Tandetą to jest przede wszystkim ŚR i Swingi na 14, której fragmenty pokrywają się z 10. Pieniądze wyrzucone w błoto. Gdyby wyremontowano Rzgowską włącznie z tym fragmentem do pętli Kurczaki, to te same Pesy mogłyby z palcem w nosie trafić (już) na 6, bo wtedy, punkt pierwszy, Wojska Polskiego to pewniak, o Północną się też nie ma co martwić, a Łódź Chojny z Marysinem też połączone. A na Broniewskiego tramwaj jest potrzebny do poprawy jakości dojazdu do PŁ na Dąbrowie. Więcej o tym później.Funky Koval pisze:Gdyby w ramach TdŁ nie budować nowych torowisk w centrum czy na Broniewskiego, za to zrobić całą Rzgowską z jej wydłużeniem do CZMP, to korzyści dla miasta byłoby po prostu więcej.
Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
No i potoki pasażerskie na 6 są spore więc taki 30m tramwaj się przyda. Na 14 wystarczy krótszy NF6D z większą liczbą siedzeń...
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Swingi były kupowane z myślą o tym, że 14 będzie jeździć na Żabieniec. Po drodze te plany się zmieniły. Myślę, że lepszą linią na te tramwaje byłaby 13, ale tu jest dużo więcej do zrobienia w kwestii infrastruktury, a i tych tramwajów byłoby za mało na 13. Też trudno o to, żeby po remoncie ŚR jeździły tam Konstale, a Dąbrowie też należy się niska podłoga. Co prawda na 4 mają później wyjechać NF6D.
Ze Rzgowską skopano sprawę, nie ma dwóch zdań. Chyba, że miasto ma inny pomysł na ten odcinek.
Ze Rzgowską skopano sprawę, nie ma dwóch zdań. Chyba, że miasto ma inny pomysł na ten odcinek.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
IMO CZMP, na Palki nie ma aż takiego ruchu. Tramwaj tam fajnie zrobić żeby domknąć sieć (i utramwaić dawne 85), ale nie ma na to aż takiego priorytetu.hytgar655 pisze:Ostatnio się zastanawiałem, która inwestycja powinna mieć priorytet: tramwaj na Palki, czy przedłużenie do CZMP. Przedłużenie do CZMP wiąże się z remontem Rzgowskiej, więc daje więcej korzyści. Chociaż uważam, że te inwestycje powinny zostać zrealizowane w krótkim czasie po sobie.
I pytanie - czy różnica wysokości na Palki nie będzie problemem? Bo ponoć na Strykowskiej była i z tego właśnie powodu zdecydowano się na to rozwiązanie z zagłębieniem tramwaju i tunelem. Ale z drugiej strony - wydaje mi się, że np. na Pomorskiej (tak od Sterlinga w stronę placu Wolności) różnica wysokości jest wcale nie mniejsza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
A jaką różnicę mamy na trasie lutomierskiej w Mirosławicach na pagórkach? A jeżeli to jest mało - tramwaj miał jeździć w Pabianicach po ulicy Nawrockiego pomiędzy ul. Warszawską a 20 stycznia gdzie spadek jest jeszcze bardziej kozacki.
A Wałbrzych. Cieszyn czy Jelenia Góra? Tam wagony jeździły po prawdziwych serpentynach. I to starocie, bez hamulców szynowych.
Spójrz tylko na to! (Wałbrzych, tam tramwaje - enki - jeździły do 1966 roku):
A Wałbrzych. Cieszyn czy Jelenia Góra? Tam wagony jeździły po prawdziwych serpentynach. I to starocie, bez hamulców szynowych.
Spójrz tylko na to! (Wałbrzych, tam tramwaje - enki - jeździły do 1966 roku):
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Bazylea.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Oj, zjazd z wiaduktu na Śmigłego-Rydza też nie jest wcale mały. Zresztą, zawsze da się tam coś wymyślić.
