Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj
px33 pisze:OSSR by działał
Ale nie działa.
W przypadku budowy tunelu możnaby puścić 11 i 16 tunelem, a resztę tramwajów górą, a przystanki jedenastki umiejscowić tylko np. przy Pl. Niepodległości, potem przy Żwirki, Mickiewicza, Legionów i Limance. Wtedy ŁTRem jechałoby się szybciej, a i ludzi byłoby mniej, bo połowa wsiadłaby do 2,3,6, a druga połowa do przyspieszonych 11 i 16(A).
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów
No tak... 11, 16 dołem, reszta górą... jeszcze jakieś wspaniałe pomysły?
Tunel to dobry pomysł, ale taki gdzie wszystkie linie pojadą dołem i na trasie W-Z i ŁTR z tym, że tunel W-Z trzeba przedłużyć do tego przy Żeromskiego.
No, ale troszeczkę odbiegliśmy od tematu: "Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj?"
Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
Tunel to dobry pomysł, ale taki gdzie wszystkie linie pojadą dołem i na trasie W-Z i ŁTR z tym, że tunel W-Z trzeba przedłużyć do tego przy Żeromskiego.
No, ale troszeczkę odbiegliśmy od tematu: "Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj?"
Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Po co? Jeśli by ktoś chciał gdzieś jechać z lotniska to raczej do centrum więc jeśli tramwaj to raczej łączący się w jakiś sposób z trasą WZ (ale tutaj problemem są tory kolejowe wzdłuż Maratońskiej, więc koncepcję można sobie odpuścić)Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
wojtek_kowalski pisze:tunel W-Z trzeba przedłużyć do tego przy Żeromskiego.
Jeżeli twierdzisz, że to przy szpitalu WAM to tunel, to chyba tunelu z prawdziwego zdarzenia nie widziałeś.
(ale tutaj problemem są tory kolejowe wzdłuż Maratońskiej, więc koncepcję można sobie odpuścić)
Takie fajne rzeczy jak estakady też ktoś kiedyś wymyślił, więc tory kolejowe to żadna przeszkoda.
Kazik pisze:SEC pisze:Po co?
To pomysł m.in. Kropiwnickiego .
Tak, bardo logiczne uzasadnienie
Poza tym takie pomysły rozważano już kiedy Kropa był studentem.
Ja tu nie widzę uzasadnienia do pytania (zresztą zasadnego) po co tunel. Zresztą jest napisane, że m.in. Kropiwnickiego, wątpię by sam wpadł na takie coś.
Znaczy jak? Lotnisko-Pienista-Waltera-Janke i dojście to trasy W-Z przy Bratysławskiej? Z jednej strony mi w to graj (gdyby była do tego częstotliwość na poziomie 15 minut), ale z drugiej nie widzę za bardzo pasażerów na coś takiego (już prościej i taniej przenieść przystanek 10 i uruchomić L z więcej niż pięcioma przystankami, dzięki czemu mamy niemal tak samo wygodny dojazd a jest taniej.)Żaden problem, bo tramwaj mógłby jeździć po Waltera-Janke, wg istniejących zresztą kiedyś planów.
Przez Pienistą to nie jest zła opcja, jednak pierwotnie tory tramwajowe miały biec na południe od Obywatelskiej przez zbudowane tam mostki.
Jeśli chodzi o L to można też puścić tę linię co 15/20 minut na obecnej trasie, z obecnymi przystankami + dodatkowymi na Pienistej w zamian za usunięcie stamtąd 55 i 65.
Ogólnie to przecież z osiedla przy Pienistej (Komandorska itd.) jest kawałeczek przez kładkę do Maratońskiej do przystanku przy Retkińskiej. I chyba sporo osób tak chodzi skoro frekwencja w 55 jest mała.
Jeśli chodzi o L to można też puścić tę linię co 15/20 minut na obecnej trasie, z obecnymi przystankami + dodatkowymi na Pienistej w zamian za usunięcie stamtąd 55 i 65.
Ogólnie to przecież z osiedla przy Pienistej (Komandorska itd.) jest kawałeczek przez kładkę do Maratońskiej do przystanku przy Retkińskiej. I chyba sporo osób tak chodzi skoro frekwencja w 55 jest mała.
To jest akurat średni pomysł, obecnie jest lepiej (tylko dobrze by było wydłużyć 55A do Lotniska = zrobić 55A brygadami dodatkowymi 55). Mimo dość długich tras obecnie te linie sprawdzają się w dni robocze całkiem nieźle (głównie jako dojazd do osiedla, czyt niżej), w weekendy częstotliwość jest tak mizerna że mimo wszystko lepiej opłaca się wybrać 69 niż liczyć na łut szczęścia z 55/65Jeśli chodzi o L to można też puścić tę linię co 15/20 minut na obecnej trasie, z obecnymi przystankami + dodatkowymi na Pienistej w zamian za usunięcie stamtąd 55 i 65.
Do miasta chyba robi tak (albo przez tory do Maratońska-Obywatelska) większość osób bo z Pienistej nie da się jechać w ciemno, a z Maratońskiej owszem (do Kaliskiego poza tym jest dużo szybciej 86/98 niż 65)Ogólnie to przecież z osiedla przy Pienistej (Komandorska itd.) jest kawałeczek przez kładkę do Maratońskiej do przystanku przy Retkińskiej. I chyba sporo osób tak chodzi skoro frekwencja w 55 jest mała.
Żeby nie było - nie twierdzę, że tramwaj na Lotnisko jest potrzebny. Wskazałem tylko, którędy mógłby jeździć (i miał jeździć), aby pokonać tory PKP, co dla jednego z przedmówców wydawało się przeszkodą nie do pokonania.
A zbyt wielu pasażerów nie spodziewałbym się na większości tras, wskazanych w tym wątku - taki już jego urok.
A zbyt wielu pasażerów nie spodziewałbym się na większości tras, wskazanych w tym wątku - taki już jego urok.
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów
px33 pisze:Po co? Jeśli by ktoś chciał gdzieś jechać z lotniska to raczej do centrum więc jeśli tramwaj to raczej łączący się w jakiś sposób z trasą WZ (ale tutaj problemem są tory kolejowe wzdłuż Maratońskiej, więc koncepcję można sobie odpuścić)Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
To nie jest temat: "Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj - proszę podawać propozycje, na które jest zapotrzebowanie".
Napisałem gdzie chciałbym zobaczyć tramwaj, a to czy on jest potrzebny to już inna bajka.
A jakiego innego słowa miałem użyć?SNFC pisze:Jeżeli twierdzisz, że to przy szpitalu WAM to tunel, to chyba tunelu z prawdziwego zdarzenia nie widziałeś.
Yh...wojtek_kowalski pisze:SNFC
A jakiego innego słowa miałem użyć?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tunel_(budownictwo)
Wikipedia pisze:budowla komunikacyjna w postaci długiego korytarza – podziemna lub podwodna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt
Wikipedia pisze:przeprawa pozwalająca na pokonanie każdej przeszkody typu: dolina, wąwóz, inna droga kołowa, tory kolejowe
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów