Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:Ale czemu nie dać Swingów na 11A w wakacje?
A jakie to stacje kolejowe łączy ze sobą 11A?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Generalnie żadne, ale ktoś na SSC już podawał przykłady z innych miasta, ze UE (CUPT czy coś takiego) zezwalała na takie tymczasowe rozwiązania.

No, ale jeśli niemożliwe to trzeba będzie kombinowac, bo największą bzdura będzie jesli te tramwaje będą stały w zajezdni przez całe wakacje.
Ostatnio zmieniony wt 20:52, 08 maja 2018 przez nowy1212, łącznie zmieniany 2 razy.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: mig »

Nie sądzę, by ktoś się na to porywał w sytuacji gdy zostało tak mało czasu do rozpoczęcia remontów a kontrakt nie został rozliczony.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

W ostateczności można kombinowac i powiedzmy dać 12 z Retkini na Fabryczny z taktem 12min i na nie Swingi. A na Stoki wydłużyc 17 w ramach rekompensaty. Połączenie z Fabrycznym zapewni 58 lub 15/17 i przesiadka na 4.
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: SCEL »

nowy1212 pisze:Generalnie żadne, ale ktoś na SSC już podawał przykłady z innych miasta, ze UE (CUPT czy coś takiego) zezwalała na takie tymczasowe rozwiązania.

No, ale jeśli niemożliwe to trzeba będzie kombinowac, bo największą bzdura będzie jesli te tramwaje będą stały w zajezdni przez całe wakacje.
Owszem w wyjątkowych sytuacjach tak można. Z tego co pamiętam w Częstochowie tak było, bo Pesa dostarczyła tramwaje zanim zakończyła się budowa nowej linii.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ciąg dalszy naszych wyobrażeń.

Propozycje do zmian siatki połączeń na sezon 2018/19 (od jesieni br.), do czasu remontu Cmentarnej włącznie.

Wiadomo już, jak pojadą 4 i 13. Niestety. Oraz 14, która, całe szczęście, omija Kilińskiego szerokim łukiem.

Sugestie na dziś:
16 CHOCIANOWICE IKEA - Pabianicka - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Włókniarzy - Limanowskiego - Aleksandrowska - KOCHANÓWKA
17 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - pl. Wolności - Pomorska - działki - Telefoniczna - STOKI
15 jak w wakacje br.
7 zawieszona jak ma być, tak i pozostanie i to chyba do 2021 r.

Uwagi:
* 16 przymusowo co 12 minut składami
* 17 przymusowo co 12 minut składami (w weekendy solo)
* zakłada się przywrócenie 3 na właściwą trasę

Sugestie do planowej obsady linii:
* 1, 2, 3, 16, 41 - ET-2 całość
* 4, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 43 - ET-1 całość
* 5, 6, 8, 13, 15 - obsada mieszana (przewaga ET-2 wskazana na liniach 5, 6 i 15)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

No nie wiem.Wg mnie realnie 7,15,16,17 wróci na stałe trasy sprzed wakacji i tyle.
W tym roku to co nas czeka:
1) otwarcie Narutowicza - 12 i 18 na stałe trasy
2) remont ŚR - tu objazdy znane
3) remont Rzgowska-Dąbrowskiego - objazdy mniej więcej znane
4) otwarcie Kilińskiego-Dąbrowskiego - tu pewno 1 powrót i tyle