Tak ostatnio myślałem o budowie na Palki, bo przy zamknięciu Tuwima/Wydawnicza, w godzinach szczytu wszystko stoi od Ronda Solidarności do Marszałków. Buspas zaczyna się później i autobus też traci czas w tym korku. No i też myślałem o tym w kontekście remontu skrzyżowania Narutowicza/Kopcińskiego, które coraz bardziej się rozpada i wyczekiwanej przebudowie Ronda Solidarności.
Tak ostatnio myślałem o budowie na Palki, bo przy zamknięciu Tuwima/Wydawnicza, w godzinach szczytu wszystko stoi od Ronda Solidarności do Marszałków. Buspas zaczyna się później i autobus też traci czas w tym korku. No i też myślałem o tym w kontekście remontu skrzyżowania Narutowicza/Kopcińskiego, które coraz bardziej się rozpada i wyczekiwanej przebudowie Ronda Solidarności.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Na Zgierskiej między Kniaziewicza i Liściastą (dolina Sokołówki) tramwaje jeżdżą, a dołek jest konkretny.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Też pomyślałem o tym odcinku. Gdyby był z tym problem na Palki (a tam nie ma takiej tragedii), to nie byłoby pewnie tematu budowy tramwaju tam.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
A na Strykowskiej tragedia jest?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Wakacje '18 - remonty i remanenty.
Wyobrażenia o wakacyjnej siatce połączeń.
1 wróci na starą trasę.
2 zostanie skrócona do pl. Niepodległości.
3, 5, 8, 9, 10B, 11AB, 16, 17 pojedzie jak do tej pory.
4 pojedzie przez Piłsudskiego na Augustów.
6 zostanie skrócona do Kozin w celu zawieszenia 7.
10A zostanie skrócona do pętli przy Stadionie Widzewa.
12 pojedzie: od Narutowicza-Kilińskiego: Narutowicza, P.O.W., Poznańskich, Kilińskiego, Pomorską i dalej na stałą trasę. Powrót przez plac Wolności.
13 pojedzie: od Narutowicza-Kilińskiego: Narutowicza, P.O.W., Poznańskich, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Niższą.
14 pojedzie: od Piłsudskiego-Kilińskiego: Kilińskiego, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego.
15 pojedzie: od Legionów-Zachodnia: Zachodnią, Północną, Franciszkańską, Wojska Polskiego, Strykowską.
18 zostanie zawieszona.
Jeśli są sugestie, to zapraszam do dyskusji.
Wyobrażenia o wakacyjnej siatce połączeń.
1 wróci na starą trasę.
2 zostanie skrócona do pl. Niepodległości.
3, 5, 8, 9, 10B, 11AB, 16, 17 pojedzie jak do tej pory.
4 pojedzie przez Piłsudskiego na Augustów.
6 zostanie skrócona do Kozin w celu zawieszenia 7.
10A zostanie skrócona do pętli przy Stadionie Widzewa.
12 pojedzie: od Narutowicza-Kilińskiego: Narutowicza, P.O.W., Poznańskich, Kilińskiego, Pomorską i dalej na stałą trasę. Powrót przez plac Wolności.
13 pojedzie: od Narutowicza-Kilińskiego: Narutowicza, P.O.W., Poznańskich, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Niższą.
14 pojedzie: od Piłsudskiego-Kilińskiego: Kilińskiego, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego.
15 pojedzie: od Legionów-Zachodnia: Zachodnią, Północną, Franciszkańską, Wojska Polskiego, Strykowską.
18 zostanie zawieszona.
Jeśli są sugestie, to zapraszam do dyskusji.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Ale to bez sensu. Rozumiem, ze ta trasa 10A to w wyniku wysłania 4 do Augustów, ale to zły pomysł. 10A dla Widzewa Wschodu jest ważniejsze niż linia 4 co pokazują potoki w linii 9. No i klimatyzacja to fajna rzecz latemTramMomentyStudenta pisze: 4 pojedzie przez Piłsudskiego na Augustów.
10A zostanie skrócona do pętli przy Stadionie Widzewa.
