Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

^^W przyszłym roku przebudowa Mierzejowej - jest w projekcie budżetu na 2020r
Jordi
Gaduła
Posty: 1693
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

Nom. Po 15 latach obietnic różnych władz ludzie się doczekają.

I oby KM tam zawitało, bo w 15, 17 i 18 roku HZ "zapewniała", że jak wyremontują Mierzejową, to szybko "załatwi" tam jakiś autobus.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1854
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

No i dobrze, że wyremontują. :) Tylko ciekawe, czy rzeczywiście ten autobus jest tam bardziej potrzebny niż na Ksawerowskiej, skoro ten drugi rejon nie ma dojazdu (co z tego, że są dobrze ustawieni ludzie? dzieci do przystanków zbiorkomu muszą być dowiezione, to raz; dwa, że tam jacyś starsi ludzie też na pewno są), a Mierzejowa na ogół nie ma więcej do przystanku niż 5 minut normalnym krokiem. A poza tym: gdzie wyobrażałbyś sobie przystanek: Farna/Konna i Mierzejowa/Ciechocińska? No to pytanie za sto punktów: Farna/Konna ok, ale Mierzejowa/Ciechocińska to dosyć problematyczny punkt, bo niektórym bardziej opłaciłoby się iść na tramwaj na Pabianicka/Chocianowicka niż na busa z przesiadką (najwyżej ci mieszkający na południe i wschód od tego przystanku mogliby bardziej skorzystać), więc czy opłacałoby się ono? Oj, obawiam się, że nie.
Na szczęście jest bardzo pozytywny aspekt remontu Mierzejowej: bardzo poprawi się stan rzeczy dotyczący czasu jazdy autem.
Jordi
Gaduła
Posty: 1693
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

Ja nie wiem co tu jest do rozumienia głębszego.

Mieszkańcy od lat postulują autobus na Mierzejowej. Nie na Ksawerowskiej, Długiej i innych tam dalej. Chcą na Mierzejowej i na niej ten autobus prawdopodobnie będzie. Poza tym chcieliby bezpośredni dojazd do Rudzkiej/Pabianickiej.

Przystanku Konna/Farna raczej nie będzie. Prędzej przy cmentarzu, a następne przy kościele na Farnej.



Poza tym jak mówię. Dla Ksawerowskiej coś na kształt 71A. 8-10 kursów dziennie po konsultacji i to spokojnie starczy.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Jordi pisze:
ndz 13:29, 29 mar 2020
Pomijając już ten beznadziejnie prowadzony remont ŚR (ja już dawno wykopałbym tę firmę i zażądał z 10 milionów kary), to 75AB powinno być podzielone na 2. Linia z IKEA do Dąbrowy i z Dąbrowy na Widzew - obie takt 12/20, tylko ta na IKEA na normalnych autobusach.

Gadanie, że 75AB z taktem 12/20 nie ma sensu przy tym, że normalnie w szczycie jak przyjedzie krótki to jest "zawalony" ludem to dla mnie dopiero nie ma sensu i wiem, że dana osoba nie ma zbytniego pojęcia o potokach 75 na Chojnach i Rudzie :roll: Czy soboty z IKEA, gdzie na Rudzie nie ma nawet jak usiąść, bo Chojny i Dąbrowa jadą z zakupami...
Co do 75 to ja w ogóle bym zrobił tak (przy założeniu powrotu do starej siatki), że:
7 Koziny-pl.Niepodległości
41 Pabianice-...-Przybyszewskiego-Puszkina-Widzew Augustów
60 Imielnik/Styków itp - ... - Piłsudskiego-Puszkina-Dworzec Łódź Widzew
75AB Dworzec Łódź Dąbrowa-IKEA

75 by miało krótszą trasę, a nie taką strasznie długą
Widzew by też tak źle nie wyszedł - połączenie z Dąbrowa i tak by było, bo 69. Rekompensatą na Piłsudskiego by była 60ka wydłużona, więc trochę dawne 85. Połączenie z Ikea byłoby szybsze, bo 41, choć na Przybysza trochę mniej kursów niż 7 (bo co 24min, a nie co 18 jak było pierwotnie)
Co do 41 to po remoncie Przybysza w miejscach gdzie są korki torowisko będzie odseparowane, a jednye meijsce gdzie tramwaj będzie mógł stracić z 3-4min to w kier Augustów przez Śmigłego-Rydza, ale w tym kierunku to nie problem

No i 70 by musiała dostać w szczycie takt 6min przynajmniej w tych najważniejszych godzinach typu 7-7:30 i po południu też dorzucić z 8 kursów (tu już policzyc kiedy pasażerów najwięcej)
A 75C nigdy nie widziałem, żeby było więcej niż 20 osób w kursie - tak jest potrzebny ten wariant... Pogorszyć setkom, żeby kilkanaście osób miało lepiej. Ja tak to widzę...
Bo 75C powinni zlikwidować i dorzucić kilka kursów do 70 w szczycie, choćby i w jakiejś skróconej formie do pl. Dąbrowskiego (trasą Z13 tam dojechac z Kopcińskiego)
Tomba
Czasem wpada
Posty: 55
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Tomba »

Nie podoba mi się trasa i częstotliwość 16. Można ją udziwnić. Karolew-Kopernika-Politechniki-Piotrkowska-Kościuszki-Zielona-Włókniarzy-Limanowskiego-Dw.Łd. Żabieniec. Częstotliwość Pn-Pt co 18 minut.
Powrócił bym do 5 Teofilów-Dw. Łd. Chojny. Z Helenówka 1od Przybyszewskiego wysłał bym trasą dotychczasowej 5 na Kurczaki.
W ramach kosmetyki 11b zamieniłbym w 11, a 11a w no właśnie minąłbym 19 i dał numer 20. W weekend od biedy taka 20 tylko na Północną. Lini wirusowej 19 lepiej nie tworzyć.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Tomba pisze:
ndz 14:24, 29 mar 2020
Nie podoba mi się trasa i częstotliwość 16. Można ją udziwnić. Karolew-Kopernika-Politechniki-Piotrkowska-Kościuszki-Zielona-Włókniarzy-Limanowskiego-Dw.Łd. Żabieniec.
Jakies argumenty dla tej zmiany, bo "nie podoba mi się" to troche słaby argument, Dlaczego taka zmiana ma być wprowadzona, co ma dać? Jakiej linii mamy zmniejszyć częstotliwość by wydatki na zbiorkom zostały na tym samym poziomie?
Jordi
Gaduła
Posty: 1693
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

Odpisuję w właściwym temacie.

Widzę, że kolejne miesiące mijają i nadal nie potrafisz uważnie przeczytać posta drugiej osoby tylko święcie brniesz w swoje...

Gdzie ja napisałem, że 69 nie ma potoku? Napisałem, że wylewa się tabun ludzi z niego co oznacza bardzo dużą wymianę pasażerską w porównaniu do 75.

Kolejna rzecz. Podhalańska i 10 osób. NIGDY nie widziałem tam większej wymiany niż 2-3 osoby. Tak więc i ja pozdrawiam, bo w 75B z Pabianicka/Rudzka w szczycie też potrafi wsiąść 10 osób, uczniowie, ludzie z zakupami na Przestrzenną do domów...

I dalej wypisujesz bzdury o tym, jak to od Chojen autobus jest pusty, co tylko udowadnia, że nie jeździsz tą linią tam nawet w szczycie... Po 16 do krótkiego ciężko wsiąść na Rudzie. Przed 9 75B na Kosynierów krótkie jedzie, a w nim tabuny dziadków... Przy głupiej Siostrzanej o 8 czy 16 kilkadziesiąt osób wsiada/wysiada... I tak dalej... Ale nie puste jeżdżą. Dlatego też po 1 dniu zmian wirusowych i puszczeniu krótkich 75AB od razu dali przegubowce...

Jasne, jak na każdej linii w tym mieście zdarza się bardziej pusty kurs (75A między 10 a 13 i po 21 faktycznie często jadą z góra 3-4-5 ludźmi), ale to nawet miewasz na 52, ba w lutym dwa razy jechałem prawie pustym 55 po centrum, w szczycie... Ale gadanie, że prawie w każdym kursie jest pusto jest grubym przegięciem :shock:

75AB słabe potoki ma i od zawsze miało w niedzielę, ale to na całej trasie góra kilka osób w autobusie. W C to samo.

Co do 75C. Obczaj sobie chociażby soboty, gdzie nikt z niego nie korzysta, chyba że pojedyncze sztuki, żeby dojechać 2-3 przystanki. W tygodniu pomijając kilka kursów jest to samo... W szczytach jest lepiej, bo ludzie nie chcą czekać i wsiadają w co pierwsze przyjedzie, ale to nigdy nie było więcej niż 16-20 pasażerów jak jechałem. A jeżdżę w różnych godzinach od 7 do 18 z powodu pracy. Jak na przegub bez szału...


I ja na tym kończę, bo ani ty mnie nie przekonasz, ani ja ciebie.

Pozdrawiam ;)

nowy1212 pisze:
ndz 14:13, 29 mar 2020
Co do 75 to ja w ogóle bym zrobił tak (przy założeniu powrotu do starej siatki), że:
7 Koziny-pl.Niepodległości
41 Pabianice-...-Przybyszewskiego-Puszkina-Widzew Augustów
60 Imielnik/Styków itp - ... - Piłsudskiego-Puszkina-Dworzec Łódź Widzew
75AB Dworzec Łódź Dąbrowa-IKEA

75 by miało krótszą trasę, a nie taką strasznie długą
Widzew by też tak źle nie wyszedł - połączenie z Dąbrowa i tak by było, bo 69. Rekompensatą na Piłsudskiego by była 60ka wydłużona, więc trochę dawne 85. Połączenie z Ikea byłoby szybsze, bo 41, choć na Przybysza trochę mniej kursów niż 7 (bo co 24min, a nie co 18 jak było pierwotnie)
Co do 41 to po remoncie Przybysza w miejscach gdzie są korki torowisko będzie odseparowane, a jednye meijsce gdzie tramwaj będzie mógł stracić z 3-4min to w kier Augustów przez Śmigłego-Rydza, ale w tym kierunku to nie problem

No i 70 by musiała dostać w szczycie takt 6min przynajmniej w tych najważniejszych godzinach typu 7-7:30 i po południu też dorzucić z 8 kursów (tu już policzyc kiedy pasażerów najwięcej)
7 to zawsze takie trochę "widmo". Gdzie ją nie puścić ma słabe potoki, więc na 1x805Na by starczyło, a w zamian 41 na Augustów co 24. Spokojnie starczy razem z 3. Poza tym jak wiemy od dekady jak nie lepiej Zarzew i Widzew proszą o dojazd do Górniaka i RLL. Oni nie chcieli 7 tylko drugiej linii ale najlepiej na południe od Placu Reymonta :)

Co do 60 to tu trzebaby dłużej pomyśleć. Przy tej zmianie 70 musiałaby być co 6 w szczytach chociaż na trasie CZMP nawet jako skrócony wariant do Ronda Solidarności. Na 75 autobusy pustoszeją na 2-3 przystankach na Piłsudskiego (zazwyczaj do Auchana), więc częstsza 70 by się przydała chociażby dla przesiadek. No a ogólnie 70 i bez zmian powinna mieć takt 6 nawet bardziej niż 96, gdzie pasażerowie odpłynęli w ostatnich miesiącach z powodu wiaduktu... No i 60 wtedy raczej musiałaby nie być na mini, bo ludzie z Widzewa by korzystali z takiego połączenia na Rondo Solidarności i WojPol.

