Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: px33 »

Albo tramwajów z TdŁ, jeśli 41 pojedzie na Lodową.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: prof_klos »

Na pewno władze Pabianic będą chciały tak skonstruować umowę, by na "41", na które poszło tyle milionów, nie wyjechały, przynajmniej w 100 procentach, stare 805Na, stąd można być pewnym, że umowa zostanie tak skonstruowana jak niedawno, gdzie znajdzie się adnotacja na wozy lepszej jakości (obecnie: M8C(N).
Ciekawi mnie czy władze Łodzi będą kombinować z tym, by w 2020 roku, kiedy zarówno Pabianice będą lśnić nowością torowo-sieciową, jak i Zgierz (na odcinku do pl. Kilińskiego) wpadną ponownie na pomysł, by wypuścić jedną linię łączącą te miasta. Wówczas byłoby to możliwe, ALE nie niosłoby zbytniej korzyści z perspektywy Łodzi. Bo z jakiej racji dobre wagony miałyby kursować poza Łodzią? Zgierz to jedna, dwie brygady, Pabianice to trzy, cztery CHWILOWO poza obszarem Łodzi, a do tego im dłuższa trasa tym więcej potencjalnych opóźnień.
Ale kilka "Bogestr" na "41" myślę, że można się spodziewać, potencjalnie M8CN. W sumie Bogestra wydaje mi się mniejsza, niż 2x805Na. Nie wiem czy to nie byłoby za mało w szczycie, zwłaszcza że po remoncie na pewno ilość pasażerów wzrośnie (tak jak rośnie cały czas). Ah, najwyżej będą 2xNDF6Ds-y, haha. ;) Lipą będzie jednak, gdy częstotliwość wyniesie 24 minuty, no nie po to się wiele, wiele kilometrów linii wymienia i przebudowuje cały kręgosłup miasta, by później raz na 30 minut tramwaj sobie śmignął. ;]

41 na Lodową nie ma żadnego sensu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Ale kto będzie chciał dać TdŁ do Pabianic? Z resztą wg mnie temat 41 zamknięty już, bo 75 jeździ z Widzewa do Ikei. Tzn na około, ale jest...
---
TramMomentyStudenta pisze: I tak, jeśli nie będzie znaczących zmian w siatce połączeń, a wszystkie planowane remonta dojdą do skutku, to:
M8CN - 1, 15, 17
GT8N - 4, 45
NF6D - 4, 9, 12, 15, 18
Citki - 4, 11, 12
Tramicusy - 11
Swingi '15 - 10
Swingi '18 - 11, 14, 18
WZII - 5, 6
Ja mam inny pomysł i o tym niżej, a odnosząc się jeszcze do twoich pomysłów
NF6D na linii 9 - uważam, ze lepiej dać na 13, bo obsłuży krańcówkę Dąbrowa Śląska, a poza tym ma lepsze torowisko niz 9, która na Zdrowiu ma krzywe tory. Aleksandrowska ma być remontowana, a Włókniarzy akceptowalna.
Tramicusy na linii 11 - ty tylko na 11B i jeszcze braknie
Swingi '18 na linii 18 - moim zdaniem na szczytową nie ma sensu nic wysyłać z niską podłogą, no chyba, ze coś zmienią i będzie chociaż 24min poza szczytem.
WZII na linii 5 i 6 - moim zdaniem krzywe tory na Rzgowskiej (brak planów remonty) powodują, ze nie ma to sensu

