Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Na każdy temat.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Jordi pisze:
wt 12:29, 13 paź 2020
@mig już tu gdzieś pisał, że dzielenie 70 w centrum nie ma większego sensu. Dlatego ją zostawiłem skracając tylko na południu (gdzie pewno będzie 7 z Kurczaków na ŚR i dalej do centrum).
Moze i racja - nie mówię nie :)
Wracajac do twojej propozycji:
70 - OK
75AB - OK
93 - w obecnej formie bym zostawił

55
RETKINIA KUSOCIŃSKIEGO - ... - Przybyszewskiego - Tatrzańska - Broniewskiego - Niższa - ŚLĄSKA NIŻSZA
i w drugą stronę
ŚLĄSKA NIŻSZA - Śląska - KWP - ... - RETKINIA KUSOCIŃSKIEGO

98 SZPITAL CZMP - Matek Polskich - Paradna - Rzgowska - Św. Wojciecha - Sternfelda - Kurczaki - Rzgowska - Broniewskiego - Kilińskiego - DW Łódź Chojny (czyli twoje wydłuzone 93, ale ja bym jednak te linie rozdzielił)

Nowy numer (np 67 lub 98) - DWORZEC ŁÓDŹ WIDZEW - trasa jak 75 - Tatrzańska - Felińskiego - Kruczkowskiego - Śląska - NIŻSZA - w tej sytuacji niepotrzebna linia
67 będzie od razu krzyk i żądania Widzewa na wydłużenie tego do Janowa
Nie będzie. Od dawna nie ma juz krzyków, bo kazdy z Widzewa dobrze widzi jakie korki sa na WZ, ale jeśli nie dzielimy 70 to i tak po sprawie :)
poza tym 60 od Ronda Solidarności nie powala potokami, a za Narutowicza do Tulipana wozi powietrze.
Właśnie dlatego bym ją wywalił z Tulipana na rzecz 67, ale to nieaktualne :)
No i zamiana w centrum 12 z 17 od dawna o tym piszę, że to optymalne wyjście. A na Stoki jednak 15 i 18, bo da to jednak dwie różne relacje, a o to ponoć krzyczały dziadki. Tyle, że 18 tylko w robocze i to szczyty raczej. I tak za wiele na to osiedle... Ale niech mają.
I własnie w tej formie widze 18 :)
Tomba
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Tomba »

Za tą linię dostanę falę hejtu. 16 z Teofilowa do Pl. Niepodległości dalej Piotrkowska-Mickiewicza-Dw. Łd. Kaliska-Karolew
kamlox
Czasem wpada
Posty: 66
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: kamlox »

Krótko: Po co?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Tak, a z Karolewa niech odbije na Radiostacje przez Piłsudskiego i Kopcińskiego, a następnie na Dąbrowę przez Narutowicza Kilińskiego i Dąbrowskiego
Jordi
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: Jordi »

Ja to bym wręcz Tombie zaproponował linię:

IKEA-Pabianicka-Politechniki-Żeromskiego-Gdańska-Legionów-Północna-Kilińskiego-Pomorska-Radiostacja-Narutowicza-Kopcińskiego-Piłsudskiego-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Kilińskiego-Narutowicza-Zielona-Kościuszki-Piotrkowska-Rzgowska-KURCZAKI

Jak szaleć to szaleć - 2/3 miasta obleci w 3h :lol:




A na poważnie. Nie wiem ile razy można pisać i prosić, żeby dawać sensowne zmiany z ARGUMENTACJĄ, a nie wymysły od czapy... :roll:
zbychooo
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: zbychooo »

Jordi pisze:
czw 10:56, 05 lis 2020
IKEA-Pabianicka-Politechniki-Żeromskiego-Gdańska-Legionów-Północna-Kilińskiego-Pomorska-Radiostacja-Narutowicza-Kopcińskiego-Piłsudskiego-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Kilińskiego-Narutowicza-Zielona-Kościuszki-Piotrkowska-Rzgowska-KURCZAKI
Bardzo ciekawa trasa na wycieczkę :D Nie wracasz 2 razy w to samo miejsce, nie zajeżdżasz na pętlę aby nawrócić, omijasz duże remonty, zaliczasz sporą część miasta ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

Uwzglednilem poprzednie zastrzezenia tj zamiana 12 z 15 oraz kwestie autobusów na Dąbrowie/Chojnach
Obrazek

Obrazek

Trudno mi obliczyć koszty jedynie mogę podać, ze wyszło mi, że trasy tramwajów zwiększyłyby sie o 9,5km, a dzieki reformie autobusów by się skróciły trasy o 5,5km. Wiec w efekcie wychodzi na to, ze 4km więcej tras z czego 800m to nie moja wina po prostu wydłużenie tramwajów z Dołów do Inflanckiej/ŁKA Marysin
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2004
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Zastanawiałem się co się u Ciebie stało z 4, ale już widzę. ;)
Cały czas będziemy się spierać o 16 ale wiem że nie po to zrobią Broniewskiego, żeby robić specjalnie linię na Dworzec Chojny. Jeżeli już tak mam czepiać się szczegółów to może spuśćmy zasłonę miłosierdzia na tę 16.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

^^Tzn wiesz moja 16 by pełniła inną rolę niż z obecna.
Po pierwsze na odcinku Teofilów-DTC to by było wsparcie dla linii 8, której takt 12min to zbyt mało zwłaszcza w szczycie.
Po drugie chodzi tu także odcinek południowy ŁTR - w rozważaniach wywalam 7, więc coś warto dorzucić.

Alternatywą dla 16 (na która wydaje mi sie, ze potrzeb z 8 brygad w moich rozważaniach) jest wg mnie dorzucenie w szczycie z 3 brygad na 8 by dać takt 6min w największym szczycie co w połączeniu ze zjazdami do zajezdni które przebiegają przez stajnie dałoby już sensowny takt.
Pozostaje kwestia południowego odcinka ŁTR. Być może rozwiązaniem by było wykorzystanie pozostałych 5 brygad jako wzmocnienie w szczycie dla juz istniejących linii? Np. dac 2 brygady na 2 i 3 brygady na 19 - oczywiście to przykład, to juz kwestia odpowiednich wyliczeń, gdzie te pojedyncze brygady lepiej wrzucić by zmaksymalizować korzyści.

Tak właściwie ja na 16 się nie upieram - wg mnie ta linia moze być w formie zaproponowanej przeze mnie pierwotnie, ale równie dobrym pomysłem wydaje mi się to co opisałem wyżej.


PS Oczywiście w swoich rozważaniach pomijam COVID, obecne rozkłady itp traktujac to jako sytuację tymczasową
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2004
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

No ok, 16 jest jak najbardziej wskazana na odcinku Teofilów-DTC dla wzmocnienia 8, ale ciężko wskazać, gdzie mogłaby jechać na południe. Bo moim zdaniem najlepsza byłaby oczywiście Śląska, ale trzy linie na pętli przy Śląskiej to jednak trochę mała przepustowość by była. Kurczaki? Przecież do pl. Niepodległości jest 5, a dodatkowo do DTC 6. Ikea? Nie byłoby takie głupie, gdyby dołożyli prawoskręt NW-SW na Rzgowska/Paderewskiego, to dałoby dobry dojazd z Kuraka do Ikei oraz z osiedla przy Czerwonym Rynku (w stronę Dąbrowskiego) także do Ikei i do Centrum Onkologii. Ale jako linia kursująca tylko co 24 minuty w dni robocze (a nie daj Boże tylko w szczycie) ma raczej słaby sens. Zresztą w ogóle docelowo 16 powinna być w takcie 12 a ponadto kursować minimum w soboty. Ogólnie preferowałbym gdyby do Ikei przez Broniewskiego jeździła 1, ale się nie upieram. Chociaż jest to rozsądne. Wtedy na Dworzec Chojny 5 a na Kurczaki 16.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: nowy1212 »

