Strona 16 z 24

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: wt 18:41, 16 kwie 2019
autor: BB93
Mam nadzieję, że nie dostanę po głowie za "post pod postem" ;)

Teraz na tapetę chciałbym wziąć Retkinię.

55 - częstotliwość: 10/15/20, trasa bez zmian

63A - nowa linia, częstotliwość: 20/30/40
PIASTÓW KURAK – Paderewskiego, Pabianicka, Prądzyńskiego, Zamojska, Św. Franciszka z Asyżu, Zenitowa, Pustynna, Nowe Sady, Waltera-Janke, Maratońska, Popiełuszki – RETKINIA

RETKINIA – Popiełuszki, Maratońska, Waltera-Janke, Nowe Sady, Pustynna, Zenitowa, Franciszka z Asyżu, Leszczowa, Pabianicka, Paderewskiego – PIASTÓW KURAK

63B - obecna trasa 63, częstotliwość: 20/30/40

68 - częstotliwość: 30/45/60, nowa trasa na Rudzie Pab.

69 - wszystkie kursy bez wjazdu w Ossendowskiego, Lodową, częstoltliwość: 10/15/20

76 - częstotliwość: 10/15/20, trasa bez zmian

80 - nowa trasa, częstotliwość: 10/15/20
JANÓW – Hetmańska, Zakładowa, Książąt Polskich, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, łącznik Kopcińskiego-Wydawnicza, Rodziny Grohmanów, Wierzbowa, Tuwima, Struga, Łąkowa, Karolewska, Włókniarzy, Bandurskiego, Krzemieniecka, Retkińska, Wyszyńskiego, Armii Krajowej, Kusocińskiego – RETKINIA KUSOCIŃSKIEGO
RETKINIA KUSOCIŃSKIEGO – Kusocińskiego, Armii Krajowej, Wyszyńskiego, Retkińska, Krzemieniecka, Bandurskiego, Włókniarzy, Struga, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, Wólczańska, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Piłsudskiego, Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Hetmańska – JANÓW

Uzasadnienie: na odcinku widzewskim trasa podobna do dawnego 98, na odcinku retkińskim powiązanie linii z tramwajem. Samo 55 na Kusocińskiego powinno wystarczyć.

86 - obecna trasa 86B, częstotliwość: 10/15/20

94 - trasa i częstotliwość bez zmian

99 - trasa bez zmian, częstoltliwość: 10/15/20

G1/G2 - nowa trasa, częstotliwość: w szczycie jak obecnie, poza szczytem i w dni wolne 30-40.
ŁSSE NOWY JÓZEFÓW / JANIKA - Gilette, Nowy Józefów, Golfowa, Maratońska, Bandurskiego, Włókniarzy, Karolewska - DW. ŁÓDŹ KALISKA

Uzasadnienie: linia po trasie dawnego 98. Dojazd z ŁSSE do pociągów na Kaliski.

G3 - uruchomienie zależne od Konstantynowa
KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI SPÓŁDZIELCZA – Spółdzielcza, Łódzka, Kościelna, Janika, , (niektóre kursy: Janika, Langiewicza, Łąkowa, Przemysłowa, Janika), Inwestycyjna, Łódź: Gilette’a, Nowy Józefów, Golfowa, Maratońska, Bandurskiego, Włókniarzy, Karolewska – DW. ŁÓDŹ KALISKA
DW. ŁÓDŹ KALISKA – Karolewska, Włókniarzy, Bandurskiego, Maratońska, Golfowa, Nowy Józefów, Gilette’a, Konstantynów Łódzki: Innowacyjna, Kościelna, (niektóre kursy: Janika, Langiewicza, Łąkowa, Przemysłowa, Janika) Łódzka, Spółdzielcza – KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI SPÓŁDZIELCZA

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: wt 20:11, 16 kwie 2019
autor: nowy1212
Co na Niciarnianej zamiast 80?

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: śr 05:44, 17 kwie 2019
autor: TramMomentyStudenta
Pewnie będzie w dziale Widzew i zgaduję, że będzie to 64.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: śr 07:36, 17 kwie 2019
autor: Yizi
Mi się wydaje że 82 ponieważ 70 jedzie przez Augustów to 82 na tamtym odcinku było by zbędne.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: śr 18:14, 17 kwie 2019
autor: BB93
Dodaję Widzew, Olechów i Janów.

