Czy numery brygad muszą być po kolei?
Od czego to zależy? W jaki sposób są numerowane?
Chciałbym tylko po prostu się dowiedzieć.
Brygada
-
- Coś mówi
- Posty: 25
- Rejestracja: wt 18:20, 26 cze 2012
-
- Coś mówi
- Posty: 25
- Rejestracja: wt 18:20, 26 cze 2012
Moim zdaniem nie ma w tym nic dziwnego. Różnie się to układa. Rzadko kiedy jest tak aby brygady "szły" po kolei - szczególnie na liniach o większej liczbie brygad.
Przede wszystkim jest pewna jedna główna reguła (choć też nie zawsze), a mianowicie, że najczęściej niższe numery to brygady całodzienne, a wyższe - jakieś szczytowe, międzyszczytowe, albo wyjeżdżające tylko rano, tylko popołudniu, albo tylko na wieczór. W związku z czym przykładowo jak wyjeżdża brygada szczytowa to gdzieś tam jest ona wciśnięta między jakieś dwie całodzienne, więc siłą rzeczy jest nie po kolei.
Ta ogólna reguła też ma wyjątki. Przykładem może być linia 54/54A, gdzie na samym początku jak wariant "A" powstał to było w ogóle tak, że osobną numerację brygad miało 54 (np.54/1) i osobną 54A (np.54A/1), traktując niejako linię wariantową jako zupełnie odrębną linię. Potem numerki połączono i jest tam teraz 6 brygad, przy czym /6 zjeżdża już o 7 rano, natomiast brygadą typowo szczytową jest /3, a /1, /2, /4 i /5 jeżdżą cały dzień.
Poza tym mamy coraz więcej linii z różnymi wariantami, gdzie jedne warianty tras są dłuższe, inne krótsze, więc nawet gdyby były po kolei w którymś momencie to te brygady się po drodze mieszają i można powiedzieć, że ich kolejność jest losowa.
Przede wszystkim jest pewna jedna główna reguła (choć też nie zawsze), a mianowicie, że najczęściej niższe numery to brygady całodzienne, a wyższe - jakieś szczytowe, międzyszczytowe, albo wyjeżdżające tylko rano, tylko popołudniu, albo tylko na wieczór. W związku z czym przykładowo jak wyjeżdża brygada szczytowa to gdzieś tam jest ona wciśnięta między jakieś dwie całodzienne, więc siłą rzeczy jest nie po kolei.
Ta ogólna reguła też ma wyjątki. Przykładem może być linia 54/54A, gdzie na samym początku jak wariant "A" powstał to było w ogóle tak, że osobną numerację brygad miało 54 (np.54/1) i osobną 54A (np.54A/1), traktując niejako linię wariantową jako zupełnie odrębną linię. Potem numerki połączono i jest tam teraz 6 brygad, przy czym /6 zjeżdża już o 7 rano, natomiast brygadą typowo szczytową jest /3, a /1, /2, /4 i /5 jeżdżą cały dzień.
Poza tym mamy coraz więcej linii z różnymi wariantami, gdzie jedne warianty tras są dłuższe, inne krótsze, więc nawet gdyby były po kolei w którymś momencie to te brygady się po drodze mieszają i można powiedzieć, że ich kolejność jest losowa.