Nowa taryfa
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Nowa taryfa
Podobno miasto już dogaduje się z koleją i sąsiednimi gminami, żeby poprawić ceny WBA na wyższe, ale w początkowym okresie może dojść do sytuacji w której 30 dniowy tylko na komunikację miejską będzie droższy od WBA strefy 0.
Re: Nowa taryfa
W ramach tych negocjacji uzgadniane jest też, by nowy 30-dniowy (a nawet 90-dniowy) był de facto takim WBA.
Choć przede wszystkim ceny WBA należałoby skorygować, żeby nie było absurdu na trasie do Ozorkowa, gdzie WBA jest po prostu nieopłacalne.
Choć przede wszystkim ceny WBA należałoby skorygować, żeby nie było absurdu na trasie do Ozorkowa, gdzie WBA jest po prostu nieopłacalne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
Bo tam jazda koleją jest nieopłacalna, tyle. Ewentualnie można powiedzieć, że tramwaj jest zbyt tani na tak długiej trasie.
Re: Nowa taryfa
Tyle że autobusy mają na niej ceny porównywalne z tramwajem.
A kolej jest droższa niż na trasie do Głowna, gdzie jakoś potrafi konkurować z komunikacją autobusową.
A kolej jest droższa niż na trasie do Głowna, gdzie jakoś potrafi konkurować z komunikacją autobusową.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
Jutro mają zostać przegłosowane tańsze bilety dla dzieci ze szkół podstawowych (10/100 zł) i seniorów 65+ (25/250 zł). Czy oby na pewno nas na to stać?
Za to ani słowa o rzeczach interesujących większą część pasażerów - bilecie rocznym na raty (o którym spekulowano) i integracji z koleją. Zwłaszcza to drugie warto by (jeśli faktycznie będzie) rozreklamować szerzej i ująć linie kolejowe na schematach tramwajowych.
Za to ani słowa o rzeczach interesujących większą część pasażerów - bilecie rocznym na raty (o którym spekulowano) i integracji z koleją. Zwłaszcza to drugie warto by (jeśli faktycznie będzie) rozreklamować szerzej i ująć linie kolejowe na schematach tramwajowych.
Re: Nowa taryfa
Bilet roczny na raty (co ja bym raczej nazwał abonamentem) wymagałby przygotowania technicznego i prawnego, to nie takie proste - ale warto byłoby coś takiego, mimo wszystko, wprowadzić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
Z tym przygotowaniem technicznym to nie byłby aż tak wielki problem - w przypadku braku wpłaty można by po prostu dodać kartę do blacklisty. Nieco trudniejszą kwestią byłaby rezygnacja z takiej usługi w czasie trwania - trzeba by umiejętnie zachować balans pomiędzy uciążliwym karaniem i egzekwowaniem odsetek, a możliwością "ucieczki" po kwartale. Może przez różnicowanie wielkości rat (35%-30%-20%-15% - pierwsze raty są jak za kwartalny, a "premia" pozostaje dla wytrwałych)? Można by też, wzorem Poznania, wprowadzić system premii dla przedłużających bilety.
Re: Nowa taryfa
Bilet abonamentowy roczny, będzie głosowany na sesji w dniu 5 kwietnia.px33 pisze:Za to ani słowa o rzeczach interesujących większą część pasażerów - bilecie rocznym na raty (o którym spekulowano) i integracji z koleją. Zwłaszcza to drugie warto by (jeśli faktycznie będzie) rozreklamować szerzej i ująć linie kolejowe na schematach tramwajowych.
Co do integracji z ŁKA, to jest uchwała http://bip.uml.lodz.pl/_plik.php?id=48270
Re: Nowa taryfa
To skoro to już przyklepane, to dlaczego, u licha, nikt nie rozpisał mapek nowej siatki z uwzględnieniem kolei, skoro ta wreszcie staje się normalnym elementem (choć na razie dość ubogim) transportu miejskiego?
Dlaczego nie jest prowadzona kampania informacyjna, która mogłaby zachęcić mieszkańców (tych nielicznych, którzy ) do korzystania z kolei i pokazywała im możliwe relacje, na których to się opłaca? Przy użyciu kampanii odnośnie nowej siatki można by dotrzeć do naprawdę sporej grupy ludzi, którym być może ŁKA będzie na jakiejś tam części relacji pasować.
Dlaczego nie jest prowadzona kampania informacyjna, która mogłaby zachęcić mieszkańców (tych nielicznych, którzy ) do korzystania z kolei i pokazywała im możliwe relacje, na których to się opłaca? Przy użyciu kampanii odnośnie nowej siatki można by dotrzeć do naprawdę sporej grupy ludzi, którym być może ŁKA będzie na jakiejś tam części relacji pasować.
Re: Nowa taryfa
Nie ma uchwały o integracji z PR.
Zrezygnuje po miesiącu - musi dopłacić do ceny zwykłego miesięcznego. Po dwóch miesiącach - dopłaca do ceny dwóch miesięcznych. Po trzech - do trzymiesięcznego. I tak dalej.
