Powrót Cityrunnerów z Walencji

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

swistaqos pisze: Nawet w okresie kiedy wszystkie Citki były w mieście rzadko obsadzane były nimi wszystkie 12 brygad.

Na poczatku jezdzily na wszystkich 12 brygadach, ba zdarzalo sie ze w weekendy obsadzaly prawie wszystkie brygady 10 i 12.
swistaqos pisze: Uważam, że lepiej wykorzystywać tabor bardziej efektywnie puszczając go na inne linie niż ma stać nieużywany w rezerwie na zajezdni. Nie lepiej wykorzystać do tego bulwy.
Przy 7 minutowym takcie nie ma konieczności wypuszczania każdej brygady jako Citka, wystarczy umiejętnie oznaczyć rozkład z wytłuszczeniem przejazdów taboru niskopodłogowego (na takiej samej zasadzie jak to ma miejsce w przypadku autobusów). Większym ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych i starszych będzie udostępnienie im kolejnej linii obsługiwanej taborem dla nich przyjaznym.

Tylko jak juz wiele razy pisalem, nigdzie indziej Citki nie pojada!!! Torowiska na to nie pozwalaja, juz teraz ledwo jezdza na niektorych odcinkach W-Zetki. Czy przyklad z puszczaniem CRow na 12 was niczego nie nauczyl? Naprawda tak trudno to zrozumiec?
swistaqos pisze: Pisałem, że nie uważam że należy wysyłać Citki na inne linie za wszelką cenę, a tylko wtedy gdy pozwoli na to stan torowisk.

OK, ale obecnie stan torowisk na to nie pozwala.
swistaqos pisze:Obecnie Citki radzą sobie również na niewyremontowanych odcinkach (Kilińskiego-Piotrkowska, część torowiska na retkini).

CR na Piotrkowskiej? Pierwsze slysze. Co innego wyjazd/zjazd do zajezdni (Kilinskiego) gdzie jedzie sie 2 razy dziennie z minimalna predkoscia a co innego normalna jazda liniowa. CRki zostaly zdjete z 12stki nie dlatego ze nie mogly przejechac po torowisku na Kopernika i Narutowicza (nadal czasami jezdza podczas naglych objazdow) ale dlatego ze kilkukrotna jazda CRka jednego dnia po tak zdezelowanym torowisku powodowala duzo uszkodzen i awarii. Rowniez zle torowiska na trasie W-Z sa powodem awarii CRkow. Wiec najpierw zrobmy do konca W-Z a potem kontynuujmy ta rozmowe.
swistaqos pisze: Chęć wpuszczenia Citków na np. "14" może zmobilizować ZDiT do wykonania części niezbędnych remontów na opisywanych odcinkach, a będzie to z korzyścią dla całej sieci :)

Taaa....jasne, to jak ich to zmobilizowalo do remontow na '10'.
Kazik pisze:Z zupełnie nieznanego mi powodu trasa Widzew - Retkinia stała się uprzywilejowana (tyle że ma wydzielone torowisko). Każdy pasażer powinien mieć szansę przejechać się nowoczesnym tramwajem. Niestety obecnie to tylko teoria. Citek jako rezerwa - ech, wyobraźcie go sobie na Północnej.

Blagam ludzie pomyslcie troszke, jesli nie ma funduszy aby wyremontowac calej lodzkiej sieci w rok-dwa, to chyba najbardziej logiczny sa remonty calych poszczegolnych linii i zakup na nie nowego taboru ('10' i '11' w ramach LTRu) A dlaczego 10tka? Bo laczy dwie wielkie lodzkie sypialnie z centrum, dlaczego 11stka bo jezdzi na najbardziej obciazonym ciagu tramwajowym w Lodzi, wiec chyba logiczne ze zaczyna sie od najwazniejszych linii. Bedzie szkielet to mozna budowac od niego, nieduzym kosztem mozna wyremontowac inne linii (8, 12, 14) i zakupic nowy tabor na te linie, a nie kupic 15 wagonow i puszczac po jednym na kazda linie, tylko aby ktos nie byl uprzywilejowany.

Aleksej
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Aleksej pisze:Czy przyklad z puszczaniem CRow na 12 was niczego nie nauczyl?

Również uważam, że wypuszczenie Citków na trasę "12" było błędem, głownie ze względu na katastrofalny stan torowiska na Kopernika. Próba pokazania, że nowe tramwaje potrafią jeździć po każdym torowisku (swoją drogą wybrali chyba jeden z najlepszych odcinków żeby to udowodnić ;) szkoda, że nie puścili Citków na Kilińskiego) i nie był to błędny zakup niepotrzebnie narażono na uszkodzenia nowe wagony. Wydaje mi się, że wpływ na taka decyzję mogło mieć również myślenie typu DLACZEGO nowe wagony, na które miasto wydało tyle pieniędzy stoją na zajezdni a nie wożą jego mieszkańców.
Aleksej pisze:CR na Piotrkowskiej? Pierwsze slysze. Co innego wyjazd/zjazd do zajezdni (Kilinskiego) gdzie jedzie sie 2 razy dziennie z minimalna predkoscia a co innego normalna jazda liniowa.

Miałem na myśli odcinek al. Piłsudskiego od Kilińskiego do Piotrkowskiej oraz odcinek na al. Wyszyńskiego.
Aleksej pisze:CRki zostaly zdjete z 12stki nie dlatego ze nie mogly przejechac po torowisku na Kopernika i Narutowicza (nadal czasami jezdza podczas naglych objazdow)

http://kmlodz.pl/details.php?image_id=2284&mode=search
Aleksej pisze:a nie kupic 15 wagonow i puszczac po jednym na kazda linie, tylko aby ktos nie byl uprzywilejowany.

Na razie uprzywilejowane są osoby pełnosprawne i młode :(
Aleksej pisze:Blagam ludzie pomyslcie troszke, jesli nie ma funduszy aby wyremontowac calej lodzkiej sieci w rok-dwa, to chyba najbardziej logiczny sa remonty calych poszczegolnych linii i zakup na nie nowego taboru ('10' i '11' w ramach LTRu) A dlaczego 10tka? Bo laczy dwie wielkie lodzkie sypialnie z centrum, dlaczego 11stka bo jezdzi na najbardziej obciazonym ciagu tramwajowym w Lodzi, wiec chyba logiczne ze zaczyna sie od najwazniejszych linii. Bedzie szkielet to mozna budowac od niego, nieduzym kosztem mozna wyremontowac inne linii (8, 12, 14) i zakupic nowy tabor na te linie,
Aleksej pisze:Wiec najpierw zrobmy do konca W-Z a potem kontynuujmy ta rozmowe.

No cóż trudno nie przyznać Ci racji. Minione lata dobitnie pokazały jak funkcjonują rozgrzebane i niedokończone inwestycje :(

Wrócimy to tej dyskusji może w 2010 roku, bo wtedy MPK/miasto uzbiera pieniążki na nowe inwestycje po tym jak wykosztuje się na ŁTR.

Pozdrawiam Michał
kierowca

Post autor: kierowca »

Ilość brygad (nie jestem pewien dokładności)

8 - 16
9 - 9
10 -12
12 -14
14 -10

W dni wolne o połowę mniej.

Dlatego kiedyś w soboty i niedziele można było Citkami obstawić całą 10 i 12. Słyszałem od kogoś że podobno jakieś Citki jeździły w dni wolne na 9-tce - proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie tego faktu.
Gdyby wyremontować Narutowicza można by puszczać Citki na 9 i 12.
Myślę że remontowanie pod Citki trasy 8-ki mija się z celem - raz że te Citki jeździłyby tylko na 8-ce, dwa stosunkowo duża liczba brygad na 8-ce powodowałaby że Citek jeździłby tam stosunkowo rzadko i już lepiej aby jeździł na 12 czy 9-ce.
Ewentualny remont pod 8 plus remont pod 12 i 14 oznacza że można też Citka puścić na 13-kę (ale taki remont to raczej marzenie)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A ja myślę, że Citki należy puszczać na linie, gdzie cały czas lub prawie czas tramwaj jedzie wydzielonym torowiskiem i może ładnie rozwinąć swoją prędkość, a nie przeciskać się w korkach na Narutowicza, Kilińskiego, itd. Linie: 8, 10, 13, 14 były by odpowiednie dla Citków. Zobaczcie, że gdyby oprócz odcinka W-Z wyremontować trasy dla linii 8 i 14 to automatycznie trasa 13 jest równiez uporządkowana. Oczywiście fajnie jest przejechać się lub nawet zobaczyć Citka na 12 na Narutowicza albo na Stokach, ale najpierw trzeba rozgrzebać Narutowicza i Zieloną, a także pozbyć się z tych ulic ruchu kołowego.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Dobrze by bylo wyremontowac torowiska i samochody - aut.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Ech, niech zrobia linia na Olechow i wtedy w tygodniu wszystkie Citki beda wykorzystane. A na inne linie to niech kupuje nowy tabor (PESA).

Aleksej
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nie rozumiem dlaczego Citki i Pesy miałyby (kiedyś) jeździć wyłącznie po wydzielonym torowisku. Na Kilińskiego będzie mieszkać tylko młodzież?
Oczywiście na dzień dzisiejszy żadna trasa tak naprawdę nie jest w pełni wyremontowana, a w niedalekiej przyszłości tylko '10' i '11'. Już dziś jednak warto pomyśleć, jak wysłać niskopodłogowy tramwaj na inne trasy, żeby mało wydać, a skorzystali również mieszkańcy innych dzielnic. Tyle że znając podejście MPK do niskaczy na rozkładach to i tak nie ma sensu.
I niech zrobią najpierw W-Z i wydłużą na Olechów, a do tego czasu niech sobie Citki pozwiedzają świat, zamiast stać w zajezdni albo łamać się na krzywych torach.
polska
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: ndz 15:10, 01 paź 2006

Post autor: polska »

Jest prawie połowa lutego a Citków jak nie ma to nie ma . Czyżby przedłużyli wypożyczenie Obrazek albo sprzedali Obrazek

Wie ktoś może coś na ten temat bo ciakawy jestem , a pamiętam jak pisali w gazetach ze do końca 2006 roku miały być wypożyczone.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Miałem nadziej, że sfoce ich powrót na stare śmieci a tu chyba nic z tego nie wyjdzie.