Ewentualnie tak jak już tu kiedyś pisałem. Jedna linia z Widzewa na Dąbrowę (na Dąbrowie kryterium uliczne Tatrzańska, Felińskiego, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego i z powrotem na Widzew), a z pętli Dąbrowa druga Dąbrowskiego, Tatrzańską, i dalej do Ikea. Dzisiaj 75AB ma kolosalne opóźnienia sięgające 25-30 minut na Chojnach i Rudzie z powodu remontu ŚR. Ale i tuż przed remontem codziennością były opóźnienia do 10 minut. Trasa jest za długa i wiedzie przez kilka korkogennych miejsc. Z Dąbrowy do Ikea takie miejsce jest tylko jedno... Taka to "sprawdzająca" się trasa. Jasne jest lepsza niż 95, bo ludzie prosili o bezpośredni dojazd na Dąbrowę, a przy okazji dostali Rudę i Ikea co widać zwlaszcza w soboty się sprawdza, ale aż na Widzew to pojedyncze sztuki jeżdżą z Rudy czy Chojen... A z Dąbrowy jest częstsze i nie tak opóźnione 69.
Bo 75C powinni zlikwidować i dorzucić kilka kursów do 70 w szczycie, choćby i w jakiejś skróconej formie do pl. Dąbrowskiego (trasą Z13 tam dojechac z Kopcińskiego)
Dokładnie. Jest tramwaj co 6 minut, do tego 70 nawet na skróconym wariancie co 6 i Z13. Naprawdę dobra oferta, bo i tak dzisiaj 80-90% mieszkańców Dąbrowy się przesiada przez ten cały remont...
Tomba
Czasem wpada
Posty: 55
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Tomba »

A jakby w związku z budową Łódź Plaza opróżnić pętle autobusową Dw. Łd. Chojny z 62,63,71ab i dać tam tylko 57.
62 przez Broniewskiego Kilińskiego Zarzewską do Placu Niepodległości.63 wykierowałbym z Strażackiej w prawo Rzgowską do Starowej Góry. 71AB puściłbym na Piastów Kurak.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

A skąd pieniądze na to?
Jordi
Gaduła
Posty: 1693
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

@Tomba wszystko okej, tylko wytłumacz dokładnie każdą zmianę, dlaczego, po co, na co.

Jak czytam "nie podoba mi się trasa", albo "to dam tu to dam tam" bez słowa wyjaśnienia, to nie sposób brać to na poważnie...

Na Chojnach na bank zostanie na razie jak jest. Ewentualna zmiana możliwa będzie po przebudowie pętli tramwajowej, gdzie będzie miejsce na jedną-góra dwie linie autobusowe (widzę tam 62 jako najważniejsze z tych co krańcują na obecnej pętli i skróconą 70). Więc tak czy inaczej obecna pętla nadal będzie potrzebna dla innych kilku linii.


Poza tym 57 od centrum jedzie równolegle, a potem dubluje się z 11A. Ty ten dubel chcesz jeszcze wydłużyć o 4 przystanki. Nie ma to większego sensu.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 794
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

Powinien być w tym wątku jakiś wzór posta typu:
- numer linii,
- nowa trasa (cała lub opis fragmentu),
- uzasadnienie,
- wyliczenia ile wzrosną koszty (nawet w przeliczeniu na wzkm, choć wiem, że to duże uproszczenie).

W przeciwnym razie post zostaje usunięty.

Wiem, że to wątek raczej luźny, ale jakieś sensowne argumenty by się przydały. Nie mówiąc o tym, że przekraczając granicę gmin tak na prawdę musimy liczyć się z tym, że trzeba jeszcze uwzględnić jej władze i to, że mogą nie chcieć się dokładać do kolejnej linii lub kolejnych kursów.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1854
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Co do argumentacji, to się podpisuję, ale żeby specjalny wzór? :shock: I żeby usuwać posta?
Wątek wymyśliłem po to, żeby wpisywać tu swoje (czyli nasze) wyobrażenia o komunikacji i z nimi czasami polemizować ;)
A co do ewentualnej budowy Łódź Plaza... No cóż. Raz że niepewna, dwa że i tak zgadzam się z Jordim, że jeżeli już mówić o jakichś korektach siatki połączeń, to po przebudowie pętli tramwajowej, ale tak jak wspomniał nie na zasadzie, że puścimy tam 57 (chyba że będzie akurat remont torowiska na Rzgowskiej?), ale dwie linie, które można akurat tam wykrańcować i może to być np. 62 i 71 lub opcjonalnie skrócone 70.
Tomba
Czasem wpada
Posty: 55
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Tomba »

