Rezerwy
Rezerwy
Orientuje się ktoś ile TEORETYCZNIE W GODZINACH SZCZYTU (gdy jest najwięcej autobusów jest na trasie) na każdej z łódzkich zajezdni autobusowych jest rezerw krótkich i przegubowych?
I drugie pytanie:
Gdzie obecnie można spotkać rezerwę na krańcówce, jaki ma numer i czy jest to pojazd króki, czy przegubowy?
Z tego, co się orientuję to na Maratońskiej i na Placu Dąbrowskiego takie rezerwy są. Kiedyś było ich więcej (np. Szpital CZMP), ale obecnie nie wiem.
I drugie pytanie:
Gdzie obecnie można spotkać rezerwę na krańcówce, jaki ma numer i czy jest to pojazd króki, czy przegubowy?
Z tego, co się orientuję to na Maratońskiej i na Placu Dąbrowskiego takie rezerwy są. Kiedyś było ich więcej (np. Szpital CZMP), ale obecnie nie wiem.
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
kierowca pisze: EA-1:
R11 Wydawnicza
R12 Rokicińska - krótki
R13 Szpital CZMP
R11,R31 zawieszone
EA-2
R21 Maratońska - krótki
R22 Kusocińskiego - długi
R23 Karpacka - długi
EA-3
R31 Plac Dąbrowskiego - krótki
R32 Szczecińska - długi
R33 Świtezianki - długi
R31 widziałem jeszcze całkiem niedawno na Placu, także ciekaw jestem jak to jest z tą rezerwą. Niby nie ma a jest, niby jest a nie ma.
Jakie rezerwy zostały w ogóle zlikwidowane?
Kiedyś na pewno na 11 Listopada była.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
A mam pytanko, może nie do końca na temat ale też o rezerwach. Czy tramwaje też mają swoje rezerwy???
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
R31 ciężko spotkać na Placu ... bo poprostu najczesciej jeździ za jakiś popsuty autobus/ na komunikacji zastępczej itd. A jak skończy to nie zawsze wraca na Plac żeby nie robić pustych kilometrów.
Albo często jużcały dzień pozostaje na jakieś linii/brygadzie.
Poza tym ciężko nie wystawić rezerwy z Liamnowskiego bo wszystkie rezerwy liniowe jadą wcześniej na normalne linie i to linie priotytetowe (Zgierz i 67/2 dowożące dzieci do szkoły).
Rezerwy z Nowych Sadów też są wystawiane normalnie i cześciej je można spotkać np na 96 czy 78 niż na miejscu stacjonowania.
Albo często jużcały dzień pozostaje na jakieś linii/brygadzie.
Poza tym ciężko nie wystawić rezerwy z Liamnowskiego bo wszystkie rezerwy liniowe jadą wcześniej na normalne linie i to linie priotytetowe (Zgierz i 67/2 dowożące dzieci do szkoły).
Rezerwy z Nowych Sadów też są wystawiane normalnie i cześciej je można spotkać np na 96 czy 78 niż na miejscu stacjonowania.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Na 78 to częściej można spotkać pojazdy z zajeżdni Kilińskiego/Kraszewskiego niz z NS.
Rezerwa na Wydawniczej to często Conecto z NS, czyli może to jakaś nowa R24 skoro Kilińskiego już jej nie obsługuje. Ponadto R13 od ponad roku nie ma. Nie wiem, co z Rokicińską.
Maratońska, Kusocińskiego, Karpacka są. Podobnie Plac Dąbrowskiego. Nie wiem jak z R32 i R33.
Wracam do mojego pytania z pierwszego postu:
Orientuje się ktoś ile TEORETYCZNIE W GODZINACH SZCZYTU (gdy jest najwięcej autobusów jest na trasie) na każdej z łódzkich zajezdni autobusowych jest rezerw krótkich i przegubowych?
Może Święty mi odpowie .
Maratońska, Kusocińskiego, Karpacka są. Podobnie Plac Dąbrowskiego. Nie wiem jak z R32 i R33.
Wracam do mojego pytania z pierwszego postu:
Orientuje się ktoś ile TEORETYCZNIE W GODZINACH SZCZYTU (gdy jest najwięcej autobusów jest na trasie) na każdej z łódzkich zajezdni autobusowych jest rezerw krótkich i przegubowych?
Może Święty mi odpowie .
