Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
NamonPL
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: NamonPL »

W jakim celu zamieniać 1 i 5? Obecne rozwiązanie jest dobre, a ta propozycja spotkałaby się z mocnym oporem mieszkańców. Patrząc po tym jak 3 i 6 zostały tymczasowo zamienione i nadal jest to dla wielu problemem.


Sztuczne przeciągnięcie/wydłużenie H, W i 92AB nie ma większego sensu. Jedynie to W można skierować na przebudowaną Niższą. Dodatkowo większy sens W ma na Dąbrowskiego niż dublowanie 69AB, nie mówiąc że na Goajwiczynskiej i Felińskiego jest wystarczająca ilość autobusów.

Ten "projekt" to głównie pochłonięcie dużej ilości brygad, których nie będzie. Zdublowanie linii siebie na wzajem i w rezultacie zamieszanie i niska korzyść dla pasażerów.

Linia W obecnie zapewnia przesiadkę na tramwaje.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 838
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

Na Broniewskiego między Rzgowską a Kilińskiego mają być przystanki autobusowo-tramwajowe. Zamiana tras zapewni przesiadki bez biegania po rondach i skrzyżowaniach z tramwaju na autobusy. Wydłużenie W daje możliwość przesiadki na tramwaje na Rzgowskiej i Paderewskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Co do wezła przesiadkowego poczekajmy na projekt, bo już dzisiaj nie pamietam, ale cos mi tam nie pasowalo z tym pasem A+T i przystankami...
NamonPL
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: NamonPL »

Rozumiem, że ewentualne utworzenie przystanków autobusowo-tramwajowych ma być argumentem za dublowaniem i niepotrzebnym rozciąganiem linii? Przy obecnym układzie przesiadki są możliwe. Zamiast wydłużać W, jest 69AB.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 838
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

nowy1212 pisze:
śr 10:05, 09 wrz 2020
Co do wezła przesiadkowego poczekajmy na projekt, bo już dzisiaj nie pamietam, ale cos mi tam nie pasowalo z tym pasem A+T i przystankami...
Z tego co się orientuję, w kier. zachodnim będzie wspólny przystanek A+T natomiast w kier. wschodnim będą osobno tj. tramwajowy na pasie rozdzielającym a autobusowy na jezdni południowej.
Kuba
Administrator
Posty: 3566
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Kuba »

Co do linii "W" to w obecnym kształcie bym jej nie ruszał. Na Dąbrowskiego jest łatwa przesiadka na tramwaje (docelowo 2, 4 i 14), a jak ktoś będzie chciał jechać dalej na zachód to jest 69AB.

Natomiast kiedyś myślałem o jakiejś nowej linii tramwajowej z Kurczaków na Radiostacje np. trasą Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego (lub równolegle Śmigłego-Rydza), Narutowicza. Jej zadaniem byłoby częściowe zastąpienie linii 70 przynajmniej na jej południowym odcinku.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

^^
W swojej wizji proponowałem kiedys taka trase 7
7 - KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - Pomorska - Kilińskiego - Dworzec Fabryczny - POW- Narutowicza - Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza - Broniewskiego - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI (12min)

+ taki pakiecik zmian w liniach autobusowych
70AB CHOCIANOWICE IKEA-trasa obecnego 75AB-Rzgowska-Broniewskiego-Tatrzańska-Przybyszewskiego-Śmigłego-Rydza-Kopcińskiego-PLAC MIKULSKIEGO (70AB - 12min)

75 INSTYTUT CZMP - Matek Polskich (zach.) - Paradna - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - Śląska - KWP - Felińskiego - Tatrzańska - Zbaraska - PARK PODOLSKI (12min)

Trzeba pamiętać ze wywalenie 70 nie jest takie łatwe, bo to wazna linia na Tatrzanskiej
BB93
Sympatyk forum
Posty: 838
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

W obecnej sytuacji taka 70AB musiałaby kursować z Ikei na Rondo Powstańców. Generalnie 70 jest przepełniona w szczycie, więc nawet przy wybudowaniu w dalekiej przyszłości torowiska do CZMP i wydłużeniu tam np. 13 przez Broniewskiego i tak pewnie "siedemdziesiątka" musiałaby zostać na Tatrzańskiej chociażby w okrojonej wersji typu Chojny - Pl. Mikulskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

A dla odcinka na północ od pl Mikulskiego też miałem propozycję ale już nie wklejałem tu
px33
Weteran
Posty: 5500
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: px33 »

BB93 pisze:
śr 19:27, 09 wrz 2020
W obecnej sytuacji taka 70AB musiałaby kursować z Ikei na Rondo Powstańców. Generalnie 70 jest przepełniona w szczycie, więc nawet przy wybudowaniu w dalekiej przyszłości torowiska do CZMP i wydłużeniu tam np. 13 przez Broniewskiego i tak pewnie "siedemdziesiątka" musiałaby zostać na Tatrzańskiej chociażby w okrojonej wersji typu Chojny - Pl. Mikulskiego.
Mnie się wydaje, że 70 można by rżnąć już po TdŁ. Na Tatrzańskiej przewidzieć dedykowaną dowozówkę albo trochę wzmocnić 75 i potraktować je na odcinku od Kurczaków do ŚR jako wzmocnienie dla tramwaju.

I takie pytanie z tezą - czy napełnienia w 52 na Kurczakach są istotne? Bo jeśli nie to gdyby skierować 52 pod CZMP i coś innego na Kurczaki, mielibyśmy załatwiony dowóz do tramwaju.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Mój pomysł:
7 - KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - Pomorska - Kilińskiego - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza - Broniewskiego - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI (12min) - tylko koniecznie niska lub M8CN
67 RONDO POWSTAŃCÓW 1863 r. - Inflancka - Zagajnikowa - Sporna - Wojska Polskiego - Palki - Kopcińskiego - Grohmannów - PLAC MIKULSKIEGO (12/20 min)
70A CHOCIANOWICE IKEA-Pabianicka-Starorudzka-Ekonomiczna-Graniczna-Siostrzana-Bartoszewskiego-Demokratyczna-Trybunalska-Kosynierów Gdyńskich-św.Wojciecha-Sternfelda-Kurczaki-Rzgowska-Broniewskiego-Tatrzańska-Przybyszewskiego-Śmigłego-Rydza-Kopcińskiego-PLAC MIKULSKIEGO (70AB - 12min)
70B CHOCIANOWICE IKEA-Pabianicka-Rudzka-Przestrzenna-Graniczna-Siostrzana-Bartoszewskiego-Demokratyczna-Trybunalska-Kosynierów Gdyńskich-św.Wojciecha-Sternfelda-Kurczaki-Rzgowska-Broniewskiego-Tatrzańska-Przybyszewskiego-Śmigłego-Rydza-Kopcińskiego-PLAC MIKULSKIEGO (70AB - 12min)
75 INSTYTUT CZMP - Matek Polskich (zach.) - Paradna - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - Śląska - KWP - Felińskiego - Tatrzańska - Zbaraska - PARK PODOLSKI (12min)
+
41 - PABIANICE - Ksawerów - Pabianicka - Piotrkowska - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - WIDZEW AUGUSTÓW (24min)


Jak coś 67+70 nie da rady, bo za długa trasa, poza tym wg mnie inne takty sa potrzebne
AdameK3
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: śr 22:43, 09 wrz 2020

