Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

Tylko, że wtedy dowozisz do Przystanku mBank, bo na Narutowicza pasażerowie nie mieliby jak wysiąść. Teraz, gdy 1 i 5 są skrócone często tramwaj objeżdża park pusty, bo każdy woli wysiąść na Kilińskiego. Warto jednak dowozić pasażerów do przesiadki "drzwi w drzwi" zamiast zmuszać ich do spacerów (szczególnie, że Łódź się starzeje z każdym rokiem a jednocześnie wzrasta wiek przeciętnego pasażera).
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Tramwaje podmiejskie: dwa "X" + 3 krańcówki dla 41

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:
BB93 pisze:Na Fabrycznym nie zrobisz postoju żeby wyrównać czas.
Zrobi. Przecież jest nieużywany odcinek Narutowicza, po północnej stronie parku.
Pod warunkiem, że nie będzie jakichś sytuacji awaryjnych typu zatrzymania ruchu w rejonie węzła przesiadkowego. Co prawda wtedy siłą rzeczy trzeba byłoby przemieścić tramwaje krańcujące przy Fabrycznym, np. na Radiostację lub w porywach do stajni jednorożców, ale w przypadku 41 przejazdy na Radiostację byłyby jeszcze większym szkopułem, gdyż nie można byłoby sobie pozwolić nawet na przerwę.
BB93 pisze:Tylko, że wtedy dowozisz do Przystanku mBank, bo na Narutowicza pasażerowie nie mieliby jak wysiąść. Teraz, gdy 1 i 5 są skrócone często tramwaj objeżdża park pusty, bo każdy woli wysiąść na Kilińskiego. Warto jednak dowozić pasażerów do przesiadki "drzwi w drzwi" zamiast zmuszać ich do spacerów (szczególnie, że Łódź się starzeje z każdym rokiem a jednocześnie wzrasta wiek przeciętnego pasażera).
Z tym też się zgadzam, aczkolwiek nie wiem, jaki jest sens, żeby z Fabrycznego w kierunku południowym objeżdżać cały park.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kpc21 »

BB93 pisze:Tylko, że wtedy dowozisz do Przystanku mBank, bo na Narutowicza pasażerowie nie mieliby jak wysiąść. Teraz, gdy 1 i 5 są skrócone często tramwaj objeżdża park pusty, bo każdy woli wysiąść na Kilińskiego. Warto jednak dowozić pasażerów do przesiadki "drzwi w drzwi" zamiast zmuszać ich do spacerów (szczególnie, że Łódź się starzeje z każdym rokiem a jednocześnie wzrasta wiek przeciętnego pasażera).
Można zrobić tymczasowy przystanek koło cerkwi.

Można też przed postojem zrobić kółko dookoła parku.

Akurat do Przystanku mBank lepiej wysiąść przy Tuwima. Nie wiem, skąd pomysł, że ktoś tam jadący z kierunku południowego będzie wysiadać przy Traugutta :)
TramMomentyStudenta pisze: Pod warunkiem, że nie będzie jakichś sytuacji awaryjnych typu zatrzymania ruchu w rejonie węzła przesiadkowego.
Ale wtedy i tak tramwaj tam nie zakrańcuje. Więc argument o problemie z postojem traci sens. Poza tym jak często takie zatrzymania się zdarzają?
TramMomentyStudenta pisze: Z tym też się zgadzam, aczkolwiek nie wiem, jaki jest sens, żeby z Fabrycznego w kierunku południowym objeżdżać cały park.
Żeby ktoś mógł wsiąść do tramwaju pod dworcem? Np. przesiadając się z pociągu?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Pacyfik »

