Integracja taryfowa

Forum dyskusyjne o biletach komunikacji zbiorowej.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Integracja taryfowa

Post autor: Marcin »

Obrazek

Gdyby ktoś chciał wybrać się tramwajem z Pabianic do Ozorkowa...

Musi być zorientowany, że w Pabianicach na autobusy i tramwaje obowiązują zupełnie różne bilety...

Musi być też zorientowany, że po przejechaniu z Pabianic do Ksawerowa nic złego się nie dzieje, za to po przejechaniu z Ksawerowa do Łodzi musi rzucić się na automat biletowy i kupić bilet za 1,20 zł, a do tego uzupełniający za 0,60, żeby jakoś dotrzeć do Helenówka.
Trzeba wziąć pod uwagę, że podróż z Małego Skrętu do Helenówka może trwać 61 minut i można dostać mandat.

Jeśli pojawi się tabliczka z napisem Zgierz, to trzeba ustawić się w kolejce do motorniczego po jeszcze inny rodzaj biletu. Jeśli chce się jechać do Ozorkowa, to dostaje się dwa bilety, ale trzeba wiedzieć, by skasować tylko jeden.
Z drugim należy pędzić do kasownika na przystanku Proboszczewice II. Gdzie to jest? Nie każdy przecież musi wiedzieć, ale tabliczka z napisem Lućmierz, zwiastuje jakieś zmiany - a zatem trzeba skasować bilet.

Za to wracając z Ozorkowa, należy wysiąść na Helenówku, bo w 46 biletów łódzkich nie dostaniemy.

Trzeba więc czekać pół godziny na jedenastkę, która spóźnia się na Chocianowice, więc trzeba czekać kolejne pół godziny na P.

Jak wyglądałaby podobna podróż w aglomeracji warszawskiej? Zamiast 10 biletów, wystarczyłby jeden, który można dostać w każdym kiosku, a jak nie, to u każdego prowadzącego pojazd, bądź zapłacić za pomocą karty miejskiej czy smsa.

Nie byłoby więc mowy o wysiadaniu na granicy Warszawy z powodu braku biletu.

I nie trzeba się zastanawiać w jakim pojeździe obowiązuje jaki bilet, i w jakiej miejscowości.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Wiesz co u nas to jest totalna abstrakcja Obrazek Chyba niemożliwe do wykonania przy obecnych włodarzach miasta Obrazek Oni tylko patrzą abyśmy jak najwięcej biletów skasowali Obrazek
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

Zakładam, że podstawową przeszkodą przy wprowadzeniu wspólnego sytemu biletowego jest ew. podział zysków z ich sprzedaży.
Biurokracja i walka o każdą złotówkę ściągniętą z pasażera zabija wszelkie "normalne" zasady podróży.

I teraz wytłumacz zwykłemu pasażerowi, że teraz ma kupić bilet, teraz ma go skasować. Zaraz ma skasować następny. To już lepiej byłoby zatrudnić konduktora do pełnej obsługi linii 16. Bo tak jeszcze walcz z motorniczym o bilet Obrazek
Cvany
Czasem wpada
Posty: 74
Rejestracja: ndz 19:04, 14 gru 2008
Lokalizacja: Łódź Górna
Kontakt:

Post autor: Cvany »

klocu pisze:Zakładam, że podstawową przeszkodą przy wprowadzeniu wspólnego sytemu biletowego jest ew. podział zysków z ich sprzedaży.
Biurokracja i walka o każdą złotówkę ściągniętą z pasażera zabija wszelkie "normalne" zasady podróży.


