Autobusy bezpłatne w Łodzi - www.frikobusy.pl
Autobusy bezpłatne w Łodzi - www.frikobusy.pl
Zapraszam do odwiedzania mojej strony dotyczącej komunikacji bezpłatnej w Łodzi: www.frikobusy.pl
Dlaczego taka strona? Ostatnio spotkałem się z kilkoma sytuacjami, w których znajomi pytali się czy nie znam przypadkiem godziny odjazdu jakiegoś frikobusa, sam widziałem jak rozkłady są zrywane, a i w internecie nie zawsze są aktualne, więc pomyślałem, ze stworze stronkę, na której będą w miarę aktualne rozkłady autobusów bezpłatnych w Łodzi.
Strona jest aktualnie w budowie i w fazie prób (jak na razie tylko kilka rozkładów, stopniowo będę umieszczał następne, ale czasu nie mam wiele). Mam nadzieje, że z Waszą pomocą uda mi się zebrać wszystkie informacje o rozkładach (niestety nie wszędzie mogę dotrzeć i taki rozkład zdobyć, spisać itp itd - aktualnie potrzebuję info o liniach z hiperarketu Real i Carrefour z ul. Kolumny). Docelowo myślę też o rozbudowie rozkładów o funkcję "przesiadki" i stworzeniu (może także z Waszą pomocą) jakiegoś kącika historycznego dot. rozwoju bezpłatnej komunikacji w Łodzi.
P.S. Chciałbym podziękować Ventlanowi za zgodę do wykorzytania jego zdjęcia w nagłówku strony.
Dlaczego taka strona? Ostatnio spotkałem się z kilkoma sytuacjami, w których znajomi pytali się czy nie znam przypadkiem godziny odjazdu jakiegoś frikobusa, sam widziałem jak rozkłady są zrywane, a i w internecie nie zawsze są aktualne, więc pomyślałem, ze stworze stronkę, na której będą w miarę aktualne rozkłady autobusów bezpłatnych w Łodzi.
Strona jest aktualnie w budowie i w fazie prób (jak na razie tylko kilka rozkładów, stopniowo będę umieszczał następne, ale czasu nie mam wiele). Mam nadzieje, że z Waszą pomocą uda mi się zebrać wszystkie informacje o rozkładach (niestety nie wszędzie mogę dotrzeć i taki rozkład zdobyć, spisać itp itd - aktualnie potrzebuję info o liniach z hiperarketu Real i Carrefour z ul. Kolumny). Docelowo myślę też o rozbudowie rozkładów o funkcję "przesiadki" i stworzeniu (może także z Waszą pomocą) jakiegoś kącika historycznego dot. rozwoju bezpłatnej komunikacji w Łodzi.
P.S. Chciałbym podziękować Ventlanowi za zgodę do wykorzytania jego zdjęcia w nagłówku strony.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 4 razy.
Pomysł w porządku. W razie potrzeby mogę pomóc
PS: Z wlasnych doswiadczen: w rozkładach jazdy oprocz teoretycznego czasu przejazdu, proponuje zamiescic sredni-rzeczywisty
[EDIT, ok. 23:15]
Otrzymałem info, ze Twoj serwis jest zbudowany w oparciu o elementy innego (czyt. zerznięty z Buslodza [www.buslodz.bighost.pl]). Nie wiem czy wiesz co to jest poszanowanie praw autorskich ale radze Ci się douczyc i zbudowac nowa strona samemu ...
[/EDIT]
PS: Z wlasnych doswiadczen: w rozkładach jazdy oprocz teoretycznego czasu przejazdu, proponuje zamiescic sredni-rzeczywisty
[EDIT, ok. 23:15]
Otrzymałem info, ze Twoj serwis jest zbudowany w oparciu o elementy innego (czyt. zerznięty z Buslodza [www.buslodz.bighost.pl]). Nie wiem czy wiesz co to jest poszanowanie praw autorskich ale radze Ci się douczyc i zbudowac nowa strona samemu ...
[/EDIT]
-
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: pn 03:46, 06 lut 2006
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Autobusy bezpłatne w Łodzi
Taka informacja, to raczej na stronie powinna być, a nie na forum.Kuba pisze:P.S. Chciałbym podziękować Ventlanowi za zgodę do wykorzytania jego zdjęcia w nagłówku strony.
W ogóle jak czytam o tej chęci niesienia pomocy znajomym, to mi się jednoznacznie z tekstami Rkplodza kojarzy, no ale to jeszcze ujdzie w tłoku, choć przyznam, że nasuwa się myśl o wzorowaniu się na "Podmiejskiej".
Za to ten element jest zbyt podobny:
http://www.frikobusy.bighost.pl/strona.htm do mojego
http://buslodz.bighost.pl/ostronie.html
Obejrzenie źródła plików index obu stron dają odczucie wykorzystania jednego do zrobienia drugiego.
Kuba gdyby Ci się chciało wymyśleć coś swojego w dziale O STRONIE, to nie zwróciłbym pewnie uwagi na kod indexu, ale tak zacząłem węszyć i się wydało.
Wnioskując po treści podziękowania, pytałeś o zgodę Ventlana na wykorzystanie fotek. Mnie nie już nie zapytałeś, a niby dlaczego?
Elementy stron www można od tak sobie wykorzystywać bez zgody i wiedzy ich twórców?
Ale i tak nie jesteś debeściak w takich zagraniach. Lepszy jest twórca tej strony: http://jacekgralak2005.republika.pl/
Zdjęcia i rozkłady żywcem z serwisu łódzkiego MPK i jeszcze narzekanie "Tylko 7 linii ponieważ jestem ograniczony pojemnością konta "
Wątpię, czy autor zapytał MPK o zgodę, choć chciałbym się mylić.
A wystarczyło napisać i zapytać. Mail na stronie jest. Znalazłwszy trochę wolnego czasu nawet mógłbym coś podpowiedzieć, pomóc. Lepiej kraść?
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Re: Autobusy bezpłatne w Łodzi
przemotz280 pisze: W ogóle jak czytam o tej chęci niesienia pomocy znajomym, to mi się jednoznacznie z tekstami Rkplodza kojarzy, no ale to jeszcze ujdzie w tłoku, choć przyznam, że nasuwa się myśl o wzorowaniu się na "Podmiejskiej".
Ja się o to nie czepiam bo podobieństwa za bardzo nie widzę. Za to buslodz - zerżnięcie straszliwe. Wiem, że Przemotz stworzył fajny mechanizm - ale no bez przesady. Zresztą Kuba wykazałeś się o tyle brakiem wyobraźni, że prawdopodobieństwo, ze Ptz na Twoją stronę wejdzie jest duuuże.
O KUFA! [/quote]Ale i tak nie jesteś debeściak w takich zagraniach. Lepszy jest twórca tej strony: http://jacekgralak2005.republika.pl/
Zdjęcia i rozkłady żywcem z serwisu łódzkiego MPK i jeszcze narzekanie "Tylko 7 linii ponieważ jestem ograniczony pojemnością konta "
Wątpię, czy autor zapytał MPK o zgodę, choć chciałbym się mylić.
Ja na razie w takim wypadku nie zamierzam współpracować z "Frikobusami". Oczywiście do pomysłu możemy wrócić - ale jeśli CAŁKOWICIE i OSTATECZNIE rozwiąże się sprawa praw autorskich.
Re: Autobusy bezpłatne w Łodzi
rkplodz pisze:Ja na razie w takim wypadku nie zamierzam współpracować z "Frikobusami". Oczywiście do pomysłu możemy wrócić - ale jeśli CAŁKOWICIE i OSTATECZNIE rozwiąże się sprawa praw autorskich.
Popieram, ja tez na razie nie chce miec z tym nic wspolnego. Nie wspolpracuje z dziecmi neostrady.
@przemotz280: W związku z tym, że temat został ponownie otwarty, chciałbym niejako oficjalnie, przy wszystkich, przeprosić Cię za zaistniałą sytuację. Mam nadzieję, że już się nie powtórzy.
Wracając do właściwego wątku. Mam pytanie w sprawie linii real: jeszcze z 2 tyg. temu na stronie reala był rozkład linii bezpłatnych uwzględniający linie miejskie i podmiejskie. W poniedziałek były już tylko linie podmiejskie. Czy zlikwidowali linie na Doły i w stronę centrum czy to tylko jakiś błąd na stronie?
Wracając do właściwego wątku. Mam pytanie w sprawie linii real: jeszcze z 2 tyg. temu na stronie reala był rozkład linii bezpłatnych uwzględniający linie miejskie i podmiejskie. W poniedziałek były już tylko linie podmiejskie. Czy zlikwidowali linie na Doły i w stronę centrum czy to tylko jakiś błąd na stronie?
www.frikobusy.bighost.pl
Odświeżam temat, gdyż nie chciałbym wątku o mojej stronie kontynuować w dziale "Łódź". Dlatego tutaj ponowię pytanie:
Która wersja rozkładu Wam bardziej odpowiada
wzór MPK-owski (tj. tylko przystanek odjazdowy i czas przejazdu do innych)
wersja tabelkowa (czyli wszystkie przystanki w tabelce, tak jak to ma miejsce w oryginalnych rozkładach hipermarketowych).