Nie da się zrobić tego prościej niż z opłatą jak za normalne migawki za dany okres przy przedterminowej rezygnacji.px33 pisze:Z tym przygotowaniem technicznym to nie byłby aż tak wielki problem - w przypadku braku wpłaty można by po prostu dodać kartę do blacklisty. Nieco trudniejszą kwestią byłaby rezygnacja z takiej usługi w czasie trwania - trzeba by umiejętnie zachować balans pomiędzy uciążliwym karaniem i egzekwowaniem odsetek, a możliwością "ucieczki" po kwartale. Może przez różnicowanie wielkości rat (35%-30%-20%-15% - pierwsze raty są jak za kwartalny, a "premia" pozostaje dla wytrwałych)?
Zrezygnuje po miesiącu - musi dopłacić do ceny zwykłego miesięcznego. Po dwóch miesiącach - dopłaca do ceny dwóch miesięcznych. Po trzech - do trzymiesięcznego. I tak dalej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
@Kpc21: no ok, ale to ktoś ma ludziom pisma i monity wysyłać, czy jak to sobie wyobrażasz? Może większość ludzi może będzie uczciwa, ale na pewno znajdą się jacyś kombinatorzy, którzy nie zechcą dopłacić i jak ich potem ścigać? Jakby miała wyglądać kontrola biletów? Fizycznie będzie widać ten bilet roczny w systemie, że niby ważny do jakiejś tam daty. Poza tym jak miałaby wyglądać taka opłata abonamentowa? Ludzie podpisywaliby jakąś umowę? Żeby się nie okazało, że bilet taki będzie można nabyć wyłącznie w siedzibie MPK po podpisaniu sterty jakichś papierów (tak jak np. przy braniu telewizora na raty), bo pewnie w najbliższym kiosku (punkcie doładowania Migawek) nie będzie można takiego biletu nabyć. Dostawaliby jakieś blankieciki do comiesięcznych wpłat na poczcie/w banku/przez internet czy osobiście w kasie MPK?
Bardziej podoba mi się pomysł px33, żeby wprowadzić system premii dla przedłużających bilety (tylko musiałaby być ciągłość w ważności biletu - dzień lub dwa przerwy między ważnością biletów i wracasz do 100% ceny.
@px33: na razie jest projekt uchwały co do wzajemnego honorowania. Rada Miejska musi wyrazić zgodę. Miasto nie może podjąć działań przed wyrażeniem zgody przez radnych i ostatecznym podpisaniem umowy.
Bardziej podoba mi się pomysł px33, żeby wprowadzić system premii dla przedłużających bilety (tylko musiałaby być ciągłość w ważności biletu - dzień lub dwa przerwy między ważnością biletów i wracasz do 100% ceny.
@px33: na razie jest projekt uchwały co do wzajemnego honorowania. Rada Miejska musi wyrazić zgodę. Miasto nie może podjąć działań przed wyrażeniem zgody przez radnych i ostatecznym podpisaniem umowy.
Re: Nowa taryfa
Tak samo jak robią to np. operatorzy telekomunikacyjni. Będzie nawet łatwiej, bo MPK będzie mieć ich dane w systemie. Będzie miało na tacy, że bilet abonamentowy został wykupiony, ale nie został opłacony. Więc windykacja należności nie powinna być problemem.Kuba pisze:@Kpc21: no ok, ale to ktoś ma ludziom pisma i monity wysyłać, czy jak to sobie wyobrażasz? Może większość ludzi może będzie uczciwa, ale na pewno znajdą się jacyś kombinatorzy, którzy nie zechcą dopłacić i jak ich potem ścigać?
Z uwagi na to, że przy sprawdzaniu biletu terminal nie łączy się z systemem (informacja o terminie ważności jest zapisana na karcie systemu Migawka), zapisany termin ważności musiałby być na dany miesiąc. I po upływie miesiąca przedłużałoby się go tak samo, jak aktywuje się bilet zakupiony przez Internet. Terminal musiałby połączyć się z systemem, odczytać, czy w systemie jest informacja, że bilet ważny jest na kolejny miesiąc, i zapisać na karcie nowy termin ważności.Jakby miała wyglądać kontrola biletów? Fizycznie będzie widać ten bilet roczny w systemie, że niby ważny do jakiejś tam daty.
Może też być zapisany od razu termin ważności na cały rok (wtedy przy ewentualnej przedterminowej rezygnacji trzeba by było okazać kartę - jak się domyślam, przed kopiowaniem jest ona w jakiś sposób zabezpieczona, bo inaczej już teraz dałoby się system oszukiwać), ale wtedy będą większe długi do windykacji.
Poza tym jak miałaby wyglądać taka opłata abonamentowa? Ludzie podpisywaliby jakąś umowę?
No, zasadniczo tak by musiało być.
