Ceny łódzkich biletów

Forum dyskusyjne o biletach komunikacji zbiorowej.
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

Tyle, że jako migawka.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A co to za różnica? Przecież i tak żaden normalny kiosk by tego nie sprzedawał.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

DŁ pisze:Radni Lewicy chcą obniżki cen biletów komunikacji miejskiej. W środę projekt uchwały w tej sprawie trafi na sesję Rady Miejskiej.
Jednak ze wstępnych ustaleń wynika, że łodzianie mają szansę tylko na tańsze migawki, ceny biletów jednorazowych pozostaną bez zmian.

- Chcieliśmy obniżki cen wszystkich biletów, by zachęcić łodzian do korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Dariusz Joński, autor projektu. - Ale po dyskusjach z radnymi innych opcji okazało się, że jest zgoda tylko na tańsze migawki. Dobre i to, bo łódzkie bilety miesięczne teraz są droższe nawet od warszawskich.

Według projektu Lewicy, migawka na wszystkie linie ma kosztować 79,20 zł, zamiast jak dotychczas - 88 zł. Ulgowa stanieje do 39,60 zł (teraz 44 zł). Migawka na jedną trasę zamiast 56 zł ma kosztować 50,40 zł (ulgowa 25,20 zł), a migawka na okaziciela na wszystkie linie - 90 zł, zamiast jak teraz 100 zł (ulgowa - 45 zł).

Dariusz Joński wyjaśnił, że w związku z obniżeniem cen biletów miasto będzie musiało zwiększyć wydatki budżetowe na MPK o około 10 mln zł. Spółka dostaje od miasta pieniądze za wożenie mieszkańców, dotychczas ta stawka w Łodzi była jedną z najniższych w Polsce i wynosiła niespełna 6 zł za przejechany kilometr.

Pomysł Lewicy obniżający ceny biletów nie jest nowy. Radni przygotowali go w ubiegłym roku, jak mówili, po konsultacjach z mieszkańcami, skarżącymi się na drogie przejazdy. Jesienią miał wejść pod obrady, bo Lewica chciała, by nowe stawki zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2010 r. Nie było wówczas zgody pozostałych klubów radnych na zmianę cen, więc projekt został odłożony na później.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

mig pisze:
DŁ pisze: Dariusz Joński wyjaśnił, że w związku z obniżeniem cen biletów miasto będzie musiało zwiększyć wydatki budżetowe na MPK o około 10 mln zł. Spółka dostaje od miasta pieniądze za wożenie mieszkańców, dotychczas ta stawka w Łodzi była jedną z najniższych w Polsce i wynosiła niespełna 6 zł za przejechany kilometr.
Paradoks? Przecież zyski z biletów trafiają chyba do miasta. MPK samo zarabia jedynie na linii pabianickiej (no i małopolskich PKS-ach). Dlaczego więc mieliby zwiększać wydatki na MPK, skoro zyski MPK się nie zmienią (za wyjątkiem ewentualnej zmiany stawki za wkm), a zyski miasta ze sprzedaży biletów zmaleją? Co prawda jest to jak najbardziej słuszne, ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Bo zyski z biletów idą na pokrycie kosztów wzkm (oczywiście urząd jeszcze do tego dokłada trochę od siebie).
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

EI pisze:Nie będzie jednak obniżki cen biletów komunikacji miejskiej w Łodzi.
Projekt uchwały w tej sprawie zostanie bowiem wycofany z porządku obrad Rady Miejskiej w Łodzi przez radnego Dariusza Jońskiego - jego autora. Według wydziału budżetu łódzkiego magistratu, zaproponowana obniżka cen wszystkich biletów o 10 procent oznaczałyby spadek wpływów do miejskiej kasy o 11 mln zł, na co miasto nie może sobie teraz pozwolić.

