Nowa taryfa
Nowa taryfa
No długo oczekiwana nowa taryfa pojawiła się, a wraz z nią wielkie problemy + brak opłacalności okresowych biletów?
Prócz tego co jest tutaj bedzie można kupić biilety dokładkowe o nominałach: 0,10; 0,20; 0,40; 0,80;
Prócz tego co jest tutaj bedzie można kupić biilety dokładkowe o nominałach: 0,10; 0,20; 0,40; 0,80;
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 1 raz.
O, ale te dłuższe migawki mają cenę bez zmian (a wg tej głównej uchwały miały OIDP zdrożeć), fajnie
Za to o ile w tym roku migawki na jedną linię były nieopłacalne tak teraz jeżdżenie na takiej będzie totalnym frajerstwem
Za to o ile w tym roku migawki na jedną linię były nieopłacalne tak teraz jeżdżenie na takiej będzie totalnym frajerstwem
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
http://zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=2572
Podlinkowane jest na stronie MPK w dziale Bilety i taryfa.
Podlinkowane jest na stronie MPK w dziale Bilety i taryfa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Przecież treść jest dokładnie taka sama.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie będzie już w tramwajach komunikacji miejskiej biletów aglomeracyjnych.
Zmieni się jednak tylko nazwa – zamiast nich pojawią się bilety podmiejskie. A wszystko przez to, by bilety MPK nie były mylone z biletami na Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3502393,zmiana-nazw-biletow-mpk,id,t.html
Zmieni się jednak tylko nazwa – zamiast nich pojawią się bilety podmiejskie. A wszystko przez to, by bilety MPK nie były mylone z biletami na Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3502393,zmiana-nazw-biletow-mpk,id,t.html
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przegląd prasy
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,10768977/
O planach podwyżki biletów w 2017. Szczególnie głupim pomysłem jest bilet jednodniowy.
O planach podwyżki biletów w 2017. Szczególnie głupim pomysłem jest bilet jednodniowy.
Re: Przegląd prasy
Może nie tyle głupim (bo w wielu miastach tak to działa), co bezsensownym, bo bilet 24-godzinny był naprawdę fajną opcją.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Bilet 24 godzinny jak dla mnie bardzo zła decyzja. Jeśli już taki kupowałem to zawsze jeździłem na nim jeszcze następnego dnia. W Poznaniu jest to fajnie rozwiązane: bilet działa jako 24 godzinny od poniedziałku do piątku a jeśli go skasujesz między 20:00 w piątek a 24:00 w sobotę to można na nim jeździć do 24:00 w niedzielę.
Rozumiem podwyżki jednorazowych. Z migawkami jednak trochę przegięli. Z bólem serca, jako wieloletni MKM który woli podróżować KM zamiast samochodem żeby po prostu się przejechać, stwierdzam że chyba niestety wybiorę samochód kiedy już niedługo skończą mi się zniżki
Rozumiem podwyżki jednorazowych. Z migawkami jednak trochę przegięli. Z bólem serca, jako wieloletni MKM który woli podróżować KM zamiast samochodem żeby po prostu się przejechać, stwierdzam że chyba niestety wybiorę samochód kiedy już niedługo skończą mi się zniżki
Re: Przegląd prasy
Biorąc pod uwagę, że obecna cena biletu trzymiesięcznego została ustalona na skutek błędu, i już w zamyśle miała ona być wyższa, raczej ciężko ją utrzymać.
Tym bardziej, że przy jej utrzymaniu raczej nie ma szans na to, by rozszerzyć obowiązywanie biletu trzymiesięcznego o ŁKA.
Tym bardziej, że przy jej utrzymaniu raczej nie ma szans na to, by rozszerzyć obowiązywanie biletu trzymiesięcznego o ŁKA.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Większość moich znajomych jeździ na 90-dniowym (bo to nie jest 3-miesięczny bilet jednak) i się wściekła, jak usłyszeli o planowanej podwyżce.
Sorry, ale KM mamy na tak "przeciętnym" poziomie, że dla mnie to jest nieporozumienie, żeby w ogóle w tym momencie rozpatrywać podwyżki... Liczę, że RM będzie przeciw.
Conajwyżej niech zdrożeją jednorazówki, miesięczne powinny zostać bez zmian do czasu, gdy "rewolucja" przyniesie oczekiwane efekty, czyli zminimalnizowanie spóźnień, komfort (pojazdy, przesiadki itp) i priorytet dla KM tam gdzie miał być, bo ja go prawie w ogóle nie widzę do dziś, a od konsultacji minęło 8 miesięcy.
A bilet dzienny to w ogóle kpina z pasażerów i bezczelność nieznająca granic Co im przeszkadza dobowy?
Sorry, ale KM mamy na tak "przeciętnym" poziomie, że dla mnie to jest nieporozumienie, żeby w ogóle w tym momencie rozpatrywać podwyżki... Liczę, że RM będzie przeciw.
Conajwyżej niech zdrożeją jednorazówki, miesięczne powinny zostać bez zmian do czasu, gdy "rewolucja" przyniesie oczekiwane efekty, czyli zminimalnizowanie spóźnień, komfort (pojazdy, przesiadki itp) i priorytet dla KM tam gdzie miał być, bo ja go prawie w ogóle nie widzę do dziś, a od konsultacji minęło 8 miesięcy.
A bilet dzienny to w ogóle kpina z pasażerów i bezczelność nieznająca granic Co im przeszkadza dobowy?
Re: Przegląd prasy
Dopóki cała KM nie zacznie trzymać się tolerancji zawartej w rozkładzie (+1;-3), a tabor TRAMWAJOWY nie będzie chociaż w połowie niskopodłogowy, to moim zdaniem nie ma mowy o żadnych podwyżkach.
