reaktywacje linii pasażerskich
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
reaktywacje linii pasażerskich
Co prawda to nie nasz region, ale w obecnej sytuacji warto chyba zwracać uwagę na wszystkie odwieszenia.
Kolejne, po Drzewicy, szykuje się od września:
odjazdy podaję za HAFASem:
440 Lubin Górniczy (6:53) - Legnica (7:35) [1]
441 Legnica (16:02) - Lubin Górniczy (16:45) [2]
442 Lubin Górniczy (8:52) - Legnica (9:35) [1]
443 Legnica (18:05) - Lubin Górniczy (18:4 [2]
[1] - kursuje od 2 września
[2] - --,,--,,--,,--1 września
Jednak 2 pary to zdecydowanie za mało żeby mówić o sukcesie. Wczesniej mówiło się o 4...
Kolejne, po Drzewicy, szykuje się od września:
odjazdy podaję za HAFASem:
440 Lubin Górniczy (6:53) - Legnica (7:35) [1]
441 Legnica (16:02) - Lubin Górniczy (16:45) [2]
442 Lubin Górniczy (8:52) - Legnica (9:35) [1]
443 Legnica (18:05) - Lubin Górniczy (18:4 [2]
[1] - kursuje od 2 września
[2] - --,,--,,--,,--1 września
Jednak 2 pary to zdecydowanie za mało żeby mówić o sukcesie. Wczesniej mówiło się o 4...
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/54420Żelazna trasa Rzeszów – Warszawa
Na Podkarpaciu podpisano umowę o współfinansowaniu opracowania studium
wykonalności linii kolejowej z Rzeszowa do Skarżyska Kamiennej. Jest to
jeden z etapów budowy nowej linii kolejowej Rzeszów – Warszawa. Dzięki
inwestycji za kilka lat podróż z Rzeszowa do stolicy potrwa nawet niespełna
trzy godziny.
Na odtworzenie szlaku kolejowego z Rzeszowa przez Kolbuszową i Tarnobrzeg do
Ocic, wydano w ubiegłym roku 10 mln zł, a w bieżącym 48 mln zł. Pieniądze te
pochodzą z budżetu państwa. To dopiero początek. Budowa całej linii, od
Rzeszowa do Skarżyska Kamiennej, z dostosowaniem jej do prędkości 160
km/godz., będzie kosztowała około miliard zł. Koszt Podkarpackiego odcinka
to 350 mln zł. Na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej potrzeba 9 mln
zł. Pieniądze te w równych częściach dadzą samorządy województw
podkarpackiego i świętokrzyskiego oraz Polskie Linie Kolejowe.
Cały szlak ma być gotowy przed 2012 rokiem. Trasa ta będzie częścią
najkrótszego i najszybszego połączenia kolejowego z Warszawy do Lwowa.
Przejazd zajmie około 5 godzin.
Także SEC ma, jak widać, sporo racji.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Nie tylko on. Rozmawiałem po sporej przerwie wczoraj ze znajomym - starszym wyjadaczem kolejowym - i o ile zawsze się narzekało na kolej, tym razem troszkę ją pochwalił.
Ewidentnie brnie ona ku wyższemu poziomowi.
Widać to już - wszelkiego rodzaju konkurencje na torach, reaktywacje oraz... ku zgrozie miłośników - szynobusy.
Wiadomo, że "klimatyczniej" byłoby pojechać jakąś linią z ST44 i bonanzą na haku, ale czy to jest ekonomia? Skoro zatem można puścić małe SA106, które nie dość że dynamiczniejsze, to lżejsze (patrz: mniej zużyje nawierzchnię) oraz po prostu dużo tańsze w eksploatacji (paliwo, zużycie części).
Tak sobie pomyślałem, czy są jeszcze jakieś linie, gdzie sprawdziłyby się szt (spalinowe zespoły trakcyjne) jak na wybrzeżu...
Ewidentnie brnie ona ku wyższemu poziomowi.
Widać to już - wszelkiego rodzaju konkurencje na torach, reaktywacje oraz... ku zgrozie miłośników - szynobusy.
Wiadomo, że "klimatyczniej" byłoby pojechać jakąś linią z ST44 i bonanzą na haku, ale czy to jest ekonomia? Skoro zatem można puścić małe SA106, które nie dość że dynamiczniejsze, to lżejsze (patrz: mniej zużyje nawierzchnię) oraz po prostu dużo tańsze w eksploatacji (paliwo, zużycie części).
Tak sobie pomyślałem, czy są jeszcze jakieś linie, gdzie sprawdziłyby się szt (spalinowe zespoły trakcyjne) jak na wybrzeżu...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Wracając do opisywanego wyżej remontu Rzeeszów - Ocice:
Obecnie na linii Rzeszów - Ocice odbywa się planowy ruch pasażerski na 20-kilometrowym odcinku Rzeszów - Kolbuszowa (reaktywacja marzec 2007), następnie 24 km do Dęby Rozalina jest w ogóle zamknięte, a kolejne 12 km do Ocic jest wykorzystywane wyłącznie w ruchu towarowym. Reaktywacja Kolbuszowej przerwała panujący na linii marazm, który nastąpił 3 kwietnia 2000, gdy na linii zawieszono planowy ruch pasażerski (w 2002 zawieszono kursowanie pociągów towarowych). . Prawdopodobnie w 2007, lub pod koniec 2006, reaktywowano odcinek Ocice - Dęba Rozalin w ruchu towarowym. Na indywidualny rozkład kursują pociągi na poligon. Od maja towary wróciły też na odcinek Widełka Orlen - Kolbuszowa, czynny w ruchu pasażerskim.
Obecnie na linii Rzeszów - Ocice odbywa się planowy ruch pasażerski na 20-kilometrowym odcinku Rzeszów - Kolbuszowa (reaktywacja marzec 2007), następnie 24 km do Dęby Rozalina jest w ogóle zamknięte, a kolejne 12 km do Ocic jest wykorzystywane wyłącznie w ruchu towarowym. Reaktywacja Kolbuszowej przerwała panujący na linii marazm, który nastąpił 3 kwietnia 2000, gdy na linii zawieszono planowy ruch pasażerski (w 2002 zawieszono kursowanie pociągów towarowych). . Prawdopodobnie w 2007, lub pod koniec 2006, reaktywowano odcinek Ocice - Dęba Rozalin w ruchu towarowym. Na indywidualny rozkład kursują pociągi na poligon. Od maja towary wróciły też na odcinek Widełka Orlen - Kolbuszowa, czynny w ruchu pasażerskim.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
www.ustka.plJedzie pociąg na plażę…
Dyrektor Urzędu Morskiego sprawdza stan techniczny torów. Dobra wiadomość dla mieszkańców i turystów. Dzięki osobistemu zaangażowaniu dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku jest duża szansa na to, by pociągi relacji Słupsk-Ustka kończyły swój bieg w porcie po zachodniej stronie kurortu.
Bogusław Piechota, dyrektor słupskiego UM, a jednocześnie miłośnik kolei, kilka dni temu osobiście testował stan techniczny torów. Rokowania są optymistyczne – pracownikom UM udało się dojechać drezyną do samego końca swoich torów, które według historyków zostały położone pod koniec XIX wieku. Ostatni raz z bocznicy korzystano około 25 lat temu. – Zależy nam na reaktywowaniu tej bocznicy – mówi dyrektor Piechota. – Dopóki nie będę miał opracowanej koncepcji technicznej, żadnych szczegółów nie zdradzę. Projekt w pierwszej kolejności przedstawię władzom Ustki.
Działania Urzędu Morskiego wspierają poseł Ligi Polskich Rodzin Robert Strąk, a także burmistrz Ustki Jan Olech i radny Piotr Wszółkowski. – Jeszcze żaden z dyrektorów Urzędu Morskiego nie był Ustce tak przychylny, jak pan Piechota – mówi burmistrz Olech. – Pociągi dojeżdżające nad samo morze nie dość, że byłyby atrakcją, to jeszcze rozwiązałyby problem zakorkowanych ulic i braku parkingów.
I jeszcze fotka ciekawa: http://www.ustka.pl/i/artykul/drezyna.jpg
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,4381689.html
Pomorski skok na sześć miliardów euro
Maciej Sandecki
Unijny sukces zespołu marszałka Jana Kozłowskiego. Pomorze to pierwsze
województwo w kraju, którego program wydania unijnych pieniędzy w latach
2007-2013 zaakceptowała Bruksela. W sumie marszałek chce w tym czasie
pozyskać dla regionu 6 mld euro!
Według planów najwięcej z 900 mln euro, bo aż 203 mln, pójdzie na system
transportowy - drogi i kolej. Wybudowana ma zostać za to m.in. (...), nowa nitka SKM do stacji
Gdańsk-Letnica. (...)
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48205.html?group=pl.misc.kolej&tid=1338768&pid=&strona=0Witam
Pisałem do PKP PR z proźbą o potwierdzenie wiadomości iż linia Rzepin -
Sulęcin - Międzyrzecz od dnia 08.12.07 zostanie otwarta dla ruchu
pasażerskiego :
W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że w r.j.2007/2008 będą
uruchomione 2 pary pociągów w relacji Rzepin - Międzyrzecz - Rzepin, w
chwili obecnej zainteresowane samorządy określają rozkład jazdy pociągów.
Pozdrawiam
Będąc pod wrażeniem rozkładu jazdy kolei czeskich
przygotowałem jeszcze dwie tabelki:
http://republika.pl/mzkpabianice/Tabela114a.pdf
czyli Tomaszów - Spała.
