reaktywacje linii pasażerskich

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Tomasz.bu pisze:Po zakupieniu szynobusów przez woj, dolnośląskie Lwówek ma przestać być stacją "ślepą" - pojawią się pociągi jadące przezeń.

Ponoć 4 pary w relacji Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Bolesławiec.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

1) Świnoujście Centr. - Ahlbeck - operator niemiecki, linia budowana praktycznie od podstaw, reaktywacja linii rozebranej w 1948 roku (sic!), a wybudowanej w r. 1894. Dworzec w Świnoujściu będzie położony gdzie indziej niż dawny dworzec Świnoujście Główne z powodu zmian urbanistycznych miasta. Tor ułożony (ok. 3-4 km na terenie Polski), w trakcie podbijania, w czerwcu prawdopodobnie pierwsze kursy rozkładowe. Poza siecią PLK.

No i, zgodnie z tym, co pisałem - to wznowienie nastąpi najprawdopodobniej najszybciej ze wszystkich, bowiem wszystko jest już gotowe :twisted:
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4955295.html pisze: 1,8 mln euro za dwie minuty jazdy
Andrzej Kraśnicki jr
2008-02-22, ostatnia aktualizacja 2008-02-22 19:10
Tyle kosztowało przedłużenie niemieckiej linii kolejowej do centrum
polskiego kurortu.
Niemiecki szynobus bez problemu pokonał wczoraj nowy, półtorakilometrowy
odcinek od granicy do centrum Świnoujścia. Ale na regularne kursy tą trasą
trzeba jeszcze poczekać. Chociaż nowy szlak to przedłużenie niemieckiej
linii kolejowej i są na nim niemieckie urządzenia związane z bezpieczeństwem
ruchu, musi je zaakceptować polski Urząd Transportu Kolejowego. -
Spodziewamy się zakończenia formalności do świąt wielkanocnych - zapowiada
Joachim Trettin z Deutche Bahn.

W oczekiwaniu na zgodę wykonywane są prace porządkowe wzdłuż nowych torów.

Na inauguracyjny przejazd pociągu nową trasą przyjechali: zachodniopomorski
marszałek Norbert Obrycki i jego niemiecki odpowiednik, premier Meklemburgii
Pomorza Przedniego Harald Ringstorff.

O godz. 11.30 goście wsiedli do szynobusu. Co ważniejsi z nich wcisnęli się
do kabiny maszynisty. Tam - przed pulpitem pełnym świecących przycisków i
wskaźników - przeszli krótki kurs prowadzenia pociągu. Ostatecznie jednak za
sterami zasiadł fachowiec. Po zaledwie dwóch minutach niezbyt szybkiej jazdy
byliśmy przy peronie nowej świnoujskiej stacji. Stąd do promenady jest już
tylko około półtora kilometra.

- Liczymy, że ta linia kolejowa przyciągnie do nas latem więcej niemieckich
turystów - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. - Z kolei polscy
turyści wypoczywający w Świnoujściu będą mieli okazję w prosty sposób zrobić
wycieczkę do sąsiednich, niemieckich kurortów.

Chętnie odwiedzany przez Polaków Heringsdorf czy też Bansin są oddalone o
mniej niż pięć kilometrów od Świnoujścia. To oznacza (według stawek DB), że
bilet będzie kosztował 1,5 euro (Nieco ponad 5 zł), a ulgowy - 0,75 euro.

Linię kolejową do Świnoujścia sfinansowała DB, wspierając się unijnymi
funduszami. W sumie koszt inwestycji osiągnął 1,8 mln euro.

- W Świnoujściu są najlepsze warunki do sięgania po fundusze kierowane na
inwestycje transgraniczne - uważa Norbert Obrycki.

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 2 razy.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Powrót pociągów pasażerskich na sieć PKL 06.05.2008

Od pierwszych dni maja na Pleszewską Kolej Lokalną powróciły rozkładowe pociągi pasażerskie. Pleszewska Kolej Lokalna stała się zintegrowanym pionowo organizmem transportowym prowadzącym lokalne przewozy osób i towarów na zasadach Short Line. Niestety wobec braku dofinansowania usługi w ramach służby publicznej SKPL opracował minimalną ofertę przynoszącą jak najmniejsze straty dla operatora.
Odjazdy z Pleszewa Miasto do Kowalewa (st. Pleszew): 6:20, 13:20, 14:35
Odjazdy z Kowalewa (st. Pleszew) do Pleszewa Miasto: 7:25, 14:10, 15:40
Wszystkie pociągi kursują wyłącznie w dni robocze od poniedziałku do piątku oprócz 23.05.2008

www.skpl.kalisz.pl
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

hradek pisze:Jakiś czas pisałem o reaktywacji linii Mścice - Mielno Koszalińskie. A dziś dostałem informację, że Zachodniopomorskie chce reaktywować także linię Szczecin - Trzebież Szczecińska. Podobnie jak Mielno, pociągi do Trzebieży docierać mają tylko w sezonie letnim, i to w (C), czyli soboty, niedziele i święta. Kursować mają trzy pary - do Trzebieży dwie przed południem, jedna po; w drugą stronę odwrotnie.

A to się niestety nie udało. Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

- Od połowy sierpnia planujemy uruchomienie połączenia kolejowego na trasie
Bydgoszcz Główna-Unisław-Chełmża.

Poinformowała Beata Krzemińska, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego w
Toruniu.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązała się do technicznego
przygotowania trasy: torowisk, rozjazdów, peronów. Trzeba jeszcze
odrestaurować nieczynne dworce i przystanki. Pieczę nad dworcami miałyby
objąć samorządy.

Jednym z pierwszych, który podjął rozmowy ze spółką PKP Nieruchomości, jest
wójt gminy Unisław Roman Misiaszek. Na razie gmina zleciła oszacowanie
wartości dworca. Niewykluczone, że będzie zainteresowana jego przejęciem.

W złym stanie są też położone przy planowanej trasie bydgoskie stacje:
Brdyujście, Akademia, Fordon i Bydgoszcz Wschód.

W czerwcu znane będą wyniki badania, które ustali, ile pociągów i w jakich
godzinach powinno jeździć po uruchomionej ponownie linii. - Wtedy zostanie
ogłoszony przetarg, w którym wyłonimy obsługującego trasę operatora
kolejowego - wyjaśnia Krzemińska. Wyniki przetargu powinny być znane w
lipcu. Na dopłaty do przewozów pasażerskich na tej trasie w budżecie
województwa zaplanowano prawie 1,9 mln zł. Pierwszy pociąg powinien
przejechać między Chełmżą a Bydgoszczą Główną około 15 sierpnia.

http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080526/REGION/477674686
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Dłuższa trasa bieszczadzkiej kolejki

Bieszczadzka ciuchcia jeżdżąca na trasie Majdan - Balnica od lipca pojedzie
dalej - do Woli Michowej.
Odremontowane tory poprowadzą do Smolnika, ale w tym roku ta wydłużona o 3,5
km trasa nie trafi jeszcze do rozkładu jazdy. - Będzie można nią jechać
tylko na specjalne zamówienia - słyszymy w Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki
Leśnej. Docelowo trasa ma połączyć Cisną z Łupkowem. Atrakcją ciuchci są
otwarte wagony letnie przerobione z węglarek na tzw. letniaki. Jest ich
siedem.

Fundacja przymierza się także do remontu budynku starej stacji kolejki w
Majdanie. W jednym z pomieszczeń planowana jest stała wystawa poświęcona
bieszczadzkiej ciuchci.

Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów
http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,5247269.html
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

http://okoko.wordpress.com/2008/06/24/bedzie-16-pociagow-na-trasie-bydgoszcz-chelmza/#more-560

Będzie 16 pociągów na trasie Bydgoszcz-Chełmża

Gazeta Wyborcza - Bydgoszcz, 24 czerwca 2008

Zarząd województwa pod koniec tygodnia ogłosi przetarg, który wyłoni firmę obsługującą połączenia kolejowe z Bydgoszczy do Chełmży. Od 1 września na tej trasie będzie kursowało 16 pociągów dziennie.