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: AdameK3 »

nowy1212 pisze:
śr 22:19, 09 wrz 2020
Mój pomysł:
7 - KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - Pomorska - Kilińskiego - Dworzec Fabryczny - POW - Narutowicza - Kopcińskiego - Śmigłego-Rydza - Broniewskiego - Rzgowska - CHOJNY KURCZAKI (12min) - tylko koniecznie niska lub M8CN
67 RONDO POWSTAŃCÓW 1863 r. - Inflancka - Zagajnikowa - Sporna - Wojska Polskiego - Palki - Kopcińskiego - Grohmannów - PLAC MIKULSKIEGO (12/20 min)
70A CHOCIANOWICE IKEA-Pabianicka-Starorudzka-Ekonomiczna-Graniczna-Siostrzana-Bartoszewskiego-Demokratyczna-Trybunalska-Kosynierów Gdyńskich-św.Wojciecha-Sternfelda-Kurczaki-Rzgowska-Broniewskiego-Tatrzańska-Przybyszewskiego-Śmigłego-Rydza-Kopcińskiego-PLAC MIKULSKIEGO (70AB - 12min)
70B CHOCIANOWICE IKEA-Pabianicka-Rudzka-Przestrzenna-Graniczna-Siostrzana-Bartoszewskiego-Demokratyczna-Trybunalska-Kosynierów Gdyńskich-św.Wojciecha-Sternfelda-Kurczaki-Rzgowska-Broniewskiego-Tatrzańska-Przybyszewskiego-Śmigłego-Rydza-Kopcińskiego-PLAC MIKULSKIEGO (70AB - 12min)
75 INSTYTUT CZMP - Matek Polskich (zach.) - Paradna - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - Śląska - KWP - Felińskiego - Tatrzańska - Zbaraska - PARK PODOLSKI (12min)
+
41 - PABIANICE - Ksawerów - Pabianicka - Piotrkowska - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - WIDZEW AUGUSTÓW (24min)


Jak coś 67+70 nie da rady, bo za długa trasa, poza tym wg mnie inne takty sa potrzebne
tą 7 bardziej może przez Aleję Grohmanów niż wracać na Narutowicza
BB93
Sympatyk forum
Posty: 838
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: BB93 »

4 z 7 mogłyby właśnie jechać przez Węglową i Grohmanów tworząc grupę z częstotliwością 6/10.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Tam poki co są pola więc nie wiem czy jest sens zabierać połączenie z UŁ na rzecz jazdy szybszej o pewno 3min. Kwestia zbadania potencjalnych potoków pasażerskich czy na Grohmannów dać 4 czy 7. W swoich rozważaniach dawałem 4 ale może 7 by była lepsza - nie wiem.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1976
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jak się okaże, że 4 i 13 będą od strony Dąbrowy do okolic Fabrycznego dublami, to wygodniej będzie na Grohmanów dać - ani 4, ani 7, tylko... 13. 4 bowiem jeździ do stacji Łódź Dąbrowa, a zatem poza tym, że kończy przy przystanku kolejowym, to w rejon ważnego osiedla, a także dość istotnych dla gospodarki regionu zakładów przemysłowych. 13 od Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego do krańcówki przy Niższej miałaby dwa przystanki, a 4 aż cztery. 7 (roboczo) widziałbym do Radiostacji, a w przyszłości do CKD. Ważnym aspektem jest to, że Koziny będą dostępne dopiero w 2024, a Broniewskiego już pod koniec 2022. To oznacza, że przez około półtora do dwóch lat 7 od oddania do użytku Broniewskiego i innych torowisk na Koziny i tak nie wróci. Poza tym zdecydowanie lepiej na Kozinach widzę 5, dlatego że zapewnia ciekawe połączenie z Dw. Łódź Fabryczna i innymi ważnymi punktami w NCŁ. Tramwaj może przy tym stanowić uzupełnienie dla pociągu, w przypadku gdyby udało się tam wybudować stację. Po prostu. Z kolei po remoncie Wojska Polskiego 1 i 6 powinny wrócić na swoje trasy, więc może być mały szkopuł, co zrobić z pustym odcinkiem Wojska Polskiego od Franciszkańskiej do pl. Kościelnego. Po pierwsze, mówimy o perspektywie od 2024 wzwyż. Po drugie, myślałem swojego czasu o takiej linii z Teofilowa na Telefę (docelowo CKD), albo przez Pomorską, albo przez Dw. Łódź Fabryczna. Ale o tym kiedyś tam, jak już będziemy na etapie układania siatki połączeń. Wiemy że lata 2023-27 to będzie znowu rozkopany rejon W-Z i częściowo Piotrkowskiej, a nawet roboty mogą sięgać kampusu PŁ (z powodu tunelu dla KDP). Więc też ciężko wyczuć, wygląda na to, że trasy niestety będą ulegały nieustannym zmianom, a na stabilność przyjdzie pora... może w okolicach 2028-30...
Jordi
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