Po pierwsze: dziękuję administracji, że przeniosła tam, gdzie trzeba tę moją twórczość - OK ( jeszcze nie jestem tak dobrze zorientowany w tym forum... ). Jordi: napisałem przecież o takcie 15-minut... A poza tym - pytanie retoryczne: odróżniasz linię tramwajową od linii kolejowej? Kpc21: dziękuję za konstruktywne podejście do sprawy. Jeśli chodzi o krańcowanie przy Fabrycznej: znawcy tematu często w dyskusjach ze mną twierdzili, że tam jest tak dużo torów i tak stosunkowo nieduże obciążenie ruchem - że nie potrzeba budować klasycznej krańcówki... lecz właśnie wykorzystać "pętlę uliczną". Ja jednak wolę klasyczne rozwiązania i podaję pod rozwagę ( oczywiście, kosztowałoby i troszkę zachodu by było... ) taki pomysł: wykorzystanie kwartału Poznańskich - Składowa - przedłużenie Sterlinga ( wiem, że pasaż itd. itd. i ciasno etc. etc. - ale przemyśleć można: od tego nie zachodzi się w ciążę ;) ). Co do przesiadki "drzwi w drzwi": to jest ideał, ale w życiu nie zawsze ( rzadko raczej ) osiąga się rozwiązania idealne. O pieniądzach: jak jest wola polityczna, to i pieniądze się "cudownie" potrafią znaleźć ( a na KM będzie stopniowo rosło, ponieważ ogólnie budżet Łodzi rośnie: właśnie przekroczył 4 mld zł; coś MPK skapnie ). Pzdr., zwłaszcza myślących konstruktywnie ;) .
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

Czy 12, czy 15 bez większego znaczenia. Nie będzie nas stać na tworzenie obwodowych linii tramwajowych.

A budżet rośnie, tylko wydatki na KM nie za bardzo wraz z nim ;) No i perspektywy kolejnych lat są takie, że jednak już przyrosty bardzo zwolnią.

Wolę mniej linii tramwajowych, ale często, żeby przesiadka była "akceptowalna" niż 30 linii z taktem 20 i gorszym, a tworząc kolejne linie będziemy do tego zmierzać...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Dla mnie to może być 10 linii tramwajowych co 5 czy 6 minut. Ale żeby potem nie było, że się wszędzie trzeba przesiadać albo trzeba będzie tworzyć więcej linii autobusowych :D W ogóle trzeba najpierw zająć się promowaniem zbiorkomu (mimo że, jak słusznie zauważył kolega, to tylko usługa socjalna) i zgarnianiem ludzi do tramwajów i autobusów niż wymyślaniem nie wiadomo jakich fanaberii. ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

^^Nie no trzeba zachować balans. Obecnie jest on zachowany - zdecydowana większość linii tramwajowych jeździ co 12min. Tworzenie kolejnych linii nie ma obecnie sensu - trzeba zadbać o poprawe komfortu podróży i czasu przejazdu na tym co jest.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

Kpc21 pisze:
BB93 pisze:Tylko, że wtedy dowozisz do Przystanku mBank, bo na Narutowicza pasażerowie nie mieliby jak wysiąść. Teraz, gdy 1 i 5 są skrócone często tramwaj objeżdża park pusty, bo każdy woli wysiąść na Kilińskiego. Warto jednak dowozić pasażerów do przesiadki "drzwi w drzwi" zamiast zmuszać ich do spacerów (szczególnie, że Łódź się starzeje z każdym rokiem a jednocześnie wzrasta wiek przeciętnego pasażera).
Można zrobić tymczasowy przystanek koło cerkwi.

Można też przed postojem zrobić kółko dookoła parku.

Akurat do Przystanku mBank lepiej wysiąść przy Tuwima. Nie wiem, skąd pomysł, że ktoś tam jadący z kierunku południowego będzie wysiadać przy Traugutta :)
Pisząc o Przystanku mBank miałem na myśli przystanek tramwajowy o takiej nazwie, nie biurowiec ;) Myślę, że MPK i tak nie zgodzi się na krańcowanie 41 na Fabrycznym. Poza tym, linia z Pabianic powinna dojeżdżać do Placu Niepodległości lub do Cm. Zarzew (dają przy okazji Widzewowi i Zarzewowi połączenie w stylu dawnej 18). Wtedy powinno powstać jakieś wsparcie dla 41 w postaci miejskiej linii do Ikei tak, aby zapewnić takt 6-7,5-10 na Przybyszewskiego. Jeśli 41 miałoby kursować w kierunku Nowego Centrum Łodzi to prędzej widziałbym tą linię na Radiostacji. Zastanawiam się jednak, czy nie wystarczy 5 w relacji Górniak - NCŁ i czy nie ma sensu kombinowanie z tym 41.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Josek102 »

