Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.
: ndz 12:35, 17 lis 2019
^^W przyszłym roku przebudowa Mierzejowej - jest w projekcie budżetu na 2020r
lfk.com.pl
http://lfk.com.pl/
Co do 75 to ja w ogóle bym zrobił tak (przy założeniu powrotu do starej siatki), że:Jordi pisze: ↑ndz 13:29, 29 mar 2020Pomijając już ten beznadziejnie prowadzony remont ŚR (ja już dawno wykopałbym tę firmę i zażądał z 10 milionów kary), to 75AB powinno być podzielone na 2. Linia z IKEA do Dąbrowy i z Dąbrowy na Widzew - obie takt 12/20, tylko ta na IKEA na normalnych autobusach.
Gadanie, że 75AB z taktem 12/20 nie ma sensu przy tym, że normalnie w szczycie jak przyjedzie krótki to jest "zawalony" ludem to dla mnie dopiero nie ma sensu i wiem, że dana osoba nie ma zbytniego pojęcia o potokach 75 na Chojnach i Rudzie Czy soboty z IKEA, gdzie na Rudzie nie ma nawet jak usiąść, bo Chojny i Dąbrowa jadą z zakupami...
Bo 75C powinni zlikwidować i dorzucić kilka kursów do 70 w szczycie, choćby i w jakiejś skróconej formie do pl. Dąbrowskiego (trasą Z13 tam dojechac z Kopcińskiego)A 75C nigdy nie widziałem, żeby było więcej niż 20 osób w kursie - tak jest potrzebny ten wariant... Pogorszyć setkom, żeby kilkanaście osób miało lepiej. Ja tak to widzę...
Jakies argumenty dla tej zmiany, bo "nie podoba mi się" to troche słaby argument, Dlaczego taka zmiana ma być wprowadzona, co ma dać? Jakiej linii mamy zmniejszyć częstotliwość by wydatki na zbiorkom zostały na tym samym poziomie?
7 to zawsze takie trochę "widmo". Gdzie ją nie puścić ma słabe potoki, więc na 1x805Na by starczyło, a w zamian 41 na Augustów co 24. Spokojnie starczy razem z 3. Poza tym jak wiemy od dekady jak nie lepiej Zarzew i Widzew proszą o dojazd do Górniaka i RLL. Oni nie chcieli 7 tylko drugiej linii ale najlepiej na południe od Placu Reymontanowy1212 pisze: ↑ndz 14:13, 29 mar 2020Co do 75 to ja w ogóle bym zrobił tak (przy założeniu powrotu do starej siatki), że:
7 Koziny-pl.Niepodległości
41 Pabianice-...-Przybyszewskiego-Puszkina-Widzew Augustów
60 Imielnik/Styków itp - ... - Piłsudskiego-Puszkina-Dworzec Łódź Widzew
75AB Dworzec Łódź Dąbrowa-IKEA
75 by miało krótszą trasę, a nie taką strasznie długą
Widzew by też tak źle nie wyszedł - połączenie z Dąbrowa i tak by było, bo 69. Rekompensatą na Piłsudskiego by była 60ka wydłużona, więc trochę dawne 85. Połączenie z Ikea byłoby szybsze, bo 41, choć na Przybysza trochę mniej kursów niż 7 (bo co 24min, a nie co 18 jak było pierwotnie)
Co do 41 to po remoncie Przybysza w miejscach gdzie są korki torowisko będzie odseparowane, a jednye meijsce gdzie tramwaj będzie mógł stracić z 3-4min to w kier Augustów przez Śmigłego-Rydza, ale w tym kierunku to nie problem
No i 70 by musiała dostać w szczycie takt 6min przynajmniej w tych najważniejszych godzinach typu 7-7:30 i po południu też dorzucić z 8 kursów (tu już policzyc kiedy pasażerów najwięcej)
Dokładnie. Jest tramwaj co 6 minut, do tego 70 nawet na skróconym wariancie co 6 i Z13. Naprawdę dobra oferta, bo i tak dzisiaj 80-90% mieszkańców Dąbrowy się przesiada przez ten cały remont...Bo 75C powinni zlikwidować i dorzucić kilka kursów do 70 w szczycie, choćby i w jakiejś skróconej formie do pl. Dąbrowskiego (trasą Z13 tam dojechac z Kopcińskiego)
Oby Przybysza zaczęli dopiero po otwarciu Rydza. Wtedy 1 byłaby na start zawieszona, a wróciłaby 4. Tym bardziej że podobno skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego ma być traktowane priorytetowo. Ewentualnie można zrobić weksel na Kilińskiego/Senatorska, gdzie swoje miejsce miałby taki quasi-kraniec dla 1. Czy wtedy trzeba przywracać na siłę 4 - odpowiedź: nie. Na Rydza wróci wówczas 13 i 14 i pewnie obie te linie pojadą na Dąbrowę. Tylko znowu rozpatrując wątek tunelu średnicowego i robót w obrębie Zielona/Kościuszki, a pewnie przy okazji będą też prowadzone roboty na Zielonej w stronę Włókniarzy, to obawiam się, że układ połączeń będzie nader odmienny. 1 owszem, może zostać na fragmencie Helenówek-Senatorska, ale: