Powrót Cityrunnerów z Walencji
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
polska pisze:MPK nie będzie mogło ich wysłać np na linię 8 bądź 14?
Uważam za dobry pomysł puszczenie Citków na inne linie, gdyż ułatwiłoby to możliwość korzystania z komunikacji miejskiej (tramwajów) osobom niepełnosprawnym i starszym. Obsługa innych linii niż "10" może być brana pod uwagę tylko jeśli parametry niewyremontowanych odcinków torów nie są katastrofalne (aby nie powtórzyć sytuacji jaka miała miejsce gdy Citki jeździły na "12"). Wykorzystajmy tabor jaki posiadamy najbardziej efektywnie jak możemy. Puszczenie wagonów niskopodłogowych na innych liniach może mieć też znaczenie promocyjne tramwaju i ewentualnych przyszłych możliwości finansowania inwestycji z nim związanych. Najpierw pokażmy ludziom, że tramwaj jest przyjaznym środkiem transportu.
Trasy linii "8" i "14"w całości prowadzi po wydzielonym torowisku i w większości po wyremontowanych odcinkach (około połowy trasy prowadzi po trasie W-Z).
[Edit]
"Zjadłem" "8"
Pozdrawiam Michał
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez swistaqos, łącznie zmieniany 1 raz.
abc pisze:Ja przepraszam, ale czy to torowisko od Szpitala WAM do Kaliskiego jest wyremontowane? Mam dość spore wątpliwości (Cityrunner może jechać tam co najwyżej 25-30 km/h)
Odcinek od dawnej Wytwórnia Filmów Fabularnych do al. Włókniarzy (jak również dalej w stronę retki) jest wyremontowany i jest jednym z niewielu odcinków gdzie Citki mogą pokazać swoje możliwości Gorzej natomiast wygląda sytuacja pomiędzy Kościuszki a WFF.
Uważam, że wykorzystanie Citków na innych trasach dałoby nam w 2008 roku 4 linie (8, 10, 11A, 14) obsługiwane choć w części taborem niskopodłogowym. Oczywiście wymagane byłyby remonty niektórych odcinków i tu właśnie widze największe zagrożenie dla tego pomysłu. ZDiT nie widzi konieczności dokończenia modernizacji trasy W-Z a jak przekonać ich do kolejnych remontów w ramach wprowadzania niskopodłogowców na inne trasy. Pomimo ubiegłorocznych zapowiedzi o dokończeniu prac na niektórych odcinkach W-Zetki nic z tych prac nie zostało wykonane (chyba tylko będący w tragicznym stanie krzyżak na skrzyżowaniu Kościuszki/Mickiewicza został wymieniony).
Należy chyba uzmysłowić UM potencjał propagandowy uruchomienia linii niskopodłogowych na innych trasach, bo tylko rozgłosem i medialnymi sukcesami Oni są zainteresowani.
Pozdrawiam Michał
swistaqos pisze:ZDiT nie widzi konieczności dokończenia modernizacji trasy W-Z a jak przekonać ich do kolejnych remontów w ramach wprowadzania niskopodłogowców na inne trasy. Pomimo ubiegłorocznych zapowiedzi o dokończeniu prac na niektórych odcinkach W-Zetki nic z tych prac nie zostało wykonane (chyba tylko będący w tragicznym stanie krzyżak na skrzyżowaniu Kościuszki/Mickiewicza został wymieniony).
Prosze sie nie mijac z prawda, na trasie W-Z wyremontowano w tym roku dosyc duzy odcinek na Retkinii.
Nie udalo sie natomiast wyremontowac torowiska od Kosciuszki do kladki (a konkretnie troszke za kladka gdzie jest juz wyremontowane torowisko), gdyz jeden przetarg zostal oprotestowany a do drugiego nikt sie nie zglosil, bedzie powtorzony w tym roku. Zostanie tak naprawde fatalny odcinek miedzy Piotrkowska i Kilinskiego (moze cos rusza, ale na razie zadnych potwierdzonych informacji nie ma) oraz skrzyzowanie marszalkow (no i odcinek przed Al. Wlokniarzy).
Co do Citkow na innych liniach to za szybko sie nie pojawia, z dwoch powodow, pierwszy to stan torowisk, a drugi to mala liczba tych wagonow, ZTCW to po wybudowaniu LTRu 12 ciktow ma jezdzic na 10, 10 PES na 11, a 3 cityrunnery beda stanowily rezerwe dla obu linii. Wiec na 11 pewnie sie pojawia.