Projekt powróci na kolejnej sesji, ale obniżka cen będzie dotyczyła tylko biletów okresowych np. cena trzydziestodniowego biletu imiennego spadłaby z 88 zł do 79,20 zł.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Joński zaczyna się uczyć podstaw działania systemu km Obrazek A te 20 gr to mogli by sobie darować.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Myślę, że sobie darują i zaokrąglą w górę - do 80 zł.
DochodzenieOdszkodowan
Niemowa
Posty: 8
Rejestracja: śr 16:23, 24 lut 2010

Post autor: DochodzenieOdszkodowan »

Odnośnie biletów to czy ten podróżny z bagażem liczy sie tylko w przypadku roweru czy moze też zwykłej torby podróznej?? Podobno teraz nieco zmeiniły sie stawki,orientuje się ktoś ile to kosztuje??
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez DochodzenieOdszkodowan, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

http://www.mmlodz.pl/8358/2010/3/10/od-kwietnia-stanieja-bilety-mpk?category=news pisze:Od kwietnia stanieją bilety MPK

Prawdopodobnie już w kwietniu zapłacimy mniej za bilety MPK. Zniżka obejmie jednak tylko bilety okresowe i semestralne.


Nad pomysłem debatowali we wtorek członkowie Doraźnej Komisji ds. Organizacji Ruchu Drogowego. Nowa, niższa taryfa będzie póki co wprowadzona na okres próbny. Miałby on wynosić pół roku czyli do września. Koszt obniżenia cen biletów szacuje się bowiem na ok. 6 mln zł w skali całego roku. Tym samym przepadł pomysł, by łodzianie płacili mniej za wszystkie rodzaje biletów. To kosztowałoby budżet miasta 17 mln zł.

Komisja zdecydowała także, by autobusami i tramwajami za darmo jeździli renciści z I grupą inwalidzką. W Łodzi jest to około 800 osób. Wszystkie propozycje muszę teraz jeszcze zatwierdzić radni na posiedzeniu Rady Miejskiej.

(...)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35134,10990674,Koniec_biletow_10_minutowych__Miasto_szykuje_podwyzki.html

Oczywiście proponowane ceny są bez sensu. Zależnie od czasu przejazdu, trzeba będzie kupować różne nominały biletów. Dotychczas wystarczyło mieć przy sobie bilet za 85 gr i 60 gr (ew. 1,70 zł i 1,20 zł w przypadku braku ulgi), z których dało się złożyć dowolną opłatę z cennika. Teraz tak się nie będzie dało. Chyba że zostanie wprowadzony nominał 40 gr, ale takich biletów trzeba będzie kasować co najmniej po 3 sztuki.

Niech zmienią tylko bilet 10-minutowy na 15-minutowy i ustalą jego cenę jako 3/4 ceny 30-minutowego. Przy obecnym cenniku byłoby:
15 minut - 0,90 zł / 1,80 zł
30 minut - 1,20 zł / 2,40 zł
60 minut - 1,80 zł / 3,60 zł
2 godziny - 2,40 zł / 4,80 zł
24 godziny - 4,80 zł / 9,60 zł

Nominały będące wielokrotnością 30 gr poza możliwością składania dowolnej ceny biletu normalnego, ew. dowolnej ceny biletu ulgowego gdyby wprowadzić nominał 30 gr (można przeprowadzić taką próbę) mają jeszcze jedną zaletę - możliwość zakupu każdego biletu w nieparzystej liczbie i bez dopłat za pomocą automatu.

Podwyżka w tej sytuacji polegałaby po prostu na podniesieniu "podstawowej" stawki 30 gr np. do 40 gr. Wtedy byłoby:
15 minut - 1,20 zł / 2,40 zł
30 minut - 1,60 zł / 3,20 zł
60 minut - 2,40 zł / 4,80 zł
2 godziny - 3,20 zł / 6,40 zł
24 godziny - 6,40 zł / 12,80 zł

Przede wszystkim bilety rzeczywiście będą droższe. Bo jakie oszczędności MPK przyniesie taka fikcyjna podwyżka, jaką proponują?

Jeśli te ceny są za wysokie, to podstawę można podnieść o 5 groszy zamiast o 10 groszy. Wtedy będzie:
15 minut - 1,05 zł / 2,10 zł
30 minut - 1,40 zł / 2,80 zł
60 minut - 2,10 zł / 4,20 zł
2 godziny - 2,80 zł / 5,60 zł
24 godziny - 5,60 zł / 11,20 zł
Wada tego cennika to pozostawienie problemów z automatami, ale miasto podwyżki chce wprowadzać stopniowo co rok.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Nowy cennik biletów MPK

Post autor: domino »

Podczas dzisiejszej (25 stycznia) sesji Rady Miejskiej w Łodzi zostały przyjęte nowe stawki biletów MPK Łódź - jednorazowych i miesięcznych. Teraz uchwała poczeka na umieszczenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego. Prawdopodobnie 1 marca nowe stawki mogłyby wejść w życie.

- Chcemy mieć lepszą komunikację miejską, więc musimy wykładać na nią odpowiednio wysokie środki. Trzeba poszukać tych środków, a radni mają za zadanie je znaleźć - tłumaczy Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK Łódź.

Mieszkańcy Łodzi muszą zrozumieć, że funkcjonowanie tak zwanego "zbiorkomu" z roku na rok rośnie. - Nowa taryfa jest takim sposobem, aby mieć lepszy transport zbiorowy. To co najważniejsze w tej zmianie zaproponowano, to tani i funkcjonalny bilet miesięczny - dodaje.

Na czym polegać będzie zmiana? Przede wszystkim zostają wyznaczone dwie strefy taryfowe. Pierwszą będą granice miasta Łodzi, druga to teren poza jej granicami, czyli cała aglomeracja łódzka. Znikają też dość popularne bilety 10-minutowe i 30-minutowe, a w ich miejsce pojawią się droższe bilety 20-minutowe oraz 40-minutowe. Na przestrzeni kolejnych lat cena biletu miesięcznego sieciowego pozostanie bez zmian. Wynosić będzie 80 zł.

Radni ostatecznie nie zgodzili się na likwidację biletów rocznych. Te kosztować będą 450 zł (U), 900 zł (N) w przypadku strefy miejskiej oraz 530 zł (U) i 1060 zł (N) dla strefy aglomeracyjnej. Co więcej nadal nie będą oni płacić za podróże komunikacją, natomiast taki przywilej stracą radni Sejmiku Wojewódzkiego.

Po gorącej dyskusji, podczas której padały argumenty, iż dzieci są traktowane gorzej niż psy, padły kolejne decyzje. Przejazd dzieci do lat 7 będzie bezpłatny, powyżej tego wieku jak do tej pory będzie obowiązywać stawka ulgowa.

Poza tym przejazd czworonożnych pupilów oraz przewożenie bagażów (w tym rowerów) również został zwolniony z opłat. Radni tłumaczyli to faktem, iż podczas kontroli dochodziło do różnych nieporozumień z uwagi na brak możliwości dokładnego sprawdzenia pojemności bagażu.

Rodzaje biletów w 2012r

Łódź (strefa miejska)

Bilet jednorazowy (jednoprzejazdowy)
1,80 zł (U) 3,60 zł (N)
Bilet 20-minutowy
1,20 zł (U) 2,40 zł (N)
Bilet 40 minutowy
1,60 zł (U) 3,20 zł (N)
Bilet 60-minutowy
2,00 zł (U) 4,00 zł (N)
Bilet 24-godzinny
6,60 zł (U) 13,20 zł (N)
Bilet 72-godzinny
(na okaziciela)

11,50 zł (U) 23,00 zł (N)
Bilet tygodniowy
(na okaziciela)

17,20 zł (U) 34,40 zł (N)
Bilet 30-dniowy
(sieciowy)

40,00 zł (U) 80,00 zł (N)

Pozostałe podwyżki wejdą kolejno w 2013 i 2014 roku. Środki ze sprzedaży biletów w nowej taryfie przyniosą w skali roku dochód w wysokości od 11 do 18 mln złotych.