Proszę poniżej pisać swoje zdanie i opinie na ten temat.
Rkplodza już znam!
Która wersja rozkładu Wam bardziej odpowiada
wzór MPK-owski (tj. tylko przystanek odjazdowy i czas przejazdu do innych)
wersja tabelkowa (czyli wszystkie przystanki w tabelce, tak jak to ma miejsce w oryginalnych rozkładach hipermarketowych).
Proszę poniżej pisać swoje zdanie i opinie na ten temat.
Rkplodza już znam!
Właśnie niedawno nad tym myślałem, ale obserwując kilka linii bezpłatnych dostrzegłem, że kierowcy znając trasę robią (np. poza godzinami szczytu, kiedy drogi są luźniejsze i szybciej się pokonuje odległości między przystankami) na starcie jakieś tam opóźnienie (np. 3-4 minuty) i w połowie drogi są na zero, a na parking przed sklepem dojeżdżają np. dwie minuty za wcześnie. W godzinach szczytu raczej te rozkłady są w porządku (zwłaszcza na liniach w centrum) - więc właściwie nie ma co poprawiać.morton pisze:Pomysł w porządku. W razie potrzeby mogę pomóc
PS: Z wlasnych doswiadczen: w rozkładach jazdy oprocz teoretycznego czasu przejazdu, proponuje zamiescic sredni-rzeczywisty ;
W przypadku linii dłuższych niż 30-40 minut powyższe nie zdaje egzaminu, bo i tak będzie spore przyspieszenie (np. linia Tesco Dąbrowa, której przebieg określa się na ok. 60 minut). W tych przypadkach można pomyśleć ewentualnie nad stworzeniem dwóch czasów, choć właściwie kilka tych dłuższych linii już ma taki podział.
Przy okazji: niedawno zmieniła się nieco struktura strony, więc jeśli ktoś miał zapisany gdzieś bezpośredni adres do podstrony z rozkładem swojej ulubionej linii, to niech sobie go zaktualizuje.
Dodatkowo (w związku z tymi zmianami) musiałem przeedytować większość stron i przypomniałem sobie wóczas o moim pomyśle z kącikiem historycznym, który wypadł mi z głowy. Być może skontaktuje się niebawem z tymi, którzy poniżej deklarowali, że mają jakieś archiwalne rozkłady.
Poza tym mam prośbę - jeśli ktoś ma jakieś rozkłady (a nie deklarował tego tutaj) lub jakieś zdjęcia (arch. zdj. frikobusów kilku użytkowników forum widziałem już na gtlodz i TWB) - to proszę piszcie i udostępniajcie. Sam miałem kiedyś kilka rozkładów (m.in. Jumbo), ale chyba zostały wyrzucone, bo nie myślałem wtedy, że mi to będzie kiedyś potrzebne. Niebawem może napiszę dokładniej co mam, czego nie mam i co by było fajnie zdobyć
Aha - oprócz rozkładów przydała by się też informacja kiedy rozpoczął się ten trend na bezpłatne autobusy. Pierwszy był E.LECLERC, a co dalej??? Na stronie Kris-Toura można przeczytać, że rozpoczęli współpracę z hipermarketami w 2000 r. Może zna ktoś szczegóły, jakie linie, jacy przewoźnicy itp...
Pod każdym rozkładem, czy nad można dodać dobrze widoczną, odpowiednią adnotację, że autobus może przyjechać 2 minuty przed czasem, a spóźnić się ze 4 - na przykład.Kuba pisze: Właśnie niedawno nad tym myślałem, ale obserwując kilka linii bezpłatnych dostrzegłem, że kierowcy znając trasę robią (np. poza godzinami szczytu, kiedy drogi są luźniejsze i szybciej się pokonuje odległości między przystankami) na starcie jakieś tam opóźnienie (np. 3-4 minuty) i w połowie drogi są na zero, a na parking przed sklepem dojeżdżają np. dwie minuty za wcześnie. W godzinach szczytu raczej te rozkłady są w porządku (zwłaszcza na liniach w centrum) - więc właściwie nie ma co poprawiać.
W przypadku linii dłuższych niż 30-40 minut powyższe nie zdaje egzaminu, bo i tak będzie spore przyspieszenie (np. linia Tesco Dąbrowa, której przebieg określa się na ok. 60 minut). W tych przypadkach można pomyśleć ewentualnie nad stworzeniem dwóch czasów, choć właściwie kilka tych dłuższych linii już ma taki podział.