za: www.zm.org.pl/?a=drzewica-076Dzięki staraniom stowarzyszenia Kocham Radom:
www.wojewodztwo.radom.pl/1_akcje_2_drzewica.php
oraz dzięki podpisom kilkuset osób:
www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=2055
Koleje Mazowieckie planują od 1 sierpnia przywrócenie ruchu kolejowego na
linii kolejowej Radom-Drzewica. Od tego dnia na tej trasie mają kursować
cztery pary pociągów. Dodatkowa piąta para ma kursować tylko pomiędzy Radomiem
a Przysuchą. Pociągi będą prawdopodobnie kursować z Radomia w takcie co trzy
godziny - pierwszy kurs o godzinie 7. Pociągi jednak nie będą obsługiwane
autobusami szynowymi, ale pojedynczymi składami elektrycznymi.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Wygląda na to, że trwające od
dłuższego czasu negocjacje pomiędzy władzami województw Łódzkiego,
Mazowieckiego i Świętokrzyskiego nt. wzajemnych rozliczeń w przewozach
regionalnych zakończyły się porozumieniem. Od 1 września uruchomiona ma być
bowiem dodatkowa, szósta para pociągów na całej trasie Tomaszów Mazowiecki -
Radom. Natomiast od nowego rozkładu jazdy (od 9 grudnia 2007) z dużym
prawdopodobieństwem pojadą także pociągi osobowe w relacji Łódź - Radom.
Radom - Drzewica - reaktywacja?:>
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Radom - Drzewica - reaktywacja?:>
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
E tam. To jest zwyczajny przewoźnik regionalny.Arturro 70 pisze:Coś w stylu tanich linii kolejowych.
Najgorzej byłoby gdyby linia podziału przebiegła w Drzewicy,swistaqos pisze:Czy ta relacja będzie obsługiwana jedynie przez Koleje Mazowieckie, czy też będzie częściowy podział między KM a łódzkimi PR PKP?
tj. P.R. Łódź jeździ na odcinku Łódź - Drzewica, a KM - Drzewica - Radom.
Cóż, zależy od lokalnej polityki.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Z tego co wiem będzie to oznaczało przywitanie KM w Łodzi.
Co do samej spółki - to pierwszy kolejowy przewoźnik normalnotorowy (nie licząc WKD), który pokazał, że kolej nie tylko może, ale i powinna być dobrze zarządzana. Wyśmiewane przez niektórych MK działania PRowe z początków spółki - usilne opdcinanie się od wszystkiego co stare: nowe, wymyślne malowanie zakładowe, nowe mundury, całkowite wyrzucenie członu PKP z nazwy - w połączeniu z innowacjami rozkładowymi: taktowanie pociągów, przyjazna taryfa - i z przyjaznymi inicjatywami: Zegrzyk (rzyg-rzyg , Słoneczny - dziś nie są raczej kwestionowane. Niepodważalne sukcesy spółki przyćmiły pewne błędy (choćby kuriozalny rozkłąd na Nasielsk-Sierpc po reaktywacji) do tego stopnia, że możemy dziś powiedzieć, że wydzielenie KM i prezesura Sekity była olbrzymim sukcesem woj. Mazowieckiego i wskazaniem dobrego kierunku rozwoju.
Co do samej spółki - to pierwszy kolejowy przewoźnik normalnotorowy (nie licząc WKD), który pokazał, że kolej nie tylko może, ale i powinna być dobrze zarządzana. Wyśmiewane przez niektórych MK działania PRowe z początków spółki - usilne opdcinanie się od wszystkiego co stare: nowe, wymyślne malowanie zakładowe, nowe mundury, całkowite wyrzucenie członu PKP z nazwy - w połączeniu z innowacjami rozkładowymi: taktowanie pociągów, przyjazna taryfa - i z przyjaznymi inicjatywami: Zegrzyk (rzyg-rzyg , Słoneczny - dziś nie są raczej kwestionowane. Niepodważalne sukcesy spółki przyćmiły pewne błędy (choćby kuriozalny rozkłąd na Nasielsk-Sierpc po reaktywacji) do tego stopnia, że możemy dziś powiedzieć, że wydzielenie KM i prezesura Sekity była olbrzymim sukcesem woj. Mazowieckiego i wskazaniem dobrego kierunku rozwoju.
Granica województwa, nie płacicie - dziękujemy.mazowieckie.com.pl pisze:Szanowni Państwo!
Uprzejmie informujemy, że od 1 sierpnia 2007 r. wszystkie pociągi osobowe Spółki "Koleje Mazowieckie-KM" kursujące na odcinku Iłowo - Działdowo (oprócz pociągu "Słoneczny") zostaną odwołane. Jednocześnie informujemy, że w miejsce odwołanych pociągów zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza.