Edit
Nie miałem na myśli, że zostały sprzedane, tylko na dniach wyjeżdżam na wymianę studencką i przez pewien czas nie będę miał możliwości focić w Łodzi.

Pozdrawiam Michał
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez swistaqos, łącznie zmieniany 1 raz.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Na pewno ich nie sprzadali, w szczegolow nie moge podac, ale powiem tyle ze Citki wroca do Lodzi, jak ktos troszke pomysli to bedzie wiedzial nawet kiedy i dlaczego wroca pozniej Obrazek

Aleksej
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Czyzby to bylo zwiazane z ŁTeRem??
polska
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: ndz 15:10, 01 paź 2006

Post autor: polska »

Aleksej pisze:Na pewno ich nie sprzadali, w szczegolow nie moge podac, ale powiem tyle ze Citki wroca do Lodzi, jak ktos troszke pomysli to bedzie wiedzial nawet kiedy i dlaczego wroca pozniej ;)

Aleksej

szkoda że nie możesz podać szczegółów Aleksej :) a czy to nie ma związku że będą dalsze roboty na trasie W-Z ?
niecierpliwiec

Post autor: niecierpliwiec »

To co, citki przyjeżdżają, czy nie?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

ZDiT rozpisało przetarg na remont Mickiewicza między kładkami (patrz strony ZDiTu). Niech więc sobie Citki jeżdżą po Walencji, a nie łamią się na objazdach.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Express Ilustrowany pisze:Do Łodzi wrócił ostatni z sześciu cityrunnerów, wypożyczonych w 2005 roku przez MPK do hiszpańskiej Walencji. Tramwaj został przywieziony do zajezdni przy ul. Tramwajowej na olbrzymiej ciężarówce. W najbliższych dniach wróci na tory.

- Zanim to nastąpi, musimy zmienić w tramwaju biegunowość. Typowa sieć trakcyjna na całym świecie ma bowiem doprowadzony biegun dodatni do sieci jezdnej, a biegun ujemny do szyn - informuje Marcin Małek z biura prasowego MPK. - W Łodzi jest odwrotnie.

Ile miasto zarobiło na wypożyczeniu Hiszpanom tramwajów? Marcin Małek odmawia odpowiedzi, zasłaniając się tajemnicą handlową.
Był to 1203. Miejmy nadzieję, że szybko wrócą bo póki co na trasie nie widziałem jeszcze żadnego wypożyczonego :(
polska
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: ndz 15:10, 01 paź 2006

Post autor: polska »

wogole Citków mało jest na trasie , ostatnio wogóle nie widać 1208 , 1209 Obrazek
Przeważnie na 12 brygad jeździ 6 Citków Obrazek


A co do tych co wróciły to pewnie puszczą je jak wyremontują odcinek na al.Mickiewicza Obrazek
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

polska pisze:wogole Citków mało jest na trasie , ostatnio wogóle nie widać 1208 , 1209 :?
Przeważnie na 12 brygad jeździ 6 Citków ;)

Myśle, że jest to działanie celowe z uwagi na duchotę jaka panuje wewnątrz wagonu w upalne dni. Kilkukrotnie widziałem jak starsze osoby nie wsiadały do Citka tylko czekały na następny tramwaj. Wolały wspinaczkę po stopniach do chłodnej 805, niż korzystanie z niskopodłogowej "mikrofalówki".

Czy istnieje możliwość montażu klimatyzacji do Citka? W początkowej fazie użytkowania po skargach pasażerów na duchotę w wagonie MPK informowało o braku możliwości zainstalowania klimatyzacji na dachu, o ile dobrze pamiętam było to tłumaczone zbyt słabym szkieletem konstrukcji. Dość długo ostatnio nie korzystałem z Citka i gdy do niego wsiadłem to nawet mi (młodej osobie) zrobiło się duszno i słąbo, więc co mają powiedzieć starsze osoby dla których poniekąd ten wagon jest adresowany - niskopodłogowość. Uważam, że pomimo kosztowności takiej inwestycji MPK powinno zastanowić się poważnie nad instalacją klimatyzacji. Przecież komunikacja jest dla ludzi a nie dla ...

Pozdrawiam Michal
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

no 1209 to już dłuuugo nie widać. Mam nadzieję, że go złożą.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale nie trzeba wcale instalować klimatyzacji, można wymienić okna na normalne (przesuwne). Chociaż jestem niemal pewien, że tutaj chodzi wyłącznie o koszty i niechęć do tych tramwajów (zupełnie niesłuszną, swoją drogą).
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Wszystkie 6 citków z Walencji i 1209 stoja na Tamwajowej w w hali serwisowej. 1209 czeka już od roku na wymianę osi z tego co wiem.
ODPOWIEDZ