Wyobrażeń jest dużo. Nie ma połączenia Retkini z Dołami ,brak dawnej linii 98 przez co 10-tki są zapchane.78 mógłby jechać przez Szparagową ,św.Teresy i Traktorową co było by korzyśćią bo sporo mieszkańców Aleksa pracuje na Teofilowie przemysłowym
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
brzoza13
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: brzoza13 »

9 trasa jak linia 9B
10trasa jak linia 10B
11 trasa jak linia 11B
14 IKEA-PABIANICKA-PIOTRKOWSKA-MICKIEWICZA-BANDURSKIEGO-KAROLEWSKA-BRATYSŁAWSKA-KAROLEW
15 CM.ZARZEW-LODOWA-PRZYBYSZEWSKIEGO-PIOTRKOWSKA-PABIANICKA-POLITECHNIKI-ŻEROMSKIEGO-KOPERNIKA-GDAŃSKA-
LEGIONÓW-POMORSKA-DZIAŁKI-TELEFONICZNA-STOKI
54ABCD z Wydawniczej do Pomorska-Kasprowy Wierch bez zmian, następnie prosto Pomorską na stałe trasy
54C trasa skrócona do pętli Natolin
54D trasa wydłużona do pętli Lipiny
58A z Dw.Łódź Fabryczna do Małochowskiego-Konstytucyjna bez zmian, następnie Konstytucyjną,Pomorską
na stałą trasę
58B z Dw.Łódź Fabryczna do Pomorska-Kasprowy Wierch bez zmian, następnie prosto Pomorską na stałą trasę
do Janowa
63 z Dw.Łódź Chojny trasa skrócona do pętli Czahary
Przyczyna zmiany trasy: za linię 77
64 z Czajkowskiego do Limanowskiego-Zachodnia bez zmian, następnie Zachodnią,Lutomierską,Bazarową
na pl.Piastowski/z powrotem: PL.PIASTOWSKI-BAZAROWA-RYBNA-LUTOMIERSKA-ZACHODNIA,LIMANOWSKIEGO)
Przyczyna zmiany trasy: autobusy często zatrzymują się za zakazem zatrzymywania.
65A kursuje do Lotniska przez Bandurskiego
65B kursuje do Sortowni przez Jana Pawła II
67 CH TULIPAN-PIŁSUDSKIEGO-KOPCIŃSKIEGO-PALKI-WOJSKA POLSKIEGO-BRZEZIŃSKA-ZJAZDOWA-OPOLSKA-
ZJAZDOWA-ŁUKASZEWSKA
69A trasa skrócona do Retkini
69B z Dw.Łódź Widzew do Maratońska 91 bez zmian, następnie: Maratońską,Golfową,Nowy Józefów,Gillette,
Innowacyjną,Kościelną,Janika na pętlę ŁSSE Janika/powrót: ŁSSE JANIKA-JANIKA-SREBRNA-INWESTYCYJNA-
GILETTE)
70 z Instytutu CZMP do Kopcińskiego-Narutowicza bez zmian, następnie Narutowicza,Jaracza,Uniwersytecką,
Narutowicza na pl.Dąbrowskiego/z powrotem: PL.DĄBROWSKIEGO-STERLINGA-REWOLUCJI 1905R.-UNIWERSYTECKĄ-
NARUTOWICZA)
71A trasa skrócona na pętlę Młynek
72A trasa skrócona na pętlę Olechów przez Ofiar Terroryzmu 11 Września
72B kursuje przez Olechowską na pętlę Janów
75A trasa skrócona do Dw.Łódź Chojny
75B z Dw.Łódź Widzew do Dw.Łódź Chojny bez zmian, następnie: Rzgowską,Bartoszewskiego,Siostrzaną,
Graniczną na pętlę Hydro Graniczna/z powrotem: Hydro Graniczna-Graniczna-Bartoszewskiego-Rzgowska)
79 WYDAWNICZA-TUWIMA-KOPCIŃSKIEGO-PALKI-STRYKOWSKA-ŁUPKOWA-KRYSZTAŁOWA-WARSZAWSKA-TĘCZOWA-CENTRALNA
(powrót: CENTRALNA-WARSZAWSKA-...-NAWROT-NOWA-TUWIMA-WYDAWNICZA
85 kursuje jak 85B
87AB z Żubardzia do Źródłowa-Palki bez zmian, następnie Palki,Telefoniczną,Doły,Smutną (87A)/Palki,
Telefoniczną (87B) na stałe trasy
Przyczyna zmiany trasy: cześciowa rekompensata za zabrane linie m.in. 56 podczas reformy komunikacyjnej
88AB BAŁUCKI RYNEK-ZAWISZY-FRANCISZKAŃSKA-WOJSKA POLSKIEGO[/b]-Marmurowa, Dąbrowa, Kopanka, Kalonka,
KALONKA (88A)/Borchówka, Boginia – SKOSZEWY(88B)
(z powrotem: KALONKA/SKOSZEWY-...-FRANCISZKAŃSKA-ORGANIZACJI WIN-BAŁUCKI RYNEK-ZGIERSKA-
BAŁUCKI RYNEK)
91 kursuje jak 91C
92A kursuje do pętli BSH
92B trasa wydłuzona do pętli Stróża
96 z Janowa do Kopcińskiego-Narutowicza bez zmian, następnie Kopcińskiego,Palki,Wojska Polskiego, Franciszkańską,Organizacji WIN,Bałucki Rynek,Zgierską,Zachodnią,Lutomierską na stałą trasę
z Rojnej do Lutomierska-Zachodnia bez zmian, następnie Zachodnią,Limanowskiego, Zgierską,Zawiszy,Franciszkańską,Wojska Polskiego,Palki,Kopcińskiego na stałą trasę
Przyczyna zmiany trasy: rekompensata za zabraną linię 85 podczas reformy komunikacyjnej z 2017r.
97A trasa skrócona do pętli Niesięcin
97B trasa wydłużona do pętli Targowy Rynek
99A trasa bez zmian
99B z 11 Listopada do Kusoicńskiego-Popiełuszki bez zmian, następnie Popiełuszki,Maratońska,Golfowa,Nowy Józefów,Gilette na pętlę ŁSSE Nowy Józefów
9AB,10AB,11AB,16,53CDE,60D,64AB,77,85AB,91ABC,99 i linie pracownicze - tymi liniami już nie pojeździmy. Może dzięki temu będzie odrobinę więcej porządku na liniach.
I to tyle. W razie czego niektóre linie czy też trasy poprawimy. :)
Yizi
Bywalec
Posty: 245
Rejestracja: śr 20:50, 02 sty 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Yizi »

Skracanie 72B tylko do Dellu nie ma sensu, ponieważ na Zakładowej przy Transmisyjnej w 72 wsiada całkiem sporo osób
Ostatnio zmieniony pn 22:00, 29 lip 2019 przez Yizi, łącznie zmieniany 1 raz.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: komlo13 »

Co bym zmienił w tym co napisałeś:
60ABC wydłużona do Dw.Łódź Widzew
Powód: skomunikowanie Dołów z Widzewem bez potrzeby zmiany trasy 96
65A przez Jana Pawła II do Lotniska
65B przez Jana Pawła II do Sortowni
Powód: Do Sortowni i tak jest tylko kilka kursów, więc nie ma sensu uratować ich inną trasą
66 trzeba wydłużyć do pętli ROGI (Przy Łodziance), a jeśli się nie da to do Imielnika, aby poprawić obsługę tej części Strykowskiej I Okólnej.
67 Zamiast rozbijać to na dwie linie zrobiłbym:
67A na Łukaszew, 67B do Kalonki Pio, 67C do Skoszew, dodatkowo z Wydawniczej wyjazd przez ta nową ulicę (Nie pamiętam jak sie nazywa), Tramwajową, Narutowicza, Uniwersytecką, aby zebrać też ludzi stamtąd
70 jednak pozostawiłbym wydłużoną, nie koniecznie do Ronda Powstańców, ale np. na Okopową (Tam gdzie kiedyś 85A zwracał), albo na Rondo Powstańców przez Okopową, bo ten rejon generuje duże potoki pasażerskie
87AB nie zmieniałbym obecnej trasy, bo obsługuje większe że tak powiem skupiska ludności.
88 na trasę Łódź Fabryczna - Lotnisko, która była szybka i popularna
92A przez Jędrzejowską, Feliksińską do Stróży
96 zostawiłbym na obecnej trasie (znaczy bez tych wariantów ABC, po prostu jedno cały tydzień na takiej trasie jak 96C obecnie).
Podoba mi się zmiana obsługi ŁSSE Nowy Józefów. Teraz ludzie muszą przesiąść się na Retkini, co jest uciążliwe. Dobre jest też rozdzielenie tych kosmicznych wariantów 53 i 60. Wydłużenie 64 na Lutomierską też jest potrzebne, bo obecny przystanek końcowy raczej nie generuje dużych potoków pasażerskich. Co do reszty linii się nie wypowiadam, bo rzadko z nich korzystam i nie wiem jaka jest sytuacja.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kpc21 »

Na plac Piastowski nikt nie wpuści autobusów, skoro nie tak dawno je ze względu na protesty mieszkańców stamtąd wyrzucono.