Ja bym widział coś innego (trzy warianty):
1. 4 do Stadion Widzew, 10AB bez zmian
2. 4 do Augustów, 10AB łączny takt 7,5min (zamiast 6min)
3. 4 do Augustów, 10A tylko 6-9,14-17(przykładowo), 10B bez zmian
O tym nie pomyślałem by tramwaj jechał pod dworzec, ale powinien, by była przesiadka na 58 no i by obsłużyć dworzec. Zobaczymy.12 pojedzie: od Narutowicza-Kilińskiego: Narutowicza, P.O.W., Poznańskich, Kilińskiego, Pomorską i dalej na stałą trasę. Powrót przez plac Wolności.
6 zostanie skrócona do Kozin w celu zawieszenia 7.
15 pojedzie: od Legionów-Zachodnia: Zachodnią, Północną, Franciszkańską, Wojska Polskiego, Strykowską.
Wiesz wydaje mi sie, ze jednak 15 pojedzie na Stoki (M8CN), a to 17 zmieni trasę.
Generalnie pomysł dobry, ale w Łodzi to chyba sie tak nie lubi mieszać trasami bez większej potrzeby. Ale mi sie podoba.
1,13,14,18 to sie zgadzam.
A zmieści się? Jest tam juz 16 i 41. No, ale jak nie to albo 16 albo 2 do RLL.2 zostanie skrócona do pl. Niepodległości.
Z reszta ja myślę, ze 2 zostanie na swojej trasie. Mają rozkopać Rzgowska-Dąbrowskiego i podobno na Dąbrowskiego przy Kraszewskiego tez maja trwać już prace (dlatego też musza otworzyć (Dąbrowskiego-Kilińskiego). Stąd też nie wiem nawet czy Z2 bedzie dalej istniało, bo sensownej trasy nie będzie. Wtedy ta 2 będzie jednak musiała jechac na Dąbrowę. Z tym, ze tu bardzo dużo zależy od tego jak zgrają się czasowo te remonty.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Wg mnie to prawie pewne, ze zawieszą, a jesli nie to właśnie tylko z tego powodu, by Swingi miały gdzie jeździć.Kpc21 pisze: Może na 18, o ile ta linia uchowa się na czas wakacji. Jeśli 18 będzie jeździć, to najprawdopodobniej będzie dojeżdżać do Fabrycznego.
Dla mnie to by było rozsądne wyjście. Dla osób chcących dojechać na Fabryczny będzie przesiadka na Pomorskiej z 15/17 na 58. A jazda na około przez Plac Wolności to przecież strata czasu.W sumie jest też możliwość, że do Fabrycznego skrócą 12, a Stokom dadzą w zamian zarówno 15, jak i 17.
Generalnie powinni dorobic ten brakujący łuk, bo go często brakuje, a po przebudowie PW będzie to jeszcze wiekszy problem.
Bo ZIM podejmuje dziwne decyzje. Tutaj nie zrobili łuku, tak samo na Kilińskiego-Dąbrowskiego nie będzie dalej łuku SW. Za to na marszałków pozostawili łuk SE, który chyba nigdy nie był używany, bo po prosu nie ma to sensu..W ogóle - bez sensu, że jak robili Tramwajową, nie dobudowali łuku zachód-południe na skrzyżowaniu Narutowicza/Tramwajowa. Gdyby to zrobili, teraz w wakacje 12 czy 18 mogłoby dojeżdżać do Tramwajowej. A tak... mogą je co najwyżej puścić bezsensownym objazdem na Stary Widzew, ewentualnie wielką pętlą uliczną przez DTC-Piłsudskiego-Kilińskiego-Narutowicza-Piłsudskiego-DTC
Na Węglowej będzie przecież 4 to wystarczy.Ewentualnie jeśli da się na 18 skierować same dwukierunkowce, to by mogło dojeżdżać przez Węglową do Tramwajowej i na Tramwajowa/Narutowicza kończyć trasę - bo na Tramwajowej jest zjazd międzytorowy. Ale to by wymagało wyłączenia Tramwajowej z ruchu. W zasadzie dałoby się to zrobić też z taborem jednokierunkowym, ale nie wiem, czy nie zakłóciłoby to funkcjonowania Zakładu Techniki. Szkoda, że odcięta została stara pętla po zachodniej stronie Tramwajowej, bo dałoby się ją teraz wykorzystać.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Właśnie 5 i 6 od wakacji nie pojedzie Rzgowską, ze względu na rozpoczęcie prac na skrzyżowaniu z Dąbrowskiego.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Hmmm, ostatnie połączenie z Fabrycznego na Dąbrowę zawieszone ? Niby sprawę załatwiłyby skomunikowane przesiadki z 13 na 14 na Śmigłego-Rydza, ale w łódzkich warunkach to wiadomo jak to będzie wyglądać (14 odjeżdżająca przed 13).TramMomentyStudenta pisze:4 pojedzie przez Piłsudskiego na Augustów.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
No, ale wyjścia nie ma, bo coś wzdłuż dworca jechac musi. Zwłaszcza, ze no tak: 9 bez zmian, 12 objazdem, 13 pewno Kilińskiego, 18 zawieszą to z całego ciągu Narutowicza by została tylko jedna 9? To za mało. 4 musi być.kuba_łódź pisze:Hmmm, ostatnie połączenie z Fabrycznego na Dąbrowę zawieszone ? Niby sprawę załatwiłyby skomunikowane przesiadki z 13 na 14 na Śmigłego-Rydza, ale w łódzkich warunkach to wiadomo jak to będzie wyglądać (14 odjeżdżająca przed 13).TramMomentyStudenta pisze:4 pojedzie przez Piłsudskiego na Augustów.
Poza tym no na Kilińskiego Przybyszewskiego będzie dużo tramwajów i dorzucenie kolejnej linii to może być już przesada. Dzisiaj jest 1,2,3,5,7 - 22,5 k/h. Niedługo bedzie 1,2,3,5,7,13,14. To daje nam 32,5. Jak dodalibyśmy jeszcze 4 to by wyszło 37,5. To po prostu za duzo by było.
Nawet gdyby było w wakacje tak: 1,3,5,13,14 (2 do Pl. Niepodległości, a 7 zawieszona) to mamy 25k/h bez 4 to i tak więcej niż teraz.
Nawet gdyby to skrzyżowanie było po remoncie to i tak by było ciasno, a co tu mówić o tym co jest teraz.
Mam nadzieję, ze na Kilińskiego-Przybyszewskiego zrobia podwójne przystanki na ten czas to wtedy dwa tramwaje na jednej fazie może pojada, a jak nie to chociaż pasażerowie będą mogli sie przesiąść.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Jest jeszcze jedno wyjście. Zawiesić 10A, zrobić wspólną 10 o takcie 8-7 od Olechowa. Nie wyobrażam sobie, że 3, 4 i 10A miały zmieścić się na Augustowie.nowy1212 pisze:Ale to bez sensu. Rozumiem, ze ta trasa 10A to w wyniku wysłania 4 do Augustów, ale to zły pomysł. 10A dla Widzewa Wschodu jest ważniejsze niż linia 4 co pokazują potoki w linii 9. No i klimatyzacja to fajna rzecz latemTramMomentyStudenta pisze: 4 pojedzie przez Piłsudskiego na Augustów.
10A zostanie skrócona do pętli przy Stadionie Widzewa.
Ja bym widział coś innego (trzy warianty):
1. 4 do Stadion Widzew, 10AB bez zmian
2. 4 do Augustów, 10AB łączny takt 7,5min (zamiast 6min)
3. 4 do Augustów, 10A tylko 6-9,14-17(przykładowo), 10B bez zmian
Raczej nie wyśle się na Koziny takiej 15 czy 17, bo, jak ktoś wspomniał, Koziny muszą mieć dojazd do ŁTR, inaczej tramwaj tam nie ma sensu. Podobno.W Łodzi to chyba sie tak nie lubi mieszać trasami bez większej potrzeby.