Na necie krążą skargi na zapchaną 6. Nie wiem czy nie jest to wynik cięć z powodu covid19. Ludzie chcą 5 i 6 na Teofilów. Zdit na długie trasy nie pozwoli. Ja zaryzykował kilka roszad z zachowaniem utartych tras.
Nie wiem ale jakby 6 pojechała prosto Zachodnią byłoby ok. Ponadto aktywowałbym 7 po trasie obecnej 6 do Żabieńca. Ponadto by 5 też dojeżdzała na Teofilów zamieniłbym jej trasę z 1 tzn 5 na Karpia, a 1 na Kurczaki. Za dwa lata może 1 pojedzie na Doły pod stacje ŁKA.
11A może nawet nie z uwagi na epidemie powinna jeżdzić całotygodniowo.
Na 16 też ludzie czekają. Tu też dałbym ją całodniowo i całotygodniowo na Dąbrowę i nie trzeba by było 2 wzmcniać.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1854
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Co do 16, to realia są takie, że od strony Teofilowa trasa do RLL bez zmian, a potem pojedzie Paderewskiego i Broniewskiego najprawdopodobniej do pętli Niższa. ;)
Tomba
Czasem wpada
Posty: 55
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Tomba »

Jak rozkopią Broniewskiego pod tramwaj to będą korki. Śląska już dziurawa. A skrzyżowanie pod Biały Kościołem to będą mega korki. Oprócz 52,69,70 dojdą Z6 i Z15
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 42
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Pacyfik »

Tomba: oczywiście, że wersje linii "11" powinny być zdywersyfikowane w oznakowaniu; prowadzą w inne rejony miasta po południowej stronie. I nie jest żadnym argumentem, że zaczynają z Helenówka, mając długi odcinek trasy wspólny - to bałamutna, "akademicka" koncepcja, która niestety została wprowadzona i ZDiT broni jej, jak gen. Jaruzelski socjalizmu. Natomiast, jeśli już inny numer dla "11A" ( bo "11B" powinno po prostu "zgubić" literkę, to jasne ), to jednak nie "20"; ten numer powinien być zarezerwowany dla wariantu "10" gdyby ten miał zupełnie inną krańcówkę niż jej wariant podstawowy ( 10B ), a więc np. 10A na... Lodową ( ale niech mi tu nikt nie insynuuje, że jestem zwolennikiem: to tylko przykład! ) - i wówczas ta dycha powinna być "20". A numer 19, to zupełnie nie a propos linii 11, także tego xD. "11A" powinno mieć nr x1 ( 21? ) - albo nr nawiązujący do nr linii jeżdżącej kiedyś do Rzgowa, ponieważ buja się po tej Rzgowskiej ( luźne nawiązanie do tradycji, ale jest ): czyli "22". I git.
Ogólnie uważam, że wkradł się już lekki bałagan w spr. numerów: są linie trzycyfrowe, które wprawdzie nie są prowadzone przez m. Łódź - ale niezorientowany w niuansach "przyjezdny" z pewnością jest pewien, że to MPK... Oczywiście, ludzie sobie radzą, ale nie dlatego że chcą - lecz bo muszą ( a mają jakieś inne wyjście? :( ).
Aktualnie jest w MPK 55 linii dziennych autobusowych "numerycznych", których trasy nie wyjeżdżają poza Łódź i 5 ( słownie: pięć ) wolnych oznakowań; natomiast, biorąc pod uwagę wariantowanie, potrzeba min. 11 "numerów". I jest też precedens "wkraczania" oznakowań autobusów w zakres tramwajowy: 43A/B. I nie ma nic do rzeczy, że 45 i 46 dziś nie funkcjonują - więc "niby" w porządku; jest to niezgodne z przepisami porządkowymi Rady Miejskiej ( ale do prokuratury z tym nie pójdę xD; nie o to chodzi ). Jak zaradzić? Ano, zmienić treść punktu 1) paragrafu 4 przepisów porządkowych, likwidując zróżnicowanie rodzajów linii w dziennych i w ten sposób uzyskać zgodność przepisów ze stanem faktycznym... Tekst: "1) linie dzienne - od 1 do 99 ( numeracja może uwzględniać dodatkowe oznaczenia literowe )". W ten sposób i wilk byłby syty, i... Manchester City ;). Oczywiście, na stronie internetowej MPK nadal tramwaje i autobusy byłyby rozdzielone - informacja pasażerska nie ucierpiałaby.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1854
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Wracam na chwilę dłuższą bądź krótszą do tegoż wątku ;) Cytuję z innego, ale nie chcę robić offtopu, bo chodzi mi o zmiany tras na czas remontów.
Jordi pisze:
sob 21:31, 13 cze 2020
Niedługo pójdą na 13 czy 17. Kwestia miesięcy, bo w 2021 Przybysza będzie zamknięta od Placu Reymonta do wiaduktu, więc 6 albo zostanie zawieszona, albo mocno skrócona.
Oby Przybysza zaczęli dopiero po otwarciu Rydza. Wtedy 1 byłaby na start zawieszona, a wróciłaby 4. Tym bardziej że podobno skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego ma być traktowane priorytetowo. Ewentualnie można zrobić weksel na Kilińskiego/Senatorska, gdzie swoje miejsce miałby taki quasi-kraniec dla 1. Czy wtedy trzeba przywracać na siłę 4 - odpowiedź: nie. Na Rydza wróci wówczas 13 i 14 i pewnie obie te linie pojadą na Dąbrowę. Tylko znowu rozpatrując wątek tunelu średnicowego i robót w obrębie Zielona/Kościuszki, a pewnie przy okazji będą też prowadzone roboty na Zielonej w stronę Włókniarzy, to obawiam się, że układ połączeń będzie nader odmienny. 1 owszem, może zostać na fragmencie Helenówek-Senatorska, ale:
* o linie 2, 3 byłbym spokojny,
* 4 chyba pozostanie zawieszona,
* jedyna zmiana co do 5 to przesunięcie przez Piłsudskiego,
* 6 mogłaby być zawieszona, ale tylko na czas robót w obrębie skrzyżowania Wojska Polskiego/Franciszkańska, gdzie musi być wstawiony nowy układ torów, poza tym generalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby 6 jechała mimo wszystko do pl. Niepodległości przynajmniej do czasu powrotu 41 (a to jednak nie stanie się w 2021),
* 7 możnaby zawiesić,
* o 8 byłbym spokojny,
* z 9 istna zagwostka, bo na Widzewie może zostać, ale im dalej na zachód, tym gorzej z rozważaniami. Sądzę, że może jechać Kilińskiego, Wojska Polskiego i dalej na Teofilów zamiast 13. Jedna linia może jechać na NF6D/M8CN do Zielona/Kościuszki i to może być też 9 lub 13, a druga faktycznie na Teofilów przez Kilińskiego.
* o 10 i 11 byłbym spokojny,
* o 12 w zasadzie też, bo może przejąć funkcję 18 (jak to mówią, wilk syty i owca cała)
* o 14 byłbym spokojny, wróci na Dąbrowę przez Rydza, podobnie jak 13,
* ostatnie linie to problem do kwadratu. Żeby nie Legionów i Północna, to obie linie zasadniczo nie stanowiłyby szkopułu. Wobec tego tylko jedna linia mogłaby jechać na weksel Gdańska/Legionów, która, to jest zasadniczo obojętne, bo obie linie mają blisko do 11AB. Druga albo przejmuje obowiązki 16, albo jedzie na Karolew. Który wariant lepszy? Typuję, że 15 pojedzie na ten weksel, a 17 "zmieni numer" na 16 i od Politechniki wzwyż pojedzie trasą 16, tylko musi raczej przez cały tydzień.
ODPOWIEDZ