58B, częstotliwość: 20/30/40 (kursuje w godzinach ok. 5 - 19, 21 - 23 w dni robocze; w soboty i niedziele ok. 9 - 17)

DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA – Rodziny Poznańskich, Rodziny Scheiblerów, Narutowicza, Konstytucyjna, Małachowskiego, Czechosłowacka, szpital CKD, Poronińska, Pomorska, Krokusowa, Pszczyńska, Janosika, Telefoniczna, Pieniny, Giewont, Pomorska, Juhasowa, Pomorska, Frezjowa, Kosodrzewiny, Transmisyjna, Rokicińska, Hetmańska, Zagłoby – JANÓW OSIEDLE
JANÓW OSIEDLE – Zagłoby, Hetmańska, Rokicińska, Transmisyjna, Kosodrzewiny, Frezjowa, Pomorska, Juhasowa, Skalna, Dębowskiego, Zbocze, Pieniny, Telefoniczna, Janosika, Pszczyńska, Krokusowa, Pomorska, Poronińska, szpital CKD, Czechosłowacka, Małachowskiego, Konstytucyjna, Narutowicza, Kopcińskiego, Jaracza, POW, Rodziny Poznańskich – DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA

Uzasadnienie: wjazd w osiedle Janów, pętla na końcu ul. Zagłoby.

60ABC, częstotliwość: 10/15/20 (wspólna dla wszystkich wariantów)
DW. ŁÓDŹ WIDZEW - Służbowa, Augustów, Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Niciarniana, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Palki, Strykowska - IMIELNIK NOWY / DOBRA / STRYKÓW
STRYKÓW / DOBRA / IMIELNIK NOWY - Strykowska, Palki, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Niciarniana, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska, Augustów, Służbowa - DW. ŁÓDŹ WIDZEW

Uzasadnienie: linia po trasie dawnego 85.

64A, częstotliwość: 10/15/20 (wspólna dla wszystkich wariantów)
URZĄD SKARBOWY WIDZEW – Papiernicza, Lodowa, Widzewska, Wałowa, Piłsudskiego, Niciarniana, Czechosłowacka, Edwarda, Krokusowa, Pszczyńska, Janosika, Brzezińska, Wojska Polskiego, Sporna, Boya-Żeleńskiego, Obr. Westerplatte, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Organizacji WiN, Bałucki Rynek, Limanowskiego, Zachodnia – ZACHODNIA LIMANOWSKIEGO
ZACHODNIA LIMANOWSKIEGO – Zachodnia, Zgierska, Bałucki Rynek, Zawiszy, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Obr. Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Sporna, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Pszczyńska, Krokusowa, Edwarda, Czechosłowacka, Niciarniana, Piłsudskiego, Wałowa, Widzewska, Lodowa, Przybyszewskiego, Mechaniczna, Maciejewskiego, Papiernicza – URZĄD SKARBOWY WIDZEW

64A, częstotliwość: 10/15/20 (wspólna dla wszystkich wariantów)
WIDZEW CZAJKOWSKIEGO – Przybyszewskiego, Lodowa, Widzewska, Wałowa, Piłsudskiego, Niciarniana, Czechosłowacka, Edwarda, Krokusowa, Pszczyńska, Janosika, Brzezińska, Wojska Polskiego, Sporna, Boya-Żeleńskiego, Obr. Westerplatte, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Organizacji WiN, Bałucki Rynek, Limanowskiego, Zachodnia – ZACHODNIA LIMANOWSKIEGO
ZACHODNIA LIMANOWSKIEGO – Zachodnia, Zgierska, Bałucki Rynek, Zawiszy, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Obr. Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Sporna, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Pszczyńska, Krokusowa, Edwarda, Czechosłowacka, Niciarniana, Piłsudskiego, Wałowa, Widzewska, Lodowa, Przybyszewskiego – WIDZEW CZAJKOWSKIEGO

Uzasadnienie: komunikacja na Widzewskiej i Lodowej przez cały tydzień i cały dzień.

69, 70, 80 - już było wcześniej

72A, częstotliwość: 10/15/20 (wspólna dla wszystkich wariantów)
JANÓW OSIEDLE – Zagłoby, Hetmańska, Zakładowa, Olechowska, Tomaszowska, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Rzgowska, Bednarska, Pabianicka – PL. NIEPODLEGŁOŚCI
PL. NIEPODLEGŁOŚCI – Pabianicka, Bednarska, Rzgowska, Broniewskiego, Felińskiego, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego, Tomaszowska, Olechowska, Zakładowa, Hetmańska, Zagłoby – JANÓW OSIEDLE

72B, częstotliwość: 10/15/20 (wspólna dla wszystkich wariantów)
JANÓW OSIEDLE – Zagłoby, Hetmańska, Zakładowa, Józefiaka, Ofiar Terroryzmu 11 Września, Tomaszowska, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Rzgowska, Bednarska, Pabianicka – PL. NIEPODLEGŁOŚCI
PL. NIEPODLEGŁOŚCI – Pabianicka, Bednarska, Rzgowska, Broniewskiego, Felińskiego, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego, Tomaszowska, Ofiar Terroryzmu 11 Września, Józefiaka, Zakładowa, Hetmańska, Zagłoby – JANÓW OSIEDLE

82AB, częstotliwość: 10/15/20, trasa bez zmian

90ABC, częstotliwość: 10-20/15-30/20-40 [90A co 30/45/60; 90B co 30/45/60; 90C uzupełnia te linie w godzinach, kiedy kursuje]
BRZEZINY / FELIKSIN / SĄSIECZNO RATAJA - Rokicińska, Puszkina - RONDO INWALIDÓW
RONDO INWALIDÓW - Puszkina
, Rokicińska - FELIKSIN / SĄSIECZNO RATAJA / BRZEZINY

91ABC, częstotliwość: ok. 20/30/40

SKOSZEWY / KALONKA CENTRUM OJCA PIO / NOWOSOLNA - Wiączyńska, Wiączyń Dolny, Gajcego, Rataja, Malownicza, Rokicińska, Puszkina - RONDO INWALIDÓW
RONDO INWALIDÓW - Puszkina,
Rokicińska, Malownicza, Rataja, Gajcego, Wiączyń Dolny, Wiączyńska - NOWOSOLNA / KALONKA CENTRUM OJCA PIO / SKOSZEWY

96, częstotliwość: 10/15/20, w godz. 6 - 10 i 13 - 18 co 5 minut, trasa bez zmian

201 i 202, trasa i częstotliwość bez zmian

W, częstotliwość zależna od potrzeb, trasa bez zmian

Co do 90 i 91 nie pisałem uzasadnień, bo wiadomo, że chodzi o przystanek przy Gogola ;)

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: śr 19:46, 17 kwie 2019
autor: kuba_łódź
Nie rozpędzałbym się tak z 90B, ta linia ma takie potoki że obecny rozkład wystarcza z nawiązką. Najlepiej byłoby to w ogóle skasować i wydłużyć 82A za tory, ale jest to niemożliwe ze względu na przejazd kolejowy - całodniowe brygady 82 wykonują również kursy do Stróży, więc opóźnienie złapane pod szlabanem odczuliby pasażerowie 82B.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: śr 20:02, 17 kwie 2019
autor: BB93
Co do 90B to pytanie, czy ona ma małe potoki, bo kursuje za rzadko, czy po prostu nie ma potrzeby, żeby kursowała częściej. Na przykład można na 3 miesiące dać ją częściej i sprawdzić, jak wyglądałaby sytuacja.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: czw 00:30, 18 kwie 2019
autor: kuba_łódź
Może powinienem bardziej doprecyzować w poprzednim poście, że chodziło mi o potoki na odcinku trasy między Rokicińską i Rataja. Jeśli chodzi o ten odcinek, to jedyny "ładowny" kurs to ten wyjeżdżający ok. 7 rano z Rataja, przy Taborowej zwykle zajęte są wszystkie miejsca siedzące, a kilka osób stoi. Reszta kursów to już loteria, czasem jedzie kilkanaście osób, czasem autobus wiezie powietrze na Rataja nawet w szczycie. Poza tym sporo pasażerów również tej linii przeniosło się do pociągów, które są nieporównywalnie korzystniejszą opcją, szczególnie obecnie przy zamkniętej Rokicińskiej. Tak więc zwiększenie częstotliwości kursowania 90B będzie moim zdaniem wyrzuceniem pieniędzy w błoto, lepiej wykonać inny ruch - zwiększyć częstotliwość 90A na Feliksin, gdzie póki co kolej nie dociera, a ta linia jest jedynym obecnie środkiem komunikacji na tym osiedlu.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: czw 16:10, 18 kwie 2019
autor: BB93
Głównie chodziło mi o to, żeby częstotliwość na odcinku Andrzejów - Widzew w szczycie wynosiła co 10 minut. Tworzenie kolejnego wariantu tylko do Dw. Andrzejów nie ma sensu. Jeśli jednak uważasz, że 90B co 30 minut w szczycie to zbyt często to może coś takiego?

90A co 20/30/40
90B co 40/60/80
90C uzupełnia te dwa warianty wyżej.

Częstotliwość 20/40 w godzinach 6 - 18, częstotliwość 30/60 w soboty w godz. 9 - 17, w pozostałe dni i godziny częstotliwość 40/80.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pt 00:37, 19 kwie 2019
autor: Kuba
@BB93: tak na marginesie rozumiem, że są to Twoje jakieś wyobrażenia i koncepcje, ale wśród nich znalazłem dwie, które miały już swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości i nie spotkały się z pozytywnym odbiorem pasażerów, więc myślę, że powinieneś brać takie rzeczy pod uwagę.

Chodzi mi o linię 95AB, która w kształcie bardzo zbliżonym do Twojego pomysłu (tj. w relacji Chojny-Chocianowice) funkcjonowała po 2.04.2017, ale z jakichś powodów to się nie sprawdziło i linia została zlikwidowana kosztem wydłużenia 75AB z Widzewa na Chocianowice.
Druga kwestia to wpuszczenie linii 58 i 72 wgłąb osiedla Janów, co było mocno oprotestowane przez mieszkańców (petycje, telewizja itp.) i w ostatniej chwili przed wprowadzeniem reformy wycofano się z tego. Nie ma co ludzi "uszczęśliwiać na siłę" (jak sami wówczas to określili).

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pt 10:15, 19 kwie 2019
autor: px33
Przeciwko nowej trasie 89 też były protesty, ale ktoś miał jaja, wdrożył to na próbę i się sprawdziło. Nie mówię, że tutaj też by się na pewno sprawdziło, ale opinię społeczną bada się innymi metodami niż słuchanie pojedynczych krzykaczy. Może z okazji zakupu nowych autobusów trzeba dla jednej z linii (bo może dwie to za dużo, poza tym 72 jest na pełnowymiarowych wozach) zrobić próbne wdrożenie na miesiąc i po 2 tygodniach zacząć zbierać opinie (obwieszając wcześniej autobusy i przystanki przypisane do tych linii plakatami informującymi o teście przebiegu i być może dacie planowanego moderowanego spotkania). Przy okazji zrobić pomiar liczby pasażerów na wiarygodnej próbie, może z ankietami dla pasażerów - bo jeśli wyjdzie że cała ta zabawa jest dla kilkunastu osób a protestuje ponad setka to może gra nie jest warta świeczki.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pt 11:21, 19 kwie 2019
autor: BB93
@Kuba. Co do rozdzielenia 75 i 95 to zastanawiam się, czy trasa Ikea - Chojny - Os. Politechniczna nie byłaby zbyt długa. Jeśli nie, to taka linia może powstać z połączenia tych obu.

Co do wpuszczania autobusów w osiedle Janów, to największe kontrowersje wzbudzała krańcówka uliczna Podbipięty-Juranda ze Spychowa-Maćka z Bogdańca, ja proponuję zrobić krańcówkę na końcu ulicy Zagłoby. Trzeba byłoby tylko wyrzucić samochody z zatoczek przystankowych na rogu Zagłoby/Ketlinga.

Jeszcze jeśli chodzi o Olechów-Janów, to tak się składa, że kolega ode mnie z roku został radnym osiedla i mam zamiar mu przedstawić pomysł tej krańcówki, więc pewnie za jakiś czas temat zostanie ponownie podjęty. W tym wypadku wierzę, że kropla dąży skałę. Tak jak pisze px33, można na początku puścić tylko 58, które kursuje jedynie w dni robocze co 24 minuty i sprawdzić, czy to będzie miało sens. Później można dodać np. 72.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pt 16:43, 19 kwie 2019
autor: hytgar655
To ja tak trochę odgrzebię tramwaje. 7 nie może pojechać Broniewskiego, Kilińskiego i Dąbrowskiego bo... na skrzyżowaniu Kilińskiego i Dąbrowskiego nie ma łuków z południa.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: pn 22:32, 22 kwie 2019
autor: BB93
Tak, wiem już o tym ;) Musiałaby jechać Rzgowską i Broniewskiego.

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

: ndz 12:18, 28 kwie 2019
autor: BB93
Dobra, dodaję kolejny obszar. Stoki, Doły, Rogi i okolice ;)

51AB - trasa bez zmian, tworzy grupę z linią 51C
51C - nowy numer dla 61, obsługa przez Markab
51ABC - częstotliwość: 10/15/20

53AB - częstotliwość: 20/30/40 - trasa bez zmian, w zamian za warianty C, D i E uruchomienie wariantowej linii 61

54ABCD - częstotliwość 20/30/40 - nowa trasa

DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA - Rodz. Poznańskich, Rodz. Scheiblerów, Rodz. Grohmanów, Wierzbowa, Przędzalniana, Piłsudskiego, Niciarniana, Czechosłowacka, Edwarda, Pomorska, Juhasowa, Pomorska - NOWOSOLNA / ROD POLANKA / NATOLIN / LIPINY
LIPINY / NATOLIN / ROD POLANKA / NOWOSOLNA - Pomorska, Juhasowa, Skalna, Kasprowy Wierch, Pomorska, Edwarda, Czechosłowacka, Niciarniana, Piłsudskiego, Kopcińskiego, łącznik Kopcińskiego-Wydawnicza, Wydawnicza, Rodz. Grohmanów, Rodz. Scheiblerów, Jaracza, POW, Rodz. Poznańskich - DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA

Uzasadnienie: dodanie odcinka Wydawnicza - Dw. Łódź Fabryczna w zamian za zmniejszenie częstotliwości 58

57 - częstotliwość: 10/15/20, trasa bez zmian

58A - częstotliwość 20/30/40 - w dni robocze w godz. 4:30 - 5, 19 - 21; w soboty i niedziele 4:30 - 9 oraz 17 - 22:30
DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA - Rodz. Poznańskich, Rodz. Scheiblerów, Narutowicza, Konstytucyjna, Małachowskiego, Czechosłowacka, szpital CKD, Poronińska, Pomorska, Krokusowa, Pszczyńska, Janosika, Telefoniczna, Giewont, Pomorska, Juhasowa - STOKI SKALNA
STOKI SKALNA - Juhasowa, Pomorska, Giewont, Telefoniczna, Janosika, Pszczyńska, Krokusowa, Pomorska, Poronińska, szpital CKD, Czechosłowacka, Małachowskiego, Konstytucyjna, Narutowicza, Kopcińskiego, Jaracza, POW, Rodz. Poznańskich - DW. ŁÓDŹ FABRYCZNA

58B, 60ABC - było wcześniej

61A - częstotliwość: 40/60/80, nowa linia wariantowa - w dni robocze obsługa 12m/Isuzu [jeśli byłyby mocno obłożone brygady], w dni wolne Isuzu
WYDAWNICZA - Wydawnicza, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Palki, Strykowska, Łupkowa, Kryształowa, Warszawska, Góralska, Tęczowa - ROGI TĘCZOWA
ROGI TĘCZOWA - Tęczowa, Centralna, Warszawska, Kryształowa, Łupkowa, Strykowska, Palki, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Przędzalniana, Wierzbowa, Rodz. Grohmanów, Wydawnicza - WYDAWNICZA

61BC - częstotliwość: 40/60/80, nowa linia wariantowa - w dni robocze obsługa 12m/Isuzu [jeśli byłyby mocno obłożone brygady], w dni wolne Isuzu
WYDAWNICZA - Wydawnicza, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Palki, Wojska Polskiego, Brzezińska, Marmurowa - KALONKA / SKOSZEWY
SKOSZEWY / KALONKA - Marmurowa, Brzezińska, Wojska Polskiego, Palki, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Przędzalniana, Wierzbowa, Rodz. Grohmanów, Wydawnicza - WYDAWNICZA

61D - częstotliwość: 40/60/80, nowa linia wariantowa - w dni robocze obsługa 12m/Isuzu [jeśli byłyby mocno obłożone brygady], w dni wolne Isuzu
WYDAWNICZA - Wydawnicza, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Palki, Wojska Polskiego, Brzezińska, Zjazdowa, Opolska, Zjazdowa - ŁUKASZEW ZJAZDOWA
ŁUKASZEW ZJAZDOWA - Zjazdowa, Opolska, Zjazdowa, Brzezińska, Wojska Polskiego, Palki, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Przędzalniana, Wierzbowa, Rodz. Grohmanów, Wydawnicza - WYDAWNICZA

64A, 64B - było wcześniej

65AB - częstotliwość: 10/15/20, nowa trasa
LOTNISKO / SORTOWNIA – Sołtyka, Maczka, Pienista, Obywatelska, Waltera-Janke, Bandurskiego, Włókniarzy, Struga, Żeligowskiego, 6 Sierpnia, Żeromskiego, Więckowskiego, Zielona, Kasprzaka, Kutrzeby, Lutomierska, Zachodnia, Limanowskiego, Bałucki Rynek, Łagiewnicka, Sikorskiego, Świtezianki – RADOGOSZCZ WSCH.
RADOGOSZCZ WSCH. – Świtezianki, Sikorskiego, Łagiewnicka, Bałucki Rynek, Limanowskiego, Zachodnia, Lutomierska, Kutrzeby, Kasprzaka, Zielona, 1 Maja, Żeromskiego, Struga, Łąkowa, Karolewska, Włókniarzy, Bandurskiego, Waltera-Janke, Obywatelska, Pienista, Maczka, Sołtyka – LOTNISKO / SORTOWNIA

66 - częstotliwość: 20/30/40, nowa trasa, obsługa Isuzu
R. POWST. 1863 R. - Łagiewnicka, Czapli, Mrówcza, Jaskółcza, Łagiewnicka, Okólna, Moskule - MOSKULE 144
MOSKULE 144 - Moskule, Okólna, Łagiewnicka, Jaskółcza, Mrówcza, Czapli, Łagiewnicka - R. POWST. 186E R.

81 - częstotliwość: 10/15/20, trasa bez zmian

85A - częstotliwość: 40/60/80, trasa bez zmian
85B - częstotlwiość: 40/60/80, trasa bez zmian

87B - częstotliwość: 40/45/40, obecne 87A na Smutną
87C - częstotliwość: 40/45/40, obecne 87B wydłużone przez Telefoniczną, Janosika do krańcówki przy Wyżynnej.

ZERO

: pt 11:22, 05 lip 2019
autor: Pacyfik
Perspektywiczny pomysł na tramwajową linię obwodową ( numer: jak w tytule ).
Wariant podstawowy trasy (po zrobieniu Broniewskiego): DWORZEC ŁÓDŹ FABRYCZNA - Kilińskiego - Broniewskiego - Rondo Lotników Lwowskich - al. Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - pl. Wolności - Pomorska - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ FABRYCZNA.
Wariant rezerwowy trasy: DŁF - Kilińskiego - Przybyszewskiego - pl. Reymonta - Piotrkowska - pl. Niepodległości - Pabianicka - Rondo Lotników Lwowskich - al. Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - pl. Wolności - Pomorska - Kilińskiego - DŁF.
Wariant rozwojowy trasy (po zrobieniu torów na Doły?): KOPCIŃSKIEGO WIADUKT ( tu: krańcówka ) - Kopcińskiego - Rydza-Śmigłego - Broniewskiego - Paderewskiego - Rondo Lotników Lwowskich - al. Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - pl. Wolności - Pomorska - Rondo Solidarności - Kopcińskiego - KOPCIŃSKIEGO WIADUKT.
Oczywiście trzeba byłoby wygospodarować ludzi i sprzęt, ale cóż... takt 12-minutowy, prędzej czy później odejdzie w niepamięć: na 15-minutowy zmienią ( bo takie są realia w tej aglomeracji... ); więc już zawczasu należy coś przygotować "w zamian". Smacznego! Aha: w przeciwnym kierunku trasy tymi samymi ul. of course :).

Re: ZERO

: pt 12:10, 05 lip 2019
autor: Jordi
Nie ma ludzi, sprzętu i przede wszystkim kasy na kolejną linię w takcie podstawowym 12.

16 co 24 jeździ, 18 tylko w szczycie. A pamiętajmy, że prawdopodobnie wróci 45 za jakieś 3 lata, a taboru specjalnie nie przybędzie.

Poza tym ma być już w 2023 kolejowa linia obwodowa miejska, która w sporej mierze zapewni dojazd w pobliża trasy tej twojej linii :)


PS. Mógłbyś ograniczyć swoje pomysły obwodowe i nie tworzyć nowych tematów za każdym razem? Tak jak ktoś wspomniał pod innym twoim postem - takie rzeczy najlepiej dawać w temacie "Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. KM w Łodzi" - link poniżej ;)

viewtopic.php?f=17&t=3898

Tramwaje podmiejskie: dwa "X" + 3 krańcówki dla 41

: pt 14:30, 05 lip 2019
autor: Pacyfik
Perspektywy tramwajów podmiejskich są tyleż górnolotne, co mgliste... ale: właśnie dlatego jest to dobry paradoksalnie moment, aby perspektywicznie jakieś pomysły przedstawić. Po rewitalizacji ulicy Północnej w Łodzi ( w szczególności chodzi mi tu o dobudowanie skrętów w relacjach N-E oraz S-E na skrzyżowaniu Nowomiejska/Ogrodowa-Północna ) oraz w przypadku udanego przywrócenia do życia zawieszonych obecnie linii, możnaby pokusić się o to:
Kierunek zgiersko-ozorkowski: 45 przez pl. Wolności na Zdrowie, 46 na Północną ( i to jest pierwszy "X" );
Kierunek konstanowsko-lutomierski: Konstantynów na Dworzec Łódź Fabryczna ( tak jak do niedawna tram. nocny N9 ), zaś Lutomiersk na Północną przez pl. Wolności ( i to jest drugi "X" ).
Kierunek pabianicki - trzy miejsca ( alternatywnie ) krańcowania w Łodzi: 1. Pl. Niepodległości, 2. Poprzez Piotrkowską - Żwirki - na KOŚCIUSZKI/MICKIEWICZA ( a z powrotem: skręt na Piotrkowska Centrum itd. ). Wiem, że ten fragment al. Kościuszki nie jest używany liniowo - no, to najwyższa pora przywrócić do życia przystanek, o którym powyżej wspomniałem ( dla jednej linii "da się" ), 3. Jeszcze dalej: z Przesiadkowa przez al. Piłsudskiego - Kilińskiego - Narutowicza - P.O.W. - na DŁF ( krańcówka ). To tak w telegraficznym skrócie. A ludzie i sprzęt się znajdą - pod warunkiem, że najpierw będzie wola polityczna... Bo jak ona jest, to i środki potrafią politycy znaleźć... Tak jest: "szukajcie a znajdziecie" ( cytat O:) ).

Re: Tramwaje podmiejskie: dwa "X" + 3 krańcówki dla 41

: sob 00:11, 06 lip 2019
autor: BB93
Na Fabrycznym nie zrobisz postoju żeby wyrównać czas. A co do 41 w relacji Pabianice - Fabryczny to już widzę chętnych, którzy się zgodzą jeździć 2 godziny bez przerwy.

Re: Tramwaje podmiejskie: dwa "X" + 3 krańcówki dla 41

: sob 10:51, 06 lip 2019
autor: Kpc21
BB93 pisze:Na Fabrycznym nie zrobisz postoju żeby wyrównać czas.
Zrobi. Przecież jest nieużywany odcinek Narutowicza, po północnej stronie parku.