Konduktor

Forum dyskusyjne o biletach komunikacji zbiorowej.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Gdzieś o tym cztałem, ale generalnie należy z rezerwą podchodzić do artykułów prasowych. Ustalmy, że jest to pewne domniemywane uzasadnienie rzadkich kontroli.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Miasto nic (albo prawie nic) nie dostaje z kar nałożonych na gapowiczów, więc twierdzenie że jest to bardziej opłacalne, jest bezzasadne.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

To kto dostaje pieniądze z kar za jazdę na gapę?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Głównie firmy kontrolerskie - gdyż chodzi właśnie o funkcję "odstraszającą". Pieniędze z mandatów mają głównie pokryć koszt działania firm kontrolerskich. W przetargu deklarują one ile z jednego mandatu oddzadzą miastu - wygrywa firma która zaoferuje najwięcej. Nie wiem jakie w tej chwili stawki obowiązują, ale zdaje się że w ok. 10 zł.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Dlatego sądzę , że np jak jest pojazd MPK to MPK powinno sprawdzać bilety i wtedy pieniądze by pozostały w MPK. Ale pewnie trzeba było ogłosić przetarg a MPK nie może i koło się zamyka.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

MPK nie emituje biletów, więc to nie jest w ich gestii. Natomiast faktycznie MPK kontroluje bilety - na zlecenie ZDiT.
slawej

Post autor: slawej »

Jak czytam te posty o konduktorach to szlag mnie trafia! sam byłem konduktorem na linii 11 i chciałem parę rzeczy sprostować:
1. Nie mieliśmy uprawnień do sprawdzania biletów (kto się nie zna niech sprawdzi w regulaminie)
2. Główny obowiązek to sprzedaż biletów
3. Kto dbał o nasze bezpieczeństwo (nikt. nikkt, nikt) ze strony pasażerów znieczulica
4. Aby wyrażać takie głupie opinie na forum trzeba się na tym choć trochę znać.
5. W tym kraju bezprawia ( nieudolności policji, prokuratury) konduktorzy to przeżytek
6. Najważniejsze jest zdrowie i życie od idei!!
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

slawej pisze:1. Nie mieliśmy uprawnień do sprawdzania biletów (kto się nie zna niech sprawdzi w regulaminie)
To dupy dał ten, kto takich uprawnień konduktorom nie przyznał.
2. Główny obowiązek to sprzedaż biletów
I niby zajmował on 100% czasu...
3. Kto dbał o nasze bezpieczeństwo (nikt. nikkt, nikt) ze strony pasażerów znieczulica
Kontrolerzy to niby mają lepiej? A ktoś kontrolować musi.
4. Aby wyrażać takie głupie opinie na forum trzeba się na tym choć trochę znać.
Tu częściowo racja, niestety często zapominana.
5. W tym kraju bezprawia ( nieudolności policji, prokuratury) konduktorzy to przeżytek
6. Najważniejsze jest zdrowie i życie od idei!!
To już zupełnie osobne kwestie.
Bosman102
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: pn 20:58, 03 lip 2006

Post autor: Bosman102 »

Hmm niestety nie wiemy, czy jak byli konduktorzy w 11 to więcej biletów "schodziło" niż teraz przez automaty?
Jeśli mam się wypowiedzieć to wolałbym z danymi.
Jeśli więcej to 10 % to jestem za powrotem konduktorów.
Teraz by mieli lepiej, bo bilet kosztuje 1 zł i 2zł więc równe pieniądze nie trzeba szukać końcówki by wydać 10 groszy bądź 20.
ODPOWIEDZ