Prawdopodobnie tak, choć sterty papierów być nie musi. Umowa, i tyle.Żeby się nie okazało, że bilet taki będzie można nabyć wyłącznie w siedzibie MPK po podpisaniu sterty jakichś papierów (tak jak np. przy braniu telewizora na raty), bo pewnie w najbliższym kiosku (punkcie doładowania Migawek) nie będzie można takiego biletu nabyć.
Płatność przelewem jak najbardziej jest sensowną opcją. A wybrać się raz do roku do siedziby MPK przedłużyć umowę to nie problem.Dostawaliby jakieś blankieciki do comiesięcznych wpłat na poczcie/w banku/przez internet czy osobiście w kasie MPK?
Prawdę mówiąc - to ma sens, i to chyba nawet większy niż bawienie się w jakieś umowy. I prostszy do wprowadzenia.Bardziej podoba mi się pomysł px33, żeby wprowadzić system premii dla przedłużających bilety (tylko musiałaby być ciągłość w ważności biletu - dzień lub dwa przerwy między ważnością biletów i wracasz do 100% ceny.
W Niemczech tak to wygląda: https://www.kvv.de/fahrkarten/fahrkarte ... arten.html
Z tym, że oni z wszelkiego rodzaju umowami mają prościej, bo u nich standardem jest opłacanie wszelkiego rodzaju abonamentów nie poprzez samodzielne przelewy, a za pomocą polecenia zapłaty. U nas ta forma transakcji się nie upowszechniła. Słyszałem, że bywały problemy z jej funkcjonowaniem, były przypadki, gdy ktoś podpisał umowę, w pełni legalnie rezygnował z niej, a zlecenie nie było anulowane i pieniądze nadal trafiały do operatora, choć powinny już przestać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
Niebawem zmieni się też wygląd biletów i można głosować na jedną z sześciu propozycji, czas do północy z 3/4 kwietnia.
https://vox.uml.lodz.pl/
https://vox.uml.lodz.pl/
Re: Nowa taryfa
Brakuje widocznych oznaczeń stref taryfowych.
Wiem, że czasowe obowiązują w obu, ale co rusz spotyka się pasażerów, którzy nie zdają sobie z tego sprawy.
Jak dla mnie, najlepszy wzór numer 1.
No i... dobrze rozumiem, że nowe bilety będą początkowo drukowane według starego wzoru?
Wiem, że czasowe obowiązują w obu, ale co rusz spotyka się pasażerów, którzy nie zdają sobie z tego sprawy.
Jak dla mnie, najlepszy wzór numer 1.
No i... dobrze rozumiem, że nowe bilety będą początkowo drukowane według starego wzoru?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
Tak, zamówiono już nowe bilety według obowiązującego wzoru.Kpc21 pisze:No i... dobrze rozumiem, że nowe bilety będą początkowo drukowane według starego wzoru?
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Nowa taryfa
Wdrożenie nowego wzoru musi nieco potrwać.
Ładne są te całe jednokolorowe, ale urzekł mnie również wzór z napisem "Miłego dnia".
Ładne są te całe jednokolorowe, ale urzekł mnie również wzór z napisem "Miłego dnia".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Nowa taryfa
Mnie się bardzo podoba motyw z narysowanym zegarem, czy to tradycyjnym, czy też tym z bramy fabryki I.Poznańskiego.
Szkoda, że nie pomyślano o chociaż małym napisie jaki to rodzaj biletu po angielsku (chociaż pewnie urzędnicy mogą się z tego wytłumaczyć, że w Łodzi jest za mało ludzi zza granicy).
Szkoda, że nie pomyślano o chociaż małym napisie jaki to rodzaj biletu po angielsku (chociaż pewnie urzędnicy mogą się z tego wytłumaczyć, że w Łodzi jest za mało ludzi zza granicy).
Re: Nowa taryfa
W sensie normal/reduced fare (bo nie sądzę, by obcokrajowiec nie zrozumiał "20 minut" czy "40 minut")? W sumie przydałoby się. Co prawda użycie biletów ulgowych wśród obcokrajowców jest dosyć ograniczone, ale jest spora grupa, która z nich korzysta - Erasmusi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowa taryfa
Według mnie propozycje 1, 2, 6 są najlepsze, 4 też całkiem niezła, a 3 i 5 mi się nie podobają.
Ciekawe co będzie zawarte na odwrocie biletu bo może tam będą ważne informacje m.in. o strefie taryfowej.
Ciekawe co będzie zawarte na odwrocie biletu bo może tam będą ważne informacje m.in. o strefie taryfowej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Nowa taryfa
Chyba najbardziej przydałaby się informacje typu: "Proszę skasować" czy "upoważnia do przesiadania się".Kpc21 pisze:W sensie normal/reduced fare (bo nie sądzę, by obcokrajowiec nie zrozumiał "20 minut" czy "40 minut")? W sumie przydałoby się. Co prawda użycie biletów ulgowych wśród obcokrajowców jest dosyć ograniczone, ale jest spora grupa, która z nich korzysta - Erasmusi.