Re: Przegląd prasy
Bez przesady, od czasu do czasu trzeba robić podwyżki.
Tylko mogliby zamiast "naprawiać" bilet 3-miesięczny, zdobyć nowe środki pozbywając się biletów nie na wszystkie linie. Bilet 3-miesięczny może i był błędem, ale ma naprawdę fajną relację względem innych typów biletów. Ewentualnie można by spróbować wykreować atrakcyjny bilet 6-miesięczny (pozbywając się rocznego) i delikatnie pogorszyć kwartalny.
Podwyższyć ceny jednorazówek, wyrównać ceny u kierowców do pełnych kwot, obniżyć cenę dobowego.
Inna sprawa, że artykuł dość mocno sugeruje, że podwyżki zostaną utrącone, więc to pewnie jest zagranie mające na celu wybadanie nastrojów.
Tylko mogliby zamiast "naprawiać" bilet 3-miesięczny, zdobyć nowe środki pozbywając się biletów nie na wszystkie linie. Bilet 3-miesięczny może i był błędem, ale ma naprawdę fajną relację względem innych typów biletów. Ewentualnie można by spróbować wykreować atrakcyjny bilet 6-miesięczny (pozbywając się rocznego) i delikatnie pogorszyć kwartalny.
Podwyższyć ceny jednorazówek, wyrównać ceny u kierowców do pełnych kwot, obniżyć cenę dobowego.
Inna sprawa, że artykuł dość mocno sugeruje, że podwyżki zostaną utrącone, więc to pewnie jest zagranie mające na celu wybadanie nastrojów.
Re: Przegląd prasy
Sprzedaż przez kierowców wkrótce ma przejść do historii (nareszcie!).px33 pisze:wyrównać ceny u kierowców do pełnych kwot
Re: Przegląd prasy
Bilet 24 godzinny jest w porządku też z takiego korzystałem a nawet w dwa dni można było go dobrze wykorzystać. Jak będzie dobowy to wieczorami nie będzie opłacało się ich kupować. Rozumiem podwyżki o 20 groszy na bilety jednorazowe. Z migawką 30 dniową to przesada, żeby była o 10 złotych droższa a 90 dniowa aż o 33 złote. Widzę, że migawki na dłuższy okres są coraz mniej premiowane tak jak kiedyś najbardziej opłacało kupować się migawki semestralne (4 i 5 miesięczne dla uczniów i studentów bo chyba tylko ulgowe były), teraz najbardziej opłaca się 90 dniowe a jak tak dalej pójdzie to 30 dniowe będą najbardziej opłacalne. Podwyższa cen nie oznacza większych zarobków bo część pasażerów zrezygnuje z usług MPK w dodatku musimy płacić coraz więcej za gorszą jakość zwłaszcza w przypadku tramwajów.
Re: Przegląd prasy
To mógłby się jeszcze pojawić bardzo przyjazny zapis rodem z Wrocławia, że w razie awarii biletomatu (albo kasowników) kanar wystawia wezwanie w cenie biletu jednorazowego.Sprzedaż przez kierowców wkrótce ma przejść do historii (nareszcie!).
Re: Przegląd prasy
Niestety, ale ten przeciętny poziom komunikacji jest też wynikiem tego, że obecnie sprzedaż biletów jest na dość przeciętnym poziomie. Ogólnie zakłada się, żeby dochody z biletów pokrywały co najmniej 50% wydatków na KM. Praktycznie każde duże miasto tego pułapu nie osiąga, ale stara się dążyć do tego. W przypadku Łodzi wskaźnik oscyluje w granicach 30%.Jordi pisze:Sorry, ale KM mamy na tak "przeciętnym" poziomie, że dla mnie to jest nieporozumienie, żeby w ogóle w tym momencie rozpatrywać podwyżki... Liczę, że RM będzie przeciw.
http://www.rp.pl/artykul/1021836-Wydatk ... .html#ap-1
Artykuł stary, ale daje jakiś ogólny ogląd sytuacji.
Co z tego ostatecznie wyniknie zobaczymy, ale nawet po takiej podwyżce, o jakiej pisze gazeta, myślę, że ceny łódzkich biletów będą nadal jednymi z najtańszych, w porównaniu z innymi podobnymi miastami.
Re: Przegląd prasy
Wszystko super, tylko że podwyżka bez podniesienia jakości usługi co najwyżej zachęci kolejne osoby do skorzystania z samochodu (albo jazdy na gapę), a raczej nie podbije znacząco poziomu finansowania.
Na razie (do czasu ogarnięcia jakości) warto traktować taryfę do kształtowania zachowań pasażerów - podnieść ceny biletów czasowych (może nawet mocno - do 3 zł/20 min, 4 zł/40 min, 5 zł/60 min), zostawić albo opuścić ceny dobowych i ustawić ceny migawek (na wszystkie linie, rzecz jasna) tak, żeby były atrakcyjne i unikać gwałtownych wzrostów (lepiej "gotować żabę" wzrostami o 5 zł co roku niż podnosić co kilka lat o 30 zł).
A poprawy pokrycia kosztów biletami szukać ograniczając jazdę na gapę.
Na razie (do czasu ogarnięcia jakości) warto traktować taryfę do kształtowania zachowań pasażerów - podnieść ceny biletów czasowych (może nawet mocno - do 3 zł/20 min, 4 zł/40 min, 5 zł/60 min), zostawić albo opuścić ceny dobowych i ustawić ceny migawek (na wszystkie linie, rzecz jasna) tak, żeby były atrakcyjne i unikać gwałtownych wzrostów (lepiej "gotować żabę" wzrostami o 5 zł co roku niż podnosić co kilka lat o 30 zł).
A poprawy pokrycia kosztów biletami szukać ograniczając jazdę na gapę.