynajmniej będzie bardziej przystosowane do realiów polskich dróg.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Co nie oznacza ,że należy wycofać z handlu w Polsce Citaro II Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Darek pisze:Jak by był testowiec, raczej nie daliby mu numeru identyfikacyjnego.

Citarek pddczas testów miał nr inwentarzowy A099. Rejestracja po wzięciu w leasing nie ulega zmianie, bo wynajmowany pojazd nie jest własnością leasingobiorcy. Najdalej za miesiąc dowiemy się, czy #2616 i #2617 są własnością MPK czy nie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Ten numerek to pozostałośc po testach w Connexie (niektóre firmy numerują testowce), jak był w Łodzi to jeszcze miał pełno napisów connexowych. OIDP nasze MPK do tej pory nie nadawało numeru taborowego żadnemu testowanemu.
ODPOWIEDZ