W Czechach do dziur typu Spała pociągi potrafią docierać w takcie godzinnym...
http://republika.pl/mzkpabianice/Tabela618.pdf
A tutaj Piotrków - Bełchatów. Jeden problem to przystanek osobowy Bełchatów Miasto znajdujący się za stacją Bełchatów. Wjazd pociągu blokuje szlak do chwili jego powrotu do stacji Bełchatów.
To tyle rail-fiction (dlatego fiction, iż nie wierzę w przywrócenie ruchu na tych liniach).
przygotowałem jeszcze dwie tabelki:
http://republika.pl/mzkpabianice/Tabela114a.pdf
czyli Tomaszów - Spała.
W Czechach do dziur typu Spała pociągi potrafią docierać w takcie godzinnym...
http://republika.pl/mzkpabianice/Tabela618.pdf
A tutaj Piotrków - Bełchatów. Jeden problem to przystanek osobowy Bełchatów Miasto znajdujący się za stacją Bełchatów. Wjazd pociągu blokuje szlak do chwili jego powrotu do stacji Bełchatów.
To tyle rail-fiction (dlatego fiction, iż nie wierzę w przywrócenie ruchu na tych liniach).
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
To jest linia Piotrków -Biały Ł
W czasie utrzymywania przez PKP ruchu osobowego na linii Piotrków Osobowy-Bełchatów Miasto-Rogowiec,pociąg osobowy po minięciu stacji zakładowej Rogowiec zatrzymywał się na przystanku na terenie KWB Bełchatów(zadaszony peron,ławki) gdzie wysiadało część pasażerów - pracowników kopalni,a następnie jechał do stacji końcowej o nazwie Biały Ług, znajdującej się przy wjeździe na teren Elektrowni Bełchatów. Posiada ona sygnalizację świetlną, duży , zadaszony peron,ławki i służyła pracownikom Elektrowni. Wg RJ dla pociągów pasażerskich z 1996 r.kilometraż wyglądał następująco: km 0.0 Piotrków Trybunalski, 1.1 Piotrków Trybunalski Tow., 11.6 Wola Krzysztoporska po, 24.3 Bełchatów (stacja), 26.0 Bełchatów Miasto po, 33.5 / 0.0 Zarzecze podg (projekt), 4.5 Rogowiec (st. zakładowa), 7.1 Stawek po, 9.3 Biały Ług (st. zakładowa).
ug .Taki wpis znalazłem
W czasie utrzymywania przez PKP ruchu osobowego na linii Piotrków Osobowy-Bełchatów Miasto-Rogowiec,pociąg osobowy po minięciu stacji zakładowej Rogowiec zatrzymywał się na przystanku na terenie KWB Bełchatów(zadaszony peron,ławki) gdzie wysiadało część pasażerów - pracowników kopalni,a następnie jechał do stacji końcowej o nazwie Biały Ług, znajdującej się przy wjeździe na teren Elektrowni Bełchatów. Posiada ona sygnalizację świetlną, duży , zadaszony peron,ławki i służyła pracownikom Elektrowni. Wg RJ dla pociągów pasażerskich z 1996 r.kilometraż wyglądał następująco: km 0.0 Piotrków Trybunalski, 1.1 Piotrków Trybunalski Tow., 11.6 Wola Krzysztoporska po, 24.3 Bełchatów (stacja), 26.0 Bełchatów Miasto po, 33.5 / 0.0 Zarzecze podg (projekt), 4.5 Rogowiec (st. zakładowa), 7.1 Stawek po, 9.3 Biały Ług (st. zakładowa).
ug .Taki wpis znalazłem
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Albo jakąs spalinówkę. Widziałem fotki z tej stacji. Cos fantastycznego. Ciekawe jak teraz wygląda
Re: reaktywacje linii pasażerskich
rkplodz pisze:Co prawda to nie nasz region, ale w obecnej sytuacji warto chyba zwracać uwagę na wszystkie odwieszenia.
odjazdy podaję za HAFASem:
440 Lubin Górniczy (6:53) - Legnica (7:35) [1]
441 Legnica (16:02) - Lubin Górniczy (16:45) [2]
442 Lubin Górniczy (8:52) - Legnica (9:35) [1]
443 Legnica (18:05) - Lubin Górniczy (18:4 [2]
[1] - kursuje od 2 września
[2] - --,,--,,--,,--1 września
Jednak 2 pary to zdecydowanie za mało żeby mówić o sukcesie. Wczesniej mówiło się o 4...
Dzisiejsza poprawka do rozkładu jazdy nakazuje wykreślić pociągi 440-443 w relacji Legnica - Lubin Górniczy - Legnica. Tak więc wygląda na to, że linia została uwalona, zanim jeszcze ją reaktywowano. Do końca miesiąca jeździ tam jeszcze sezonowa rzeźnia, ale od września niczym pasażerskim się przejechać nie da...