Strona 1 z 1

Bilet za SMS

: śr 18:05, 11 mar 2009
autor: msq
Płać komórką w kolejnym mieście

Łódź będzie kolejnym polskim miastem, które po Warszawie wprowadzi dla swoich mieszkańców nowatorską usługę - Płać komórką za bilet komunikacji miejskiej. Usługa to wspólna inicjatywa komórkowej sieci Plus i banku Citi Handlowy realizowana w oparciu o system mPay.
Po raz pierwszy z możliwości płacenia za bilet komunikacji miejskiej przy pomocy telefonu komórkowego mogli skorzystać mieszkańcy Warszawy - od grudnia 2008 roku. Do dyspozycji klientów są bilety czasowe - 20, 40, 60 i 90 minut.

By skorzystać z usługi należy posiadać telefon komórkowy w sieci Plus lub Play oraz konto w mPay bądź banku Citi Handlowy. Następnie należy wpisać w telefonie kod *145*, a potem kod dla odpowiedniego rodzaju biletu i znak #.

Po Warszawie usługa umożliwiająca płacenie telefonem komórkowym za bilet komunikacji miejskiej dostępna będzie na dniach także dla mieszkańców Łodzi.

Usługa Płać komórką jest otwarta także na współprace z kolejnymi miastami, operatorami komórkowymi oraz bankami. Celem jest stworzenie wspólnej, ogólnopolskiej platformy umożliwiającej świadczenie usług finansowych za pomocą telefonu komórkowego.
http://media2.pl/telekomunikacja/48486-plac-komorka-w-kolejnym-miescie.html

Pogratulować.

Edit: Za parkowanie już można płacić! :Dhttps://www.mpay.pl/dla_uzytkownikow/parkowanie_mp_145.html

: czw 15:14, 12 kwie 2012
autor: domino
Od czwartku, 12 kwietnia 2012 roku, pasażerowie MPK-Łódź w prosty sposób mogą kupować bilety komunikacji miejskiej korzystając ze swoich telefonów komórkowych. Spółka we współpracy z pięcioma firmami umożliwiającymi mobilne płatności chce w ten sposób wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i ułatwić dzięki temu możliwość zakupu biletu w praktycznie każdym miejscu i momencie – a szczególnie wtedy, gdy w pobliżu nie ma punktu sprzedaży biletów lub jest on już nieczynny.


Jak działają wprowadzane systemy?

- CallPay – zakupu dokonujemy przez zwykłe połączenie (na wskazane numery) w każdym telefonie komórkowym,
- moBilet – zakup umożliwia specjalna aplikacja – do korzystania potrzebny jest telefon z dostępem do Internetu,
- mPay – zakupu w sieciach Orange, Play i Plus dokonujemy przy pomocy menu *145# - w pozostałych wybieraniem tonowym pod numerem 791 145 145,
- SkyCash – zakup umożliwia specjalna aplikacja – do korzystania potrzebny jest telefon z dostępem do Internetu,
- Unibank – zakupu dokonujemy poprzez zwykłe połączenia w każdym telefonie komórkowym.

Aby móc korzystać z tej nowoczesnej drogi zakupu biletów należy:

- Dokonać wyboru jednego z pięciu operatorów, gdyż każdy z nich ma nieco inne zasady działania (aby poznać pełną ofertę firm wystarczy odwiedzić stronę mpk.lodz.pl, na której, w specjalnej zakładce znajdziemy informacje dotyczące wszystkich operatorów),
- Po dokonaniu wyboru operatora należy zarejestrować się w systemie, a następnie dokonać przelewu swoich środków na subkonto, z którego środki będą pobierane
– bądź (u niektórych operatorów) podłączyć do systemu swoją kartę płatniczą,
- I to wszystko – należy pamiętać o tym, aby naładować telefon i nauczyć się kilku kroków samego zakupu biletów oraz postępowania w przypadku kontroli, gdyż niektóre systemy wymagają pobrania i instalacji specjalnej aplikacji, a w innych wystarczy jedynie wykonanie tzw. głuchego połączenia, które zostanie automatycznie przerwane.


Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami taryfowymi, pierwszą czynnością po wejściu do pojazdu winno być skasowanie biletu. W przypadku biletów zakupionych przez telefon komórkowy, dowodem będzie wyświetlany komunikat przeznaczony dla kontroli.


Wszystkie systemy umożliwiają zakup biletów czasowych (20, 40 i 60-minutowych) normalnych i ulgowych, a także miejskich i aglomeracyjnych (24-godzinnych) oraz jednoprzejazdowych. To powinno znacznie ułatwić zakup biletów osobom mieszkającym na obrzeżach, czy poza miastem.

http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1253&Dla+pasa%C5%BCera

: czw 17:51, 12 kwie 2012
autor: Kpc21
Wygląda na to, że wreszcie robią coś porządnego. Płatność za bilet przez komórkę, i to w tej najwygodniejszej wersji - poprzez audiotele/SMS premium, bez konieczności instalowania aplikacji i wykonywania przelewów. Nie będzie już problemu braku możliwości kupienia biletu.

Pytanie tylko, czy ceny biletów na komórkę będą naliczane wg cennika, czy może operator będzie doliczać jakąś prowizję.

Edit:
Jednak trzeba doładowywać konto. Ale to można usprawiedliwić tym, że tak jest wszędzie, nie tylko w Łodzi.

Szkoda tylko, że wprowadzili to dopiero po 3 latach od pierwszej wzmianki w mediach.

: pt 17:48, 13 kwie 2012
autor: Adamix
Ponieważ system zaczyna funkcjonować w Łodzi po kilku latach argument że "tak jest wszędzie" nie jest żadnym argumentem. Wystarczyło przyjrzeć się co można poprawić i od razu wprowadzić lepszy produkt - bez rejestrowania i doładowywania konta.

Swoją drogą, rozumiem że MPK nie chwali się ciągłymi zmianami rozkładów i objazdami, ale skoro już raz na kilka lat udało się firmie zrobić coś pozytywnego, dlatego nie ma porządnej reklamy tego? Usługa działa od wczoraj, a dopiero wczoraj zaczęły pojawiać się pierwsze plakaty na przystankach. Dzisiaj były już prawie wszędzie, chwała za to pracownikom MPK, ale media dość dyskretnie informują o tej, bądź co bądź, innowacji.

: pt 18:11, 13 kwie 2012
autor: px33
Mpay chyba można powiązać z kartą/kontem co likwiduje konieczność jakichkolwiek doładowań.

: pt 19:09, 13 kwie 2012
autor: Kpc21
Adamix pisze:Ponieważ system zaczyna funkcjonować w Łodzi po kilku latach argument że "tak jest wszędzie" nie jest żadnym argumentem. Wystarczyło przyjrzeć się co można poprawić i od razu wprowadzić lepszy produkt - bez rejestrowania i doładowywania konta.
Tyle że tutaj pewnie wiązałoby się to z dużo większym wysiłkiem (również finansowym) ze strony MPK. Bo teraz po prostu podpisali umowy z firmami sprzedającymi bilety przez komórkę w całym kraju. Płacenia za bilet SMS-em nigdzie nie ma (chyba że się mylę). MPK musiałoby podpisać odpowiednie umowy z operatorami komórkowymi i sporo dopłacać do biletów (możliwe, że nie przynosiłoby to żadnego zysku) - opłata SMS-em za usługi, gdzie jest również możliwość płacenia przelewem zwykle jest o kilka złotych droższa. A tutaj koszt prowizji musi ponieść MPK, bo przynajmniej teoretycznie bilety ze wszystkich możliwych źródeł muszą mieć tą samą cenę. Tak argumentowano zastąpienie u kierowców/motorniczych biletów czasowych z dopłatą biletami jednoprzejazdowymi. Tylko dlaczego PKP takie rozwiązanie stosuje bezkarnie od lat?

: pn 20:41, 16 kwie 2012
autor: jan_defecto
Poczytałem sobie informację na stronie mPay i coś przyciągneło moją uwagę. Zakup biletu jednoprzejazdowego wymaga wpisania numeru bocznego pojazdu. Ciekawe co ma zrobić pasażer autobusu 58 chcący zakupić taki bilet (pojazdy KORO nie posiadają numerów bocznych).

: pn 20:51, 16 kwie 2012
autor: Kpc21
Rejestracyjny by załatwił sprawę, tyle że nie jest widoczny od wewnątrz.

A na jakiej zasadzie działają oznaczenia pojazdów w Koro na wydrukach z kasownika? Ostatnio jechałem 58 i wybiło 1204131706. Oznaczenie pojazdu - 12. Jak to jest interpretowane? Normalnie to 2 ostatnie cyfry taborowego.

: wt 09:23, 17 kwie 2012
autor: jan_defecto
12 to oznaczenie roku.