Sprawa dotyczy odcinka 12 kilometrów (pociągi rel. Warszawa - Działdowo zostaną skrócone.)
---
Ale jest kilka ciekawostek:
- 3 pary z Siedlec do Siemiatycz.
- EZT o 5:30 z Ostrołęki bezpośrednio do Warszawy, ogólnie zamiast 7 par Tłuszcz - Ostrołęka będzie 10,
oraz dodatkowo 2 z Wyszkowa do Tłuszcza.
- dwie nowe pary Warszawa - Legionowo - Wieliszew, plus jedna do Radzymina.
Nie ma jeszcze nowego rozkładu Sierpc - Nasielsk, stary się nie otwiera.
A Siemiatycze kosztem czegoś muszą być, więc pewnie coś z Sierpc - Nasielsk pójdzie. W ogóle zauważyłem, że od czerwca jest 5 zamiast 6 par.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
no i w sumie dobrze z tym Działdowem, jak Olsztyn nie chce płacić - to nie ma. Proste.
Wieliszew się ma dobrze jak na linię reaktywowaną rok temu, żeby nie powiedzieć - rewelacyjnie!
Siedlce - Siemiatycze: KM+PR daje 7 par, czyli już ładny wynik.
Nasielsk - poczekajmy na rozkład, ale nie sądzę, by szykowali zawieszenie ruchhu.
Wieliszew się ma dobrze jak na linię reaktywowaną rok temu, żeby nie powiedzieć - rewelacyjnie!
Siedlce - Siemiatycze: KM+PR daje 7 par, czyli już ładny wynik.
Nasielsk - poczekajmy na rozkład, ale nie sądzę, by szykowali zawieszenie ruchhu.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070803/AKTUALNOSCI/70802080/-1/radomskie
PKP od grudnia chcą zlikwidować kurs „Wieniawskiego” przez nasze miasto. -
Jeździło nim zbyt mało osób - argumentuje rzecznik kolei.
O zmianach w nowym, kolejowym rozkładzie jazdy pisaliśmy na początku tygodniu.
Ma z niego zniknąć pociąg „Wieniawski”, jadący z Lublina przez Radom i Łódź do
Poznania. W jego miejsce PKP wprowadzą skład relacji Lublin - Warszawa - Poznań
- Szczecin - Świnoujście, z wagonami z Kielc dołączanymi w Skierniewicach.
Przeciwko zmianom zaprotestowali członkowie Stowarzyszenia Kocham Radom. Kilka
dni temu to, że „Wieniawski” ominie Radom było jeszcze propozycją. Jak
zapewniali przedstawiciele kolei, propozycje rozkładu opublikowano, żeby
pasażerowie mogli proponować swoje poprawki. Dziś już wiadomo. - „Wieniawski”
nie będzie kursował przez Radom - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy
PKP. - Na tej trasie było zbyt mało pasażerów.
Kocham Radom nie składa jeszcze broni. Nowy rozkład ma obowiązywać od grudnia
i ten czas jego członkowie chcą wykorzystać na walkę o pozostawienie
połączenia. - To jedyne bezpośrednie połączenie Radomia z Łodzią i Poznaniem -
argumentuje Jakub Kluziński, radomski radny z Kocham Radom. - Radom i Łódź to
dwa duże miasta w sąsiedztwie, to absurd, żeby nie było między nimi połączenia
kolejowego.
Radomianie ze stowarzyszenia chcą o pomoc prosić parlamentarzystów i
samorządowców. Jak mówią, do grudnia jest jeszcze czas, żeby wprowadzić
zmiany. Nie przemawia do nich argument o zbyt małej liczbie pasażerów. - Ten
pociąg kursował od roku. Poza tym jeździł o niekorzystnej porze. W Łodzi był o
godzinie 14, nie można było nim pojechać i załatwić choćby interesów, a
później wrócić do Radomia. Teraz pociąg ma kursować nocą, to zdecydowanie
atrakcyjniejsze połączenie - przekonuje Kluziński.
To raczej dobra zmiana. Jeśli wszystko pójdzie dobrze - Radom uzyska inne połączenie z Łodzią dzięki kiblowi KM, a godziny kursowania "Wieniawskiego" były na tyle absurdalne, że nie miał on dobrej frekwencji ani w stronę Poznania ani Lublina. Szkoda tylko połączenia Łódź - Lublin, ale zobaczymy, co kolej pokaże nam w tym względzie.
www.kochamradom.pl/wieniawski.docProtest w sprawie zmiany trasy pociągu „Wieniawski”
oraz inne uwagi do propozycji rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych
na sezon 2007/2008
Szanowni Państwo,
W związku z przedstawieniem do konsultacji społecznych projektu nowego
rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych na sezon 2007/2008, chcielibyśmy
zgłosić następujące uwagi:
1)Protestujemy przeciwko zmianie trasy kursowania
pociągu pospiesznego „Wieniawski”
Stanowczo protestujemy przeciwko zmianie trasy pociągu „Wieniawski”, a tym
samym pozbawieniu Radomia jedynego bezpośredniego połączenia z Łodzią i Poznaniem.