O ile 2 będzie potrzebne na Przybysza. Jest prawdopodobne, że 7 wróci jesienią po skończeniu prac na Narutowicza, więc nawet bez 2 będą tam wtedy cztery linie. Po jakiego szkopa więcej? Faktycznie, jest problem, że Dąbrowie po objeździe 4 i skróceniu 2 zostanie jedna linia na krzyż, ale...A zmieści się? Jest tam juz 16 i 41. No, ale jak nie to albo 16 albo 2 do RLL.2 zostanie skrócona do pl. Niepodległości.
Z reszta ja myślę, ze 2 zostanie na swojej trasie. Mają rozkopać Rzgowska-Dąbrowskiego i podobno na Dąbrowskiego przy Kraszewskiego tez maja trwać już prace (dlatego też musza otworzyć (Dąbrowskiego-Kilińskiego). Stąd też nie wiem nawet czy Z2 bedzie dalej istniało, bo sensownej trasy nie będzie. Wtedy ta 2 będzie jednak musiała jechac na Dąbrowę. Z tym, ze tu bardzo dużo zależy od tego jak zgrają się czasowo te remonty.
Zresztą co do 2 - jeśli 7 nadal będzie zawieszone pomimo zakończenia prac na Narutowicza - 2 może mieć sens na Dąbrowie. Ale trzeba pomyśleć nad długofalowym rozwiązaniem co do Kozin, inaczej pozostaną bez tramwaju.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Dawniej na Augustów były linie 3,8,9,10 i tylko dwa tory. Każda z taktem 10min, czyli 24k/h.TramMomentyStudenta pisze: Jest jeszcze jedno wyjście. Zawiesić 10A, zrobić wspólną 10 o takcie 8-7 od Olechowa. Nie wyobrażam sobie, że 3, 4 i 10A miały zmieścić się na Augustowie.
Tutaj by były 3,4,10A, czyli 15k/h i sa trzy tory. Zatem bez problemy bu się to pomieściło wszystko. Dzisiaj ta krańcówka jest praktycznie pusta.
Ogólnie tak, ale to Łódź.Raczej nie wyśle się na Koziny takiej 15 czy 17, bo, jak ktoś wspomniał, Koziny muszą mieć dojazd do ŁTR, inaczej tramwaj tam nie ma sensu. Podobno.
No to ja bym prędzej 7 skrócił do DTC czy Placu Niepodległości niz 2, bo jednak Dąbrowa ważniejsza od Lodowej. Chć ja bym jeszcze się zastanawiał nad ew. wysłanie 2 na Chojny i jakos tam zorganizować Z2 na Dąbrowę. Ale no nie wiem. Nie będę sie tu upierał, bo wg. mnie każda opcja jest zła.O ile 2 będzie potrzebne na Przybysza. Jest prawdopodobne, że 7 wróci jesienią po skończeniu prac na Narutowicza, więc nawet bez 2 będą tam wtedy cztery linie. Po jakiego szkopa więcej? Faktycznie, jest problem, że Dąbrowie po objeździe 4 i skróceniu 2 zostanie jedna linia na krzyż, ale...
Zresztą co do 2 - jeśli 7 nadal będzie zawieszone pomimo zakończenia prac na Narutowicza - 2 może mieć sens na Dąbrowie. Ale trzeba pomyśleć nad długofalowym rozwiązaniem co do Kozin, inaczej pozostaną bez tramwaju.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
^^ Bo w ogóle: źle zrobiona siatka połączeń tramwajowych, za Rydza też w sumie rychło wczas się wzięli - gdyby Łódź była lepiej zarządzana przez poprzedników, to obecnie pewnie zostałby już zrobiony porządek z Wróblami, tramwaje kursowałyby na lotnisko, a linia 7 jeździłaby aż do Kochanówki i do tego mielibyśmy też pewnie metro na planie iksa (Teofilów-Widzew i Retkinia-Doły/Marysin). A tak? Nie wiadomo, czy to się ziści i do 2050 roku.