I teraz wytłumacz zwykłemu pasażerowi, że teraz ma kupić bilet, teraz ma go skasować. Zaraz ma skasować następny. To już lepiej byłoby zatrudnić konduktora do pełnej obsługi linii 16. Bo tak jeszcze walcz z motorniczym o bilet :)

Jak skończą ŁTR to zniknie 46 i pewnie MKT , więc nie będzie się z kim dzielić .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Cvany, łącznie zmieniany 1 raz.
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Re: Integracja taryfowa

Post autor: Simon »

Marcin pisze:Jeśli chce się jechać do Ozorkowa, to dostaje się dwa bilety, ale trzeba wiedzieć, by skasować tylko jeden.
Z drugim należy pędzić do kasownika na przystanku Proboszczewice II. Gdzie to jest? Nie każdy przecież musi wiedzieć, ale tabliczka z napisem Lućmierz, zwiastuje jakieś zmiany - a zatem trzeba skasować bilet.
Od czasu do czasu mam okazje jeździć tramawajem linii '46' do Ozorkowa. Jednak zawsze, gdy tylko kupuje bilety to kasuje od razu dwa. A dlaczego :?: Gdy pierwszy raz jechałem nie wiedziałem co począć z dwoma biletami - skasować na raz czy najpierw jeden w Helenówku a drugi w Proboszczewicach ll. Otrzymałem odpowiedź od motorniczego, że kasuje się obydwa w Helenówku. Jak w końcu jest :?: Drugi bilet skasowany w Helenówku jest nieważny czy "liczony na później" :?:
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Cvany pisze:Gdy skończą cały ŁTR mają wprowadzić jeden wspólny bilet , ale to odległe czasy .


klocu napisał: Zakładam, że podstawową przeszkodą przy wprowadzeniu wspólnego sytemu biletowego jest ew. podział zysków z ich sprzedaży.
Biurokracja i walka o każdą złotówkę ściągniętą z pasażera zabija wszelkie "normalne" zasady podróży.


I teraz wytłumacz zwykłemu pasażerowi, że teraz ma kupić bilet, teraz ma go skasować. Zaraz ma skasować następny. To już lepiej byłoby zatrudnić konduktora do pełnej obsługi linii 16. Bo tak jeszcze walcz z motorniczym o bilet :)


Jak skończą ŁTR to zniknie 46 i pewnie MKT , więc nie będzie się z kim dzielić .

Nawet jak zniknie 46 i MKT będzie trzeba sie dzielić. To nie MKT emituje bilety tylko MUK Zgierz który jest odpowiednikiem naszego ZDiT ale tylko i wyłacznie w dziale transportu. Zupełnie inaczej jest na Brusie gdzie to TP emituje swoje bilety i ma z nich całkowity zysk. MKT jeździ na zasadzie wozokilometrów płaconych przez MUK i MKT leje na to ile jest sprzedanych biletów.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

SZAUTER pisze:
Cvany pisze:
Jak skończą ŁTR to zniknie 46 i pewnie MKT , więc nie będzie się z kim dzielić .

Nawet jak zniknie 46 i MKT będzie trzeba sie dzielić.
Jaki tramwaj zamiast 46 miałby niby do Ozorkowa jeździć?
Jeden bilet czasowy/jednorazowy załatwiłby sprawę całej podróży z Pabianic do Zgierza czy Ozorkowa. Mam migawkę na Łódź i muszę dodatkowo dopłacać jak chcę jechać te kilka przystanków do Zgierza. Dobrze, że do Aleksa i do Ptaka nie ma innych biletów, no i szkoda, że jeszcze nie na Gadkę Starą :evil:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

klocu pisze:Zakładam, że podstawową przeszkodą przy wprowadzeniu wspólnego sytemu biletowego jest ew. podział zysków z ich sprzedaży.
Biurokracja i walka o każdą złotówkę ściągniętą z pasażera zabija wszelkie "normalne" zasady podróży.
KM raczej dochodowa nie jest, więc niespecjalnie są jakie zyski do podziału. To bardziej kwestia ile kto musiałby się dorzucić i dlaczego tak dużo.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Re: Integracja taryfowa

Post autor: Marcin »