W proponowanym rozkładzie zmienia się pora kursowania oraz trasa pociągu
pospiesznego „Wieniawski”, kursującego dzisiaj pomiędzy Lublinem a Poznaniem
przez Radom i Łódź (wyjazd z Lublina godz. 10:30, wyjazd z Poznania godz.
07:12). Według propozycji w nowym rozkładzie miałby to być pociąg nocny,
łączący Lublin i ze Szczecinem i Świnoujściem przez Warszawę i Poznań.
Dodatkowo, osobne wagony jechałyby z Kielc, jednak z pominięciem Radomia –
przez Częstochowę i Skierniewice.
W ten sposób znika bezpośrednie połączenie Lublina, Puław i Radomia z Łodzią,
oraz Radomia z Poznaniem. Pogarsza się ponadto i tak niezbyt dobra komunikacja
Radomia z Lublinem (4 pociągi pospieszne zamiast 5).
Uważamy, że właściwą trasą kursowania tego pociągu powinna być relacja: Lublin
(Chełm/Zamość) – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin (Świnoujście) z dodatkowymi
wagonami z Kielc przez Skarżysko-Kamienną, z łączeniem składów w Radomiu.
Dzięki temu zapewnione byłoby bezpośrednie i najszybsze połączenie Kielc,
Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, a dodatkowo – poprzez dołączenie wagonów z
Kielc – również Kielc i Skarżyska-Kamiennej. Dzięki temu również Łódź,
posiadająca dziś jedno połączenie bezpośrednie ze Szczecinem, zyskałaby kolejne.
Ponadto, powinien być to pociąg całoroczny, jeżdżący codziennie, a nie
sezonowy, jeżdżący tylko w wybrane dni tygodnia.
Relacja Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź nie spowodowałaby pogorszenia
skomunikowania Lublina z Warszawą (proponowanych 13 połączeń bezpośrednich w
ciągu doby!), ani Warszawy ze Szczecinem (proponowanych 7 połączeń
bezpośrednich + dogodne skomunikowania w Poznaniu). Przyczyniłaby się
natomiast do znacznie lepszego skomunikowania obszaru leżącego wzdłuż linii
Lublin-Radom-Łódź, zamieszkałego przez ponad 2 miliony osób.
Dodatkowo, pociąg nocny Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź powinien być
uzupełniony pociągiem dziennym w tej samej lub zbliżonej relacji, tj. Szczecin
(Świnoujście) – Poznań – Łódź – Radom (Kielce) – Lublin (Zamość/Chełm), czyli
pociągiem zbliżonym do dzisiejszego „Wieniawskiego” z relacją wydłużoną do
Szczecina i Chełma/Zamościa.
2)Postulat bezpośredniego połączenia Warszawa-Radom-
-Skarżysko-Kamienna-Rzeszów/Przemyśl
W proponowanym przez Państwa rozkładzie jazdy po raz kolejny nie przewidziano
żadnego bezpośredniego połączenia Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną,
Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz i Stalową Wolę z Przemyślem i Rzeszowem,
mimo iż jest to najkrótsza i w pełni zelektryfikowana trasa. Nie wydaje się
zasadnym, aby cały ruch z Warszawy do Polski południowo-wschodniej odbywał się
poprzez Lublin, z całkowitym odcięciem dużej części kraju od bezpośrednich
połączeń w tych relacjach. W rezultacie przez Lublin przejeżdżają obecnie 4
takie pociągi, a przez Radom i Sandomierz – żaden.
Postulujemy przywrócenie bezpośrednich połączeń z Warszawy do Rzeszowa i
Przemyśla przez Radom, przynajmniej w wymiarze 2 par pociągów na dobę (w porze
dziennej i nocnej).
3)Uwagi ogólne do rozkładu jazdy
Wydaje się zasadnym, aby do układania rozkładu jazdy w przyszłości podchodzić
kompleksowo i zapewnić skomunikowanie danego miasta głównego i regionu z
resztą kraju. Radom jest 14. miastem co do wielkości w Polsce, natomiast nie
posiada w ogóle skomunikowania z dużą częścią kraju.
W załączniku przedstawiamy ramową propozycję skomunikowania Radomia z resztą
kraju.
Liczymy na uwzględnienie naszych postulatów przy okazji tworzenia ostatecznej
wersji rozkładu jazdy na lata 2007/2008, jak również w latach następnych.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
www.miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,4565968.html
Niewielu pasażerów korzysta z reaktywowanego kilka tygodni połączenia Radomia
z Drzewicą. Koleje Mazowieckie obniżają ceny biletów na tej trasie. Trwają
przygotowania do remontu linii Warszawa - Radom - Kielce
Nowe ceny będą obowiązywały od poniedziałku. Tańsze będą bilety jednorazowe i
miesięczne, np. bilet z Radomia do Wolanowa będzie kosztował nie 4, ale 3 zł,
miesięczny do Przysuchy stanieje o ponad 20 proc., a jednorazowy do Drzewicy o
ponad 50 proc. Oferta specjalna skierowana jest także od osób korzystających z
biletów ulgowych. Nowe ceny mają obowiązywać do końca grudnia, kolejarze nie
wykluczają jednak, że promocję przedłużą.
Powtórka z historii
Tańsze bilety to sposób na przyciągniecie pasażerów, bo jak na razie
frekwencja na reaktywowanej na początku września trasie jest bardzo słaba. W
grudniu 2005 r. połączenie z Drzewicą zlikwidowano właśnie z tego powodu. Czy
i teraz pociągi znikną z tej linii? - Nie po to uruchamialiśmy połączenie,
żeby je za moment likwidować - zapewnia Grzegorz Kuciński, członek zarządu
spółki Koleje Mazowieckich. - Dlatego wprowadzamy ofertę specjalną, aby móc
konkurować z transportem samochodowym. Ludzie odzwyczaili się od kolei, teraz
musimy ich przyzwyczaić na nowo, ale na to potrzeba czasu. Nie stanie się to w
dwa czy trzy dni - dodaje Kuciński.
W promocję połączenia zaangażował się także Mazowiecki Urząd Marszałkowski. -
Liczymy się z tym, że musi minąć kilka miesięcy zanim z połączenia zacznie
korzystać więcej osób, ale przez ten czas nie zamierzamy stać z założonymi
rękami, tylko zająć się promocją. Stąd nasza prośba do organizacji, które
zabiegały o reaktywację połączenia, o włączenie się do akcji promocyjnej -
mówi Piotr Szprendałowicz, członek zarządu Mazowsza.
O pomoc poproszono także samorządy gmin, przez które biegnie trasa. -
Zwróciliśmy się do wójtów, aby organizowali transport, którym na stacje
mogliby dotrzeć ludzie ze wsi - informuje Szprendałowicz.
Wracając do Łodzi z Muszyny, postanowiłem przejechać się kiblem PR Radom - Łódź Fabryczna, prawie wzorcowo skomunikowanym z NOSALEM (1,5 h czekania w Radomiu ). Wrażenia niespecjalne. W pociągu pustawo. Wprawdzie kilka osób z tego Radomia wyjechało, ale później praktycznie bez wymiany. Nic dziwnego, skoro stacje i przystanki zlokalizowane są po kilka kilometrów od miejscowości. W Drzewicy ktoś wysiadał, w Dębie kilka osób wsiadło (zadziwia mnie ta stacyjka!), w Tomaszowie kibel się wreszcie nieco zapełnił. Od Koluszek już nieźle zapakowany, dodatkowo mocno dobity w Żakowicach.
Bilety sprawdzane były dopiero w Dębie.
Widziałem jeszcze kibel KM z Przysuchy na po-szóstej do Radomia. Przyjechało kilkanaście osób. Też słabo, zważywszy na fakt, iż jechałem w dniu roboczym.
No i jeszcze taka mała obserwacja. Wprawdzie jechałem tą linią ostatnio gdzieś z 6-7 lat temu, ale zadziwił mnie brak drugiego toru na odcinku Radom - Kończyce. Stoją tylko słupy trakcyjne. Toru nie ma - wygląda tak, jak gdyby ktoś go sobie pożyczył...
Bilety sprawdzane były dopiero w Dębie.
Widziałem jeszcze kibel KM z Przysuchy na po-szóstej do Radomia. Przyjechało kilkanaście osób. Też słabo, zważywszy na fakt, iż jechałem w dniu roboczym.
No i jeszcze taka mała obserwacja. Wprawdzie jechałem tą linią ostatnio gdzieś z 6-7 lat temu, ale zadziwił mnie brak drugiego toru na odcinku Radom - Kończyce. Stoją tylko słupy trakcyjne. Toru nie ma - wygląda tak, jak gdyby ktoś go sobie pożyczył...