Moje propozycje:
Obrazek

Przy czym uwagi i uzasadnienia:
Linia 1 - zależy od remontu Wojska Polskiego i odcinka między Broniewskiego, a Kilińskiego, TdŁ powinien przejść, a NF6D wystarczy na te potoki
Linie 2 - zależy od remontu Aleksandrowskiej (podobno ma być w tym roku), pojemy tabor potrzebny
Linia 4 - tu mógłby być mniejszy tabor, ale NF6D widzę na trochę gorszych torowiskach, wiec tu warto dac więcej siedzeń
Linia 10A - uważam, że częstotliwość niskiej podłogi 12min wystarczy więc tylko 10B
Linia 10B - być może wystarczy mniej Swingów do jej obsługi, nie wiem
Linia 11A - nie daję niskiej podłogi bo Rzgowska jest w kiepskim stanie - M8CN może byc czy GT8N, ale nie niskopodłogowy, a dla nich mam inne plany
Linia 11B - tu nic nowego generalnie, choć zamiast CR dałbym Swingi'18, ale o tym mowa poniżej
Linia 12 - tutaj nowe Swingi, bo większe szanse, ze przejdzie wersja, ze Swingi'18 łącza dwa dworce (choć lepiej wg mnie na 11B bo lepsze torowisko i wtedy CR na 12)
Linia 13 - warunkowo, bo nie wiadomo czy da radę na Zielonej (jak nie to szukać innej linii)
Linia 14 - no tu wszystko jest jasne
Linia 15 - M8CN, bo torowisko na Rzgowskiej jest w kiepskim stanie i lepiej nie będzie
Linia 17 - NF6D i CR powinny dać radę, Politechniki może nie jest idealna, ale do przyjęcia
Linia 41 - to już była mowa, ze Pabianice chcą coś z niską podłogą, być może mniej NF6D

Co by zostało
3 CRy, które kto wie czy by zostały, bo pewno coś zwykle jest zepsute mocniej
10 GT8N, które uważam, ze należy odświeżyć i trzymać jako rezerwa na wypadek awarii niskopodłogowego


Częstotliwości podałem, ale gdyby pojawiły się niespodziewane plany remontowe to można porobić na tych liniach niską podłogę co 24min. Potencjalnie 45 powinno mieć niska podłogę, być może 7 jakby zrobili fragment na Kozinach.


----
Jako ciekawostka - wyszło mi, że najlepiej by było NF6D dać do ET2 po przebudowie/remoncie zajezdni. Jeśli chodzi o obsługę to ET2 by miało 16 tramów więcej do obsłużenia (ET1 odpowiednio mniej).
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: prof_klos »

Ta "siódemka" i Legionów to taki zaścianek Łodzi, który od kiedy tylko pamiętam był zapuszczony i się mówiło tylko co jakiś czas, że czas likwidować ten ogryzek. I się on broni, broni, broni. Linie się obcina, ale Koziny wciąż trwają, a polączenia z Włókniarzy jak nie było tak nie ma. :)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Racja, ale ponieważ mają robić Cmentarną to znaczy, ze Koziny się obronią. Myślę, ze Srebrzyńską mogłoby zrobić MPK tak jak odcinek do Chochoła. Podłączenie z Włókniarzy tez by było dobrze zrobić, bo linia by nabrała większego sensu.
Choć wtedy by się pojawiło pytanie czy nie za dużo tych tramwajów na Teofilowie (chyba, ze zlikwidować 16, a 7 dać Teofilów-Aleksandrowska-Włókniarzy-Srebrzyńska-Legionów-ŁTR-Broniewskiego-Dąbrowa Niższa)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:Ja mam inny pomysł i o tym niżej, a odnosząc się jeszcze do twoich pomysłów
NF6D na linii 9 - uważam, ze lepiej dać na 13, bo obsłuży krańcówkę Dąbrowa Śląska, a poza tym ma lepsze torowisko niz 9, która na Zdrowiu ma krzywe tory. Aleksandrowska ma być remontowana, a Włókniarzy akceptowalna.
Tramicusy na linii 11 - ty tylko na 11B i jeszcze braknie
Swingi '18 na linii 18 - moim zdaniem na szczytową nie ma sensu nic wysyłać z niską podłogą, no chyba, ze coś zmienią i będzie chociaż 24min poza szczytem.
Moje propozycje:
Obrazek

Przy czym uwagi i uzasadnienia:
Linia 1 - zależy od remontu Wojska Polskiego i odcinka między Broniewskiego, a Kilińskiego, TdŁ powinien przejść, a NF6D wystarczy na te potoki
Linie 2 - zależy od remontu Aleksandrowskiej (podobno ma być w tym roku), pojemy tabor potrzebny
Linia 4 - tu mógłby być mniejszy tabor, ale NF6D widzę na trochę gorszych torowiskach, wiec tu warto dac więcej siedzeń
Linia 10A - uważam, że częstotliwość niskiej podłogi 12min wystarczy więc tylko 10B
Linia 10B - być może wystarczy mniej Swingów do jej obsługi, nie wiem
Linia 11A - nie daję niskiej podłogi bo Rzgowska jest w kiepskim stanie - M8CN może byc czy GT8N, ale nie niskopodłogowy, a dla nich mam inne plany
Linia 11B - tu nic nowego generalnie, choć zamiast CR dałbym Swingi'18, ale o tym mowa poniżej
Linia 12 - tutaj nowe Swingi, bo większe szanse, ze przejdzie wersja, ze Swingi'18 łącza dwa dworce (choć lepiej wg mnie na 11B bo lepsze torowisko i wtedy CR na 12)
Linia 13 - warunkowo, bo nie wiadomo czy da radę na Zielonej (jak nie to szukać innej linii)
Linia 14 - no tu wszystko jest jasne
Linia 15 - M8CN, bo torowisko na Rzgowskiej jest w kiepskim stanie i lepiej nie będzie
Linia 17 - NF6D i CR powinny dać radę, Politechniki może nie jest idealna, ale do przyjęcia
Linia 41 - to już była mowa, ze Pabianice chcą coś z niską podłogą, być może mniej NF6D
Pierwsze primo, z jakiej racji 4 ma brać jakikolwiek tabor z ET-2 (mówimy o TdŁ), skoro na Telefkę to spod Kopcińskiego, jak kto zdrowy, może dojść "pięta-palce" albo, jak mawiają swoi, "pinta-palce". Ten sam problem, tylko w drugą stronę, ma 41 - dlaczego NF6D na 41? Swoją drogą, Pabianice powinny pomyśleć o zamówieniu nowoczesnego taboru, żeby miały dla siebie na wyłączność (choć oczywiście nie orientuję się w tym wszystkim, jaki jest stan prawny, skoro kursy realizuje MPK-Łódź, z kolei WZII z pewnością nie przejdzie, jeśli chodzi o wykorzystanie taboru na kursy do Pabianic, bo znowu będą podejrzenia o niegospodarność). Drugie primo, 18 to może i nie będzie linia szczytowa, tylko trzeba pomyśleć o korekcie trasy i zamiast z Retkini aby jechała np. z Karolewa - wtedy oczywiście koniecznie na Retkinię 14 również w tygodniu.
Jeśli chodzi o linie 4, 15 i 17, to jeszcze nie ma pewności co do remontu pl. Wolności, z kolei 6 dużo zależy od Północnej. A jedno zależy od drugiego. ;) Poza tym - 15 nie może mieć kompletu z ET-2, jeśli jeździ na Telefoniczną, należy tu pamiętać o kwestii wozokm, a 17 nie może mieć kompletu z ET-1, też ze względu na wozokm. Obie linie muszą mieć obsługę mieszaną, albo, jeżeli już skądś komplet, to ewentualnie 17 z ET-2, z szansami na niską podłogę w postaci M8CNów.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Co do NF6D na 41 to generalnie napisałem później, ze ja NF6D widzę w ET2 docelowo - po remoncie zajezdni, czyli w tym 2022r. Nie sądzę by to był aż tak gigantyczny problem z przeniesieniem tramwajów do innej zajezdni. Tu by ktoś kompetentny musiał się wypowiedzieć co zna trochę MPK.

Co do 18 to wszystko jest możliwe, ale no póki co nic o tym nie wiadomo. Zamiana krańcówek 14 i 18 nic w tej kwestii nie zmieni.

