Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj

Na każdy temat.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeśli na pozostałych skrzyżowaniach w centrum będzie priorytet dla tramwajów to ewentualny postój przed Mickiewicza można odżałować.

Jeśli chodzi o 5-10 sek. dla tramwaju to IMO lepiej między najbliższą zmianą świateł dla obojętnie których kierunków. Też będzie szybko i korków nie będzie.
SNCF
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: ndz 21:10, 26 lip 2009
Lokalizacja: aglomeracja łódzka

Post autor: SNCF »

px33 pisze:OSSR by działał

Ale nie działa.

W przypadku budowy tunelu możnaby puścić 11 i 16 tunelem, a resztę tramwajów górą, a przystanki jedenastki umiejscowić tylko np. przy Pl. Niepodległości, potem przy Żwirki, Mickiewicza, Legionów i Limance. Wtedy ŁTRem jechałoby się szybciej, a i ludzi byłoby mniej, bo połowa wsiadłaby do 2,3,6, a druga połowa do przyspieszonych 11 i 16(A).
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Nu system ponoć działa Obrazek

A budowanie tunelu po to, żeby puścić nim tylko część linii jest pomysłem absurdalnym Obrazek
wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: wojtek_kowalski »

No tak... 11, 16 dołem, reszta górą... jeszcze jakieś wspaniałe pomysły?
Tunel to dobry pomysł, ale taki gdzie wszystkie linie pojadą dołem i na trasie W-Z i ŁTR z tym, że tunel W-Z trzeba przedłużyć do tego przy Żeromskiego.

No, ale troszeczkę odbiegliśmy od tematu: "Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj?"

Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

A ja bym chciał zobaczyć tramwaj na moim osiedlu - Os. 650-lecia w Zgierzu. Ale niestety, spółdzielnia i mieszkańcy się nie popisali, więc będę musiał tułać się autobusem na Plac Kilińskiego Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
Po co? Jeśli by ktoś chciał gdzieś jechać z lotniska to raczej do centrum więc jeśli tramwaj to raczej łączący się w jakiś sposób z trasą WZ (ale tutaj problemem są tory kolejowe wzdłuż Maratońskiej, więc koncepcję można sobie odpuścić)
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Żaden problem, bo tramwaj mógłby jeździć po Waltera-Janke, wg istniejących zresztą kiedyś planów.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SEC pisze:Po co?
To pomysł m.in. Kropiwnickiego :P.

Tak, bardo logiczne uzasadnienie :twisted:

Poza tym takie pomysły rozważano już kiedy Kropa był studentem.
SNCF
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: ndz 21:10, 26 lip 2009
Lokalizacja: aglomeracja łódzka

Post autor: SNCF »

wojtek_kowalski pisze:tunel W-Z trzeba przedłużyć do tego przy Żeromskiego.

Jeżeli twierdzisz, że to przy szpitalu WAM to tunel, to chyba tunelu z prawdziwego zdarzenia nie widziałeś.
(ale tutaj problemem są tory kolejowe wzdłuż Maratońskiej, więc koncepcję można sobie odpuścić)

Takie fajne rzeczy jak estakady też ktoś kiedyś wymyślił, więc tory kolejowe to żadna przeszkoda. Obrazek
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Kazik pisze:
SEC pisze:Po co?
To pomysł m.in. Kropiwnickiego :P.

Tak, bardo logiczne uzasadnienie :twisted:

Poza tym takie pomysły rozważano już kiedy Kropa był studentem.

Ja tu nie widzę uzasadnienia do pytania (zresztą zasadnego) po co tunel. Zresztą jest napisane, że m.in. Kropiwnickiego, wątpię by sam wpadł na takie coś. :twisted:
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Żaden problem, bo tramwaj mógłby jeździć po Waltera-Janke, wg istniejących zresztą kiedyś planów.
Znaczy jak? Lotnisko-Pienista-Waltera-Janke i dojście to trasy W-Z przy Bratysławskiej? Z jednej strony mi w to graj (gdyby była do tego częstotliwość na poziomie 15 minut), ale z drugiej nie widzę za bardzo pasażerów na coś takiego (już prościej i taniej przenieść przystanek 10 i uruchomić L z więcej niż pięcioma przystankami, dzięki czemu mamy niemal tak samo wygodny dojazd a jest taniej.)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przez Pienistą to nie jest zła opcja, jednak pierwotnie tory tramwajowe miały biec na południe od Obywatelskiej przez zbudowane tam mostki.