Ostatnio trochę myślałem nad siatką po remoncie Broniewskiego i ogólnie po rozpatrzeniu za i przeciw, a także po naszej dyskusji taki układ mi wyszedł autobusowy:


- 56 bez zmian
- 62 BIONANOPARK - ... - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - Śląska - NIŻSZA (takt 12/20 tabor maxi robocze, mini w weekendy)
- 63 bez zmian
- 70 RONDO POWSTAŃCÓW - ... - Broniewskiego - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (takt 12/20 tabor mega)
- 71 bez zmian
- 75A CHOCIANOWICE/IKEA - ... - Kosynierów Gdyńskich - Łazowskiego - Strażacka - Rzgowska - Broniewskiego - Felińskiego - Gojawiczyńskiej - DĄBROWA (takt 24/40/60 tabor maxi)
- 75B CHOCIANOWICE/IKEA - ... - Kosynierów Gdyńskich - Rzgowska - Broniewskiego - Felińskiego - Gojawiczyńskiej - DĄBROWA (takt 24/40/60 tabor maxi)
Łączny takt 75 12/20/30 tabor maxi
- 93A SZPITAL CZMP - Matek Polskich - Paradna - Rzgowska - Św. Wojciecha - Sternfelda - Kurczaki - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (nowa pętla - takt 24/40 tabor maxi)
- 93B DWORZEC ŁÓDŹ KALISKA - ... - Rzgowska - Św. Wojciecha - Sternfelda - Kurczaki - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY (nowa pętla - takt 24/40 tabor maxi)
Łączny takt 93 na Chojnach 12/20 tabor maxi
- Nowy numer (np 67 lub 98) - DWORZEC ŁÓDŹ WIDZEW - trasa jak 75 - Tatrzańska - Felińskiego - Kruczkowskiego - Śląska - NIŻSZA (takt 12/20 tabor maxi)
H - bez zmian


W ten sposób Tatrzańska utrzymuje dobry takt, razem z 55 trzy linie w szczycie co 4 minuty. 75AB koniec z objazdem Chojen na co psioczy wiele osób, a dojazd do Dąbrowy utrzymany. 62 z 93A zapewnią sprawne połączenie CZMP z Chojnami. 93AB aby lepiej wykorzystać potencjał zrobi 5-minutową rundę na Kurczakach za 75AB (w szczycie 7-8 połączeń na godzinę, poza 4-5). Obie linie dadzą przesiadkę na wiele innych połączeń na Chojnach, ale i Broniewskiego/Rzgowska. A nowa linia głównie na Niższą, żeby zachować połączenie Śląskiej i południa Dąbrowy z targowiskiem Rydla i dalej.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

^^70,75, 93 i nowa linia powiedzmy 67 - tez kombinuje w tej kwestii, choc troche z innym układem o czym niżej. Ogólnie sprowadza sie to mniej więcej do tego samego, główna różnica to taka, że ja postuluje likwidacje 75 na widzewskim odcinku i w zamian wydłużenie 41. Reszta to mniej więcej to samo co ja proponuje tylko po prostu inne miejsca krańcówek proponujemy