Ruch na tym odcinku będzie wznowiony po 8 latach przerwy. Wówczas władze PKP uznały, że nie warto utrzymywać tej linii, bo składami jeździ zbyt mało osób. Urząd Marszałkowski ma jednak nadzieję, że uda się przekonać mieszkańców do pociągów. - Liczymy na zainteresowanie, bo Chełmża nie ma zbyt dobrego połączenia drogowego z Bydgoszczą - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu infrastruktury urzędu. - Będzie to swoisty eksperyment, w którym odpowiemy sobie na pytanie, czy warto inwestować w uruchamianie kolejnych linii.

W budżecie marszałka przeznaczono na ten cel niemal 900 tys. zł. - Dodatkowo prawie 3 mln zł dały Polskie Linie Kolejowe na modernizację torów i infrastruktury oraz instalację rogatek na przejazdach w Brdyujściu, Strzyżawie i Unisławiu Pomorskim - mówi Moraczewski.

Przywrócenie połączenia na tej trasie było jednym z warunków otrzymania unijnej dotacji na zakup szynobusów. Trzy z nich będą przeznaczone do obsługi właśnie tego odcinka. Firma, która zwycięży w przetargu, otrzyma je do dyspozycji. Najprawdopodobniej w postępowaniu wystartują dwie: PKP Przewozy Regionalne, której pociągi jeżdżą na trasach zelektryfikowanych, oraz Arriva PCC, która obsługuje już trasy niezelektryfikowane w naszym regionie.

Z rozkładu jazdy, do którego dotarliśmy, wynika, że z Bydgoszczy do Chełmży od września pociąg będzie kursował 6 razy dziennie. Dodatkowo dwa razy szynobus pokona krótszy odcinek z naszego miasta do Unisławia Pomorskiego i z powrotem. Łącznie w obie strony daje to szesnaście połączeń dziennie. Przejazd między Bydgoszczą a Chełmżą potrwa godzinę. - Planując rozkład, skorzystaliśmy z pomocy profesjonalnej firmy, która wykonała badania wśród mieszkańców. Ankieterzy pytali, w jakich godzinach najchętniej korzystaliby z pociągu - wyjaśnia Moraczewski.

Tymczasem już od 1 lipca zmiany czekają pasażerów jeżdżących pociągami Arriva PCC na trasie Bydgoszcz-Tuchola. Urząd Marszałkowski wzmacnia tę linię, bo teraz składy jeżdżą zapełnione. Będą jeździły częściej, a niektóre z nich będą miały dołączane dodatkowe wagony.

Krzysztof Aładowicz

***
http://okoko.wordpress.com/2008/06/25/pociagiem-do-trzebnicy/#more-562

Pociągiem do Trzebnicy - jeszcze w tym roku

Nowa Gazeta Trzebnicka

Dwa tygodnie temu pojawiła się informacja o poślizgu w terminowym remoncie torów i uruchomieniu połączenia kolejowego Trzebnicy z Wrocławiem. Jak się okazuje, sprawa jest już nieaktualna, staraniem marszałka województwa Marka Łapińskiego termin remontu został skrócony i jeszcze w tym roku pociągi do Trzebnicy przyjadą. Jest także zła wiadomość: pasażerowie nie mogą liczyć, że do tego czasu będzie czynna przynajmniej poczekalnia na dworcu w Trzebnicy.

Przypomnijmy: dwa tygodnie temu informowaliśmy, na podstawie danych uzyskanych w Biurze Prasowym Urzędu Marszałkowskiego, że termin uruchomienia połączenia przesunął się. – Zakres prac zwiększył się od pierwotnie planowanego – mówiła wtedy Anna Szejda. – Gruntownego remontu wymagają m.in. rowy odwadniające na długości całej trasy, natomiast na odcinku około 14 km zostanie ułożony nowy tor. Poza tym, przy okazji remontu wymienione zostaną nawierzchnie na wszystkich przejazdach kolejowych.

Te informacje po tygodniu okazały się nieaktualne. Podany zakres prac rzeczywiście istnieje. Były i dodatkowe utrudnienia, o których nie informowała nas rzeczniczka. Mianowicie jeszcze niedawno nie było porozumienia między Urzędem Marszałkowskim a PKP o połączeniu obydwu linii w Zakrzowie.

– Program remontu i przystosowania trasy do nowych potrzeb był przygotowywany przez byłego wicemarszałka Patryka Wilda – mówi marszałek Marek Łapiński. – Zakres prac okazał się większy, więc groziło to przesunięciem terminów wykonania. Jednak moje trzymiesięczne działania doprowadziły do skrócenia tego czasu i można w stu procentach potwierdzić, że połączenie zostanie uruchomione do końca roku. Spółka Koleje Dolnośląskie już zakupiła szynobus na tę trasę.

Jak wyjaśnił marszałek, przyspieszenie będzie kosztowało – i zamiast 8 mln zł urząd marszałkowski wyda na ten cel ok. 12,5 mln zł.

A w Łódzkiem? Nic...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Jak to nic. Z okazji remontu pod Zduńska Wolą przez 2 tygodnie skomunikowane są ze sobą niektóre pociągi na węglówce (popołudniowy Częstochowa -> Zduńska z Sieradz-> Łódź i bodajże Sudety z Cegielskim w relacji przeciwnej) Obrazek
Co by nie mówić - łódzkie to obecnie gigantyczny, zapuszczony kolejowy skansen Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Jutro wybieram się do Katowic węglówką pooglądać tę dogorywającą linię. Może to jej ostatni rozkład...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Dalekobieżny osobowy się utrzyma. Pozostałe - zależy od tego czy marszałek postawi się kolejarzom. Cegielski - może polecieć, bo poza wakacjami w nim bardzo krucho z ludźmi.
P.S. Zwróć uwagę na nową tablicę z nazwą stacji w Karsznicach południowych Obrazek
A druga "nowość", to wymiana rozjazdu i kawałka łuku wyjazdowego z Chorzewa - Siemkowic na północ. Dotychczas było 20 km/h a więc i dobre miejsce do focenia Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Właśnie ten dalekobieżny osobowy ma zamiar mnie jutro wchłonąć. Pooglądam sobie frekwencję, zobaczymy jak to wszystko wygląda. Wstyd się, ale tego odcinka od Chorzewa do Herbów nie miałem okazji zaliczyć do tej pory, zamaluję sobie zatem kolejną kreskę na mapce. Mam tylko nadzieję że kibel nie będzie full plastikiem, choć z tego co widziałem w Kato to raczej niezgorsze wysyłają.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

No to miłego zaliczania. Na 99,5% będzie to kujawsko-pomorski kibelek po przyzwoitym remoncie. Spokojnie mogę dać 33% szans, że 750. Frekwencję obstawiam na poziomie 50 - 70 osób na terenie woj. łódzkiego, w miarę wyraźnie rosnącą od Ruśca. Zobaczymy o ile się pomylę Obrazek
Aha. jeszcze jedną "uroczą ciekawostką" jest zmiana obsługi konduktorskiej w ... Siedlcach Łaskich. Potrafi tam stać dobre 10 minut czekając na kibel w relacji przeciwnej. Czekamy na relację Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

No to jedziemy. Na smutki i problemy najlepsze są podróże pociągiem i wędrówki w góry. Jakoś się nie układało to chociaż do Katowic pojechałem węglówą, dobry to był pomysł.

W ogóle prawie bym nie pojechał bo zapomniałem, że obcięli Zgierz z późnoporannej osobówki do P-nia. Wbiłem więc na Żabieniec - a tu... lipa. Miałem kwadrans do odjazdu z Kaliskiej gdy skonstatowałem, że na Żabieńcu to ja sobie mogę. Na szczęście zdążyłem (dzięki tato), nawet bilet sobie kupiłem w kasie przed odjazdem. W kiblu frekwencja pod tytułem jedna osoba na czwórkę w prawie 100%. Na 15 sekund przed odjazdem ( Obrazek ) wolnej czwórki nie było, w m/w co czwartej 2-3 osoby. Zafrasowany nieco tym obrotem sprawy udałem "podróżnego z dużym bagażem ręcznym" i rozsiadłem się na miękkiej zieleni bydgoskiego (sic) kibla. Do Zduni bez emocji, na Lublinku wyprzedzamy towar z EU (07-363 z CM Poznań; wygląda coraz gorzej). Od Łasku wiadome roboty, ktoś się o dziwo krzątał, nowe perony prawie skończone, drezyn pełno, więcej obserwacji w biegu niet. Gdzieś tam przystajemy na krzyżowanie z towarem z ET22 na czele. W Zduńskiej planowo. Chwila na obejrzenie sobie wnętrza dworca; bez rewelacji, z zewnątrz ładniejszy, i znalezienia sobie miejscówki na fotę jakiegoś towara, który nie przyjechał, więc plan diabli wzięli. Równo 9:42 wjechało kibello (bydgoska 714), masakra. Po remoncie na full plastik z obiciem na fotelach, brak podłokietników, nienawidzę. Mam pecha - na poprzednim zaliczaniu węglówkowym, które uskuteczniliśmy z SzK w 2006, jadąc jednak łącznicą z Chorzewa do Częstochowy, na rzeczonym zachorzewskim odcinku też trafiliśmy na taką modernizację (wtedy 1056). Z Inowrocławia w sumie marnawo, wysiada - bo ja wiem, ze 30 osób, w środku bardzo niewiele - no ale co się dziwić skoro odjechała Łódź, Poznań poszedł też się - Zdunia nie jest taką metropolią, a przeciętny inowrocławianin chyba nie ma tak wielu interesów w Katowicach, nie? Kochamy skomunikowania. Zjechać to wszystko naraz, potrzymać 8 minut i mamy przesiadki zewsząd dowsząd, niedasie. Wsiada więcej niż wysiada, robi się - jakby rozsadzić ludzi co siedzą po 2-3 - z jedna na czwórkę na pewno, a chyba i lepiej. Jedziemy. Do Karsznic wiadomo jak, żółw. Dwie sztuki lotosu, zero luda. Na Południowej wymijamy towar cargowski z ET22-922 (CM Bydgoszcz), cośtam focę. Do Chorzewa jeszcze jakieś towary, prywatne. Jazda bez emocji, poza rzeczoną zmianą obsługi, kwadrans poszeedł. Z przeciwka bydgoskie 758 w nowym malowaniu PR, jedziemy dalej. Pod Chorzewem rzucam okiem na roboty. Frekwencja po drodze cały czas nienajgorsza, utrzymuje się na stałym poziomie z nikłą, acz zauważalną wymianą. Większość pasażerów to jednak długodystansowcy korzystający z taniego dojazdu na Śląsk (ja z Łodzi zapłaciłem 12,24; por. za pospieszny 27,09). Od Chorzewa zaliczam. Klimat jest, emocje też bo mnie boli zad od tej cholernej ławeczki i wiercę się jak Wiercipiętek z "Pamiętników Tatusia Muminka". Frekwencja nieznacznie się podnosi. Linia urokliwa w węglówkowym klimacie, trudno to opisać, ale jest w niej coś urzekającego, pachnie taką starą koleją. Prędkości fajne, miejscami kibel naprawdę sunie. Miłe. Za Herbami już nie wytrzymuję pozycji siedzącej na deskach i, jako że mam już zaliczone, półśpię rozwalony na czwórce zajadając co jakiś czas nieco mleka z tubki. Fajnie jest, możnaby rzec - szczególnie że sąsiednią czwórkę okupuje sympatyczna studentka, z którą potem miło gaworzymy przez dłuższą chwilę. Frekwencja za Herbami najpierw utrzymuje się na poziomie ok. 1,5 osoby na czwórkę, by potem - im bliżej Katowic - tym bardziej spadać. Planowo, opóźnienie wymianowodrużynowe zaginęło w akcji - 14.25 meldujemy się na peronie czwartym grodu nad Rawą.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Ty to przyciągasz jakieś ekscesy Obrazek Kibel podstawili Ci jakiś lipny, w Chorzewie - zamknęli Ci tor do remontu, a wymiana drużyn konduktorskich się nie odbyła, ja nie wiem Obrazek Dzięki temu wiem natomiast, ze lepiej "w ciemno" nie wysiadać w Siedlcach Łaskich na focenie, bo jednak może odjechać...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

nie nie, wymiana się odbyła, kwadrans.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

A, ok, widzę niedoczytałem. Uf. Całe szczęście, choćby się waliło i paliło, nieważne jakie są opóźnienia, PKP czego jak czego, ale miejsca wymiany drużyn konduktorskich nie zmieni. No bo w końcu kibel blokujący przez 15 minut jedną z najważniejszych magistral towarowych w kraju to taki tam drobiazg Obrazek To, że według rozkładu postój trwa nawet nie minutę - pewnie też. To, że szanowny pan kierownik niezależnie od opóźnienia zawsze dostojnym spacerkiem sobie kroczy od pociągu do pociągu - również, jak również to, że z reguły ani jeden ani drugi nie sprawdza biletów (bo po co, ten drugi sprawdzi/ł) - właśnie - sprawdzał gdzieś bilety (i mniej więcej gdzie?).

No ale lepsze to niż wytrasowanie pociągów tak, że Inowrocław i Cegielski jadące w przeciwnych kierunkach (przypominam linia dwutorowa!) blokowały sobie podjazd pod jedyny peron w Karsznicach południowych. A jak już przy nich, to ciekawostka z nimi związana jest taka, ze postawiono nową tablicę z nazwą stacji - ale nazwa jest nieprawidłowa - napis głosi "Zduńska Wola Południe" a powinno być "... Południowa". Pewnie się nie mieściło Obrazek Cóż - jaka kolej takie ciekawostki Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Tak, raz zaraz za Karsznicami, drugi raz za Chorzewem, i ten sam konduktor przeszedł się jeszcze gdzieś za Herbami
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Naprawdę miałeś niefart z tym składem. Dzisiaj, a więc w tym samym obiegu, jechał już przyzwoicie wyremontowany 655. Ale za to stał się cud - wymiana kierpociów odbyła się w Chociwie Łaskim (może dlatego, ze po piętach deptał nam towar, którego nie wiedzieć czemu przyblokowano w Karsznicach) - więc jednak focenie trzeba realizować z dużą ostrożnością. No i w ramach ciekawostki - frekwencja w Katowice - Inowrocław taka, że część ludzie jechała na stojąco (!) W sumie to trochę taki śląski "Słoneczny".
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

wiesz, wcale się nie dziwię - jakby mi pasowały godziny to sam bym tak jeździł tydzień w tydzień podczas katowickich studiów - po cholerę mam płacić prawie 3 dychy za pospieszny jeśli moggę się przeturlać nienajgorszym w końcu kiblem za kilkanaście - tyle, że niestety na Śląsk musiałem być albo wczesnym rankiem, albo jak najpóźniejszym wieczorem. Nawet okazji do jeżdżenia Sołą mą nie było za wiele, przybywała za późno.
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

5 lipca zainaugurowane zostaną przejazdy pociągów na odcinku Trutnov hlavní nádraží - Královec - Lubawka - Jelenia Góra - (Lwówek Śląski). Obsługiwać te połączenia będzie VIAMONT a.s.

Rozkład prezentuje się następująco:

Trutnov hl. n. odjazdy:
8.35 (do Lwówka Śl.), 14.45 (do Jeleniej G.), 19.30 (do Jeleniej G.);
Královec przyjazdy/odjazdy: 9.03/9.05, 15.14/15.15, 19.58/20.00;
Lubawka przyjazdy: 9.12, 15.23, 20.07.

Lubawka odjazdy: 7.46 (z Jeleniej G.), 13.50 (z Lwówka Śl.), 18.08 (z Jeleniej G.);
Královec przyjazdy/odjazdy: 7.53/7.55, 13.57/13.59, 18.15/18.17;
Trutnov hl. n. przyjazdy: 8.27, 14.29, 18.51.

Pociągi kursują w soboty i niedziele oraz 15 sierpnia. Są przystosowane do przewozu rowerów.

Info za www.cd.cz.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hradek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