Jeśli chodzi o L to można też puścić tę linię co 15/20 minut na obecnej trasie, z obecnymi przystankami + dodatkowymi na Pienistej w zamian za usunięcie stamtąd 55 i 65.

Ogólnie to przecież z osiedla przy Pienistej (Komandorska itd.) jest kawałeczek przez kładkę do Maratońskiej do przystanku przy Retkińskiej. I chyba sporo osób tak chodzi skoro frekwencja w 55 jest mała.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli chodzi o L to można też puścić tę linię co 15/20 minut na obecnej trasie, z obecnymi przystankami + dodatkowymi na Pienistej w zamian za usunięcie stamtąd 55 i 65.
To jest akurat średni pomysł, obecnie jest lepiej (tylko dobrze by było wydłużyć 55A do Lotniska = zrobić 55A brygadami dodatkowymi 55). Mimo dość długich tras obecnie te linie sprawdzają się w dni robocze całkiem nieźle (głównie jako dojazd do osiedla, czyt niżej), w weekendy częstotliwość jest tak mizerna że mimo wszystko lepiej opłaca się wybrać 69 niż liczyć na łut szczęścia z 55/65
Ogólnie to przecież z osiedla przy Pienistej (Komandorska itd.) jest kawałeczek przez kładkę do Maratońskiej do przystanku przy Retkińskiej. I chyba sporo osób tak chodzi skoro frekwencja w 55 jest mała.
Do miasta chyba robi tak (albo przez tory do Maratońska-Obywatelska) większość osób bo z Pienistej nie da się jechać w ciemno, a z Maratońskiej owszem (do Kaliskiego poza tym jest dużo szybciej 86/98 niż 65)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale trzeba przyznać, że w weekendy 55 często wiezie kilka osób na większości trasy.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Żeby nie było - nie twierdzę, że tramwaj na Lotnisko jest potrzebny. Wskazałem tylko, którędy mógłby jeździć (i miał jeździć), aby pokonać tory PKP, co dla jednego z przedmówców wydawało się przeszkodą nie do pokonania.
A zbyt wielu pasażerów nie spodziewałbym się na większości tras, wskazanych w tym wątku - taki już jego urok. Obrazek
wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: wojtek_kowalski »

px33 pisze:
Ja chętnie ujrzałbym tramwaj na ul.Prądzyńskiego jadący aż do końca tej ulicy, a dalej poprowadzony przez pola dojeżdżający na lotnisko.
Po co? Jeśli by ktoś chciał gdzieś jechać z lotniska to raczej do centrum więc jeśli tramwaj to raczej łączący się w jakiś sposób z trasą WZ (ale tutaj problemem są tory kolejowe wzdłuż Maratońskiej, więc koncepcję można sobie odpuścić)

To nie jest temat: "Na jakiej ulicy chciałbyś zobaczyć tramwaj - proszę podawać propozycje, na które jest zapotrzebowanie".
Napisałem gdzie chciałbym zobaczyć tramwaj, a to czy on jest potrzebny to już inna bajka.
SNFC pisze:Jeżeli twierdzisz, że to przy szpitalu WAM to tunel, to chyba tunelu z prawdziwego zdarzenia nie widziałeś.
A jakiego innego słowa miałem użyć?
SNCF
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: ndz 21:10, 26 lip 2009
Lokalizacja: aglomeracja łódzka

Post autor: SNCF »

wojtek_kowalski pisze:SNFC
Yh...
A jakiego innego słowa miałem użyć?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tunel_(budownictwo)
Wikipedia pisze:budowla komunikacyjna w postaci długiego korytarza – podziemna lub podwodna

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt
Wikipedia pisze:przeprawa pozwalająca na pokonanie każdej przeszkody typu: dolina, wąwóz, inna droga kołowa, tory kolejowe
wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: wojtek_kowalski »

Sorry za to SNFC...
Niech będzie wiadukt, ale mniejsza z tym, nazwa nie ma większego znaczenia. Ideę moją każdy zrozumiał(mam nadzieję)
dzikusmpk
Czasem wpada
Posty: 64
Rejestracja: pn 11:47, 20 lip 2009
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: dzikusmpk »

Wiśniowa góra i arturówek Obrazek
Ciuchajka
Bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt 19:30, 09 gru 2008
Kontakt:

Post autor: Ciuchajka »

Ja bym chętnie widział połączenie Stoków z Augustowem - jako drugi wyjazd z Telefonicznej.
ODPOWIEDZ