Natomiast co do tego nieszczęsnego odcinka Przybyszewskiego, generalnie przy wysłaniu 2 na Dworzec Chojny - są obawy, że będzie to wozić powietrze już od placu Reymonta, więc faktycznie lepiej zrobić tak, że jednak zostawić 2 tak, jak jest, natomiast jak mówiłem, trzeba zrobić swego rodzaju porządek z Kozinami, bo inaczej, to albo tramwaj tam będzie skasowany do czasu remontu (coś słyszałem o planowanej na lata AD19-20 przebudowie ulicy Cmentarnej), albo trzeba będzie kombinować z siatką połączeń. Taaaa, najlepiej, rozwalić siatkę połączeń, którą układano przez całe dwa lata na potrzeby ludu... Chociaż w przypadku tegorocznych wakacji i tak bez kombinowania się nie obejdzie, chodzi o cały plan na okres od jesieni wzwyż.
Natomiast co do tego nieszczęsnego odcinka Przybyszewskiego, generalnie przy wysłaniu 2 na Dworzec Chojny - są obawy, że będzie to wozić powietrze już od placu Reymonta, więc faktycznie lepiej zrobić tak, że jednak zostawić 2 tak, jak jest, natomiast jak mówiłem, trzeba zrobić swego rodzaju porządek z Kozinami, bo inaczej, to albo tramwaj tam będzie skasowany do czasu remontu (coś słyszałem o planowanej na lata AD19-20 przebudowie ulicy Cmentarnej), albo trzeba będzie kombinować z siatką połączeń. Taaaa, najlepiej, rozwalić siatkę połączeń, którą układano przez całe dwa lata na potrzeby ludu... Chociaż w przypadku tegorocznych wakacji i tak bez kombinowania się nie obejdzie, chodzi o cały plan na okres od jesieni wzwyż.
Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
Z linia 7 to jest tak, że ona wg mnie będzie zawieszona na jakiś czas czemu?TramMomentyStudenta pisze:trzeba zrobić swego rodzaju porządek z Kozinami, bo inaczej, to albo tramwaj tam będzie skasowany do czasu remontu (coś słyszałem o planowanej na lata AD19-20 przebudowie ulicy Cmentarnej), albo trzeba będzie kombinować z siatką połączeń.
Bo w ramach rewitalizacji mają robić Cmentarną, Legionów, Plac Wolności, Północną (z krańcówką). Do tego mają robić Przybyszewskiego i Przybyszewskiego-Kilińskiego i Śmigłego-Przybyszewskiego.
Ta linia ma sens póki dojeżdża na Koziny, ale jak nie będzie tam mogła dojechać ze względu na remont to jedyne sensowne wyjście to będzie jej zawieszenie, bo nikt nie będzie jeździł linia, która co chwilę będzie zmieniać trasę ze względu na kolejny remont.
Ta siatka i tak będzie rozwalona, bo po remontach podobno tramwajowa siatka ma byc na nowo układana. Choć wg mnie to bez sensu - tzn to ma sens, ale siatka powinna być znana już teraz, bo teraz można dorobić jakies łuki, a później trzeba będzie się dostosowywać do infrastruktury...Taaaa, najlepiej, rozwalić siatkę połączeń, którą układano przez całe dwa lata na potrzeby ludu... Chociaż w przypadku tegorocznych wakacji i tak bez kombinowania się nie obejdzie, chodzi o cały plan na okres od jesieni wzwyż.
Prawda jest taka, że od czerwca siatka będzie mocno zmieniona i szybko do stanu pierwotnego (lub zbliżonego nie wróci). Bo skończą Narutowicza to i tak jeszcze będzie objazd na Rzgowska-Dąbrowskiego no i Śmigłego będą robić. A to wpływa na wiele linii. No, a w 2019 to już w ogóle bedą objazdy same chyba.