Strona 2 z 6

: śr 22:15, 25 lip 2007
autor: Arturro 70a
Ale na niektórych liniach jak tesco radogoszcz w rozkładzie pisze że na przystanku Sikorskiego/Zgierska jedzie 4 a w rzeczywistości jest to 10 do 12min. Należałoby sprawdzić każdą linię osobno.

: czw 11:28, 26 lip 2007
autor: Kuba
No więc właśnie...
Niedawno miałem możliwość podpatrywania częściej niż zwykle linii Real do śródmieścia i bywały takie kursy (zwłaszcza w weekendy), że w ciągu ulic Próchnika/Rewolucji autobus przyjeżdżał nawet 6 minut za wcześnie! Z jednej strony kto wymyślił żeby między Piotrkowską a Próchnika dać aż 4 minuty. Z drugiej strony w dni robocze w szczycie te minuty zdają egzamin, bo przy opóźnieniu jadąc w normalnym tempie można niejako automatycznie nadrobić czas Obrazek

Tak więc nie jest to takie proste. W dodatku te oficjalne rozkłady często bywają nieaktualne. Np. na w/w trasie autobus zatrzymuje się na przystanku Tuwima/Wysoka, a rozkłady udostępnione w hipermarkecie tego nie uwzględniają...

: czw 13:29, 26 lip 2007
autor: o3r
No to będziesz miał cięzki orzech do zgryzienia. A pametaj, że zawsze mogą mieć miejsce korekty, po których sporo może się zmienić. Jak to jest tak słabo udokumentowane, to będziesz naprawdę musiał to cały czas intensywnie śledzić.

: czw 22:01, 26 lip 2007
autor: Arturro 70a
Kuba pisze:No więc właśnie...
Niedawno miałem możliwość podpatrywania częściej niż zwykle linii Real do śródmieścia i bywały takie kursy (zwłaszcza w weekendy), że w ciągu ulic Próchnika/Rewolucji autobus przyjeżdżał nawet 6 minut za wcześnie! Z jednej strony kto wymyślił żeby między Piotrkowską a Próchnika dać aż 4 minuty. Z drugiej strony w dni robocze w szczycie te minuty zdają egzamin, bo przy opóźnieniu jadąc w normalnym tempie można niejako automatycznie nadrobić czas ;)

Tak więc nie jest to takie proste. W dodatku te oficjalne rozkłady często bywają nieaktualne. Np. na w/w trasie autobus zatrzymuje się na przystanku Tuwima/Wysoka, a rozkłady udostępnione w hipermarkecie tego nie uwzględniają...
Te rozkłady powstały gdy Bursiak robił przymiarki do linii. Oni zrobili je tak jak im się wydawało a później nie zmieniali, nie robili korekty przypuszczalnego rozkładu.

: sob 17:38, 28 lip 2007
autor: o3r
No bo ile osób tak naprawdę podróżuje tylko bezpłatną KM? To pewnie było takie orientacyjne opracowanie dla zleceniodawcy, czyli marketu.

: sob 22:24, 28 lip 2007
autor: Arturro 70a
To było opracowywane przez kierownika z Bursiaka. Ale niestety robił to na oko żeby można było jakoś rozreklamować linie.

: sob 22:27, 28 lip 2007
autor: o3r
Nie tyle rozreklamować, ale by market wiedział, za co płaci. A po co aktualizować rozkład, skoro nadzoru nie ma, a market i tak się nie zna, więc i tak się autobusiarze jedni wykręcą.

: pn 11:44, 30 lip 2007
autor: Kuba
Wracając do mojego wątku z działem historycznym to mogę powiedzieć, że stworzyłem taką roboczą stronę, na której wypisałem co już mam i co warto by (oprócz archiwalnych rozkładów) zamieścić. Przedstawiłem to w formie tabeli i wypunktowanej listy, aczkolwiek ten pierwszy sposób wydaje mi się być czytelniejszy.

http://www.frikobusy.bighost.pl/historia/materialy/

Zatem jeśli ktoś chce i może pomóc, to zapraszam to pisania na PW.

: pt 16:46, 03 sie 2007
autor: Arturro 70a
Perwszy był E.Leclerc obsługiwany przez MPK później Tesco widzew i linia ogólna PKS-u obsługiwana Autosanem H10-11 i Geant widzew obsługiwany przez PKS jelczami M11 i L11 ale tu już nie mam pewności co do kolejności kto był pierwszy.

: pt 16:47, 03 sie 2007
autor: prof_klos
To PKS miał M11?

: pt 16:52, 03 sie 2007
autor: Arturro 70a
Jedną na pewno bo pamiętam jak jeździła na GEANT, poszukam foty to może zaprezentuję ale już w barwach PKSu

: pt 16:56, 03 sie 2007
autor: prof_klos
No to nawet lepiej jak w barwach PKS Obrazek
A może to była L11 w wariancie 3 drzwiowym? Trzymam kciuki, byś znalazł zdjęcie.

: pt 16:38, 17 sie 2007
autor: px33
Geant na Włókniarzy przed Bursiakiem obsługiwał KrisTour Mercedesami 405, 305 i MANem NL202 (2-drzwiowymi). Mercedesy miały charakterystyczny różowy kolor i beznadziejny stan techniczny

: pt 18:28, 17 sie 2007
autor: Kuba
Kris-Tour obsługiwał chyba też Geant na Widzewie, z tym wyjątkiem że pojazdy były koloru żółtego. Nawet chyba jakiś szkielet jeszcze stoi na ul. Kosodrzewiny.

: pt 18:55, 17 sie 2007
autor: Arturro 70a
Kuba pisze:Kris-Tour obsługiwał chyba też Geant na Widzewie, z tym wyjątkiem że pojazdy były koloru żółtego. Nawet chyba jakiś szkielet jeszcze stoi na ul. Kosodrzewiny.
Owszem też obsługiwał ich Kris-tour. Przez jakiś czas jeździły tam dawne łódzkie 405tki (ex.1460,1455,1456i1454) i conecto.

: pt 19:41, 17 sie 2007
autor: o3r
1460 jeździł na Leclercu. Nie wiem, czy nie mial jeszcze kasowników (któryś z nich miał).

: pt 21:32, 17 sie 2007
autor: Arturro 70a
Później tak ale początkowo wszystkie cztery były przeznaczone do obsługi king kros-a. Kris-tour kupił je z kasownikami i trochę czsu nawet miały te kasowniki.

: sob 12:09, 18 sie 2007
autor: mig
Swego czasu to King Crossa obsługiwały M11 bodajże z PKS-u nawet.

: sob 13:01, 18 sie 2007
autor: Arturro 70a
Spójrz na końcu wcześniejszej strony była już o tym mowa.

: sob 17:19, 18 sie 2007
autor: M. Wilu
Kuba pisze: Poza tym mam prośbę - jeśli ktoś ma jakieś rozkłady (a nie deklarował tego tutaj) lub jakieś zdjęcia (arch. zdj. frikobusów kilku użytkowników forum widziałem już na gtlodz i TWB) - to proszę piszcie i udostępniajcie.

Hmm, jeśli chcesz to mogę dorzucić się skanami rozkładów darmobusa Hypernovej przy Szparagowej (3 linie: Po teofce, do Zgierza i do Aleksandrowa), rocznik 2002, oraz darmobusa do Jumbo (linie na Widzew i Dąbrowę), rocznik 2001 :) . Jak coś to napisz mi na GG (numer mam w profilu :) ) to postaram się coś udostępnić :)