Plac Wolności i Północna na pewno zrobią, bo nie widzę innej opcji.Poza tym jeśli zaczniemy tak się zastanawiać nad wszystkim to właściwie nasze rozważania nie mają sensu :)

Co do 15, ze ma być też z ET1 to w takiej sytuacji widzę 8 M8CN z ET2 i 6 Konstali - takt 24min niskiej podłogi
5 M8CN można dać na linię 16 - takt 24min niskiej podłogi. Zostaje 1 M8CN, ale można go albo gdzieś losowo kierować albo uznac, że będzie stał w zajezdni i czekał na sytuacje awaryjne. Pasuje?

Co do 17, że ma być tez z ET2 to jak pisałem NF6D widzę w ET2. Więc by było ET2 9:3 ET1, a obecnie jest ET2 8:4 ET1.


Co do 4 to wziąłem z ET2, bo gdzieś te tramwaje z TdŁ muszą jeździć, a niestety nie widzę innej opcji. Bo pamiętajmy, ze muszą one zachaczac remontowane odcinki torowisk. No a tak 1 juz dałem TdŁ, 2 też juz TdŁ, 3 nie bo Warszawska, 6 nie bo Rzgowska, 7 tak jesli zrobią Srebrzyńską (5szt), 8 odpada bo brak związku z TdŁ, 13 nie bo Zielona itd. Po prostu nie widzę innej opcji. Czyli jedyne co widzę to
4-> 6 TdŁ + 2 CR (takt niskiej 24min)
7-> 5 TdŁ (takt niskiej 24min)
Tylko no to jest niewiadoma.

Tak to widzę póki co, ale jak będziesz miał zastrzeżenia to je naniosę, bo widzę wiele różnych opcji :P
Obrazek
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: hytgar655 »

Dobra, mnie nie wyszło nic odkrywczego. Dałem tylko 9 i 18 kosztem 16 i 41. To jest tak naprawdę przerzucanie taboru, między tymi samymi liniami. Ja tylko bym ograniczył "mieszanie" różnych wagonów na danej linii. Może niegłupim pomysłem byłoby danie na 11 wyłącznie Cityrunnerów, a Tramicusy rozrzucić na inne linie. Wtedy np. na 12 dać 10 Tramicusów + 5 Swingów 15'. Ale to już czysto kosmetyczne zmiany.

Przy okazji moich "zabaw", doszedłem do wniosku, że po tych wszystkich dostawach będzie nam brakować 65 tramwajów, żeby obsadzić niemal wszystkie linie. Wtedy będzie brakować jeszcze nowego taboru na 3 linie miejskie (bez 10A, zakładając, że z 11A powstanie całotygodniowa linia) i na resztę podmiejskich.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

hytgar655 pisze:Dobra, mnie nie wyszło nic odkrywczego. Dałem tylko 9 i 18 kosztem 16 i 41. To jest tak naprawdę przerzucanie taboru, między tymi samymi liniami.
Nie no 9, 18 to ET1, a 16 i 41 to ET2.
Ja tylko bym ograniczył "mieszanie" różnych wagonów na danej linii. Może niegłupim pomysłem byłoby danie na 11 wyłącznie Cityrunnerów, a Tramicusy rozrzucić na inne linie. Wtedy np. na 12 dać 10 Tramicusów + 5 Swingów 15'. Ale to już czysto kosmetyczne zmiany.
Dokładnie. Tu też wiele zależy od tego dofinansowania czy by była zgoda na zmianę czy nie. Bo np na 11B można dać Swingi '18, ale znowu warunek jest taki, ze Swingi'18 mają łączyć ze sobą stacje kolejowe. A także od sytuacji taborowej, bo może być tak, że jakiś model tramwaju nie moze być na danej linii z powodu skrajni itp.
Przy okazji moich "zabaw", doszedłem do wniosku, że po tych wszystkich dostawach będzie nam brakować 65 tramwajów, żeby obsadzić niemal wszystkie linie. Wtedy będzie brakować jeszcze nowego taboru na 3 linie miejskie (bez 10A, zakładając, że z 11A powstanie całotygodniowa linia) i na resztę podmiejskich.
No i będzie brakować równych torów :) Wtedy dawać niską podłogę co 24min w całej Łodzi i już.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: hytgar655 »

Z tymi torami to już byłem niepoprawnym optymistą i założyłem, że zrobią Warszawską, Włókniarzy, Zieloną. Wtedy jest nawet OK, bo na takie linie jak 5,6,15,17 to mogą być NF6D i M8CN. Jeżeli przyłożą się do tych remontów, to jednak może brakować tramwajów :)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Tylko ze tych planów w ogóle nie ma :( Ogólnie Rzgowską potrzeba ogarnąć I może PAT zrobić, bo to chyba będzie jedyne duże osiedle z krzywym torwiskiem za kilka lat.

Ja póki co przyjmuje taka wersję która chyba ma największe szanse na realizację. Jeśli gdzieś pojawi się jakiś remont to po prostu z jednej z ww linii zabierze się niskopodlogowe I zrobi takt niskiej 24min
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: hytgar655 »

Rzgowska właśnie potrzebuje większej przebudowy. Nie wiadomo co z przedłużeniem, ale podobno o to będzie ciężko.
Wiesz, planów na Aleksandrowską w zeszłym roku też raczej nie było, a tu okazuje się, że ten remont jest bardzo realny. O Narutowicza też się dowiedzieliśmy niedawno, więc plany remontów mogą się pojawić w każdej chwili. Na SSC była mowa, że na urzędnikach jest wywierana presja o Warszawską. Myślę, że Zieloną ogarną podczas budowy tunelu średnicowego. To jest idealna okazja. Co z nią zrobią to zobaczymy. Takie Włókniarzy jest do ogarnięcia w bardzo krótkim czasie i przy małych nakładach finansowych. No i tak można wymieniać, ale to są takie palące problemy. Bo taka Politechniki jeszcze przejdzie jak chcemy tam puścić M8CN i NF6D, a myślę, że jeżeli cokolwiek będzie tam robione, to dopiero przy odbudowie linii w Wróblewskiego.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kpc21 »

Ale MPK nie raz remontuje torowiska praktycznie kompletnie bez wcześniejszej zapowiedzi, tak było np. z Kopcińskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: hytgar655 »

No właśnie. Remonty wykonywane przez MPK nie są zapowiadane z rocznym wyprzedzeniem.
W poprzednim poście chodziło mi oczywiście o remonty bieżące, wykonywane przez MPK. Na wielu liniach nie potrzeba wielomilionowych inwestycji z wypasionym projektem.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Jasne to wszystko możliwe, ale znowu na SSC była mowa, ze Vario więcej niż pewne, a ostatecznie wszyło, ze nie ma na nie szans.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Za słabo się angażują w tę wymianę taboru. Już pomijając to, że strasznie lecą w kulki. ;)
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: hytgar655 »

A głosy mieszkańców o szybszą wymianę taboru tramwajowego nie milkną. Oprócz używek, powinni postarać się o sporą liczbę nówek.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: px33 »

Vario nigdy nie były pewne, po prostu była nadzieja ze uda się je kupić okazyjnie z obopólną korzyścią. Zobaczymy czy Bombardier je gdzieś pchnie

Teraz trzeba by walczyć o komplet z RNV
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

hytgar655 pisze:A głosy mieszkańców o szybszą wymianę taboru tramwajowego nie milkną. Oprócz używek, powinni postarać się o sporą liczbę nówek.
Tylko głos mieszkańców odnoszę wrażenie, że jest na ostatnim miejscu w hierarchii ważności.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: hytgar655 »

A to ja wiem. Tylko mówię jak jest.
ODPOWIEDZ