TramMomentyStudenta pisze:
ndz 21:41, 08 lis 2020
No ok, 16 jest jak najbardziej wskazana na odcinku Teofilów-DTC dla wzmocnienia 8, ale ciężko wskazać, gdzie mogłaby jechać na południe. Bo moim zdaniem najlepsza byłaby oczywiście Śląska, ale trzy linie na pętli przy Śląskiej to jednak trochę mała przepustowość by była.
Kurczaki? Przecież do pl. Niepodległości jest 5, a dodatkowo do DTC 6. Ikea? Nie byłoby takie głupie, gdyby dołożyli prawoskręt NW-SW na Rzgowska/Paderewskiego, to dałoby dobry dojazd z Kuraka do Ikei oraz z osiedla przy Czerwonym Rynku (w stronę Dąbrowskiego) także do Ikei i do Centrum Onkologii.
1. Linia do Ikei by wyszła dużo drożej, więc odpada
2. Nie 3 linie na Śląska a 2 - dla przypomnienia
Kurczaki - 5,6,7,15
DW Chojny - 1,16
Śląska - 13,19

Przy czym:
16 kursy tylko do 19:30 pon-pt
19 kursy do 22:30 pon-pt

I tu kilka słów wyjasnienia. Otóż przed całym zamieszaniem z COVID i ciaglym zawieszaniem 16 Wyglądało to tak, ze 16 kursowała do 22:30, a 11A do 19:30. Wg mnie jednak ważniejsza linia w moich rozwazanaich to 19, bo 16 to defacto linia wspierająca inne ciagi, więc bym takie przesunięcie zrobił

Obrazek

Ale jako linia kursująca tylko co 24 minuty w dni robocze (a nie daj Boże tylko w szczycie) ma raczej słaby sens. Zresztą w ogóle docelowo 16 powinna być w takcie 12 a ponadto kursować minimum w soboty. Ogólnie preferowałbym gdyby do Ikei przez Broniewskiego jeździła 1, ale się nie upieram. Chociaż jest to rozsądne. Wtedy na Dworzec Chojny 5 a na Kurczaki 16.
Tez bym wolał, ale do Ikei jest daleko. Oczywiście mogę maznąć kreskę, ale to by wyszedł nierealny już plan, bo raczej nie ma komu specjalnie ucina.

Czy 16 co 12min? Wg mnie jako linia wspierająca to nie ma az takiej potrzeby. 24min starczy przy takich, a nie innych finansach. W idealnym swiecie (a taki nam sie nie szykuje...) to mozna by było dac 12min najwyżej w godz 7:00-7:45 i 15:30-17:00
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2004
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nasze wyobrażenia i przemyślenia nt. komunikacji w Łodzi.

Post autor: TramMomentyStudenta »

4 kursy rano i powiedzmy 8-10 po południu to zawsze coś. ;)
Druga opcja to pociągnięcie 16 Piłsudskiego aż do Kilińskiego i stamtąd dopiero na Dw. Chojny, co z punktu widzenia (sorry że zostaję na tym stanowisku, oczywiście jak nie będzie pinindzy/taboru/pracowników, to nic na siłę) wydłużenia 1 do Ikei nie byłoby głupie, ale z drugiej strony 16 kursuje w robocze więc też siłą rzeczy odpada.
Jest jeszcze opcja pewnej linii (roboczo oznaczam to 20): Zdrowie - Legionów - Zachodnia - Kościuszki - Piłsudskiego - Kilińskiego - Paderewskiego - Pabianicka - Ikea, co faktycznie spełniłaby wymienione w moim poście kryteria ale byłaby zdecydowanie droższą opcją NAWET od wydłużenia 1 do Ikei (choć przy okazji poprawiłaby mocno dojazd tramwajem na odcinku obsługiwanym tylko przez 43). Poza tym taka opcja to najwcześniej w 2024 (a Broniewskiego ma być gotowa w 2023 ze względu na rozliczenie środków unijnych).
ODPOWIEDZ