Jaki sens 67 do Tulipana, skoro na to, że tam, a nie do Fabrycznego jeździ 60 są raczej narzekania?

79 – tak samo nie rozumiem, czemu chcesz to skracać z powrotem do Wydawniczej i zabierać możliwość dojazdu do trasy WZ.

87AB – po co chcesz je zabierać z Lumumbowa? I to w miejsce, gdzie nic nie ma (osiedle po wschodniej stronie Palki tak samo blisko ma do przystanku na Tamce)? Nie wiem, komu ty chcesz dawać tę rekompensatę za 56. Przecież 87AB spełnia tę samą funkcję lepiej (obsługuje dodatkowe miejsca po drodze).

96 – to, co proponujesz, brzmi po prostu absurdalnie. Całym sensem istnienia tej linii jest dojazd na Piotrkowską w rejony Jaracza/Rewolucji, a ty chcesz to właśnie odebrać. Rozumiem chęć dania rekompensaty za zabrane 85, ale nie tędy droga. Poza tym zamiast 85 jest 70. Obsługujące co prawda nieco inne rejony – ale tak naprawdę chyba większą ich liczbę, a wcześniej ci mieszkańcy musieli się przesiadać. Tu nie ma co rekompensować – wszystkim nie dogodzimy. Sensowna jest koncepcja wydłużenia 60 do dworca Widzew, co zresztą chyba nawet jest rozważane przez ZDiT.

Wydłużanie 66 – chyba mija się z celem. Jazda z okolic Strykowskiej do miasta przez Rondo Powstańców to jazda naokoło. Szczególnie biorąc pod uwagę planowane przekierowanie tej linii z Łagiewnickiej przez Czapli – które na pewno wydłuży czas przejazdu.

Widziałbym raczej nowy wariant 60: ... – Palki – Strykowska – Okólna – Moskule – Dobra Nowiny – DK14 – DOBRA. Oczywiście wymagałoby to porozumienia z gminą Stryków. Tabor – Isuzu, bo normalny autobus w ul. Moskule nie wjedzie – a jest to jedna z największych w Łodzi dziur komunikacyjnych.

66 można by było ewentualnie wydłużyć tak, by wjeżdżało w Żółwiową (co jest pod względem taborowym wreszcie możliwe dzięki Isuzu), przynajmniej kilkoma najważniejszymi kursami. Ale to się nie uda ze względu na brak miejsca na zawrócenie. Teoretycznie, przynajmniej wg StreetView, da się dojechać stamtąd po asfalcie w okolice Skotnik/Klęku, ale to by już była raczej przesada. Chyba, że gmina okaże się czymś takim faktycznie zainteresowana, ale wątpię. Obecnie te rejony, co ciekawe, mają obsługę komunikacyjną, ale autobus pojawia się tam tylko 2 razy na dzień: o 8:15 i 14:55 – i dowozi z/do Strykowa.

To już totalna fantazja, ale wtedy mogłyby być takie kursy 66B (powiedzmy, że kilka na dzień, w godzinach szczytu): RONDO POWSTAŃCÓW 1863 R. – Łagiewnicka – Łagiewnicka – Czapli – Mrówcza – Jaskółcza – Okólna – Żółwiowa – Kiełmina (część południowa) – Klęk (od działek do parku) – droga Skotniki-Dobra: Klęk – Kiełmina – Witanówek – Dobra – i do Strykowa taką drogą, jak gmina Stryków będzie chciała (jest sporo opcji) – STRYKÓW PLAC ŁUKASIŃSKIEGO.

Z tym, że... Według Google Maps, z rejonu Modrzewia do centrum tak naprawdę szybciej powinno dać się dojechać przez Strykowską, więc nie wiem, czy nie lepiej by było, gdyby był to jakiś wariant 60 (ewentualnie dla linii obsługujących gminę Stryków wydzielić jakiś nowy zakres numeracji, np. od 151 wzwyż, bo faktycznie inaczej będziemy mieć już szaleństwo z tymi wariantami). I wtedy albo: ... – Strykowska – Okólna – Modrzew – Żółwiowa – i dalej jak wyżej do Strykowa, albo też do Dobrej i powrót przez Moskule.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: komlo13 »

Można by w sumie zorganizować na Żółwiowej jakąś pętlę, tak jak zrobiono to na Rataja. Miejsce by się znalazło.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kpc21 »

A znalazłoby się?

Obawiam się, że wymagałoby to wykupu gruntów.

Podobnie zresztą na ul. Moskule.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
brzoza13
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: brzoza13 »

Kpc21 pisze:Na plac Piastowski nikt nie wpuści autobusów[...]
Skoro tak, to wytłumacz mi, dlaczego rok temu podczas urodzin Łodzi niektóre wpuszczono niektóre linie nocne kończyły na pl.Piastowskim, pomimo, że przystankiem końcowym była Lutomierska-Zachodnia (0485), a początkowym Zachodnia-Lutomierska (1399)? No, czekam na odpowiedź.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kpc21 »

Czym innym jest jednorazowa sytuacja, czym innym stałe kursowanie.

Przecież z jakiegoś powodu te wszystkie linie do Poddębic, Uniejowa, Ozorkowa, Łęczycy już z pl. Piastowskiego nie odjeżdżają – choć odjeżdżały stamtąd od zawsze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Chodzi pewnie... o pieniędze. :D

A tymczasem chciałbym nieco zmienić wątek, bo w pewnej odległości czasowej, może nawet jesienią ruszy remont trasy 41. Pewnie znając życie poleci zetka od Ikei (ciekawe, kto zapewni tabor lub zapłaci podwykonawcy za tyle wozokm! :mrgreen: ), ale do Ikei też coś jechać musi. Jakieś pomysły?
1) podział linii 3 na warianty 3A i 3B, dłuższy do Ikei co 24.
2) albo skierowanie 1 do pętli Ikea przez Przybyszewskiego (może być z podziałem na 1A do pl. Niepodległości i 1B do Ikei co 24), w zamian za to do pętli Chojny pojechałaby 13. Żeby nie było, że 4, 9 i 13 się będą dublować, tak jak przed wakacjami.
Oba warianty czysto teoretycznie są możliwe, każdy z nich może zastąpić skrócone 41, jeśli przez cały okres trwania remontu 41 miałaby pokonywać krótki odcinek od placu Niepodległości do Ikei, to bez sensu. Chyba że przez część remontu 41 będzie jechać do Dużego Skrętu. Wszystko zależy od harmonogramu robót. A że jesienią otworzą Rzgowska/Dąbrowskiego, to przynajmniej zniknie problem z 11A na pl. Niepodległości, jest też prawdopodobne na swój sposób, że zniknie problem z 2 na Przybyszewskiego (o tyle 14 najpewniej objazd utrzyma).
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: komlo13 »

Jest dużo możliwości:
- 41 w relacji Plac Niepodległości- Ikea
- zetka od samego Placu Niepodległości
- 16-ka przekierowania na Chocianowice
- Wydłużona 3-ka (Ale musiałoby się to wiązać z zebraniem reszty NF6D z 11A)
- Podzielenie 6-ki: 6A na Kurczaki, 6B na Ikea
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kuba »

Kpc21 pisze:A znalazłoby się?

Obawiam się, że wymagałoby to wykupu gruntów.
Według mapy własności (ta taka udostępniona na potrzeby Budżetu Obywatelskiego) jest działka przy ul. Żółwiowej 59/61 (kawałek za ul. Gadomskiego), która jest oznaczona na fioletowo, co oznacza, że teren jest własnością albo we władaniu miasta Łodzi. Działka jest niezabudowana, więc teoretycznie można by zrobić tam coś na kształt pętli jaka jest na Rataja - chyba, że są jakieś inne przeciwwskazania formalno-prawne, o których nie wiemy.
Pytanie również czy stan samej drogi byłby wystarczający na kursowanie autobusów.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
ODPOWIEDZ