Kontrola biletów

Forum dyskusyjne o biletach komunikacji zbiorowej.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Kontrola biletów

Post autor: kafar »

Witam. Mam pytanie. Czy w sytuacji gdy pasażer nie ma biletu, kontroler go złapie i wypisuje mandat, a zbliża się moment gdy pasażer chce wysiąść, to czy kontroler ma prawo przetrzymać pasażera i nie wypuścić na przystanku którym chce wysiąść, czy obaj wysiadają i kończą wypisywanie na przystanku, czy może kanar ma obowiązek wysadzić pasażera na najbliższym przystanku? Mam nadzieję że napisałem zrozumiale Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jak pasażer okaże dokument, to kanar ma wysiąść z pasażerem tam gdzie chce pasażer. Jak nie okaże/nie ma przy sobie dokumentów, jedzie z kanarem, zwykle na krańcówkę i tam tożsamość potwierdza policja (jakby nie mieli nic innego do roboty). Wszystko jest w przepisach taryfowych albo w regulaminie przewozu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nav
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: czw 19:16, 14 sie 2008

Post autor: nav »

Tak, ale ja czesto spotykam sie z tym, ze kanar mimo okazania dokumentu nie chce wysiasc. Ostatnio jechalam 59 i sie 2 szarpalo z babka, a oni do niej ze takie przepisy i nie wysiadaja.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Babka powinna sama pochwalić się znajomością przepisów.

A jak kanar nadgorliwy - pozostaje złożyć skargę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Najczęściej wiedza pasażerów sprowadza się do wiedzy, jaki bilet trzeba skasować.

Kpc21: dzięki za odpowiedź Obrazek
nav
Coś mówi
Posty: 44
Rejestracja: czw 19:16, 14 sie 2008

Post autor: nav »

A ja czesto sie spotykam jeszcze z tym ze ludzie po 70 latach kasuja bilety ...
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Pewnie z przyzwyczajenia. Nie wiedzą o ulgach, etc...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Post autor: TramMomentyStudenta »

Pytanie, czy kiedyś bywały w godzinach 21:30-22:00 kontrole biletów? Głęboko bym w to powątpiewał...

Tak czy siak, czepiać się nikt nie powinien. ;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem, jak w Polsce, ale za granicą w godzinach wieczornych zdarzyło mi się mieć kontrole biletów, i to w tej samej linii mniej więcej w tym samym miejscu, przez kilka dni z rzędu.

Zresztą... raz nawet dostałem mandat za brak biletu jakoś koło 19:00 czy 20:00.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Post autor: Josek102 »

Kilka lat temu w N1 mnie kontrolowali .Wasiedli w okolicach Wielkopolskiej w kierunku centrum 4 rano
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czyli wniosek: mylę się twierdząc, że kontrolerzy mają ograniczony czas pracy do 10 h dziennie od pn. do pt.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Kontrola biletów

Post autor: Kuba »

Kontrole biletów są przeprowadzane przez całą dobę i przez wszystkie dni tygodnia. Miasto narzuciło na MPK pewne limity i wymaga przeprowadzania kontroli m.in. także w godzinach 22-6. Większość z kontrolujących zatrudniona jest na umowę zlecenie, więc jest to dosyć elastyczne, aczkolwiek nad wszystkim czuwa dyspozytor. A nawet jeśli byliby zatrudnieni na umowę o pracę, to przecież mogą pracować zmianowo (tak jak w fabryce), tak aby była ciągłość przez całą dobę. Oczywistym jest, że więcej kontroli jest w środku dnia niż wieczorami lub w nocy, gdzie podróżuje mniej pasażerów.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kontrola biletów

Post autor: prof_klos »

Oni w ogóle mają jakiś grafik pracy? W sensie, że jadą linią X, później planowo przesiadają się w Y, a następnie znowu w X? Czy jeżdżą na zasadzie "w miasto, a potem jakoś to będzie, spontanicznie". A może mają po prostu odgórne założenie "dzisiaj kontroluj na tej linii"? Jak to wygląda "od podszewki"?
To, że kontrolera spotkam np. w 68 to jest zamierzone, czy też pewien spontan?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kontrola biletów

Post autor: Kpc21 »

Na pewno nie raz jest tak, że muszą na jakimś przystanku z pasażerem wysiąść (bo formalności związane z wystawieniem mandatu ileś czasu zajmują, a jak pasażer sobie zażyczy wysiąść na danym przystanku - po okazaniu dokumentu - to ma prawo to zrobić), a każda taka sytuacja skończyłaby się posypaniem się grafiku.

Poza tym są jeszcze opóźnienia i braki kursów, które tak samo skutkowałyby problemami z grafikiem. Bo według grafiku kanar ma się przesiąść z kursu o X linii Y do kursu Z linii W, a w praktyce taka przesiadka jest niemożliwa, bo dany kurs linii Y jest akurat opóźniony 15 minut.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kontrola biletów

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jeszcze lepsze pytanie, co jeśli w danej chwili jest zatrzymanie ruchu np. tramwajów.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Kontrola biletów

Post autor: mig »

prof_klos pisze:Oni w ogóle mają jakiś grafik pracy? W sensie, że jadą linią X, później planowo przesiadają się w Y, a następnie znowu w X?
Taki plan wziąłby w łeb po pierwszym kwadransie pracy, jak sobie to wyobrażasz w praktyce? To ile trwa jedna kontrola zależy od kilku czynników nie do przewidzenia, np. liczba ujawnionych pasażerów bez biletu, liczba pasażerów w pojeździe itp.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kontrola biletów

Post autor: prof_klos »

No ale mogą mieć przecież wytyczne, przykładowo kanar numer 1 w poniedziałek w godzinach pracy ma kontrolować tylko "11", albo ogólnie oś Północ - Południe. Nawet jak z kimś wysiądzie, to żaden problem, bo tam ciągle coś jeździ.
We wtorek ma kontrolować np. odcinek Retkinia - Centrum. I tak dalej. Wówczas możliwe byłoby "pokrycie" kontrolami większej ilości centralnych odcinków Łodzi.
A skoro mogą jeździć "jak chcą", to mogą sobie solidnie w uja pocinać i wybierać połączenia totalnie peryferyjne (luz), albo ściemniać gdzieś po centrum miasta "skacząc" po dowolnych trasach...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Kontrola biletów

Post autor: px33 »

W umowie jest zapis sugerujący, że powinno się znaleźć jednego gapowicza na każde 7 kontroli i tyle.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kontrola biletów

Post autor: prof_klos »

Czyli w ciągu dnia mają wykonać 7 kontroli? To trochę kijowo. Teraz już rozumiem dlaczego na peryferiach niemal bankowo można być pewnym nie spotkania "kanara". Bardziej im się opłaci kręcić się po głównych osiach Łodzi oraz na "gardłach" pokroju Ksawerów, Kurak, Zdrowie, Nowosolna gdzie zawsze wozy są "nabite" osobami jadącymi dalej, do miast ościennych.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Kontrola biletów

Post autor: px33 »

Nie, po prostu średnio na każde 7 kontroli powinien być jeden gapowicz
ODPOWIEDZ