Simon pisze:Od czasu do czasu mam okazje jeździć tramawajem linii '46' do Ozorkowa. Jednak zawsze, gdy tylko kupuje bilety to kasuje od razu dwa. A dlaczego :?: Gdy pierwszy raz jechałem nie wiedziałem co począć z dwoma biletami - skasować na raz czy najpierw jeden w Helenówku a drugi w Proboszczewicach ll. Otrzymałem odpowiedź od motorniczego, że kasuje się obydwa w Helenówku. Jak w końcu jest :?: Drugi bilet skasowany w Helenówku jest nieważny czy "liczony na później" :?:

Wyciąg z przepisów taryfowych MUK:

Na liniach tramwajowych 11 i 46 bilet jednorazowy jest ważny w granicach strefy, w której został‚ skasowany.
Podział‚ na strefy:
- Łódź (Helenówek) - Zgierz (Proboszczewice II)
- Zgierz (Proboszczewice II) - Ozorków (Cegielniana)
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

Czyli w pewnym sensie jeździłem na gape, dobrze rozumiem Obrazek Obrazek
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Pewnie nikt by Cię za to ukarał, ale w myśl tych przepisów, jeździłeś bez ważnego biletu na drugą strefę.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

W praktyce chyba można kasować od razu i nikt się tego nie czepia.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Z tego co wiem to nikt nikogo jeszcze tam nie spisał za jednoczesne skasowanie obu biletów. Najważniejsze jest to by było zapłacone nieważne w którym momencie Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Powtórzę to co ktoś napisał w Galerii. W Warszawie aż tak różowo nie jest, są dwie strefy, więc jeden bilet na liniach podmiejskich nie wystarczy. Jak rozumiem granicą strefy, tak samo jak w Łodzi, jest granica miasta. A w pociągach?

Bilet kupuje się od jednego sprzedawcy i to jest coś, co ich odróżnia od nas o lata świetlne. Pytanie do warszawiaka albo stałego bywalca: w W-wie mówi się bilet ZTM, jak rozumiem, a nie analogicznie jak u nas MZA lub TW?
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Powtórzę to co ktoś napisał w Galerii. W Warszawie aż tak różowo nie jest, są dwie strefy, więc jeden bilet na liniach podmiejskich nie wystarczy.

Są dwie strefy, ale nie potrzeba dwóch biletów. Wystarczy kupić jeden bilet na dwie strefy/
Jak rozumiem granicą strefy, tak samo jak w Łodzi, jest granica miasta. A w pociągach?

Też.
Pytanie do warszawiaka albo stałego bywalca: w W-wie mówi się bilet ZTM, jak rozumiem, a nie analogicznie jak u nas MZA lub TW?

Tak, w Warszawie o biletach mówi się, że są ZTMu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Marcin pisze:
Powtórzę to co ktoś napisał w Galerii. W Warszawie aż tak różowo nie jest, są dwie strefy, więc jeden bilet na liniach podmiejskich nie wystarczy.

Są dwie strefy, ale nie potrzeba dwóch biletów. Wystarczy kupić jeden bilet na dwie strefy
Wymiękam. Tzn. wsiadam przykładowo na E.Plater, kasuję od razu bilet na dwie strefy i nic mnie nie obchodzi aż do pętli w np. Łomiankach? A mam skasować bilety strefowe, czasowe, czy jakąś hybrydę?
Jak rozumiem granicą strefy, tak samo jak w Łodzi, jest granica miasta. A w pociągach?
Też.
Mógłbym się spytać skąd mam wiedzieć, czy pociąg już z W-wy wyjechał, ale wobec powyższego...
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Tzn. wsiadam przykładowo na E.Plater, kasuję od razu bilet na dwie strefy i nic mnie nie obchodzi aż do pętli w np. Łomiankach?

Tak.

A mam skasować bilety strefowe, czasowe, czy jakąś hybrydę?
Obojętnie.

Biletów czasowych nie dotyczy podział na strefy - wszystkie obowiązują zarówno w strefie pierwszej, jak i jednocześnie w drugiej.
Więc jeśli kupisz 40-minutowy i starcza Ci to na dojazd do celu, to dobrze, niezależnie od tego, czy przejechałeś granicę Warszawy czy nie.

