NOWE VOLVO 7700 już wyjeżdzają na trasy

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Następny...
kosin
Czasem wpada
Posty: 95
Rejestracja: śr 20:58, 28 lut 2007
Lokalizacja: Łódź - Teofilów

Post autor: kosin »

Ale rozwizanie z zamykaniem drzwi otwartych za pomoca przyciskow jest lepsze. W volvo 7000 to jak kierowca cofal przycisk akceptacji to musial jeszcze potem zamknac kazde drzwi z osobna chzba ze otwarte byly wszystkie . Teraz jak dobrze zauwazlem jak cofnie pryzcisk do poprzedniego stanu to drzwi sie zamykaja. a przyciski od alarmu to widzialem w 3747 zalepione tasma.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W #3739 nie działa przedni wyświetlacz. Jest za to tablica.
Dziś na 78.
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

Co jest z tymi wyświetlaczami? Co drugi niesprawny Obrazek
(tak wiem, że przesadzam, ale jednak sporo jest uszkodzonych a zarówno busy jak i same wyświetlacze są nowe, więc jest to trochę irytujące)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A wewnętrze za przegubem wszystkie nie działają. Chyba oszczędności.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Ich tam chyba po prostu nie ma, bo po co zakładać wiedząc, że się nie będzie użytkować. Chyba, że w Volvo zakłada we wszystkich montowanych i nie ma opcji takiej jak ilość wyświetlaczy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli tylko wyświetlacz wewnętrzny w przegubie nie działa to znaczy, że go po prostu tam nie ma. Jest to praktycznie niemożliwe żeby nie podłączać zamontowanego wyświetlacza - zupełna strata pieniędzy. A czegoś takiego jak programowanie wyświetlacza raczej nie ma - wystarczy podłączyć zasilanie i kabelek ze sterownika z danymi.
gajdek419
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pt 20:44, 20 sty 2006
Lokalizacja: łóDź

Post autor: gajdek419 »

Dzisiaj przejeżdżałem przez Rzgów i w serwisie Volvo widziałem jednego 7700A w łódzkich barwach oraz B10L, również w malowaniu MPK Lódź. Niestety nie udało mi się dojrzeć numerów... Wie ktoś może coś na ten temat??
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Podobno nowe V7700A się całkiem mocno psują, zawodzi m. in. skrzynia biegów, poza tym blokuje się hamulec przystankowy. Z ostatniej partii 5 sztuk podobno był do odebrania tylko 1 (#3749, jechałem dziś nim na 65, ta brygada czerwona), reszta nawet nie ruszyła...

Ale jeździ się nimi naprawdę przyjemnie, lepiej niż wszystkim z Nowych Sadów i Kraszewskiego.
kosin
Czasem wpada
Posty: 95
Rejestracja: śr 20:58, 28 lut 2007
Lokalizacja: Łódź - Teofilów

Post autor: kosin »

Zgadzam się z px33. Nowymi volvami mnie jeździ sie lepiej niż connecto czy nawet citaro z Nowych Sadów. Ciekawe jak z prowadzeniem. Bo mnie sie (z obserwacji) wydaje że citaro bardzo lekko chodzą. Nigdy nie siedzialem za kierownicą żadnych z tych modeli , jedynie volvo B10LA i 7000, ale to bylo bardzo dawno i nie pamietam.
Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

Nowe Volvo

Post autor: Święty »

Volvo stoi w miejscu a nawet cofa się (stanie w miejscu to praktycznie cofanie się). Uważam 7700 za gorsze od 7000 (gorsze niewiele bo i różnice są niewielkie).
Za najlepsze uważam stare ale jare B10.
Oczywiście teraz nowsze ma przewagę bo jest mniej wytłuczone i rozklekotane ale za jakiś czas już takie nowe nie będzie.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

możesz opisać na czym polegają te "ugorszenia" 7000->7700? bo z perspektywy pasażera tych różnic w sumie prawie nie ma, a nie każdy ma szanse ocenić je od drugiej strony.

B10L/A są chyba przede wszystkim wytrzymalsze...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

@kosin: Miałem okazję sprawdzić jak działa kierownica conecta i działa naprawdę świetnie, wymaga użycia minimalnej siły do skrętu.