http://www.mmlodz.pl/400906/2012/1/25/drozsze-ceny-biletow-mpk-ale-tansze-migawki?category=drogowe
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Bardziej ciekawy jestem, jak będą wyglądać nominały biletów. Pewnie w obiegu znajdą się wszystkie zgodnie z taryfą, bo jedyne inne rozwiązanie to wydanie nominału 40 groszy (który mimo wszystko i tak dobrze by się pojawił), ale wtedy trzeba będzie kasować minimum po 3 takie bilety.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ten bilet "aglomeracyjny" to będzie bilet typu "-Te, Mietek, wiesz co, we stolycy to za miastem jest inny bilet, walnij no tutaj wyższą cenę za kurs poza miasto -No ale co ze Zgierzem i Pabianicami, dogadamy się z nimi -A !@#% z nimi, ma być jak w stolycy" czy poważna inicjatywa łącząca taryfę ŁLTZ z taryfami podmiejskimi, tak że za dopłatą paru złotych będzie faktyczny dostęp do komunikacji w obrębie całej szeroko rozumianej aglomeracji (o kolei i pekaesach nawet nie wspominam)?

Krok do przodu z darmowym przewozem zwierząt i bagażu, krok do tyłu z drugą strefą (chociaż to i tak nijak ma się do dopłaty za II strefę w Warszawie, gdzie różnica jest gigantyczna i będzie rosła), pytanie co z tym taniutkim biletem 90-dniowym (w przypadku którego chyba nawet "aglomeracyjny" wyszedłby taniej niż teraz miesięczne)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dlaczego krok do tyłu? Dlaczego na dłuższych trasach (biorąc pod uwagę dojazd do centrum, bo tak będzie w większości przypadków, a pozostałe można uśrednić) bilet ma kosztować tyle samo?

Bilety czasowe w obu strefach będą takie same. Różnica będzie tylko w jednoprzejazdowych i od dobowych wzwyż.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Mnie się nie podoba, że jeśli ktoś będzie chciał wyjechać poza miasto, będzie musiał skasować dodatkowy bilet i to minimum 20-minutowy, bo przecież taki będzie najniższy. Przypuśćmy, że ktoś mieszka w Aleksandrowie przy Bratoszewskiego to osoba chcąca tam dojechać (raptem 3 minuty za strefą miejską) będzie musiała skasować bilet na aż 20 minut. Podobnie jak ktoś będzie chciał dotrzeć linią 50(A) do cmentarza w Gadce Starej, tam również są tylko 3 minuty. Jeszcze większy absurd jest w 93 jadąc do Starowej Góry.

PS. Ciekawi mnie czy zmieni się sposób finansowania kursów przez gminy ościenne po zmianie taryfy ŁLTZ?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No to chyba nie ma działać tak, że będzie osobny rodzaj biletów na samą strefę, tylko bilet aglomeracyjny to Łódź+strefa, inaczej coś byłoby mocno nie tak.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

No tak, ale chodziło mi o ludzi, którzy mieszkają w Łodzi i nie ma sensu, żeby jadąc "w odwiedziny" do znajomych, którzy mieszkają poza Łodzią, kupowali bilet aglomeracyjny miesięczny. W tym przypadku na 3 minuty będą musieli kasować bilet, którym można jechać 20... Akurat wybrałem największe wyjątki, ale dla mnie akurat dość bliskie i ważne, chociaż ja siłą rzeczy i tak muszę mieć bilet aglomeracyjny.

Szkoda, że nie ma uchwały RM na BIP-ie to byłoby wszystko wiadomo.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli do rodziny w odwiedziny jeżdżą codziennie, to kupią miesięczny aglomeracyjny. Jeśli nie, to skasują ten 20-minutowy (albo i nie, bo prawdopodobieństwo napotkania kontroli na tak krótkim odcinku jest znikome), jeśli zrobią to raz kiedyś, nic się nie stanie. Poza tym ile jest przypadków, gdzie ludzie mieszkają 3 km od granicy Łodzi i akurat ktoś z Łodzi do nich jedzie? Będzie to ułamek procenta wszystkich podróży komunikacją miejską w aglomeracji.

Co do biletu aglomeracyjnego, to wypadałoby podpisać porozumienie chociaż z Przewozami Regionalnymi. Koluszki, tak samo jak Brzeziny czy Ozorków, należą do aglomeracji łódzkiej, ale płacą i będą płacić za dwie migawki, nie za jedną. Tylko dlatego, że nie dojeżdża tam autobus miejski z Łodzi. Co byłoby absurdalne, gdy Koluszki z Łodzią są doskonale skomunikowane koleją.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