Aleksej
Jest sens robienia rezerwy z niskopodłogowych tramwajów? Rozumiem wszelkie huczne założenia (cały czas 100% niskie linie), ale gdyby skład (trójskład nawet) 805-tek pojawił się na linii z 7-minutowym taktem to nawet inwalidom nic by się nie stało. Poza tym coś chyba pisałeś, że po zakończeniu remontów ŁTR-u będzie możnapuszczać niskie na więcej linii
A gdzie niby mialyby jezdzic? Na 8 nawet Al. Wlokniarzy nie jest cala skonczona, nie mowiac juz o Aleksandrowskiej, na 14 czesc Smiglego-Rydza oraz Dabrowskiego wymaga remontu, lacznie ze skrzyzowaniami. 12 tez ma fatalne torowisko, chociaz tutaj akurat planuje sie remonty (w ramach bulwaru narutowicza), ale trzeba zrobic przynajmniej Narutowicza, Zielona oraz Kopernika. Wiec na razie i tak nie bedzie gdzie ich puscic.
Najpierw dokonczmy trase W-Z i LTR, a potem bedzie mozna podyskutowac jakie nastepne linie uniskopodlogowic.
Aleksej
Najpierw dokonczmy trase W-Z i LTR, a potem bedzie mozna podyskutowac jakie nastepne linie uniskopodlogowic.
Aleksej
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
Aleksej pisze: a 3 cityrunnery beda stanowily rezerwe dla obu linii. Wiec na 11 pewnie sie pojawia.
Rezerwą tą będa jakieś bulwy albo stare wagony.
Nikt nie pozwoli sobie na postawienie wagonu za 10 baniek na rezerwie.
Natomiast jest cos takiego jak wskaźnik wykorzystania taboru i rzadko kiedy wynosi on 100% (jak jest 90 to jest b. dobrze) bo albo pojazd przechodzi przegląd, jest w naprawie, miał kolizję itd itp i poprostu stoi na zajezdni (nie mówie już o wypożyczeniach)
Zresztą trudno aby rezerwą dla 11-ki były Cityrunnery z Telefonicznej (która nie obłsuguje 11-ki) skoro Pesy będą na zmodernizowanej zajezdni na CHocianowicach.
To chyba logiczne, obecnie rowniez czesto nie wszystkie sprawne citki wyjezdzaja na trase. A Cityrunnery beda staly na rezerwie (jak wszystkie wroca z Walencji) poniewaz zawsze 3 beda wolne (jest ich 15 a brygad na 10 jest 12), jeden badz dwa moga byc niesprawne/na przegladzie a reszta bedzie na rezerwie, trudno aby puszczac jeden wagon na inna linie (bo i po co? ewentualnie mozna to zrobic w weekend jesli torowisko pozwoli).
Aleksej
Aleksej
Aleksej pisze:Prosze sie nie mijac z prawda, na trasie W-Z wyremontowano w tym roku dosyc duzy odcinek na Retkinii.
OK, za pisanie "bzdur" przepraszam.
Aleksej pisze:ZTCW to po wybudowaniu LTRu 12 ciktow ma jezdzic na 10, 10 PES na 11, a 3 cityrunnery beda stanowily rezerwe dla obu linii.
Nawet w okresie kiedy wszystkie Citki były w mieście rzadko obsadzane były nimi wszystkie 12 brygad. Uważam, że lepiej wykorzystywać tabor bardziej efektywnie puszczając go na inne linie niż ma stać nieużywany w rezerwie na zajezdni. Nie lepiej wykorzystać do tego bulwy.
Przy 7 minutowym takcie nie ma konieczności wypuszczania każdej brygady jako Citka, wystarczy umiejętnie oznaczyć rozkład z wytłuszczeniem przejazdów taboru niskopodłogowego (na takiej samej zasadzie jak to ma miejsce w przypadku autobusów). Większym ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych i starszych będzie udostępnienie im kolejnej linii obsługiwanej taborem dla nich przyjaznym.
Aleksej pisze:A gdzie niby mialyby jezdzic? Na 8 nawet Al. Wlokniarzy nie jest cala skonczona, nie mowiac juz o Aleksandrowskiej, na 14 czesc Smiglego-Rydza oraz Dabrowskiego wymaga remontu, lacznie ze skrzyzowaniami.
Pisałem, że nie uważam że należy wysyłać Citki na inne linie za wszelką cenę, a tylko wtedy gdy pozwoli na to stan torowisk. Obecnie Citki radzą sobie również na niewyremontowanych odcinkach (Kilińskiego-Piotrkowska, część torowiska na retkini). Chęć wpuszczenia Citków na np. "14" może zmobilizować ZDiT do wykonania części niezbędnych remontów na opisywanych odcinkach, a będzie to z korzyścią dla całej sieci
Pozdrawiam Michał
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez swistaqos, łącznie zmieniany 1 raz.