Rezerwy liniowe:
Limanowskiego i Nowe Sady po staremu
R32 i R33 (przeguby) najpierw rano wyjeżdzają do Łagiewnik, wracają na Plac i jeżdzą dalej do Zgierza jako 51/9 i 51/10. Jedna kończy po 7 druga po 8 i stają się rezerwami liniowymi. Teoretycznie powinny pojechać na Świtezianki i Szczecińską w praktyce odrazu sa zatrudnione - ja już bardzo dawno nie widziałem żeby jakaś liniówka stała bezczynnie na tyych kracówkach.
R31 wyjeżdza na Plac Dąbrowskiego jako 67/2 (odjazd z Placu 7:16) i ze Zjazdowej jedzie na Plac przez Janosika - szkoła (zawraca przy Wyżynnej, podobnie jak 88/2), po przyjeżdzie na Plac staje się rezerwą, po 12-tej jedzie jako 77/9 (podwójna brygada), stoi na Rokicińskiej, przepuszcza jedno 77 i znowu jedzie jako podwójna brygada - po 14 tej znowu staje się rezerwą liniową.
Jesli chodzi o Kilińskiego to nie wiem jak jest teraz. Uwzględniając ich problemy to może teoretycznie wystawiają jakąś rezerwę liniową ale w praktyce pewnie nie.
Natomiast postawione pytanie: Ile w godzinach szczytu na poszczególnych zajezdniach jest rezerw trudno odpowiedzieć. Liniowe nie stoją na zajezdniach.
Na zajezdniach stoją rezerwy stacyjne.
Rezerwy liniowe są wystawiane wedug rozkładu (mają własny rozkład ! - są w końcu wytawiane na podstawie umów z Zdit).
Natomiast stacyjne są wystawiane według potrzeb każdej z zajezdni i odpowiedniej polityki kadrowej.
A dokładnie to są wystawiane rezerwy kierowcom:
1) Wynikające poprostu z zabezpieczenia na wypadek: inny kierowca nie przychodzi do pracy, bierze zwolnienie, urlop na telefon itd.
2) Wynikające z potrzeby zapewnienie obsługi wozów podmieniających wozy z awarią.
3) Wynikające z potrzeby zapewnienia odpowiedniej ilości godzin przepracowanych pracownikom. Jeśli komuś brakuje godzin "do pensum", nie wyjeździ w miesiącu minimalnej ilosći godzin (która wynosi ilosć dni roboczych w miesiącu razy a wszystkie linie są pokryte to wtedy takiem kierowcy wystawia się rezerwę.
Przychodząc na rezerwę kierowca może wziąść swój wóz, może wziąść wóz tego, który nie przyszedł do pracy, a może jeszcze inny, może udać się od razu na zmianę
Może wyjechać na linię i pozostać na niej do końca pracy, może chwilowo podmienić wóz z awarią i jeździć do póki go nie naprawią, moze pojechać na komunikację zastępczą, może bezczynnie siedzieć na zajezdni bo nie ma potrzeby użycia rezerwy i może bezczynnie siedzieć na zajezdni bo nie ma żadnego sprawnego wozu na rezerwę.
W godzinach szczytu ciężko o wolną rezerwę na Limanowskiego (poprawi się to po przyjściu przegubowych Volvo), na Kilińskiego to chyba zero, najlepiej jest na Nowych Sadach, które ze względu na dostawy nowych mają najlepszy tabor w tej chwili (pod względem technicznym) - dlatego ich rezerwy liniowe często goszczą na liniach nie obsługiwanych przez Nowe Sady (awarie są w pierwszej kolejności pokrywane przez rezerwy stacyjne) - z drugiej strony Nowe Sady mają problemy z odpowiednialiczbą kierowców.
Z reguł na rezerwy stacyjne częściej są wystawiane krótkie - przegubów brakuje. Tzn jeśli kierowca na codzień jeździ swoim przegubowym to na rezerwę z reguły dostanie tego przeguba ale na przegubie jest większa szansa że od razu przestanie być rezerwą i pojedzie na linie.
Odpowiadając na pytanie - rezerw (rozumianych jako autobusy) na zajezdniach w godzinach szczytu jest niewiele, rezerwistów (kierowców) kilku plus następnych kilku z awariami, którzy też wtedy stają się rezerwami.
Limanowskiego i Nowe Sady po staremu
R32 i R33 (przeguby) najpierw rano wyjeżdzają do Łagiewnik, wracają na Plac i jeżdzą dalej do Zgierza jako 51/9 i 51/10. Jedna kończy po 7 druga po 8 i stają się rezerwami liniowymi. Teoretycznie powinny pojechać na Świtezianki i Szczecińską w praktyce odrazu sa zatrudnione - ja już bardzo dawno nie widziałem żeby jakaś liniówka stała bezczynnie na tyych kracówkach.
R31 wyjeżdza na Plac Dąbrowskiego jako 67/2 (odjazd z Placu 7:16) i ze Zjazdowej jedzie na Plac przez Janosika - szkoła (zawraca przy Wyżynnej, podobnie jak 88/2), po przyjeżdzie na Plac staje się rezerwą, po 12-tej jedzie jako 77/9 (podwójna brygada), stoi na Rokicińskiej, przepuszcza jedno 77 i znowu jedzie jako podwójna brygada - po 14 tej znowu staje się rezerwą liniową.
Jesli chodzi o Kilińskiego to nie wiem jak jest teraz. Uwzględniając ich problemy to może teoretycznie wystawiają jakąś rezerwę liniową ale w praktyce pewnie nie.
Natomiast postawione pytanie: Ile w godzinach szczytu na poszczególnych zajezdniach jest rezerw trudno odpowiedzieć. Liniowe nie stoją na zajezdniach.
Na zajezdniach stoją rezerwy stacyjne.
Rezerwy liniowe są wystawiane wedug rozkładu (mają własny rozkład ! - są w końcu wytawiane na podstawie umów z Zdit).
Natomiast stacyjne są wystawiane według potrzeb każdej z zajezdni i odpowiedniej polityki kadrowej.
A dokładnie to są wystawiane rezerwy kierowcom:
1) Wynikające poprostu z zabezpieczenia na wypadek: inny kierowca nie przychodzi do pracy, bierze zwolnienie, urlop na telefon itd.
2) Wynikające z potrzeby zapewnienie obsługi wozów podmieniających wozy z awarią.
3) Wynikające z potrzeby zapewnienia odpowiedniej ilości godzin przepracowanych pracownikom. Jeśli komuś brakuje godzin "do pensum", nie wyjeździ w miesiącu minimalnej ilosći godzin (która wynosi ilosć dni roboczych w miesiącu razy a wszystkie linie są pokryte to wtedy takiem kierowcy wystawia się rezerwę.
Przychodząc na rezerwę kierowca może wziąść swój wóz, może wziąść wóz tego, który nie przyszedł do pracy, a może jeszcze inny, może udać się od razu na zmianę
Może wyjechać na linię i pozostać na niej do końca pracy, może chwilowo podmienić wóz z awarią i jeździć do póki go nie naprawią, moze pojechać na komunikację zastępczą, może bezczynnie siedzieć na zajezdni bo nie ma potrzeby użycia rezerwy i może bezczynnie siedzieć na zajezdni bo nie ma żadnego sprawnego wozu na rezerwę.
W godzinach szczytu ciężko o wolną rezerwę na Limanowskiego (poprawi się to po przyjściu przegubowych Volvo), na Kilińskiego to chyba zero, najlepiej jest na Nowych Sadach, które ze względu na dostawy nowych mają najlepszy tabor w tej chwili (pod względem technicznym) - dlatego ich rezerwy liniowe często goszczą na liniach nie obsługiwanych przez Nowe Sady (awarie są w pierwszej kolejności pokrywane przez rezerwy stacyjne) - z drugiej strony Nowe Sady mają problemy z odpowiednialiczbą kierowców.
Z reguł na rezerwy stacyjne częściej są wystawiane krótkie - przegubów brakuje. Tzn jeśli kierowca na codzień jeździ swoim przegubowym to na rezerwę z reguły dostanie tego przeguba ale na przegubie jest większa szansa że od razu przestanie być rezerwą i pojedzie na linie.
Odpowiadając na pytanie - rezerw (rozumianych jako autobusy) na zajezdniach w godzinach szczytu jest niewiele, rezerwistów (kierowców) kilku plus następnych kilku z awariami, którzy też wtedy stają się rezerwami.
jestem codziennie prawie na pl. Dąbrowskiego i kilka razy widzialem tam przegubowego volvo jako rezerwę. Poza tym na 96 ostatnio to dość czesto jeżdża pojedyncze connecto. Wg mnie na rezerwy powinno się wystawiać ikarusy(choć z nimi jest pewnie większy problem ze zmianą tablic) a niskopodlogowce powinny być wykorzystywane na normalnych liniach.
Na 78 raz tylko widzialem citaro, na 78A raz citaro i na 78 raz connecto. Tak to na tą trasę żadko wyjeżdżają rezerwy z innych zajezdni.
Na 78 raz tylko widzialem citaro, na 78A raz citaro i na 78 raz connecto. Tak to na tą trasę żadko wyjeżdżają rezerwy z innych zajezdni.