Nic więcej nie ruszy, bo nie ma co. "Zabawa" zacznie się (nie)stety dopiero w 2019r, a największa będzie w 2020r - mówię o tramwajach, bo inwestycje drogowe już w tym roku ruszyły/ruszają, choć też najgrozej będzie w 2019 i 2020r.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:Wg mnie realnie 7,15,16,17 wróci na stałe trasy sprzed wakacji i tyle.
No ale po jakiego szkopa nam duble (w sensie 15 z 17)? Szczególnie w weekendy? Owszem, 17 miała swego czasu naprawdę niezłe potoki nawet w weekend, ale chyba łatwiej nieco urealnić trasy i rozkłady. 16 i tak miałaby wspólny odcinek aż do Gdańska/Legionów, dzięki czemu znaczna część trasy pokrywałaby się z 15, co zapewniłoby konkurencyjność. Myślę, że jeśli podnieśliby takt 16 (kosztem zawiasu dla 7) do 12 minut, to ludzie byliby w stanie przyzwyczaić się do niej. W przeciwnym razie, wracając na trasę do pl. Niepodległości, linia stanie się nierentowna.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze: No ale po jakiego szkopa nam duble (w sensie 15 z 17)?
No, ale ja nie patrze na to jak może być tylko jak realnie będzie. Póki co nie ma zmian w siatce linii tramwajowych i nie sądzę by takowe się pojawiły na jesień.
Bo jeśli chodzi o to co zmienić na stałe w siatce połączeń to moim zdaniem sens takich zmian będzie dopiero po zakończeniu inwestycji w ramach TdŁ. Do tego czasu powinny być wprowadzane tylko drobne korekty. Nie ma sensu ciągle zmieniać tras, bo i tak juz będzie ich dużo w najbliższych latach.


Co do dubla 15 i 17 to ja się zgadzam, choć ja widziałbym to jako prostsze rozwiązanie:
12 - przez Pomorską
15 - przez Narutowicza
17 - przez Pomorską (bez zmian)

Retkinia na Fabryczny i tak ma 86 i 18, a zmiana tras 15 i 17 by dała nowe kierunki dojazdu dla osób z południa. Tylko tak jak pisałem wyżej - nie wiem czy jest sens teraz się w to bawić skoro i tak przez najbliższe 3-4 lata tramwaje będą jeździc ciągłymi objazdami.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

A to, co zaproponowałem to nie jest drobna korekta?
Poza tym, i tak pisałem wyłącznie o okresie od końca września do mniej więcej połowy przyszłego roku, gdy zaczną się te najważniejsze w dziejach Łodzi remonta. Które to remonta (razem wzięte) doprowadzą do całkowitego paraliżu siatki połączeń. Nie wiem, czy wówczas znajdzie się w ogóle taka linia, która nie będzie miała jakiegoś tam objazdu.
O tym będzie wraz z czasem tutaj.
No a co do 15 i 17 - na dzień dzisiejszy propozycja wydaje mi się nie do przejścia. Owszem, można coś tam powalczyć z jedną linią z Politechniki na Fabryczny (bezpośrednio), ale 12 na Pomorskiej nie przejdzie. Z prostego powodu. Niskacze. Chodzi bardziej nie o kwestię placu Wolności, który może już swego czasu zostać wyremontowany, tylko raczej o przyzwyczajenie mieszkańców do tramwajów niskopodłogowych. I tak pojawiały się głosy oburzenia, że zabrano szczytówkę z Gdańskiej i Zielonej, to jeśli zabiorą z 12 niskacze, będzie bunt niesamowity.
Poza tym - coś tam chyba było w moim programie propozycyjnym dotyczącym siatki połączeń po 2022 roku.
A o reszcie to jeszcze zdążę napisać.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Tak czy inaczej czy jest sens coś zmieniać na 9 miesięcy? Jeśli już to poczekajmy na wyniki liczenia pasażerów, bo to może coś pomóc w układaniu siatki jesienią.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

No tak! Czekać na wyniki liczenia pasażerów, proszę... Wtedy zmiany musiałyby wejść dopiero gdzieś tak od stycznia.
Remont Cmentarnej i Legionów nie wiadomo, kiedy się zacznie, bo wyniki dwóch prób przetargowych, jak widać, dość kiepskie.
Wojska Polskiego szykują niby na lipiec przyszłego roku. Jak będzie w praniu, to się zobaczy. Jedno jest pewne, to jest remont priorytetowy.

No ale chyba lepiej zmiany wprowadzić na dziewięć miesięcy, a nie sześć.
biengraf
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: biengraf »

Przy puszczeniu 12 Placem Wolności, jej dotychczasową trasę powinna moim zdaniem przejąć 17 a nie 15. Dlaczego?

- Citki by mogły przejść na 17 (oferując wreszcie stałe i pełne niskacze na Pabianickiej i Politechniki), a w ich miejsce na 12 mogłyby wskoczyć NF6D, które idealnie nadają się na linię o bardzo zmiennych w ciągu dnia potokach i przejeżdżającą przez nieszczęsny Plac Wolności i Pomorską. Co więcej, w tej sytuacji nie widzę powodu dla którego M8CN nie miałyby przejść na 15. Rzgowska by więc także skorzystała.

- Osiągamy większą różnorodność połączeń: Retkinia miałaby dostęp do Placu Wolności zamiast ciągle poruszać się wyłącznie w obrębie W-Z, zaś w ciągu Politechniki-Żeromskiego zyskujemy bezpośrednie połączenie z Fabrycznym. Warto też pamiętać, że Kurczaki mają już połączenie bezpośrednie z okolicą Fabrycznej za sprawą 5, Ruda - nie. Utratę bezpośredniego połączenia Retkini z NCŁ łagodzi ich znakomity dostęp do Kaliskiej (remedium na ich dworcowy ból), oraz obecność 18 i autobusów jadących w tamte okolice.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

biengraf pisze: - Citki by mogły przejść na 17 (oferując wreszcie stałe i pełne niskacze na Pabianickiej i Politechniki), a w ich miejsce na 12 mogłyby wskoczyć NF6D, które idealnie nadają się na linię o bardzo zmiennych w ciągu dnia potokach i przejeżdżającą przez nieszczęsny Plac Wolności i Pomorską. Co więcej, w tej sytuacji nie widzę powodu dla którego M8CN nie miałyby przejść na 15. Rzgowska by więc także skorzystała.
No nie NF6D na nową 12 nie pójdą, bo na Placu Wolności trzeba zmieniać zwrotnice.
biengraf pisze:- Osiągamy większą różnorodność połączeń: Retkinia miałaby dostęp do Placu Wolności zamiast ciągle poruszać się wyłącznie w obrębie W-Z, zaś w ciągu Politechniki-Żeromskiego zyskujemy bezpośrednie połączenie z Fabrycznym. Warto też pamiętać, że Kurczaki mają już połączenie bezpośrednie z okolicą Fabrycznej za sprawą 5, Ruda - nie.
To w takiej sytuacji ja widze to tak:
12 Retkinia-...-Pomorska-...-Stoki -> CR/Swing
15 Kurczaki-...-Pomorska-...-Telefoniczna(tu skrócenie) -> M8CN+Konstal
17 Chocianowice-...-Narutowicza-...-Stoki(tu wydłużenie) -> NF6D

Te zmiany krańcówek 15 i 17 to z tego powodu by Stoki miały różnorodny wybór, a nie wszystko Pomorską. Na 15 tych M8CN szybko nie zobaczymy ze względu na remonty, więc póki co można uznać, ze będą Konstale.
Utratę bezpośredniego połączenia Retkini z NCŁ łagodzi ich znakomity dostęp do Kaliskiej (remedium na ich dworcowy ból), oraz obecność 18 i autobusów jadących w tamte okolice.
Dokładnie jest 86 i 18, więc jak piszesz Retkinia by nie straciła, a wręcz zyskała.


Ogólnie dublowanie 15 i 17(czy 15A) nie ma sensu, bo kiedyś wydziały były bardziej rozrzucone, a dzisiaj UŁ i PŁ mają swoje kampusy i tam pojedyncze akademiki PŁ są w kampusie UŁ. Wystarczy jedna linia co 12min.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kpc21 »

PŁ nie (OiZ coś tam ma na Piotrkowskiej na wysokości katedry, ale to się nie liczy, bo to i tak blisko kampusu), jednak UŁ ma jednostki nie tylko w swoim kampusie. Zajmują też np. jeden z budynków na Pomorskiej między Sterlinga a Kilińskiego, coś tam mają na Narutowicza w rejonie placu Dąbrowskiego, czy np. cały Ek-Soc jest na Rewolucji i zajmuje cały odcinek od POW do Kilińskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 20:11, 15 lip 2018 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ja bym raczej to sugerował. A nie, bo wtedy na 17 poszłyby... Swingi '18, jeżeli zmiany weszłyby w 2019. :lol: Ale to byłoby bez sensu. Bo gdy zaczną jesienią '19 robić tunel średnicowy, to 17 Narutka już nie pojedzie :( Więc w sumie Swingi '18 i tak musiałyby zostać na 12, bo Kaliska+Stoki. 17 miałaby Pabianicka+Fabryczna+Stoki, ale tylko na ok. 8-10 miesięcy. No ale NF6D też nie wchodziłyby w grę na 17 oprócz weekendów czy wakacji.
No i pamiętajmy, w przyszłym roku mamy mieć przebudowę Ronda Solidarności od strony zachodniej, i niewykluczone, że wystartują z placem Wolności, co spowoduje, że i tak 12 wróciłaby na Narutka, i pojechałaby nią zapewne 15. 17 mogłaby być ewentualnie w wersji skróconej do pętli Północna - nie przypuszczam, żeby Północną zaczęli robić w wakacje. A jeżeli zaczną, to pewnie znowu zawias... :(

A nawiązując do wypowiedzi biengrafa, owszem, Retkinia miałaby nadal dostęp do NCŁ, ale 18 musiałaby stać się linią całodzienną i to przynajmniej od poniedziałku do soboty. Czy miasto znajdzie na to pieniądze w przyszłym roku? Nie sądzę, mamy multum remontów, na które trzeba oczywiście przeznaczyć więcej kasy, niż to było planowane.

W propozycjach do nowej siatki połączeń (2022+) nie uwzględniłem w ogóle wypowiedzi nowego, bo z mojej strony był kompletnie inny pomysł na 15, 16 i 17.

15 KURCZAKI - … - Legionów - Zachodnia - Dolna - Łagiewnicka - Warszawska - WYCIECZKOWA (dominująca część obsady to M8CN)
16 NIŻSZA - Niższa - Broniewskiego - Paderewskiego - Pabianicka - ŁTR - Legionów - pl. Wolności - Pomorska - działki - TELEFONICZNA ZAJEZDNIA (w przyszłości CKD, całość taboru z TdŁ)
17 na obecnej trasie (w przyszłości zamiast TELEFONICZNA ZAJEZDNIA ==> CKD, dominująca część obsady to tramwaje z ZIIT oraz niemieckie składy niskopodłogowe - M8CN+NF6D+jak dożyją GT8N)

i niestety nic więcej przez Politechniki, czyli z automatu tracimy jedną linię - poniekąd zbędną.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

^^Po co druga linia na Wycieczkową? Tu chyba byś z 3 musiał coś pokombinować w tej sytuacji.

Kpc21 pisze:PŁ nie (OiZ coś tam ma na Piotrkowskiej na wysokości katedry, ale to się nie liczy, bo to i tak blisko kampusu), jednak UŁ ma jednostki nie tylko w swoim kampusie. Zajmują też np. jeden z budynków na Pomorskiej między Sterlinga a Kilińskiego, coś tam mają na Narutowicza w rejonie placu Dąbrowskiego, czy np. cały Ek-Soc jest na Rewolucji i zajmuje cały odcinek od POW do Kilińskiego.
No tak, ale do EkSoC to bez różnicy czy pojedziesz 12 czy 15/17, bo jest to podobna odległość i w dużej mierze zależy to od tego w której częsci masz zajęcia.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

No właśnie 3 chciałbym wtrącić na Koziny. Propozycja zakłada wybudowanie łuków Srebrzyńska/Włókniarzy, przez co 7 może jechać na Teofilów. I coś tam też kombinowałem z jakimiś innymi liniami na Teofilowie, a nie, nic nie kombinowałem, bo wtedy stamtąd zniknęłaby 16. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

No, ale 3 i 7 na Koziny to za dużo. Tam jedna linia wystarczy.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Równie dobrze można pokombinować z tym, żeby 7 jechała Legionów aż do Włókniarzy. Ale łuki i tak by się przydały, aby 7 miała możliwy objazd, a nie musiała kołować się aż na Kaliski. ;)
ODPOWIEDZ