To mój pomysł (patrzac kompleksowo i zmienił się częściowo względem tego co kiedyś pokazywałem)

1,2,3,5,6,8,9AB,10AB,11,13,14AB - bez większych zmian tj np wydłużenia na Marysinie, usankcjonowanie wariantów 14

Z wiekszym zmian tramwajowych:
Obrazek

I z powodu tych zmian, kolejne zmiany w autobusach

Obrazek

Uzasadnienia:
7 - nowy przebieg linii z 12min taktem, dajacy możliwość wykorzystania nowych torowisk, powstało NCŁ wiec też troche inny charakter linii niż 7 sprzed lat

16
-zmiana trasy, by wesprzeć linię 8 i by na południowym odcinku ŁTR dac coś w zamian za brak 7
-kursy tylko do 19:30

19
- prawie jak dawne 11A
- dodatkowe kursy miedzy 19:30, a 22:30 (odebrane linii 16 mam na mysli pierwotny rozkład tej linii)

41
-wydłużenie, bo zmiana zupełnie trasy linii 75,
-tramwaj nie powinien stac w korkach, bo waskie gardła zostaną na Przybyszewskiego polikwidowane przy okazji remontu ulicy

43
-drobna zmiana trasy by obsłużyć Plac Wolności.

45
-połączenie dawnej 4 z 45.

12 i 17 - większa różnorodność, nie ma potrzeby dublowania 15 i 17, a powstanie tunel dajacy szybkie polaczenie Retkini z NCŁ i Pietryną, wiec tunel wraz z 86 wystarczy

15 i 18 - obecnie na Stokach jest za duzo tramwajów, wystarczy że będzie 12 w nowej postaci oraz 18 jako wsparcie w dni robocze w szczycie

45 i 59 - 45 przejazd przez Grohmannów, bo coś tam musi jechać, a linia z taktem co 24 min wystarczy na tym odcinku; 59 miałoby zmieniona trasę i jechało po Zgierskiej/Nowomiejskiej by wesprzeć 45 na Nowomiejskiej gdzie potrzebna większa liczba kursów nić co 24min

60ABCD - skrócenie do pl. Mikulskiego, w zamian 67

67 - w zamian za likwidację 70 na północnym odcinku (na północnym odcinku doszło tam 57, więc wystarczy 67 z taktem 12/20min); w pewnym sensie powrót do dawnego 85

75 - linia dowozowa do tramwajów na Kurczakach, jedzie na Dąbrowę by zaoferować dostęp do innych linii autobusowych i znajdujących się tam sklepów

86AB - zmiana trasy 86AB by wzmocnić takt na Kopernika i zachować dojazd na Fabryczny z tej okolicy
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1976
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Co do 12 i 18 na Stokach mówię nie. Jak już to 15 i 18.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2114
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Czemu? Ja nie mówię nie bo technicznie to własciwie bez znaczenia
Jordi
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

@mig już tu gdzieś pisał, że dzielenie 70 w centrum nie ma większego sensu. Dlatego ją zostawiłem skracając tylko na południu (gdzie pewno będzie 7 z Kurczaków na ŚR i dalej do centrum).

67 będzie od razu krzyk i żądania Widzewa na wydłużenie tego do Janowa, poza tym 60 od Ronda Solidarności nie powala potokami, a za Narutowicza do Tulipana wozi powietrze.



41 powinno jeździć na Widzew wspomagając 3 tu się zgadzam. Po TdŁ 7 stamtąd poleci, a sama 3 to za mało.

No i zamiana w centrum 12 z 17 od dawna o tym piszę, że to optymalne wyjście. A na Stoki jednak 15 i 18, bo da to jednak dwie różne relacje, a o to ponoć krzyczały dziadki. Tyle, że 18 tylko w robocze i to szczyty raczej. I tak za wiele na to osiedle... Ale niech mają.
ODPOWIEDZ