Obrazek

Podział na bilety jednostrefowe i dwustrefowe dotyczy biletów jednorazowych i okresowych (np. dobowych, siedmiodniowych, miesięcznych).

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Integracja taryfowa

Post autor: SzK »

Kazik pisze:Tzn. wsiadam przykładowo na E.Plater, kasuję od razu bilet na dwie strefy i nic mnie nie obchodzi aż do pętli w np. Łomiankach?
Niezupełnie, bowiem w przypadku biletów jednoprzejazdowych jest ograniczenie czasowe w wymiarze 120 minut. Także, jeżeli utkniesz
w korku i Ci się podróż przedłuży to teoretycznie musisz skasować drugi bilet.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 2 razy.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

A w Warszawie to nie panuje cywilizowany system pod tytułem liczymy czas z tabliczki?
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Kazik pisze:
Marcin pisze:
Kazik pisze: Jak rozumiem granicą strefy, tak samo jak w Łodzi, jest granica miasta. A w pociągach?
Też.
Mógłbym się spytać skąd mam wiedzieć, czy pociąg już z W-wy wyjechał, ale wobec powyższego...

Czy pociąg (autobus) przekracza stację (przystanek) graniczną, musisz sam wiedzieć, sprawdzić. Wystarczy spojrzeć za okno - stacje są wyraźnie oznaczone, a na przystankach stoją słupki z wyraźnymi, dużymi tablicami z nazwą przystanku...

Granica strefy 1. nie zawsze znajduje się na granicy Warszawy, ponieważ obejmuje również Ząbki, Opacz i kilka przystanków poza Wawą.
Zasięg stref zaznaczony jest na tej mapie:
http://www.ztm.waw.pl/images/schematy/podmiejskie.gif
Przystanki graniczne na tej:
http://www.ztm.waw.pl/images/schematy/graniczne.gif
Zasięg strefy 1. i przystanki graniczne można znaleźć też na głównej mapie komunikacji:
http://www.ztm.waw.pl/mapa/mapa_1.htm
A wszystkie mapy (nie tylko miasta, ale i rozmieszczenia przystanków przy metrze, Centralnym, na lotnisku itd.) znajdują się na tej stronie:
http://www.ztm.waw.pl/schematy.php

Dla ścisłości podaję jeszcze link do informacji na temat "Wspólnego biletu ZTM-KM-WKD":
http://www.ztm.waw.pl/wspolnybilet-ztm-km-wkd.php

W świetle informacji zawartych w powyższych linkach uważam, że pomysł na łódzki bilet aglomeracyjny (http://www.komunikacjalodz.fora.pl/bile ... ,1880.html) jest absurdalny, niewydolny i mało przejrzysty.
Marcin pisze:
Tzn. wsiadam przykładowo na E.Plater, kasuję od razu bilet na dwie strefy i nic mnie nie obchodzi aż do pętli w np. Łomiankach?

Tak.
Dla ścisłości muszę dodać, że nie ma linii z Centralnego do Łomianek ;)
Ale gdyby była (jak w przypadku linii 700 do Konstancina), to wystarczy skasować bilet jednorazowy na dwie strefy (za 4,2 zł) i jechać...
rkplodz pisze:A w Warszawie to nie panuje cywilizowany system pod tytułem liczymy czas z tabliczki?
W Warszawie czas przejazdu liczony jest według faktycznego czasu przejazdu, a nie rozkładowego.
Na rozkładach autobusowych nie ma czasów, na tramwajowych są, ale tylko orientacyjne (nie ma podziału na czas minimalny i maksymalny).
Podobnie jest w przypadku SKMki.

Niestety przy warszawskich korkach byłoby bardzo skomplikowane dochodzenie czy czas rozkładowy faktycznie był przekroczony, czy pasażer coś kombinuje, więc rozwiązano to jednoznacznie, niekoniecznie na korzyść pasażera ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