@Święty: Ale B10L(A) mają strasznie głośne drzwi, by mogli coś z tym zrobić
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wole głośne drzwi niż awaryjny pojazd.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Na razie nowe Volva mają gwarancję, więc jeśli rozwali się coś drogiego nawet tego nie odczujemy Obrazek A potem się zobaczy.

PS. Jak to jest z tym silnikiem? 7700 naprawdę są bardziej dynamiczne?
Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

Volvo 7700

Post autor: Święty »

Moja opinia nie jest wystarczająco miarodajna bo na codzień jeźdzę zazwyczaj B10L.

Jesli chodzi o "zbieranie się" - jakby gorsze. Może to jest kwestia dotarcia wozów, może to jest kwestia 4 biegowego Voitha (7000A i 7000 31xx mają 5 biegowe ZF-y), ale z drugiej strony 7000 32xx i 33xx też mają Voithy 4 biegowe i wyraźnie lepiej zbierają się niż 7700.
Oczywiście najlepiej było w B10L (nawet przy 3 biegoweym Voith) - jak były nowe to miały porządnego kopa - teraz troche nadkruszył je zb czasu.
Jeśli chodzi o V max to nie licząc ogranicznika podobnie jak w 7000. Jak się rozpędzi to jedzie dobrze, ale w ruchu miejskim, gdzie przystanki często, światła, korki nie liczy się V max tylko przyspieszenie.
To nie jest problem że jest skrzynia marki Voith tylko jest problem braku jednego biegu.

Hałas - tłumik umieszczony w "szafie" - zabudowie wieżowej. Stare Volva tłumik mają pod silnikiem. 7000 w szafie mają chłodnicę. 7700 chłodnice ma na dachu a w szafie tłumik. Wyraźnie większy hałas - ludzie siedzący z tyłu skarżyli sie i przesiadali się do przodu. Może to też kwestia jakiegoś dotarcia.

Hamulce - dziwnie biorą - na początku słabo a pod koniec trudno wyczuć bez szarpnięcia. To raczej kwsetia przyzwyczajenia i dotarcia. Obecnie chyba nie ma z tym problemów.

Zawieszenie gorzej łyka dziury niż np w moim starym Volvo (z drugiej strony są stare Volva które są bardzo rozklekotane także przeciętne 7700 lepiej bedzie chodzić niż przeciętne B10 czy 7000). Trochę to dziwne bo praktycznie cały dół od B10L przez 7000 do 7700 to praktycznie to samo.

Dużych róźnic nie ma bo poza innym zespołem napędowym i kokpitem kierowcy to w zasadzie to samo co 7000.
Jednak pewne rzeczy świadczące o niechlujstwie czy nawet bezmyślości Volvo - niby takie pierdoły a jednak: jak już wspomniane debilne rozmieszczenie przycisków otwieranai drzwi przez pasażerów (w większości wozów kierowcy pod przycisk alarmu powkładali jakieś szmatki czy sztyfty z papieru żeby alarm "automatycznie się kasował"), jak opuszcza się roletę przeciwsłoneczną to zasłania cześc lusterka bo to zostało umieszczone za roletą. Refleksy w szybie przedniej od drzwi kierowcy, czy podłokietniki na siedzeniach w miejskim autobusie (od biedy można to uznać za plus).
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

no z roletą i lusterkiem też zauważyłem, i to z pozycji pasażera - to znaczy, że musi być wyraźne. Przyciski są przykładem skrajnej nbezmyślności i niekonsekwencji. No i niestety dziś przy upale potwierdziły się moje obawy że wentylacja nadal kuleje. Jechałem w pustawym 59 w międzyszczycie, teoretycznie powinno być przewiewnie - wszystko co się dało otwarte, a mimo wszystko ledwo dało się oddychać. Cóż, pod tym względem przesuwne okna w Citaro są dużym udogodnieniem.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No i niestety dziś przy upale potwierdziły się moje obawy że wentylacja nadal kuleje.
Tu się mylisz, może kierowca nie umiał (/chciał) poprawnie tego nastawić, ale jak któryś mi to prezentował to wiało aż miło. Ale i tak nic nie zastąpi najlepszego - otwartej połówki drzwi kierowcy :)
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

Ja dzisiaj jechałem 7700A po godz 16 i było całkiem ok - ani bardzo przewiewnie, ani strasznie duszno.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zapraszam do Vero w godzinach szczytu na 62 Obrazek.
ODPOWIEDZ